Juu kyllä neet toimivatpörhis kirjoitti:Toimiiko nuo linkit Viimax?
https://photos.app.goo.gl/IksyP1JZrWRmOTwg1
https://photos.app.goo.gl/3Tf6k7z0NWzq8DR33
https://photos.app.goo.gl/akc7JZzuCeEt1cet2
https://photos.app.goo.gl/gamvn6bUQszQ4cse2
https://photos.app.goo.gl/ujjv8UQJHT7SXsUw1
https://photos.app.goo.gl/Q4gvqWMLnXbcTdF32
Trapper 500xl efi 2014 projektia
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Trapper 500xl efi 2014 projektia
-
- 6WD
- Viestit: 392
- Liittynyt: 13 Elo 2017 19:04
- Mönkijä:: Trapper 500xl efi
- Paikkakunta: Tornio
Re: Trapper 500xl efi 2014 projektia
Viestiketjun alussa olevat kuvat on kaikki kuukkelista linkitetty. Valoista eteenpäin on flickr-palvelusta
-
- 6WD
- Viestit: 392
- Liittynyt: 13 Elo 2017 19:04
- Mönkijä:: Trapper 500xl efi
- Paikkakunta: Tornio
Re: Trapper 500xl efi 2014 projektia
Tässäpä kuva kun valmistelen kahvan lämmittin elementtien asennusta. Alempi kuva penkin alta. Sinne pitäisi kytkennät, rele ja sulake mahduttaa.
- vaughan
- Tracks
- Viestit: 4759
- Liittynyt: 13 Kesä 2005 21:10
- Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Re: Trapper 500xl efi 2014 projektia
Pisti silmään että samalla vois johdotusta ehkä hieman siistiä.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
-
- 6WD
- Viestit: 392
- Liittynyt: 13 Elo 2017 19:04
- Mönkijä:: Trapper 500xl efi
- Paikkakunta: Tornio
Re: Trapper 500xl efi 2014 projektia
Samaa mieltä itsekin olen. Jotain sain jo eilen tehtyä tuolle sekasotkulle. Siinä tosiaan on vinssin releet kytkettyinä ja sitten niiden takana on tila jossa on työkalut yms. tavarat. Katsotaan mitä saapi aikaiseksi.
-
- 6WD
- Viestit: 392
- Liittynyt: 13 Elo 2017 19:04
- Mönkijä:: Trapper 500xl efi
- Paikkakunta: Tornio
Re: Trapper 500xl efi 2014 projektia
Tulipas tallissa vähän puuhasteltua. Kahvanlämmittimet on vielä postin matkassa niin järjestelin johtoja vähin uusiksi. Lämmäppäreille on nyt johdot releelle saakka valmiina. Teippasin myös alumiiniteipillä kahvat. Vinssin releissä on reilut johdotukset mitaltaan, niin saapi ne tarvittaessa nostettua pois johtoja irroittamatta. Välissä vain aina innostuu jättämään turhan pitkästi ylimääräistä.
Tässäpä kuva vähän sekametelisopasta. Siinä tosiaan 2 vinssin relettä, solenoidi ja lisävalojen yms sulakkeita.
Tässäpä kuva vähän sekametelisopasta. Siinä tosiaan 2 vinssin relettä, solenoidi ja lisävalojen yms sulakkeita.
-
- 6WD
- Viestit: 392
- Liittynyt: 13 Elo 2017 19:04
- Mönkijä:: Trapper 500xl efi
- Paikkakunta: Tornio
Re: Trapper 500xl efi 2014 projektia
Taas tuli pakottava tarve puuhastella mönkijän kimpussa. Pari tiimaa kului mukavasti. Kahvalämppärit sain aiemmin jo asennettua ja aiheena oli tällä kertaa akunlatausta varten pistokkeen rakentelu. Aikasemmin olen jo tehnyt akulta ulosoton ja nyt siihen tuli viritettyä liittimet jotka sopivat joutilaana olleeseen ajoleikkurin laturiin. Samalla tein adapterijohdon joka sopii liittimiin ja toiseen päähän hauen leuat niin voipi antaa kaverille virtaa tai ladata tehokkaammalla laturilla omaa akkua. Taas kun ollaan pienen budjetin varassa niin piti tehdä niistä tarvikkeista mitä oli. No sain kuitenkin kuitenkin tehtyä. No nyt otellaan Suomen kiekkomatsia loppupäivä ja nautitaan siitä seuraavaksi.
-
- 6WD
- Viestit: 392
- Liittynyt: 13 Elo 2017 19:04
- Mönkijä:: Trapper 500xl efi
- Paikkakunta: Tornio
Re: Trapper 500xl efi 2014 projektia
Taas aamupäivä askartelua tallissa ja aiheena kahvanlämmitys. Eli halvat lämmittimet toimi 2 auraus kertaa ja lakkasi toimimasta. No nyt uusia kalvoja paikalleen ja broncon peukalon lämmitin lisäksi. Samalla pitäisi olla uudet vähän tehokkaammat, 20w per elementti.
-
- 6WD
- Viestit: 392
- Liittynyt: 13 Elo 2017 19:04
- Mönkijä:: Trapper 500xl efi
- Paikkakunta: Tornio
Re: Trapper 500xl efi 2014 projektia
Rojektit etenee. Nyt oli takavinssille rullakidan asennus vuorossa. Samalla hitsauksen opettelua rullakidan telineen muodossa. Samalla syntyi ensimmäinen itse kasaan hitsattu keksintö. Rullakidan rullat holkitin uusiksi samalla. Sopivaa putkiholkkia löytyi komposiittisesta vesijohtoputkesta. Seuraavana olis työkalurungon muokkaus vuororssa.
]
]
-
- 6WD
- Viestit: 392
- Liittynyt: 13 Elo 2017 19:04
- Mönkijä:: Trapper 500xl efi
- Paikkakunta: Tornio
Re: Trapper 500xl efi 2014 projektia
Broncon työkalurungon muokkaus operaatio saatiin on nyt saatu tehtyä.Kyseessä keskikiinnityksellä oleva runko. Eli purin koko höskän kappaleiksi ja fiksailin uuten uskoon. Väljää oli joka paikassa ja remppa oli tarpeen. Varsinaisia muutoksia tein aisojen päähän jatkamalla niitä ja uusiksi muotoilemalla. Muotoilun ansiosta sain työkalurungon roikkumaan lähemäpänä koneen pohjaa ja maavarakin kasvoi +5 cm. Aisan kiinnitys levyyn oli hakkautunut lähestulkoon loppuun ja aloitinkin homman sen korjaamisella. Korjaus oli simppeli homma kun hitsailin lisää ainevahvuutta reikiin ja tein uudet reiät.
Kuva aisojen kiinnitys kohdasta ennen remppaa.
Sitten pääsinkin jo aisojen kimppuun. Alkuperäiset korvalliset oli vääntynyt jo rupelille niin ne katkaisin pois ja uutta ideoimaan tilalle
Vanhoista korvallisista otin hyötykäyttöön palat
Sitten piti miettiä vahvistuksia korvallisille ja tässä välissä piti saada etäisyys korvallisten välillä oikeaksi että passaa koneeseen kiinni. Lämpö veteli lattoja sinne tänne mut sain kuitenkin muokattua etäisyyden kohdilleen
Sitten vielä lisää vahvistusta ja paksusti maalia päälle
uli
Siinäpä tuorein projekti. Samalla hitsauksen opettelua ja mukavaahan tuo metallin muokkaaminen on. Koe aurauskin tehtitiin ja vähän kestävyyttä kokeiltua. Vielä pysyi nipussa laitteisto. Samalla koe auraus kierroksella ilmeni ongelmia nopeuden näytön kans mittaristossa mutta aikani mietittyä hoksasin puhdistaa perämurikassa olevan nopeus anturin ja vika korjaaantui. Näytti kyllä ihan mitä sattuu välillä. Koneen ollessa paikallaan niin mittarin mukaaan mentiin jo 20 km/h
Kuva aisojen kiinnitys kohdasta ennen remppaa.
Sitten pääsinkin jo aisojen kimppuun. Alkuperäiset korvalliset oli vääntynyt jo rupelille niin ne katkaisin pois ja uutta ideoimaan tilalle
Vanhoista korvallisista otin hyötykäyttöön palat
Sitten piti miettiä vahvistuksia korvallisille ja tässä välissä piti saada etäisyys korvallisten välillä oikeaksi että passaa koneeseen kiinni. Lämpö veteli lattoja sinne tänne mut sain kuitenkin muokattua etäisyyden kohdilleen
Sitten vielä lisää vahvistusta ja paksusti maalia päälle
uli
Siinäpä tuorein projekti. Samalla hitsauksen opettelua ja mukavaahan tuo metallin muokkaaminen on. Koe aurauskin tehtitiin ja vähän kestävyyttä kokeiltua. Vielä pysyi nipussa laitteisto. Samalla koe auraus kierroksella ilmeni ongelmia nopeuden näytön kans mittaristossa mutta aikani mietittyä hoksasin puhdistaa perämurikassa olevan nopeus anturin ja vika korjaaantui. Näytti kyllä ihan mitä sattuu välillä. Koneen ollessa paikallaan niin mittarin mukaaan mentiin jo 20 km/h
Re: Trapper 500xl efi 2014 projektia
Katselin noita hitsaus-saumoja ja ajattelin että varmaan saisi olla vähän enemmän virtaa kun saumat ovat noin paljon koholla. Jos molemmat hitsattavat aineet ovat paksuja voi virtaa olla aika paljon sauma tunkeutuu hyvin ja leviää molenpiin puoliin. Jos taas aineet ovat eripaksuja virtaa voi hiukan pienentää ja hitsata hiukan siihen paksumpaan puoleen enemmän niin ei tule reikiä ohuenpaan. Ennen hitsausta saumakohdat putsattava puhtaaksi vaikka rälläkkään laitetulla lamelilaikalla. Rasitukselle joutuvat saumat voi hitsata kahteen kertaan mutta kuona pitää poistaa kunnolla välillä joko naputtamalla kuonahakulla tai vasaralla ja taltalla myös hiominen on hyvä. Huono sauma voi irrota pahassa paikassa ja tulee ongelmia.
-
- 6WD
- Viestit: 392
- Liittynyt: 13 Elo 2017 19:04
- Mönkijä:: Trapper 500xl efi
- Paikkakunta: Tornio
Re: Trapper 500xl efi 2014 projektia
Kiitos vinkistä. Opettelua tuo hitsaaminen on vielä saumaa on varmasti extraa vedettynä muissa mut treenataan lisää ku sopivaa ilmestyy.
-
- 6WD
- Viestit: 392
- Liittynyt: 13 Elo 2017 19:04
- Mönkijä:: Trapper 500xl efi
- Paikkakunta: Tornio
Re: Trapper 500xl efi 2014 projektia
Terve taas. Tulipa tuossa tarkasteltua talven ajomäärät. 20.10.2017 alkaen 44h ja 260km. Tässä siis auraus tunteja tältä talvelta suurin osa.
Kokonais kilometrit nyt siis 3646 ja tunnit 458h mönkijässäni.
Kokonais kilometrit nyt siis 3646 ja tunnit 458h mönkijässäni.
-
- 6WD
- Viestit: 392
- Liittynyt: 13 Elo 2017 19:04
- Mönkijä:: Trapper 500xl efi
- Paikkakunta: Tornio
Re: Trapper 500xl efi 2014 projektia
Taas on puolipäivää mennyt tallissa kömpijän kimpussa. Tänään aiheena takavinssin vaihto uuteen. Vanhasta vinssistä petti rummun tukiholkit. No ostin sen käyttettynä. Eikun siis aamulla motonettiin ja katteleen vinssejä. No sieltähän se löytyi Iron-merkkinen vinssi vajaaseen pariin sataan euroon. Vetokykyä tais olla rapiat 1300kg. Samalla meni uusiksi koko vinssipeti ja vetokita systeemit. Lisäillään kuvia kun pääsen kirjautumaan tuonne flickr palveluun puhelimella. Seuraavaksi häätyy alkaa peräkoukun kiinnitys muuttamaan. Laitoin muuten vanhaan releeseen vinssin uuden vinssin kiinni ja sain näin langattoman kaukosäädön koska uudessa oli langallinen. Tässäpä linkki vinssiin. Onkos kellaan kokemusta tälläisesta laitteesta? http://www.motonet.fi/fi/tuote/802240/V ... ijeri-122m
Re: Trapper 500xl efi 2014 projektia
Kovasti on vanhan TML vinssin näköinen. Itsellä oli niitä 2 kpl ja molemmat taitaa vieläkin olla ehjiä. Ainoa vika että pääsee kelaamaan vaijerin kelan ja rungon väliin. Muuten täys luottovinssi.
Tässäkin näyttää tuo liukukita olevan rummun kanssa yhtä leveä. Tarkista että narua ei saa sinne rakoon. Jossain vaiheessa TML lähetti muovilevyt joilla poistettiin ne raot. Mulla taitaa olla vielä toisen vinssin muovit jossain irtonaisena.
Tässäkin näyttää tuo liukukita olevan rummun kanssa yhtä leveä. Tarkista että narua ei saa sinne rakoon. Jossain vaiheessa TML lähetti muovilevyt joilla poistettiin ne raot. Mulla taitaa olla vielä toisen vinssin muovit jossain irtonaisena.
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD