NIKEN Can-am

Tänne kuvalliset projekti selostukset
_NIKKE_
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 28 Helmi 2018 12:58

Re: NIKEN Can-am

Viesti Kirjoittaja _NIKKE_ »

Nyt saatu selkänoja paikoilleen ja asennus niinkuin aijemmin mainitsin, poikkiputki u-pulteilla kiinni tavaratelineeseen ja siihen selkänoja kiinni.
Toisin kuin voisi luulla niin poikki putki ei paina alaselkään vaikka selkänoja onkin putken takana ja penkin saa irti ilman että tarvitsee irroittaa poikki putkea.

Tee-Se-Itse selkänoja
Kuva

Kahvanlämmittimien johdot laittelin myös paikalleen. Ajattelin ensin ottaa herätteen 12v pistokkeesta, mutta siihen näytti tulevan jatkuva virta joten piti ottaa virtalukolta. Virtalukon pistokkeessa johtopaikat A B C D, A=jatkuva, B=tyhjä, C=virta parkki- ja valoasennossa, D= virta valo asennossa, eli toisin sanoen vaihtoehtoja kaksi C ja D. Näistä jokainen voi itse valita kummasta ottaa herätten, itse otin C-johdolta koska pystyy pitämään myös pelkästään parkkeja päällä ja samaan aikaan läppäreitä on hyvä esim. jäällä ajaessa näin saa minimoitua virran kulutuksen, toki jäällä ajaessakin pitäisi olla valot päällä, mutta siellä harvemmin tulee ketään vastaan.
Ostin myös matalan led-lisävalon kun Can-amin omat valot on aika mitään sanomattomat.
Can-am Outlander 400 -07 l7e
_NIKKE_
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 28 Helmi 2018 12:58

Re: NIKEN Can-am

Viesti Kirjoittaja _NIKKE_ »

Can-am käytetty leimalla ja hyväksytyn paperin kanssa ulos. Kilometrejä viime katsastuksesta n.1840km eli ihan kohtuullisesti 7kk ajalta, varsinkin kun otetaan huomioon huoltojen takia seisotettu aika n.1kk.

Noista bilteman lämpökahvoista hieman, low asennossa ei lämitä käytännössä ollenkaan, high asento lämmittää ihan mukavasti. Ei noita oikein kehtaa kellekkään suositella kun muutaman kympin lisällä saisi varmasti toimivammat. :doubt:
Can-am Outlander 400 -07 l7e
_NIKKE_
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 28 Helmi 2018 12:58

Re: NIKEN Can-am

Viesti Kirjoittaja _NIKKE_ »

Remonteilta vältyttiin talven aikana, ainut vaihdettu osa oli akku, entine pääsi jäätymään.

Kesärenkaat vaihdettu alle ja pitkästä aikaa käyty lenkki ajamassa, piti käydä ostamassa alku matkasta Alpinen korvatulpat Motonetistä ja jos olet yhtä tyhmä kuin minä ja käytät neliveto mönkijää mp korvikkeena, niin kannattaa käydä tulpat hankkimassa, mukava ajaa kun ei korvat soi kahta tuntia lenkin jälkeen :roll:

Jotenkin ruvennut tuntumaan Can am hieman kova ääniselle, taajamassa ajaessa katsotaan pitkään ja pahasti kun onhan nämä moottoripyöriin verrattuna kova äänisiä.
Mielessä käynyt jos laittaisi toisen vaimentimen tai sitten dp killerin, mutta voiko dp killeriä laittaa vakio vaimentimeen? Kärsiikö katalysaattori tai palaako villat, kun eikös dp killeri kuitenkin ahista vaan pakokaasun kulkua?

Katteiden kiinnityksiä pitää myös tutkia kun tuntuu rämisevän ajaessa melkoisesti.
Can-am Outlander 400 -07 l7e
Avatar
suomiPIONEERI
4WD
Viestit: 248
Liittynyt: 25 Kesä 2013 18:03
Mönkijä:: Outlander Max T3B ABS 1000
Paikkakunta: Uurainen

Re: NIKEN Can-am

Viesti Kirjoittaja suomiPIONEERI »

Itsekin joskus 400cc can-amia ajaneena muistan kyllä että pakoäänet oli hyvinkin maltilliset, ja jopa rengasäänet kuuluivat maantiellä enemmän. Kyseessä oli 2009-mallinen laite, onko noissa sitten vaimentimissa eroa vai onko tuossa sinun koneessa villat jo ehtoo puolella.
Itä-Suomen Mönkijät Ry-Jäsen
Nykyiset: Can-am Outlander Max 1000 ABS 2018, Can-am Outlander 2018 650 pro
Exät: Can-am Outlander 650cc 2008 /Can-am Outlander MAX 650cc 2007 L7e /Yamaha Bruin 350cc 4x4 /Kymco MXU 500 L7e /Kymco KXR 250 L7e
_NIKKE_
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 28 Helmi 2018 12:58

Re: NIKEN Can-am

Viesti Kirjoittaja _NIKKE_ »

suomiPIONEERI kirjoitti:onko tuossa sinun koneessa villat jo ehtoo puolella.
Voihan se näin olla, pitää joskus avata ja katsoa.

Etulaukun hommasin Can-am:iin, kiinnitys on mallia pika ja kippaava. Kopion Polariksen Lock&Ride kiinnitystä ja käytin veneen pohjatulppia.
Nyt mahtuu ajotamineet kunnolla takapoksiin, sammuttimen jätin takalaukkuun kun etulaukku on hieman ohuempaa muovia.
Samalla piti laittaa vinssin narulle lenkki keulaan.

Etulaukka ja kiinnitys
Kuva
KuvaKuva
Keulalenkki
Kuva
Can-am Outlander 400 -07 l7e
_NIKKE_
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 28 Helmi 2018 12:58

Re: NIKEN Can-am

Viesti Kirjoittaja _NIKKE_ »

Leimasta taas läpi että heilahti 8) :mrgreen: :biggrin: Oli kiva ajaa pitkästä aikaa.

Katsuri ei maininnut kovista pakoäänistä mitään mutta kyllä tuo itseä jo häiritsee, pitää ruveta metsästämään jotain isoa äänenvaimmenninta.
Can-am Outlander 400 -07 l7e
magilainen
2WD
Viestit: 49
Liittynyt: 25 Maalis 2020 14:34
Mönkijä:: Polaris predator 500

Re: NIKEN Can-am

Viesti Kirjoittaja magilainen »

Kuinkas jos tuon nykyisen pöntön käyttäisi vaan auki, ja löisi uudet/paremmat villat sisään :)
Vanhassa vara parempi
_NIKKE_
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 28 Helmi 2018 12:58

Re: NIKEN Can-am

Viesti Kirjoittaja _NIKKE_ »

^On tuokin vaihtoehto, riippuen siitä onko tässä katti ehjä.

Missä kohtaa tässä pöntössä sijaitsee katalysaattori? Äänenvaimentimen pohjapuolella on tuo pultti, liekkö veden poistoreikä? Käytin sen auki ja sieltä tuli tuommosta aaltoilevaa metallin palasta aika paljon, voisiko olla katin palasia?
Can-am Outlander 400 -07 l7e
jarmola
4WD
Viestit: 159
Liittynyt: 20 Elo 2010 11:44
Mönkijä:: Can Am 500 MAX T3
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: NIKEN Can-am

Viesti Kirjoittaja jarmola »

Toi keulalenkki on minusta aika passeli idea. Niinpä taidan kopioda sen säälimättä!
_NIKKE_
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 28 Helmi 2018 12:58

Re: NIKEN Can-am

Viesti Kirjoittaja _NIKKE_ »

^ vassokuu vaan, eihän tuosta kestä mönkijää vetää mutta narun pitimenä toimiii ihan ok.

Ajattelin kärrin valopistoketta asennella ja meinasin ensin tee-se-itse ja säästä mutta kun lueskelin foorumia ja näköjään pitäisi releyttää yms. niin eipä maksa vaivaa tehdä itse sitä johto sanonko mitä...
Käykö tähän pikku canaan tämä pistoke https://www.loukko.com/monkijat/alkuper ... -9060.html ?

On näköjään Loukkokin vähentänyt vanhojen mallien lisävaruste myynti rajusti, enää ei löydy oikein mitään tähän vuosikertaan.
Can-am Outlander 400 -07 l7e
_NIKKE_
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 28 Helmi 2018 12:58

Re: NIKEN Can-am

Viesti Kirjoittaja _NIKKE_ »

Can-amin vakiopöntön irroitin vihdoin ja aikamoista kilinää ja kolinaa kuuluu, vaihdoin tilalle yleismallisen auton pöntön 2" lähdöillä.

Tieteellisillä tutkimuksilla elikkäs desipeli app:illa mitassin lähtökohdan vakiovaimentimella 85db ja lopputulos yleisvaimentimella 83db :mrgreen:
Pitää joskus avata tuo vakiopönttö ja katsoa mitä sisältä löytyy.
Can-am Outlander 400 -07 l7e
Vastaa Viestiin