BumbleBee 800

Tänne kuvalliset projekti selostukset
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

BumbleBee 800

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Edellinen proggis tuli finaaliin niin eikös se uusi tarina ole aika pistä alulle?

Kävin tänään tekemässä kaupat uudesta vekottimesta. Kyseessä on 2007vm naminami rekkuli 800.
Täysin alkuperäiskuntoinen , varustelematon, ehyt ja raiskaamaton, joten sille asialle täytyy jotain tehdä.

Tarinahan sinänsä kuulostaa jo uskomattomalta siinä vaiheessa että Rekkulilla on ajettu 859km(joista minä 2km) ja 87h 57min(joista minä 6min). Vuosimallin 2007 laite !!!!!
Sehän tekee karkeasti jaettuna 8 tuntia vuodessa , 40min kuukaudessa , 1min 20s päivässä ! :shock: 78km vuodessa , 6.51km kuukaudessa , 0.22km päivässä :shock: :shock:
Vielä uskomattomammalta se että tuli minulle ensimmäiseltä omistajalta joka oli ostanut koneen v. 2008 , vanhemmalta herrasmieheltä joka on ajanut tällä hailuodossa , saaressa , kaikki nuo kilometrit. Kas kun ei vene sokealta mummolta saaresta ja on ajettu vain talvisin .. Niin tai näin , kone on aivan uskomattoman hyvässä kunnossa, muovit kuin uudet , ei hankaumia/naarmuja missään. Ei välyksiä. Ainoa mistä huomaa koneen iän on alumiinin pinnasta. 10v alkaa jo näkyä.

Tästä puuttuu sitten ihan kaikki varusteet mitä monesti näissä näkee. Ei vinssiä, ei pohjapanssaria, ei sit mitään. Eikun hetkinen seis, kahvan ja peukun lämppärit löytyy.

Tähän tarinaan kuuluu varustelu ja parantelu kaikin puolin, asiasta kokeneet voi kertoa omia ideoita ja mielipiteitä mitä kannattaa tehdä ja mitä ei.
Syylärin siirtoa, Torq locker(jos sen tähän saa) , snorkkelointia , renkaita, vinssejä, valoja , pohjapanssaria ym ym ym . Mitä maa päällään kantaa. LAITETAANKO TURBO ????????

Kaikki on tarkoitus tehdä itse, ei valmiita sarjoja, tosin renkaita en ala valamaan itse :biggrin:
Rekkuli tulee ajamaan asiansa minun käytössä hupilaitteena, työkoneena jne, rouvan käytössä hevostilalla orjana, eli jonkun verran pitää soveltaa että laite pysyy monipuolisena.
Tästä se lähtee , toivottavasti viihdytte mukana.

Ja laite pihalle raahattuna , kaverin vieressä:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Avatar
PepsiMoto
Tracks
Viestit: 1072
Liittynyt: 22 Joulu 2008 01:53
Mönkijä:: Rapu 787
Paikkakunta: Lempäälä

Re: PowerATV 800 Rekkuli

Viesti Kirjoittaja PepsiMoto »

Ääni TURBOLLE :biggrin:

No jopas löysit siistin laitteen! Mulla oli joskus samanlainen 08 vuoden rene ja on se vaan upea kone. Jään seurailemaan :)
Happosetä
3WD
Viestit: 107
Liittynyt: 16 Joulu 2013 15:49
Mönkijä:: Can Am Renegade

Re: PowerATV 800 Rekkuli

Viesti Kirjoittaja Happosetä »

Mulla oli 2008 ja on hieno peli. Syylärin nosto on pakollinen, jos mudassa rämpii. Laturi on heikkotehoinen ja siksi vinssaus heittää vikakoodia välillä. Muistaakseni 2007 laturi on niin heikko, että ohjaustehostinta ei pysty asentamaan. Se olisi hyvä olla olemassa, on raskas ajaa ilman metsässä. Luulen, että (hiekka)tieominaisuuksia on painotettu enemmän.
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: PowerATV 800 Rekkuli

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Juu enpä ole moista ajatellutkaan , että on niin heikkotehoinen toi laturi. Asiaan täytyy erehtyä tarkemmin.
Syylärin siirto kyllä ehdottomasti ja samalla vähän suojaa etukulmille.

Tietääkö kukaan onko tässä 2007vm sama perä ku 2008-> . Kattelin Torq lockeria niin lukee vaan näin :
2017-2018 Can-Am Maverick X3, every model
2013-2018 Can-Am Maverick, every model
2011-2018 Can-Am Commander, every model
2008-2018 Can-Am Renegade, every model
2006-2018 Can-Am Outlander, every model
All Years - Can-Am Defender, every model
2018 Can-Am Traxter, every model
ALL Can-Am UTV's and ATV's from 207 to 2018 (not 2018's with Smart Lok)
Toisaalta tossa alimpana lukee et 2007-2018 kaikki naminamit.

Täytyyköhän tähänkin panostaa kunnon akkuun ja laittaa optiman pienin yellowtop , niinku laitoin edelliseen proggikseen. Virran vastaanotto on aivan eri luokkaa ja siinäkin tahto olla ongelmana auraillessa, että lopussa virta oli niin kortilla, että stumppaili. Siihen kyllä autto tuo optiman laitto, ja on ollu kyllä hintansa arvoinen.
Hankintalista kasvaa ja kasvaa, tosin mihinkään ei ole kiire ja pikkuhiljaa kun pajattaa, niin kulut tuntuu puolet pienemmiltä :lol:
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: PowerATV 800 Rekkuli

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Ensimmäiset modaukset suoritettu. Kyseessähän oli optio malli , joten ensimmäiseksi poistin option katkaisimen ja härpäkkeet. Tämä vain siksi ettei turhaan vaurioita moisia osia , jos niille joskus tämän suomen lakipykälien muutoksien vuoksi tulee tarvetta.
Yksi omasta mielestä mielenkiintoinen ominaisuus oli sarvien korkeus. Liekkö sit ite tottunut korkeammalla oleviin, vai mistä kiikasti, mut vaihtoon meni.
Kävin ostamassa sarvet, tupet ja käsisuojat, vähän viimasuojaa ja pikkurisuja vastaan. Löyty polisportin keltaiset, ei ihan yks yhteen muun värin kans mut saa luottaa.
Sarvet vähän erimalliset ja leveämmät , peruskorkeus matalampi, alumiinitanko , sille 75mm riserit laatikon pohjalta .
Samalla purin pois myös alkuperäisen kahvan/peukun lämppärisarjan. Jätin kahvat paikoilleen , ja peukunlämmitin elementin pelastin kirurgisen tarkalla toimenpiteellä . Siitä voi jollekkin myydä valmiin setin joka on plug & play ainakin renegadeen, liekkö myös outtiin.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Ajettavuudeltaan ja käsiteltävyydeltään ainakin minun mielestä muuttui parempaan suuntaan. Seisaaltaankin on hyvä cruisailla eikä istualtaan mennyt liian korkeaksi.

Hain myös yhdeltä foorumilaiselta talteen rekun pohjapanssarin, säästää vähän vaivaa kun ei tarvitse TAAS suunnitella ite ja sahailla. Kohtuu hintainen ja 6mm vahva
Kuva

Seuraava operaatio on jossakin välissä kun kerkeää, imuputken , varin ilmanoton ja poiston mittaus, putkimateriaalin valitseminen ja snorkkelointi. Tosin taidan tilailla ebaystä jotkut fiksut maskin läpi tulevat putket , highlifter tai warrior versiot, näyttää paremmalta kun perus uponaali :lol:
Tavaratelinettä huutaa ihan selvästi, mallia jossa on on käsikahvat vänkärille. Ajattelin alumiinista moisen kyhäillä, samoin etupuskuri/syylärin nostoteline tulee alumiinista. Keveys on valttia monessa asiassa, varsinkin jos kuski ei ole ihan oljenkorsi spekseihin mahtuva.

Vanne asiaa en ole vielä ratkaissut, miten päin sen vääntää. Valmiit gummit ois vanteilla , on vaan väärällä jaolla :doubt:
Yks ois jos ostais toiset samanlaiset mitkä on jo alla ja niistä ottais käyttöön joko etu tai takavanteet, ja niille 10" leveät gummit eteen ja taakse. Saa nähdä...

Ja levikettä se kaipaa, voi vaan kuvitella kuinka paskainen on kun sen mutaan yhyttää tommosenaan....
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: PowerATV 800 Rekkuli

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

PepsiMoto kirjoitti:Ääni TURBOLLE :biggrin:
Entistä suuremmalla syyllä harkinnassa, varsinkin kun tänään joku sanoi että ei onnistu... haaste on heitetty :badgrin:
Happosetä kirjoitti:ohjaustehostinta ei pysty asentamaan. Se olisi hyvä olla olemassa, on raskas ajaa ilman metsässä.
Muistaapahan syödä aamupuurot, eikä väsy ihan pienestä kun ilman reenaa :biggrin:
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10873
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: BumbleBee 800

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Ylläpito on toiveesta vaihtanut otsikon.. Mielenkiintoinen projekti taas edessä.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
JSSM
6WD
Viestit: 298
Liittynyt: 21 Elo 2011 18:56
Mönkijä:: Can-Am 1000 T3 -17

Re: BumbleBee 800

Viesti Kirjoittaja JSSM »

Olet kyllä tehnyt todellisen löydön. Tosi siisti rene! Ja vähän ajettu. Taisi näissä vanhemmissa 800 olla suurinpiirtein samat tehot kuin uudemmissa 650 rotaxeissa?

Pari vinkkiä projektiin.. maavara on aika pieni, miten olisi alustan korotus? 30" renkaillahan se jo paljon paranee. Ja jos haluaa vielä ulkonäköäkin lisää niin 14".

Entäs keulan lyhennys? Ojissa ottaa vastapenkkaan helposti.

Ja lukosta jo mainitsitkin. Sehän olisi aika tarpeen kun on hidas visco. Em. lisäyksillä sitten tupla-annos kaurapuuroa.. vaan taitaa jo tarvia kunnon pihviäkin!

-JSSM-
Can-Am 1000 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 570 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 500 Pro T3 -2015
Ex. Polaris XP 850 T3 -2013
Ex. Polaris XP 850 HO forest -2012
Ex. Can-Am 650 xt -2011
Ex. Polaris XP 550 -2010
Ex. Can-Am 400 EFI -2010
Ex. Honda TRX 420 FE -2008
Avatar
SETMA
Tracks
Viestit: 1249
Liittynyt: 15 Tammi 2010 07:10
Mönkijä:: ?
Paikkakunta: ympyrä

Re: BumbleBee 800

Viesti Kirjoittaja SETMA »

On kyllä hieno löytö =D> Tuossa vanhassa renessä variaattori siirtää voiman pyörille paremmin kuin uudemmissa,pesee useimmat uudet canat kiihdytyksessä.
Nuo orkkisvanteet on varmaan kevyimmät mitä on saatavana,jos pystyy hyödyntämään niin hyvä.
Ja ohjausiskari rauhottaa menoa kummasti..
Haminan seudun mönkijät ry
kapak
2WD
Viestit: 43
Liittynyt: 27 Marras 2009 17:35
Mönkijä:: odes xpro
Paikkakunta: lempäälä

Re: BumbleBee 800

Viesti Kirjoittaja kapak »

Mulla on jouten renen kaarilevikkeet.Tulee tarvittaissa raajärvelle mukana.
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: BumbleBee 800

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

JSSM kirjoitti:maavara on aika pieni, miten olisi alustan korotus? 30" renkaillahan se jo paljon paranee. Ja jos haluaa vielä ulkonäköäkin lisää niin 14".

Entäs keulan lyhennys? Ojissa ottaa vastapenkkaan helposti.

Ja lukosta jo mainitsitkin. Sehän olisi aika tarpeen kun on hidas visco. Em. lisäyksillä sitten tupla-annos kaurapuuroa.. vaan taitaa jo tarvia kunnon pihviäkin!

-JSSM-
Keulan lyhennys tulee samalla kun tekee sylärin siirron ja puskurin. Todellakin tarpeellinen aihe käsitellä.
En tiedä vielää korotuksesta, täytyy kattoa kun on edessä ensin se renkaiden laitto, ni vähän noita murroskulmia, et onko kuin paljon varaa korotella. Tarpeen mukaan ja tarpeellisesti.
Tosin taidan mennä 28" pyörylöillä ja 10" leveillä, ei taida isompiin edes 3 annosta puuroa edes riittää :lol:
SETMA kirjoitti:On kyllä hieno löytö =D> Tuossa vanhassa renessä variaattori siirtää voiman pyörille paremmin kuin uudemmissa,pesee useimmat uudet canat kiihdytyksessä.
Nuo orkkisvanteet on varmaan kevyimmät mitä on saatavana,jos pystyy hyödyntämään niin hyvä.
Ja ohjausiskari rauhottaa menoa kummasti..
Juurikin sitä haetaan ,että keveimmät rengas/vanne combo alle jossa pito riittää, siksi ehkä juurikin zillat ellei muuta löydy.
Tuon saman jutun oon kuullu tosta voimansiirrosta, tosin siinäkin on parantamisen varaa. sekin lisätään listalle . KAi niitä kone tehoja on 70 pintaan näissä?
Varmaan saa laittaa laatikkoon ne lyhyemmät välit hitaalle puolelle. ??
kapak kirjoitti:Mulla on jouten renen kaarilevikkeet.Tulee tarvittaissa raajärvelle mukana.
Löytyykö kuvaa ja sulla on varmaan tavaralle jokin hinta?




Ja onhan tässä vielä monenmoista muutakin puuhaa, kuten pitää selvittää onko jossakin välissä jo vaihdettu ketjut ja laahaimet, ettei aleta turhaan aukomaan.
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
pörhis
6WD
Viestit: 392
Liittynyt: 13 Elo 2017 19:04
Mönkijä:: Trapper 500xl efi
Paikkakunta: Tornio

Re: BumbleBee 800

Viesti Kirjoittaja pörhis »

Ulkonäköön modaus ideaa. Maalaa vanteet katteiden väriin ja tukivarret yms?
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: BumbleBee 800

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

pörhis kirjoitti:Ulkonäköön modaus ideaa. Maalaa vanteet katteiden väriin ja tukivarret yms?
Eniromaista. :-k harkintaan ja osa toteutetaan =D>
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: BumbleBee 800

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Ja tässä suunnitelleena tuota voimansiirtoa, mietin tuota kytkinkittiä. Sinänsä kun 28" zillat mitataan alikokoisena, olisiko syytä miettiä dalton puolelta 25-28" sarjaa, vai sit tuota 28"--> kittiä. Vai meniskö vakiopainoilla, ja jouset vaan vaihtoon . Toisaalta ainakin tässä Daltonin sarjassa on ilmeisesti reiälliset painovarret, joihin vois tulevaisuudessa tilanteen vaatiessa lisätä painoa jos moottorin ominaisuuksia muuttaa

Epin puolelta taas valinnanvapaus on Sport utility ja mudder , voi tätä valintojen määrää :wink:

Jos jollakulla kokemusta asiasta, ettei hakuammunnalla tarvis mennä, niin valaiskaa omia kokemuksia.

Setuppi vielä vapari linjalle, myöhemmin sit muutokset jos föönin kans mennään.

Sit vielä sellainen juttu että onko jollakulla faktaa lyhyen puolen ratas sarjan vaihdon hyödyistä? Nopeuseroja ym, testaan tänään max nopeuden hitaalla gepsin kans ni jos verrokkia ois, ois hyvä.

Sit siirrytään koulutuksen pariin, check
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Avatar
maxim
6WD
Viestit: 930
Liittynyt: 05 Tammi 2005 14:23
Mönkijä:: Honda Bigred 300 Canam 450 pro
Paikkakunta: korvessa kulkevi.....

Re: BumbleBee 800

Viesti Kirjoittaja maxim »

Hyvää projektia pukkaa
Laita rungon alakeskipalkkiin vahvike sisään vielä kun on muodossaan.
Löytyy guuglesta esim. canam redegade frame stiffener.
http://www.utvweekly.com/2009/12/all-te ... outlander/ edittiä tuossa yksi malli
Vastaa Viestiin