BumbleBee 800

Tänne kuvalliset projekti selostukset
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: BumbleBee 800

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Kuiva kausi pakotti tositoimiin sammutin puolella, kun se on vielä uupunut. Tallin nurkassa se on möllöttäny mut ei oo saanu aikaiseksi näprättyä paikalleen.
Orkkis telineelle löytyi paikka kuin taikaiskusta , eikä oo haitollakaan. Kaveri meinas että turhan alhaalla et jos syttyy tulipalo ni huonompi homma jos sammutin on veden alla.
Noh eikös siinä vaiheessa ne kuumat paikat ole jo märkänä =P~

Sinne se istahti, sisälle glykol sen verran että pakkasen kestävyysmittari näytti -10astetta . Ja pari pisaraa fairya. Pulloon loput vettä 4cm vaille täyteen, kansi kiinni ja 10bar painetta.
Riittää sit hyvin neste/paine aika samaan tahtiin. On se kynnys käyttää vähän matalamp kuin jauhesammuttimen kans 8)
Kuva
Kuva


Hankin tosiaan sen Gen2 tavaralootan , tein sille kiinnikkeen taka tarakalle, et saa myös irroitettua. Kiinnitys alkuperäisellä linQ kiinnityksellä
Nyt saa kertaluontoisia romuja mukaan paremmin, MM 1,5litran juomapullon .
Pitää vielä pulveroida uudelleen tarakka kun muutakin maalattavaa ilmenee
Kuva
Kuva
Kuva

Sit ajatus itänyt iskunvaimentimien säätömahdollisuudesta. Itse tykkäisin toiminnaltaan hieman erilailla toimivasta alustasta ja säädettävästä mielellään. Siihen on melkeen pakollinen toiminto nopean ja hitaan vaimennuksen säätö. Ja huollettavuus ennen kaikkea.
Siispä tutkailemaan mahdollisuuksia budjetin puitteissa.
Päädyin KyB TA36-hlc iskunvaimentimiin, edullisen hinnan,huollettavuuden ja ennestään tutun rakenteen vuoksi. Omassa kelkassa samanlaiset edessä niin sillälailla tutut.

Yhden parin jo löysin huokeaan hintaan, toinen vielä katselussa.
Eroa alkuperäiseen etuiskariin oli kokonaispituus ja jousen sijoitus iskunvaimentimen ympärillä. Yläpää passaa heittämällä , alapään silmukan näppäsin irti, ja siihen teen muutoksen jolla
alapään silmukkaa siirretään 15mm kauemmas. Iskunvaimentimen toimintapituus on sama.
Iskarit on nyt purettuna ja pieni ulkopintojen etraus ja huolto samalla. Ajatuksena on ottaa rekun omat jouset käyttöön ja säästää mahdollisesti iskarit hätätapausta varten hyllyssä.
Kuva
*EDIT* Kylläpä muuten kuva hämää iskunvaimentimien kokoeron. Pituusero näyttää huikean suurelta , todellisuuden ollessa 15mm , ja paksuus myös.
Varsien paksuudet orkkis 12mm. uus 16mm , ja männän halkaisijassakin huikea ero, kuin myös varren paksuudessa.

Taakse joutuu tekemään hieman pitemmän jatkon.... Siitä sit lisää myöhemmin, kuten myös iskunvaimentimien asennuksesta kun se on ajankohtaista.

Maastoonkaan ei ole uskaltanut lähtä ajelemaan, sen verta kuivaa joka paikassa. Jospa se kohta satelis vähän vettä :D
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Avatar
TATOU4S
6WD
Viestit: 481
Liittynyt: 28 Helmi 2013 10:03
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 550 eps +tatou

Re: BumbleBee 800

Viesti Kirjoittaja TATOU4S »

Sylkeekö tuo tulta pakoputkesta vai mikä syynä ettei kuivassa maastossa voi ajaa :D
Ant-Tur
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 25 Kesä 2018 22:31
Mönkijä:: Kymco MXU400

Re: BumbleBee 800

Viesti Kirjoittaja Ant-Tur »

Jos oikein kuivan maaston on kehittänyt niin ei siinä tarvitse kun metallisen alustan osan tuottaa tarpeeksi hyvä kipinä kiveä vasten ja homma on bueno sen osalta.
Toki onhan se myös mönkijän säilyvyyden kannalta hyvä olla sammutin mukana ellei halua sitten uudempaa hankkia hyvän tekosyyn varjolla.

Mukavahan se on tuollaista sammutinta käyttää kun ei ole jauhetta jokaisessa rakosessa ja paikassa mikä vain laitteestä löytyy :shock:
Viimeksi muokannut vaughan, 25 Elo 2018 09:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Edeltävän viestin turha lainaus poistettu.
Jussi
6WD
Viestit: 931
Liittynyt: 12 Helmi 2005 12:39
Mönkijä:: JD XUV 855d
Paikkakunta: Haukipudas

Re: BumbleBee 800

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Tuosta sammuttimesta pitäs saada lisää tietoa ja vaikka video. Hiilaripullolla sammutin vaimon Land Cruiserin ja vauriot + siivoaminen jäi aika vähiin. Tuommoisen hätävaran vois laittaa ittellekkin
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: BumbleBee 800

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

TATOU4S kirjoitti:Sylkeekö tuo tulta pakoputkesta vai mikä syynä ettei kuivassa maastossa voi ajaa :D
Lähinnä se pointti ja selvennykseksi, että rypemään ei oo kehdannut lähtä, kytevä kökkö pakarin päältä rypemisen jälkeen ku tippuu kuivalle kankaalle.....
Ja niinku Ant-Tur sanoi, vaikka siellä pohjassa on muovi, niin tuokin kipinän aiheuttama palo on kans mahdollista. Nolo homma ku ajelu päättyy muutaman päivän kestävään maastopalon sammutukseen.

Hiekkateillä räppäily on taas ihan toinen juttu, mut siksi just siellä ajetaankin puhdistetulla kikottimella. Ainakin meidän porukka.
Jussi kirjoitti:Tuosta sammuttimesta pitäs saada lisää tietoa ja vaikka video. Hiilaripullolla sammutin vaimon Land Cruiserin ja vauriot + siivoaminen jäi aika vähiin. Tuommoisen hätävaran vois laittaa ittellekkin
Minäpä teen demostraatio videon toiminnasta. Ihan livenä eikä lavastettua tilannetta
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: BumbleBee 800

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Noniin!!! Taas on parannuksia koitettu tehdä.
Aiemmin kiireellä kun piti pulveroida rakennettuja osia, ei malttanut töihin mennä lasikuulapuhaltamaan osia , vaan suhhauttelin puhtaalle alumiinille.
No eihän se ihan niin hyvin tarttunut kuin oletus oli, tai niinku se tarttui puhalletulle pinnalle. Rautalapiota kun kuskaili taka tarakan päällä, lähti hiertyvästä paikasta maali lohkeamalla pois.

Uus kierros, samalla kun oli muuta maalattavaa, puhallus pinnalle maali. Tosin nyt erilaista. Tilasin testimielessä englannista "texture matt" pintaista maalia, eli röpelö pinta.
Ihan fiksuhan siitä tuli, ja kolistelujen jälkeen ei enää irronnnut.
Kuva
Kuva

Iskunvaimentimet sai kans uutta väriä pintaan. Samalla perus huolto ja putsaus, alasilmukan siirto 15mm kauemmas, ja siihen uudet kumit + pusla.
Renen vakio jousilla kasaan ja valmista tuli. NYt on iskareissa high ja low compression säädöt. Shimmauksen muutoksella sai reboundin pikkuisen tiukemmaksi kuin alkuperäinen, mut juuri huomaa.
Mutta voi pojat, olihan se aivan eri tuntuinen ajella vaikka vasta eteen sain iskarit paikalleen. :D Ja on varaa säätää omien mieltymyksien mukaan.
Tiimellyksessä oli jousen puristimetkin hukassa, hätä ei lukenut lakia :shock: . Luovuus kuitenkin palkittiin

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Takaiskareiden sävellys seuraavaksi. Sit kun vielä ajokaverit alkais heräileen taas tuon kuivan kauden jälkeen :biggrin:
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: BumbleBee 800

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Takaiskarit isketty paikalleen. Hienosäätöä tehty pikkusen ja alkaa mieltymyksien mukaan säätymään.

Tulevaisuuden suunnitelmien varalle hankittua :
Get torged 940cc sylttysarja , 12:1 männät cp carrillo
Cv-tech ykkösvari

Hankittavaa tulevaisuuden varalle:
nokkaketjut , laahaimet uudemman malliset, kiristimet , tarvittavat tiivisteet.
Isompi syyläri , niin ei mennä ihan jäähdytyksen äärirajoilla

Sen verran näistä päivitysosista , että viallinen pyttysarja, joka näillä näkymin elvytetään toimintakykyiseksi . Ongelmana on kannentiivisteiden saatavuus , koska kyseistä firmaa ei ole enää olemassa. Muut ongelmat oletettavasti (toivottavasti) ratkaistu. Sisältää huiman määrän Quaser ja hermoja :lol:

Oltu yhteydessä MRrpm, warranty killer performance , griffin , cometic ym ym. Kenelläkään ei ole tähän sopivaa sarjaa. Joko poraus heittää tai ryhmän malli on eri.
Tähän tulee vesileikatut kuparitiivisteet irtonaisilla rst "liekkirenkailla" , joilla vahvistetaan putken ympäryksen tiivistys kylmässä. Piirustukset valmiit , kupari hommattuna ja seuraavaksi ne kiikutetaan vesileikkauspisteeseen.
Alapäähän passaa BRP oma tiiviste. KAnnet harkinnassa , mutta voi olla että jätän väliin vielä toistaiseksi.
Nokat pitäisi hommata toiset, ettei kasausvaiheessa tarvitse odottaa hiomista.
Päädyin vakionokkien käyttöön siltä osin, ettei pilata muuten jo mainiota ala/keskialueen tehoa/vääntöä. Hiotaan vaan nokkaan vähän lisää nostoa, kannen tilan puitteissa.(tämän tietenkin päättää Virtasen Mauri, että tarviiko muuta kuin nostoa muuttaa)
Samassa rytäkässä menee pakosarjan alkupää uusiksi collectorille asti, ja sitten tehdään SAMAN mittaiset ensiöputket. Vähenee sylinterikohtaisen säädön merkitys.

Kytkimen osalta on osat jo tulossa, liukupalikat, painoliu-ut ym. Muuten toimiva peli.
Kakkoseksi pitää vielä hommata se STM bling bling träbä tsäbä versio. Pääsin hipistelemään mönkijäfrendin luona moista ja ei voi kuin ihailla työn jälkeä ja toteutusta.
Samalla MAverickin remmi sit

Että semmosta suunnitelmaa.

Ajeltukkin on , ja hauskaa on ollut. Nyt kun on vettäkin saatu ihan maahan asti, on tohtinut käydä ihan maastossakin ajeleen.
Vaikka sen akun on siirtänyt eteen ym, on kohtuu keveä keula suolla ojien ylityksissä , jos niin oikea peukalo päättää 8) Joskus ihan hyödyllinen ominaisuus :biggrin:
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
TKT
6WD
Viestit: 463
Liittynyt: 12 Huhti 2010 04:32
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: BumbleBee 800

Viesti Kirjoittaja TKT »

Vakiokansista sen verran että 650xmr:än ( ja samalla kaikkien muidenkin) kannet virtaa testipenkin mukaan 89heppaa, sit alkaa vasta ahistaman oikeen kunnolla. Mutta tuskin haittaakaan olis jos hieman kanavia työstää ja laittaa isommat venttiilit samalla kertaa, jos ja kun tulee virinokatkin... :D Maverickin kannet olis tosin kerrasta valmista tavara laittaa paikoileen, mutta se suolainen hinta puistattaa. :doubt:
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: BumbleBee 800

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Ja sit tulee tietenni vielä öljynlauhdutin / jalka johon saa erillaisen suodattimen. Täytyy katsoa tilaako sen MrRPM vai saisko omin avuin teetätettyä ihan suomen maalla. Juu siis jos kannet ei mene vaihtoon (lue Maverickin kannet) niin työstää pitää siinä vaiheessa vakioita.
Liekkö ne R mallin (2010->) kuinka paljon erilaiset, että josko semmoiset sais , mistä hiottas vähän nostoa lisää. Siis siinä mielessä erilaiset, ettei paljoa ainakaan alapää kärsis :roll:
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Jaran
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 08 Maalis 2018 11:20
Mönkijä:: Can-Am Outlander 400EFI
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: BumbleBee 800

Viesti Kirjoittaja Jaran »

Kiitokset hyvästä dokumentoinnista! Näitä lukee ihan mielellään =D>
Act10nM4N kirjoitti: Lopputulos:
Purin ja kasasin perän useaan kertaan tehden pieniä muutoksia pikkuhiljaa.
Testit videoin , jotta vertailu oli helpompaa. Kohtuuttomalta tuntui alkutilanne, jolloin toista eturengasta piti pyörittää melkein 8 kierrosta noilla nopeuksilla että minkään sorttista lukitusta kerkesi tapahtua. Muutokset pidetään vielä kirjan välissä , kun kokonaisuutta haetaan testien merkeissä ja mikäli jotain hazardia tapahtuu ja perä rikkoutuu, torq locker menee tilalle ja sit suunnitellaan lisää. Eikä ainakaan ole jaettu virheellistä tietoa joka saattaisi aiheuttaa muille ongelmia.
...
Seuraavaksi puretaan kaverin g1 outin perä ja katsotaan saataisko se kuntoon, se on jo paljon huonompi kuin tuo mun versio, joka on ihan ensimmäisiä viscoja, kun kaverin 2010 outti on jo viscolok qe malli.
Miten testit on edennyt? Joko kirjan kannet alkaa raottumaan vai pidetäänkö ne vielä visusti kiinni? :)
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: BumbleBee 800

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

No siis... KAikki kestänyt. Oon seuraillut perän lämpenemistä verrattuna aiempaan, Ei muutosta. Eli ei liian tiukka tullut.
Ei ahdista normaalisti ajeltaessa liikaa (Ei ole tehostinta ni ei liikaa kestä tiukennella)
Suolla testaillessa toisen rankaan ollessa syvällä kuntassa, se vaati sen about 1-2 kierrosta ja sit lähti mukaan toinen pyörä, ja sieltä noustiin.
Tällä hetkellä vaikuttaa hyvältä, Tosin testiä ei ole vielä niin paljoa kertynyt että tohtisi vannoa tuon varaan.

Se kaverin perä on vielä purkamatta, ajoitetaan öljynvaihtoon, joka sekin näyttää venyvän , on kyyhkystä,sorsaa,mettäkanaa,hirveä jahdin muodossa tulossa ite omistajalla. niin ei tahdo kilometrejä kertyä millään. Tosin miksei sitä vois ihan huvikseen purkailla :-"

Muutoksiin pidätän vielä toistaiseksi oikeuden :lol: Käydäänpä vaikka raajärvi kiertämässä syksyllä , jos se sen kestää ja pelaa siellä, sit tohtii kansia aukasta


Tänään irrotin Lazer paneelin, alkaa sen verta pimeät illat olemaan, että tarvii autossakin lisävaloa.
Tilalle nakkasin jo aiemmasta projektista tutut , joka paikan höylät (Niin kelkkaillessa kuin mönkijöidessä ja enskaillessa) Lumonite BX3000 2kpl .
Valotehoa on niissäkin kivasti, ei niin kauas kuin lisäpitkällä, mutta sitäkin tärkeämmin , leveälle sitä riittää.

Kannentiivisteet pyttysarjaan sain eilen, niitä tulikin sit palasesta 6kpl, onpahan yhdet koristeeksi, yhdet toiselle seinälle koristeeksi ja yhdet paikalleen.
Kevyt hionta 600 vesihiomapaperilla tehty , seuraavaksi löiäys ja asennuksen tiimoilla pintaan VHT copper gasket ja läjään.

Kuvia ei vielä saa kun unohtu puhelin eukon siskon luo :?
Viimeksi muokannut vaughan, 25 Elo 2018 10:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Edeltävän viestin turha lainaus poistettu.
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 21:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: BumbleBee 800

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Loistavaa tarinaa ja hienosti kuvitettua tarinaa. Jatkuva edellisten viestien lainaus saisi jo alkaa kyllä loppumaan.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: BumbleBee 800

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Anteeksi mutta en ymmärrä asian pointtia miksi ei postien yläreunassa olevaa "lainaa" nappia voisi käyttää. Jos kyseessä on nappi jota EI tulisi käyttää, eikö se olisi sama silloin POISTAA.
On huomattavasti helpompaa kohdistaa vastaus , vaikkakin se lukee ehkä aiemmassa tai sit sitä aiemmassa tai ehkä kauempanakin postissa jos on vierähtänyt aikaa viimekäynnistä. Ja samalla jos vastaa useammalle, on helppous valttia.
Toisaalta voihan asiat tehdä myös tavalla , jolla vaikeutetaan luetun ymmärtämistä , jotta siihen kyllästyy ennen lauseen loppua, kun ei asioiden yhdistäminen välttämättä onnistu ilman tyhjänpäiväistä scrollailua edes takaisin että "mitä siellä lukikaan" . :evil:
Niin tai näin , eipäs sitten kosketa siihen ``lainaa nappiin


Pyttysarja saantihetkellä . Tällä hetkellä menossa operaatio putket irti ja puhdistus, putkien uudelleen asennus, yläpinnan ajaminen suoraksi , mäntien puhdistus ym ym

Kuva
Kuva
Kuva

Kannentiivisteet suoraan vesileikkurista ja toinen kuva käsiteltynä.

Kuva
Kuva


Iskareiden säiliöille paikat löyty suht helposti. Ja vieläpä siihen asentoon että säätö on mahdollista

Kuva
Kuva

Lazer valon tosiaan pöllin autoon, ja tilalle tuli nää lumonitet. Kylläpä pimeällä ihan naurattaa kuin tasaisesti ne jakaa valoa samalla näyttäen yllättävän kauas.
Valojen jalat on Gopro kiinnikkeillä ja töpselit syylärin takana. Talvella kun kelkkaillessa tarttee yhtä , niin on helppo lipasta lainaa.
Tein myös aiemmin jo noihin vanhojen pitkien valojen reikiin peitelevyt alumiinista ja pulveroin ne samalla.

Kuva
Kuva
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 21:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: BumbleBee 800

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Suoraan foorumin säännöistä: Kun vastaat viestiin, älä lainaa edeltävää viestiä koska se on täysin turhaa. Muuten sopivat, tarkentavat lainaukset on enemmän kuin paikallaan. Pitkää viestiä lainatessa, lainaa viestistä vain olennainen osa. Ei tästä enempää.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: BumbleBee 800

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Sen enempää jappasematta asiaan.
Pikku fiksailuja tullut tehtryä, joista unohtu mainita jo aiemmassa viestissä.
RJWC vaimennin tuntui kovin kovaääniseltä loppujen lopuksi. Uteliaisuus vaivasi tovin, kunnes lopulta sille piti antaa periksi ja aukaisin vaimentimen. No eihän siellä mitään vaimennin villaa
ollut. Vähän teräksistä villan tyylistä ohut harso reikäputken ympärillä, ja nekin rullalla päässä. DB-killeri paikallaan.
Kävin ostamassa uudet vaimennin villat, asensin vaimentimeen ja pään tiggaus kiinni. DB-killeriä muokkasin hieman , varteen lisäreikiä virtauksen parantamiseksi.
Pääty kun on neljällä kuusiokoloruuvilla kiinni, jotka menee neljään teräksiseen niittimutteriin jotka on päätyyn niitattu , on ongelmana aina pulttien päiden ruostuminen ja sitä kautta
ruostuminen itse niittiin. PAri sieltä oli jo poikki, joten mutterit vaihtoon , ja uudet rst pultit .

Muutos oli miellyttävä, terävä pärinä väheni puoleen , joten toimenpide on onnistunut. =D>

Sitten vähän työhommiakin. Tallilta piti siirtää paalikatos toiseen paikkaan ja uus paali vetästä vähän lähemmäs.
Muutama kuva toimenpiteestä.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Sen verran uteliaisuus vaivaa ja ominaisuuden vuoksi täytyy joku päivä aukaista takapää ja katsoa millai se vakaaja siellä oikein on.
Tässä mallissahan ei vielä ole vakaajaa edessä , mutta taka vakaaja tuntuu todella jäykältä. Tuntui maastossa varsinkin oikein kivikkoisessa ja möykkelikössä ärsyttävän jäykältä. Hyvähän sitä on painaa hiekkatietä, ei siinä mitään, mut ehkä vähän sais olla jouhevampi.
Liekkö tuo olis parempi jos takana olisi löysempi vakaaja, ja edessä myös sellainen hentoinen :doubt: tiedäppä sit. Ja vielä kun niistä sais "pika irroitettavat" Häätyy suunnitella keksiskö siihen mitään.
¨
Jännä ominaisuus tässä pelissä on ilmennyt. Jos seisoo useamman päivän , ja kääntää virrat päälle ja käyntiin, käy muutaman sekunnin ja sit sammahtaa joskus hitaasti. Uudella startilla jää käyntiin. Liekkö linja tyhjenee jostakin syystä , vuotoja ei havaittavissa, ja tämä ominaisuus vain useamman päivän seisomisen jälkeen.
Havaittavissa myös erilainen pumpun ääni aluksi. Jos käyttää virtoja tuolloin pari kertaa päällä, muuttuu pumpun ääni , kuin olisi kerännyt paineet , jolloin ei tee tätä ilmiötä.
Kukaan törmännyt moiseen?

Säädin venttiilitkin tuossa 120h kohdalla, kun alkoi pieni napsutus kuulumaan, säätö oli tarpeellinen , samalla tsekkasin nokkaketjun kiristimet , noin 5 kierrettä oli näkyvillä. Nou hätä vielä.
Täytyy tosiaan ketjujen ja laahainten vaihto ajoittaa pyttyjen vaihdon yhteyteen.
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Vastaa Viestiin