
100 h huolto on juuri tehty ja laite ei luultavasti ole paljoa metsää nähnyt. Ei ole pohjapanssaria, eikä alusta ole pahemmin kulunut. Varustepuolella mukavia varusteita ovat kanan omat kahvan ja peukun lämmittimet, kunnon vinssi ja kanan oma tavarateline pikakiinnitysmahdollisuudella. Sitä täytyy ehkä hyödyntää jatkossa.
Ensimmäinen vaihe kattaa snorkkelisarjan asennuksen, uuden puskurin ja siihen syylarin siirtosarjan - kiitos Loukolle särmästä toimituksesta. Lisäksi Iron Balticin erinomainen pohjapanssari - siitä kiitokset Mönkijävarikolle vielä särmemmästä toimituksesta.
Kun nämä on saatu paikalleen, tarvitaan vielä torq locker ja iiisot kummit. Renkaista kiinnostaisi sikana DragonFire renkaat ko'ossa 30". Jos joku osaa vinkata, mistä niitä saisi, niin olisin kiitollinen. Näyttävät olevan muodissa rapakon takana.

Hiukan ihmetyttää ilmanputsarin ulkonäkö 10 h huollon jälkeen. Silmämääräisesti näyttäisi, että putsari on vaihdettu, mutta vaahtomuovia ei ole pesty. Siitä ei pisteitä huollolle, kuka sen sitten onkaan tehnyt.

Noita lähdetään sovittelmaan. Alkuun pitää purkaa etuupään katteet. Kauhia homma. Kyllä tuli ikävä edellistä mönkijää - Jammua. Kanassa joka saatanan ruuvi on mutterin avulla kiinni. Ja mutterit ovat viheliäisissä paikoissa. Jo irroitus oli painajainen, voin vain kuvitella ärräpäiden määrää, kun alan sovittelemaan osia paikoilleen. Jammussa lähes poikkeuksetta mutterit on hitsattu, joten purku ja kasaus käy kuin tanssi.

Vähän harmittaa tuhota hyvin tehty tiivistys, mutta vaihtoehtoa ei ole. Täytyy vain itse koittaa saada yhtä hyvä tiivistys. No tarkemmin katsellessa ilmeni, että tehdas oli jättänyt alaosan tiivistämättä. Moni kakku päältä kaunis.

Kuvassa tiivistämätön osuus näkyy likaisena putken alla. Tästä pitkä miinus tehtaalle. Olisi sinänsä hauska tietää, missä laite on kasattu. Nopealla katselmoinnilla löysin made in Canada ja made in Mexico osia.
Tässä kohtaa on hyvä todeta, että olen todella amatööri rakenteluasioissa. Niinpä pelkkien katteiden irroitus kanan typerien rakenteiden johdosta vei kolme tuntia. Mutta tässä ollaan. Kuvasta poiketen myös lamput jä etusäleikkö ovat pois.

Sitten uutta osaa paikalleen. Propsit siitä, että löytyy kohdistusmerkit, joilla saa putket just eikä melkein kohdilleen.

Siten vielä eka mallinnus miten snorkkeli asettuu.

Tästä jatketaan hiljalleen eteenpäin.