Tuo on täysin totta, jännä juttu miten pelottaa noi nousut ja takaperin voltit, kun taas voi ajaa ilman pelkotiloja nopeita polkuja puiden välissä. Ehkä meillä kaikilla on omat kauhuskenaariot, ilmeisesti hitaassa ajossa jää liikaa miettimisaikaa mahdollisille kasinoille?scuderia rollaattori kirjoitti:Pelko ei helpota ajamista, mutta voi olla eduksi terveyden säilymiselle. Tosin, jos pelkää, ei voi etsiä uusia haasteita ja hakea rajojaan. Harkinta on silti aina järkevää.
Espoon Kolmperän ajotapahtuma 10.04. AJETTU
Re: Espoon Kolmperän ajotapahtuma 10.04. AJETTU
Kylätason mönkijäkuski
Re: Espoon Kolmperän ajotapahtuma 10.04. AJETTU
Kiitokset järjestäjille, ajot oli mieleen.
Veturina meillä oli kaveri valkoisella Hondalla - jäit kahvit velkaa siittä kantomäestä, lunastan sit joskus
Lähdettiin sitten heti toisen lenkin alkuun pois kun mun Polaris antautu. Se perinteinen eli edestä ulompi murrosnivel petti. On noissa maastoissa tuo kalliokikkailu vähän onnetonta kun se toinen etunen ei vedä edes "ravistamalla"..
Onneksi niveliä saa kaupasta, kone kuntoon ja ajot jatkuu!
Kotimatkalla juu poikettiin Jorvissa ja Lahden kaupunginsairaalassa, kun toi petezin tenniskyynerpää oireili..
Veturina meillä oli kaveri valkoisella Hondalla - jäit kahvit velkaa siittä kantomäestä, lunastan sit joskus

Lähdettiin sitten heti toisen lenkin alkuun pois kun mun Polaris antautu. Se perinteinen eli edestä ulompi murrosnivel petti. On noissa maastoissa tuo kalliokikkailu vähän onnetonta kun se toinen etunen ei vedä edes "ravistamalla"..
Onneksi niveliä saa kaupasta, kone kuntoon ja ajot jatkuu!
Kotimatkalla juu poikettiin Jorvissa ja Lahden kaupunginsairaalassa, kun toi petezin tenniskyynerpää oireili..
Videon pätkiä: http://www.youtube.com/user/pelicans100
- scuderia rollaattori
- 6WD
- Viestit: 374
- Liittynyt: 19 Maalis 2006 19:07
Re: Espoon Kolmperän ajotapahtuma 10.04. AJETTU
Teillä tuli sitten molemmille Petezin kanssa vähän niinkuin niveleen vikaa. Paranemisia vaan kummallekin!pelsu100 kirjoitti:Kiitokset järjestäjille, ajot oli mieleen.
Veturina meillä oli kaveri valkoisella Hondalla - jäit kahvit velkaa siittä kantomäestä, lunastan sit joskus![]()
Lähdettiin sitten heti toisen lenkin alkuun pois kun mun Polaris antautu. Se perinteinen eli edestä ulompi murrosnivel petti. On noissa maastoissa tuo kalliokikkailu vähän onnetonta kun se toinen etunen ei vedä edes "ravistamalla"..
Onneksi niveliä saa kaupasta, kone kuntoon ja ajot jatkuu!
Kotimatkalla juu poikettiin Jorvissa ja Lahden kaupunginsairaalassa, kun toi petezin tenniskyynerpää oireili..
Petez pitäisi saada mönkijän selkään viimeistään Luu 3½ talkoomiesten safarille, joka on odotettavissa lähitulevaisuudessa.
Karavaani kulkee ja vaimot haukkuu...
www.safariguru.fi
www.safariguru.fi
-
- Noppeli
- Viestit: 23
- Liittynyt: 19 Joulu 2009 21:30
- Mönkijä:: HONDA 420
Re: Espoon Kolmperän ajotapahtuma 10.04. AJETTU
Kiitos mukavasta päivästä kaikile mukana olleille. Päivä oli lähes täydellinen lukuun ottamatta noita muutamaa kaatoa, joissa lopputulos olisi voinut olla todella paha. On mennyt sunnuntaipäivä parannellessa kipeitä lihaksia ja jotenkin minusta tuntuu, etten taida olla ainoa. Onneksi kaikki selvisivät pelkillä mustelmilla eikä oikeasti tarvittu VPK:n palveluksia.
EMK:n junnut lähettivät kaikille mönkijä miehille kiitoksensa mukavasta päivästä ja meitä kehuttiin mukaviksi asiakkaiksi. Kaikille tiedoksi, että kioskin tuotto meni kokonaisuudessaan junnujen käyttöön.
Toivottavasti tapaamme vielä jatkossakin mönkimisen merkeissä.
EMK:n junnut lähettivät kaikille mönkijä miehille kiitoksensa mukavasta päivästä ja meitä kehuttiin mukaviksi asiakkaiksi. Kaikille tiedoksi, että kioskin tuotto meni kokonaisuudessaan junnujen käyttöön.


Toivottavasti tapaamme vielä jatkossakin mönkimisen merkeissä.
-
- Tracks
- Viestit: 2832
- Liittynyt: 28 Huhti 2005 15:31
- Paikkakunta: Haarajoki/Kangasniemi
Re: Espoon Kolmperän ajotapahtuma 10.04. AJETTU
Renkaiden ilmanpaineetkin näyttäs vähän kovilta, paljonko mahtaa olla? Tuo pompottaminen on tuttu ominaisuus ainakin 420 Hondien vakio iskareissa, paremmilla tolpilla "ominaisuus" poistuu.Koheltaja kirjoitti:Hieman offtopiccia tähän väliin. Monesti on puhuttu kömpijöiden alustasta ja iskareiden toiminnan tärkeydestä, vielä useammin on tullut vastakommenttia että näillä ajetaan hiljaa eikä mitään rallialustoja tarvii, vakiolla pärjää hienosti.
Tuossa videossa on malliesimerkki alustasta joka ei toimi hitaassa ajossa, lienee vakioalusta? Väitän että jälkiasennetuilla oikein säädetyilla iskareilla/jousilla peli tulee selkeästi helpommin ylös kun pomppiminen vähenee, ellei jopa lopu kokonaan. Vain rengas joka pysyy ajoalustassa kiinni, pitää ja vetää, oli kyse hitaasta tai nopeasta ajosta.
Tällä ei ole tarkoitus kyseenalaistaa videolla olevaa kuskia tai kömpijää, tuli vaan tosta pomppimisesta mieleen tämä alustajuttu
Re: Espoon Kolmperän ajotapahtuma 10.04. AJETTU
Kiitos vaan Mr Guru !scuderia rollaattori kirjoitti:Teillä tuli sitten molemmille Petezin kanssa vähän niinkuin niveleen vikaa. Paranemisia vaan kummallekin!pelsu100 kirjoitti:
Kotimatkalla juu poikettiin Jorvissa ja Lahden kaupunginsairaalassa, kun toi petezin tenniskyynerpää oireili..
Petez pitäisi saada mönkijän selkään viimeistään Luu 3½ talkoomiesten safarille, joka on odotettavissa lähitulevaisuudessa.
Paraneminen edistyy kovaa vauhtia, "tennispallo" kyynärpää on nyt enää "pingispallo" kyynärpää

Rene huutaa muutamaa varaosaa, mut eiköhän ne löydy...
Täytyy sanoa, että enpä ole moisessa ajotapahtumassa ollut, jossa niin moni mönkijä vei miestä eikä mies mönkijää...kaatoja sekä läheltä piti tilanteita riitti, kun tapahtumasta otettuja kuvia ja videoita katselee kotisohvalta.
Hurjan näköinen oli Mr Gurunkin kuperkeikka, onneksi ei sattunut pahemmin...kuulemma.
Nyt ne unohtuneet kiitokset järjestäjille hyvin järjestetystä tapahtumasta ja valkohondamiehelle vetovastuusta

Mönkkärit Ry, UMRY, Heinolan IIves kelkat & Pöljä Racing Team
- kekkonem
- Tracks
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 13 Maalis 2007 10:05
- Mönkijä:: XP -14 T3
- Paikkakunta: Lohja
Re: Espoon Kolmperän ajotapahtuma 10.04. AJETTU
Kiitosta ryhmälle sekä kaikille muillekin osallistujille ja järjestäjille omasta puolestani.Logibear kirjoitti:Kiitokset järjestelijöille ja ajokavereille! Harmi kun meidänkin ryhmän vetäjältä antautui vetari kesken kaiken mutta muuten meni ihan kivasti körötellessä.
Alkaa olla taas mönkijäkelit kohdallaan
Vetarin perhana tosiaan antautui ja kanttasi samalla raidetangon uuteen uskoon. Lopputulemana toinen eturengas menee suoraan ja toinen koittaa tehdä U-käänöstä samaan aikaan.
Osien hankintaa tiedossa...
Mukava päivä joka tapauksessa! Kiittäen ja kumartaen koko sakille.
Mönkiminen on mun juttu. Ei tarvi näyttää eikä haista hyvälle!
Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
Re: Espoon Kolmperän ajotapahtuma 10.04. AJETTU
Vakioalusta on joo ja renkaiden paineet on 0.35 bar. Nyt kun itse näkee millaista räpellystä tuo on niin ymmärtää kommentit paikanpäällä rodeosta. Pääasia: Ylös tuli! Näyttää kieltämättä melkoiselta pomppimiselta, täytyy kokella laskea paineita. Renkaat oli eka kertaa alla ja kokemukset hyvin vähäiset.Janne 450R kirjoitti:Renkaiden ilmanpaineetkin näyttäs vähän kovilta, paljonko mahtaa olla? Tuo pompottaminen on tuttu ominaisuus ainakin 420 Hondien vakio iskareissa, paremmilla tolpilla "ominaisuus" poistuu.Koheltaja kirjoitti:Hieman offtopiccia tähän väliin. Monesti on puhuttu kömpijöiden alustasta ja iskareiden toiminnan tärkeydestä, vielä useammin on tullut vastakommenttia että näillä ajetaan hiljaa eikä mitään rallialustoja tarvii, vakiolla pärjää hienosti.
Tuossa videossa on malliesimerkki alustasta joka ei toimi hitaassa ajossa, lienee vakioalusta? Väitän että jälkiasennetuilla oikein säädetyilla iskareilla/jousilla peli tulee selkeästi helpommin ylös kun pomppiminen vähenee, ellei jopa lopu kokonaan. Vain rengas joka pysyy ajoalustassa kiinni, pitää ja vetää, oli kyse hitaasta tai nopeasta ajosta.
Tällä ei ole tarkoitus kyseenalaistaa videolla olevaa kuskia tai kömpijää, tuli vaan tosta pomppimisesta mieleen tämä alustajuttu
http://www.pariuraa.fi/wordpress
KS atv Adventure/racing
https://m.facebook.com/pages/category/A ... 919412628/
KS atv Adventure/racing
https://m.facebook.com/pages/category/A ... 919412628/
- scuderia rollaattori
- 6WD
- Viestit: 374
- Liittynyt: 19 Maalis 2006 19:07
Re: Espoon Kolmperän ajotapahtuma 10.04. AJETTU
Moro taas Petez!Kiitos vaan Mr Guru !
Paraneminen edistyy kovaa vauhtia, "tennispallo" kyynärpää on nyt enää "pingispallo" kyynärpää![]()
Rene huutaa muutamaa varaosaa, mut eiköhän ne löydy...
Täytyy sanoa, että enpä ole moisessa ajotapahtumassa ollut, jossa niin moni mönkijä vei miestä eikä mies mönkijää...kaatoja sekä läheltä piti tilanteita riitti, kun tapahtumasta otettuja kuvia ja videoita katselee kotisohvalta.
Hurjan näköinen oli Mr Gurunkin kuperkeikka, onneksi ei sattunut pahemmin...kuulemma.
Nyt ne unohtuneet kiitokset järjestäjille hyvin järjestetystä tapahtumasta ja valkohondamiehelle vetovastuusta
Hyvä että pallo pienenee! Kivi on kovaa kun siihen osuu sopivasti.
Mulla kyllä kävi sikäli tuuri, ettei sattunut yhtään mihinkään. "Kumarrus" kuperkeikan aikana oli tällaiselle vanhalle kankeelle
sen verran äkillinen, että joku naprapaatin naksautus siinä taisi käydä, koska nyt vanha selkävaiva tuntuu lähes kokonaan parantuneen.
Lisäksi olin itse siellä koneen ja kallion välissä, joten laitevauriotkin olivat minimaalisia. Ohjaustangon oikaisin heti tuoreeltaan ja muuta
ei sitten ole löytynyt - ei siis naarmuakaan.
Joskus on hiukan hiukan hipaissut esim. puun kylkeen ja muovinpalat vaan sinkoilee. Nyt oli mulla töppäilyyn nähden tuurit kohdillaan, sulla
taas vähän vähemmän. Hyvä kuitenkin, ettei se kyynärnivel, tai mikään luu murtunut.
En kyllä vieläkään oikein tajua mikä mulla meni pieleen siinä peruutuksessa. Joko kaasutin tai jarrutin, mutta miksi???
Karavaani kulkee ja vaimot haukkuu...
www.safariguru.fi
www.safariguru.fi
Re: Espoon Kolmperän ajotapahtuma 10.04. AJETTU
Piti sitten vielä pyörät kohti taivastakin kaasuttaa, viimeiseen asti vetomies 
t. Baska-alustaisen kuski.

t. Baska-alustaisen kuski.
- scuderia rollaattori
- 6WD
- Viestit: 374
- Liittynyt: 19 Maalis 2006 19:07
Re: Espoon Kolmperän ajotapahtuma 10.04. AJETTU
Nakupäälle: Kone pidetään käynnissä, kädet stongassa ja liike pyritään säilyttämään.
Jalat on vähän irroneet tapeilta, mikä on synti ja häpeä
Jalat on vähän irroneet tapeilta, mikä on synti ja häpeä

Karavaani kulkee ja vaimot haukkuu...
www.safariguru.fi
www.safariguru.fi
- blue Honda Trx
- Tracks
- Viestit: 3208
- Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
- Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
- Paikkakunta: Östra Nyland
Re: Espoon Kolmperän ajotapahtuma 10.04. AJETTU
http://www.youtube.com/watch?v=EnIZ79MIzTI
On kieltämättä hauskan näköistä tuo mutta olisi voinut päättyä aika ikävästi....oli senttien päässä ettei kyseinen henkilö makaa tällä hetkellä silmäklinikalla ilman silmää/silmiä.Maan vetovoima tuossakin vaan puuttui asiaan.
On kieltämättä hauskan näköistä tuo mutta olisi voinut päättyä aika ikävästi....oli senttien päässä ettei kyseinen henkilö makaa tällä hetkellä silmäklinikalla ilman silmää/silmiä.Maan vetovoima tuossakin vaan puuttui asiaan.
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
- blue Honda Trx
- Tracks
- Viestit: 3208
- Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
- Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
- Paikkakunta: Östra Nyland
Re: Espoon Kolmperän ajotapahtuma 10.04. AJETTU
Koheltaja kirjoitti:Hieman offtopiccia tähän väliin. Monesti on puhuttu kömpijöiden alustasta ja iskareiden toiminnan tärkeydestä, vielä useammin on tullut vastakommenttia että näillä ajetaan hiljaa eikä mitään rallialustoja tarvii, vakiolla pärjää hienosti.
Tuossa videossa on malliesimerkki alustasta joka ei toimi hitaassa ajossa, lienee vakioalusta? Väitän että jälkiasennetuilla oikein säädetyilla iskareilla/jousilla peli tulee selkeästi helpommin ylös kun pomppiminen vähenee, ellei jopa lopu kokonaan. Vain rengas joka pysyy ajoalustassa kiinni, pitää ja vetää, oli kyse hitaasta tai nopeasta ajosta.
Tällä ei ole tarkoitus kyseenalaistaa videolla olevaa kuskia tai kömpijää, tuli vaan tosta pomppimisesta mieleen tämä alustajuttu
Mun mielestä tuo on totta että vakioalustalla pärjää vallan mainiosti eikä tarvi monen tonnin "rallialustoja".Varmaan patikoissa on eroja onko hifi-iskarit vai vakiot mutta kun möyhitään niin eipä eroja juuri ole,sama pätee tehoilla.Lukoilla ja renkailla enempi vaikutusta hitaaseen ajoon.
Tuossa videossa on vaan kyse siitä että eturenkaat pääsee pomppimaan vähän kallion muodon ja vauhdin takia,ja kun takapää tulee kohdalle käy samoin.Ja näyttäisi olevan bighornit alla niin voivat olla rungoltaan vähän jäykät ja ilmaakin ehkä vähän liikaa.
Ihmeen paljon on lunta sulanut tuolta,komeita ajopaikkoja näyttäisi olevan..
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
Re: Espoon Kolmperän ajotapahtuma 10.04. AJETTU
Juuri sitä pomppimista voisi vähentää jäykemmillä iskareilla, jos jollain into, raha ja mielenkiinto riittää. Toisaalta, juurikaan muut kuin Honda-miehet eivät edes yritä noita jyrkimpiä kallioita ylös, joten ei se Hondan alusta missään nimessä "baska" ole, eikä sitä kai kukaan tarkoittanutkaan.
Re: Espoon Kolmperän ajotapahtuma 10.04. AJETTU
Kannattais porukan mennä kattoo nakupään ajamista ja ihan vakio alustalla mennään eikä itketä .