Ajotapahtuma savossa
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Mönkijä:: Honda
- Viesti:
Jep, nyt on kokeiltu rataa.
Haastetta on, eli ensiviikolla mennään kaverin kanssa kimpassa mönkimään ja tallataan vähän kelkalla pohjia. Ketjut mukaan jos on. Ne joilla ei ole ketjuja, tulee joukon hännillä jotta koneen edessä vähän tampattua latua. Tiedossa siis oikeaa mönkimistä, eikä mitään metsäautotie loikotusta.
Jäät on kuosissa, eli meillä on mahdollisuus vetää sellainen 2 x 12 km lisäreissu vielä Kangasniemen keskustaan. Saadaan ajaa kelkkauraa pitkin jos ei ole suojasää. Näin saadaan ainakin kilsoja kasaan oikein kivasti. Muutenkin tuo Puulavesi tarjoaa mukavasti jäälläajoa, sillä ei ole ihan booring koska on kovin rikkonainen järvi.
Hienoa että Kukkumyy sai hommat kuosiin.
Nyt ne ilmoittautumiset tänne pikkuhiljaa niistä jotka vielä empii.
Haastetta on, eli ensiviikolla mennään kaverin kanssa kimpassa mönkimään ja tallataan vähän kelkalla pohjia. Ketjut mukaan jos on. Ne joilla ei ole ketjuja, tulee joukon hännillä jotta koneen edessä vähän tampattua latua. Tiedossa siis oikeaa mönkimistä, eikä mitään metsäautotie loikotusta.
Jäät on kuosissa, eli meillä on mahdollisuus vetää sellainen 2 x 12 km lisäreissu vielä Kangasniemen keskustaan. Saadaan ajaa kelkkauraa pitkin jos ei ole suojasää. Näin saadaan ainakin kilsoja kasaan oikein kivasti. Muutenkin tuo Puulavesi tarjoaa mukavasti jäälläajoa, sillä ei ole ihan booring koska on kovin rikkonainen järvi.
Hienoa että Kukkumyy sai hommat kuosiin.
Nyt ne ilmoittautumiset tänne pikkuhiljaa niistä jotka vielä empii.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
- blue Honda Trx
- Tracks
- Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
-
- 6WD
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 H.O -12
Tuli myös ajeltua tänään ajeltua aika reipaasti pitkin kylää. Paikallisen tekojärven rannalla käydessäni ajattelin että olisi ajanut järveä pitkin muutaman kilometrin päässä olevalle kelkkareitille mutta kantti ei kestänyt lähteä koska moottorikelkalla on ollut pari vuotta sitten samalla järvellä erittäin lähellä ettei tiputtu jäiden läpi. Mutta muuten oli kiva ajella kun aamulla oli satanut muutama sentti lisää lunta 

Mites se on Roosa sen uran kanssa että onko siellä mitään mahdollisuuksia niillä
firman 2x4 mönkkäreillä edetä?
Kaveri vielä empii kun sattuu täällä Mikkelissä tuo Vaakuna ralli samaan saumaan.
Ajattelin et on ehdä senkin parempi mennä sinne ralliin jos se takapotkulla mönkiminen menee tuhraamiseksi
Ja kukkumyy ilmoittautuu tosissaan varmaksi (edelleen tsunami vara ja sairastumis riskihän on aina olemassa)
Mutta jos vain kykenen niin tulen.
Ja poronkäristyksen syön kyllä, saunaa vielä harkitaan !
firman 2x4 mönkkäreillä edetä?
Kaveri vielä empii kun sattuu täällä Mikkelissä tuo Vaakuna ralli samaan saumaan.
Ajattelin et on ehdä senkin parempi mennä sinne ralliin jos se takapotkulla mönkiminen menee tuhraamiseksi

Ja kukkumyy ilmoittautuu tosissaan varmaksi (edelleen tsunami vara ja sairastumis riskihän on aina olemassa)
Mutta jos vain kykenen niin tulen.
Ja poronkäristyksen syön kyllä, saunaa vielä harkitaan !
-
- Kunniajäsen!!!
- Mönkijä:: Suzuki LT-F4WD
- Viesti:
Siirretäänkö???!!!
Elis tämä tapahtuma on selvä, siirretäänkö tämä tonne oikeaan paikkaansa, eli Tapahtumat jne...???
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viesti:
Joo, voi haasteellista olla tuo 2x4 pelien eteneminen. Varmistan taas asiaa ensi viikonlopun jälkeen kun on vähän tampattu.
Ettepäin
Otatko Roosa selville kannattaako kaverini lähteä reissuun ollenkaan ja maksaa 50 € siitä ajosta jos sillä takavedolla ei tule sit mitää muuta kun harmaita hiuksia ja suoranaista v***tusta.
Kovasti se olis lähdössä mutta tuskin kannattaa jos ei sillä sitten etene mihinkään.
Nyt olen itse reissussa täällä Sallassa (lumen ja pakkasen kaupungissa) joten luen tämän taas kun nettiin pääsen ( täällä vaikeaa ja harvinaista löytää netissä olevaa konetta).
Kovasti se olis lähdössä mutta tuskin kannattaa jos ei sillä sitten etene mihinkään.
Nyt olen itse reissussa täällä Sallassa (lumen ja pakkasen kaupungissa) joten luen tämän taas kun nettiin pääsen ( täällä vaikeaa ja harvinaista löytää netissä olevaa konetta).
Jep eli lomalta ollaan kotiuduttu.
Ajattelin tuossa sitten pistää tapahtumasta otetut kuvat näytille nettiin ja varasinkin sille jo tilaa ellei kellään ole mitään sitä vastaan?
Otan kameran mukaan kun pitäähän sitä olla todistus aineistoa että ollaan siellä oltu rämpimässä.
Jos joku ei sitten halua kuviin niin tietää piiloutua tai kertoa että osaa olla kuvaamatta.
Ja näihköhän saadaan kymmentä lähtijää tälle reissulle?
Minä luulen että niilä takavedoilla voi olla ihan turhaa lähteä sinne nelikkojen jälkiä kiillottamaan.
Ajattelin tuossa kyllä kaverilleni suositella sitä vaakuna ralliin menoa ettei sit tule sitä pettymystä kun ei siitä mönkimisestä mitään tullutkaan.
Täytyy joku päivä kokeilla tuossa pellolla miten Polle jumittaa pelkkä takapotku päällä kunhan ensin ajelee jälkiä missä yrittää sitten sätkiä.
Ajattelin tuossa sitten pistää tapahtumasta otetut kuvat näytille nettiin ja varasinkin sille jo tilaa ellei kellään ole mitään sitä vastaan?
Otan kameran mukaan kun pitäähän sitä olla todistus aineistoa että ollaan siellä oltu rämpimässä.
Jos joku ei sitten halua kuviin niin tietää piiloutua tai kertoa että osaa olla kuvaamatta.
Ja näihköhän saadaan kymmentä lähtijää tälle reissulle?
Minä luulen että niilä takavedoilla voi olla ihan turhaa lähteä sinne nelikkojen jälkiä kiillottamaan.
Ajattelin tuossa kyllä kaverilleni suositella sitä vaakuna ralliin menoa ettei sit tule sitä pettymystä kun ei siitä mönkimisestä mitään tullutkaan.
Täytyy joku päivä kokeilla tuossa pellolla miten Polle jumittaa pelkkä takapotku päällä kunhan ensin ajelee jälkiä missä yrittää sitten sätkiä.
- blue Honda Trx
- Tracks
- Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
meillä ainakin noi ajopaikat väheni puolella kun lunta alkaa olemaan liikaa...ei tuolla pelloilla enää voi ajaa,liikaa lunta.jämähdin päivällä sen verran hyvin kiinni että ajattelin jo soittaa helikopterin nostamaan pois hondan sieltä....kyllä syletti ja ärräpäitä lenteli kun kaivoi käsin lunta.
kenttä-lapio kun jäi kotiin..
mutta heti kun on pari kertaa ajellut ja tapellut niin pääsee taas.
kangasniemi on valitettavasti vielä vähän auki.
kenttä-lapio kun jäi kotiin..
mutta heti kun on pari kertaa ajellut ja tapellut niin pääsee taas.
kangasniemi on valitettavasti vielä vähän auki.
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viesti:
Ja päivitystä. Kyllä kulkee kun vähän kelkalla tampattiin uraa. Kävin itse ajamassa tänään metsäkoneen jäljiltä ristiin rastiin. Aivan erinomaista maastoa touhuta. Kangasniemen tapahtuma siis on ja pysyy, ellei viimeisinä päivinä tule tonnitolkulla lunta.
Hiki tuli kuitenkin kun parkkeerasin vehkeen sulaan ojaan kylelleen
Positiivista rämpimistä
Hiki tuli kuitenkin kun parkkeerasin vehkeen sulaan ojaan kylelleen

Ettepäin
- Vesseli
- 4WD
Kangasniemeä kohti
Moi kaikille mönkijöille!
Minäkin osallistun mielelläni kangasniemen tapahtumaan .
Kiva että on kerrankin näin lähellä tälläinen tapahtuma,toivottavasti näitä tulee lisää.Itse olen Lievestuoreelta josta ei ole matkaa kuin 30 km Kangasniemelle.Varaan jo tässä sen saunan ja käristyksen jos se onnistuu
tätä kautta.Mönkijän tuon siis itse,se on polaris sportsman 500 HO.
se on ollut minulla 1,5 vuotta ja olen kerennyt ajamaan sillä jo 1500 km.
Toivottavasti ei tulisi tulipalo pakkanen ajopäiväksi.
Minäkin osallistun mielelläni kangasniemen tapahtumaan .
Kiva että on kerrankin näin lähellä tälläinen tapahtuma,toivottavasti näitä tulee lisää.Itse olen Lievestuoreelta josta ei ole matkaa kuin 30 km Kangasniemelle.Varaan jo tässä sen saunan ja käristyksen jos se onnistuu
tätä kautta.Mönkijän tuon siis itse,se on polaris sportsman 500 HO.
se on ollut minulla 1,5 vuotta ja olen kerennyt ajamaan sillä jo 1500 km.
Toivottavasti ei tulisi tulipalo pakkanen ajopäiväksi.
Ei riemulla rajaa kun pollella ajaa
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viesti:
Vesseli, olet hieno persoona. Tervetuloa matkaan.
Mites, onko sulla ketjuja polleen ? Entäs vinssi? Kunhan kyselen kulkua helpottavia vimpamia, jos sattuu tuo lumitilanne muuttumaan "erikoiseksi"
Mites, onko sulla ketjuja polleen ? Entäs vinssi? Kunhan kyselen kulkua helpottavia vimpamia, jos sattuu tuo lumitilanne muuttumaan "erikoiseksi"
Ettepäin