poke kirjoitti:Joo,ei ne viimekesänäkään mitään sääskiä ollut.yli metrin silmien väli,verenhimoisia perkeleitä ja niitä oli PALJON. Tuli ymmärrettyä tuo lapinleukun tarpeellisuus.
mitä hittoa..ei honda-mies siellä ollut
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
kukkumyy kirjoitti:Niin tuo maasto on tietty hyvä tietää etukäteen niin ei lähde tämmöiset tavallisilla "kuvio tukossa" renkailla ajelijat ollenkaan mukaan muitten harmiksi.
Toivottavasti joku järjestää sitten ajoja tavallisten renkaiden omistajille erikseen.
Ps. ens kerran kun mennään suolle haluan sukellusveneen
Tämä otetaan tietysti huomioon. Jos saan tuon yhden jutun selville niin silloin reittejä joka lähtöön ja osallistuja määrääkään ei tarvitse rajoittaa. Eli kaikki halukkaat pääsee mukaan!
Mutta jos reissu tehdään pienemmällä porukalla niin silloin tiedossa on muutamia haastavia paikkoja ja pitkiä suon ylityksiä, mutta tuskin niin vaikeaa etteikö vakiorenkaistakin saisi vinssillä yli
Kyllähän se vinssillä yli menee mutta hidastaa hitosti kaikkien matkan tekoa jos suota on paljon. Enkä itse niin kaipaa jatkuvaa vaijerin vetoa.
Suomönkiminen ei ollut eikä ole minun laji. Jos sitä tiedossa paljon, jätän suosiolla väliin.
kyllähän sitä suota pitää olla eihän sitä muuten tiedän mitä se mönkiminen on
mukana ollaan oli ajankohta mikä hyvänsä
toukokuun loppu käy oikein hyvin
kukkumyy kirjoitti:Kyllähän se vinssillä yli menee mutta hidastaa hitosti kaikkien matkan tekoa jos suota on paljon. Enkä itse niin kaipaa jatkuvaa vaijerin vetoa.
Suomönkiminen ei ollut eikä ole minun laji. Jos sitä tiedossa paljon, jätän suosiolla väliin.
Ei sitä välttämättä vinssailla tarvii. Tuli Warn trophyssä kokeneemmilta opittua, että mönkijän voi "taluttaa" melko pehmeästäkin paikasta upottamatta. Veneet on erikseen.
Niin ja jos ajot ei osu jussiin niin minäkin oon mukana!
juu näin on,mutta sit kun siinä suossa on aikansa hiiviskellyt ja kuuluu huonolla tuurilla prölps,ollaan siinä suossa kiinni niin siinä ei auta edes traktorikuvioiset 589:t tai muut raakakuvioiset renkaat.eikun vinssin kaukosäädin kauniiseen käteen ja vaijeria ulos
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
Nyt asia on nytkähtänyt eteenpäin piiitkän askeleen.
Eli tapahtuma järjestetään Pohjois-suomen Offroad keskuksessa Raajärvellä. Raajärvellä on järjestetty jo useamman vuoden autojen offroad tapahtumia ja mm. Lapland trophy.
Tapahtumaan voivat osallistua kaikki halukkaat sillä reittejä löytyy hyvinkin monipuolisesti.
Majoitus tapahtuu kaivoskykässä sijaitsevassa majoitustilassa, eli rankan ajon päälle voi sukeltaa ihan lakanoiden väliin.
Ajankohta onkin sitten vielä kysymysmerkki. Nyt kaivataan mahdollisten osallistujien mielipiteitä. Varmaa on että tapahmua on kesäkussa mutta tarkka päivä on vielä auki.
Viikonlopun aikana on myös ajatus järjestää leikkimielinen mönkkäri kisa jossa mitataan mönkkärin käsittelyä, suunnistustaitoa ja leikkimieltä. Eli mistään vakavasta koitoksesta ei ole kysymys.
Ehdotan Kesäkuun 2-4 välille asettuvaa viikonloppua. Tulen paikalle ja nukun jos nukun.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala https://www.pariuraa.fi/wordpress