Taitoajocup Lempäälässä 27.5.06 klo 11:00

Tänne ajotapahtumat.
Huom päivämäärä otsikkoon!!
Avatar
juniorijussi
Tracks
Viestit: 1596
Liittynyt: 19 Helmi 2005 01:02
Mönkijä:: Honda Foreman 500 Fe 2012
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juniorijussi »

tinke 76
Jep itselleni ainakin oli yllätys että joka palstalla niin hyväksi hehkutettulla bomballa ei päässyt edes taitoajo reittiä läpi. No ehkä se on hyvä maantiellä mutta eikös mönkijät ole tehty maastossa mönkimistä varten :shock: ,toki en itsekkään pistäisi pahakseni jos tuossa omassakin härvelissä kilvet olisi.
Kyllähän isommat renkaat ja suurempi maavara auttaisi ja jos olisi mönkimis ammattilainen puikoissa ,mutta mielestäni palstalla pyörivät bombamiehet eivät ole tuommoisissa maastoissa ajaneet.8 satkussa on isompi maavara jotenka sillä varmaan jo pärjäisi hyvin.Viscolukko taas kaipaa ajoharjoittelua mutta tuskin se olisi eilisellä reitillä auttanut.. :roll:

Kiitos tinke kun olit jeesaamassa pitkällä reitillä...
Linhai CUV 800 4x4 Perkins Diesel 2016
Honda Foreman 500 2012
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kyllä se viskolukko vaatii tottumista. Mun mielestä kasisatkun visko on turhan kesyillä asetuksilla joten ensin mennään alaspäin ennen kuin viskolukko menee päälle. Tämä tuli karvaasti koettua suolla ja vieläpä kahteen kertaan kun ekalla kerralla uskonut :oops:

Piru kun en kerennyt tulemaan kisoihin mukaan, olisi ollut kiva päästä vertaamaan mönkkäreiden ominaisuuksia.
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
tinke76
3WD
Viestit: 82
Liittynyt: 11 Maalis 2006 18:49
Paikkakunta: Kuusniemi Turpeisen baari

Viesti Kirjoittaja tinke76 »

Kiitos tinke kun olit jeesaamassa pitkällä reitillä...
Ainahan sitä miestä mäessä täytyy jeesiä, eipä itseänikään juuri hirveästi naurattanut kun suitsa oli ojassa pystyssä kuin kynttilä :lol: Oli taas kerran viimeinen kerta (kuten aika usein) kun lupasin suolle ja kivikoihin lähteä rämpimään ](*,)
Kaikki kirjoittamissani viesteissä tms. mainitut henkilöt, yritykset, yhteisöt jne. ja tapahtumat ovat kuvitteellisia eikä niillä ole mitään yhteyttä todellisiin henkilöihin tai tapahtumiin vaikka nimet tai tapahtumat sattumalta olisivatkin samoja.
petri.n
Tracks
Viestit: 1291
Liittynyt: 05 Syys 2005 17:19
Mönkijä:: canam 650 max
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Ennen kuin rupeaa tekemään tiukenpia tuomioita noitten kömpiöitten maasto-ominaisuuksista. Täytyisi kaikki saada yhtaikaa viivalle ja samanlaisella rengastuksella. Tuollakin suurin osa mönkijöistä varmaan oli varustettu kendoloilla ja outti oli alkuperäisillä renkailla. Kendojen ja Ohtskujen ero maastossa on sama kuin kesärenkaiden ja talvirenkaiden ero talviliikenteessä autossa. :wink:
Avatar
juniorijussi
Tracks
Viestit: 1596
Liittynyt: 19 Helmi 2005 01:02
Mönkijä:: Honda Foreman 500 Fe 2012
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juniorijussi »

petri n
Tuollakin suurin osa mönkijöistä varmaan oli varustettu kendoloilla ja outti oli alkuperäisillä renkailla. Kendojen ja Ohtskujen ero maastossa on sama kuin kesärenkaiden ja talvirenkaiden ero talviliikenteessä autossa. :wink:
Juu huomasin ihan saman asian ettei noi otskut paljon sileemmät voisi olla.Kyllä toi peli varmasti eteenpäin menee kun alusta on kunnossa ja silee.Mutta suurin moka tossa bombassa on tuo keula.Sillä ei voi ajaa kiven viereen josta pitäsi kiivetä ylöspäin ,koska keula oli jo kiinni kivessä 20cm aiemmin kuin rengas.Ei paljo auta vaikka ohjaustankoo kääntelis...Kendat täytyy varmaan alle laittaa ja ostaa heti isommat... :shock:
Linhai CUV 800 4x4 Perkins Diesel 2016
Honda Foreman 500 2012
petri.n
Tracks
Viestit: 1291
Liittynyt: 05 Syys 2005 17:19
Mönkijä:: canam 650 max
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Lyhennä sitä keulaa. Helppo homma, kuin luomistyö. Itse tekisin sen homman jos harrastaisin tuota suo-ojassa uintia ja siirtolohkareitten päälle kiipeämistä. Asiaa vähän tutkittuani niin keula lyhennettynä keula jäisi n. 5 - 10 cm renkaan etureunasta. Ei muuta kuin lenkkiavain käteen ja rälläkkä. :lol:
Avatar
juniorijussi
Tracks
Viestit: 1596
Liittynyt: 19 Helmi 2005 01:02
Mönkijä:: Honda Foreman 500 Fe 2012
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juniorijussi »

petri n
Lyhennä sitä keulaa. Helppo homma, kuin luomistyö. Itse tekisin sen homman jos harrastaisin tuota suo-ojassa uintia ja siirtolohkareitten päälle kiipeämistä. Asiaa vähän tutkittuani niin keula lyhennettynä keula jäisi n. 5 - 10 cm renkaan etureunasta. Ei muuta kuin lenkkiavain käteen ja rälläkkä. :lol:
Ennen lopetan kivissä kolistelun kun rupeen hienoo bombaa palasteleen.
Rälläköidä saa töissa jo ihan tarpeeksi.Toisekseen ei nuo tieliikenne parannukset metsässä pelitä..Vilkut oli täynnä mutaa :cry:
Tuolla nokialla oli kuulemma kisailemassa lyhennetty bomba ja meni ketterästi..Ei musta ole tuohon off roadiin kivikossa.Tykkään ennemmin kinttupoluista ja sileistä kallioista...Köyhä kun on ei viitti mönkijöitä rikkoa.
Linhai CUV 800 4x4 Perkins Diesel 2016
Honda Foreman 500 2012
Viljami
Tracks
Viestit: 1146
Liittynyt: 05 Maalis 2006 03:22
Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Viljami »

juniorijussi: ...Kyllähän isommat renkaat ja suurempi maavara auttaisi ja jos olisi mönkimis ammattilainen puikoissa ,mutta mielestäni palstalla pyörivät bombamiehet eivät ole tuommoisissa maastoissa ajaneet...
Voi olla juuri näin. Omalla Bomballani olen pääsyt aina sinne minne kantti vain on riittänyt. Ja poiskin on tultu joko normaalisti tai sitten vinssin avulla. Tähän asti on kivikossa vasta saatu etuvanteiden kantit ihan ruvelle. Ja pohjapanssari toki ottaa vähän väliä kiinni kiviin, mutta aina on eteenpäin päästy.

Aloittelijana kun ei ole kokemusta paremmista kivikossa kulkijoista, niin eipä niitä ole osannut kaivatakaan. Viskolukko toimii hyvin tällaisella kokemattomalla kuskilla. Sen kun painaa lärpätintä menon hyytyessä, niin kyllä se neljäskin pyörä jossain vaiheessa tulee mukaan leikkiin. Keulan ylityksen ongelman olen minäkin muutamassa paikassa huomannut. Ojaan on mentävä todella varovasti, ettei ole turpa turpessa kiinni.

Selvää lienee on, että jokin laite ei voi olla kaikessa mahdollisessa ajossa paras. Jokainen valitsee siten sen mielestään vähiten huonon kompromissin omien käyttötarpeidensa pohjalta. Minun ajoihin myös maastossa Bomba on sopinut hyvin ja muiden perässä olen pysynyt. Jätän kuitenkin kertomatta kuinka kaukana perässä :oops:
Viljami

Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
Vastaa Viestiin