Kauppiaathan ovat epäonnistuneet kun ei ole tuoneet tarjolle tarpeeksi tavaraa ostettavaksi.

Ehdotankin ensi tapahtumaan pomppulinnaa lapsille ja jalkahoitoja naisille.
]Pedari kirjoitti:Kivaahan se oli käydä perheen kanssa katselemassa Mikkolan tilan alueella mönkimistä, mutta täytyy antaa tämän tähän asti lähes pelkästään positiivisen palautteen lisäksi hieman negatiivistakin palautetta, jos sallitte...
Tulimme paikan päälle suunnilleen klo 11:00 ja kun kaikki oli klo 14:00 ohi, koko jamboree jäi aika lyhkäiseksi ja vaisuksi, jopa vaimon mielestä joka ei kovinkaan kauan viihdy mönkijähäppeningeissä. Minusta olisi ollut kivempi jos olisin tullut yksin oman koneen kanssa jo aamulla ja näin ollut itse mukana ajohommissa, mutta se ei olisi ollut mitenkään mukavampaa perheen kannalta. Ehkäpä nämä massa-ajotapahtumat ovatkin suunnattu enempi aikuisille miehille, ei niinkään koko perheille.
Odotimme peltoradalla edes osittain yhteislähtökisaa yksittäin ajajien sijaan, olis ollu enempi "äksöniä" katsojien kannalta...ja vähän pidempikestoista vesirännikisaa, nyt uimassa kävi vain n. 10 paria, en kyllä laskenut kuinka monta oikeasti oli, mutta kaikki katsottiin ja nopeasti se oli ohi. Moottorikelkka-ajoakaan ei etukäteistiedoista poiketen nähty. Lisäksi ihmettelimme kun koko tapahtuma alkoi olla ohi jo klo 14:00, luulimme että paikalla on täysi rähinä päällä ainakin klo 16:00 saakka. Lisäksi Konetalon koeajokaluston vajavuus oli aika suuri pettymys pojallemme, hän olisi mielellään kokeillut kunnollisessa ajomaastossa sitä 90 Canaa tai jopa vähän isompaakin, mutta lapset ei vissiinkään ole se kiinnostava kohderyhmä mitä tulee mönkijöiden myyntiin...nyt olisi vaan ollut erittäin hyvä tilaisuus ja paikka testata pojalle uutta mönkijää, koska se ei ole sama asia jossain liikkeen pihalla, eikä tosin tällaista yhteistä hetkeä koko perheen kesken kovin usein järjesty missä on mönkijöitä läsnä.
Myyntikojuista sen verran, niissä voisi olla hiukan parempi lisävaruste-, yms. tarjonta kun ostavia asiakkaitakin oli aika paljon paikalla. Minä esim. olisin ollut hyvin kiinnostunut katselemaan uusia ajopukuja ja perhekin olis ollut kiinnostunut erilaisista mönkijäaiheisista "räteistä"...
Vinkkinä tulevaan; järjestäkää näitä tilaisuuksia monipuolisemmalla tarjonnalla myös lapsille, tätä kautta niitä uusia mönkijämiehiä "syntyy" kun saavat tehdä kaikkea kivaa mönkijöiden pärinän alla, he tulevat nääs siinä samalla aivopestyä tähän harrastukseen.![]()
Ymmärrän että säätila on myös vaikuttanut/vaikeuttanut tapahtuman järjestelyjä.
Muuten ihan kiva tapahtuma, kiitokset järjestäjille. Toivottavasti en loukannut ketään tällä rakentavaksi palautteeksi tarkoitetulla viestilläni.
Jeppkingi kirjoitti:Muistakaahan umryn porukka ensi kerralla ottaa myöskin pedarin perheen henkilökohtaiset tarpeet huomioonvoi jeesus mitä vikinää. Silloin kun mies lähtee ajotapahtumaan jää kakarat kotiin siivoamaan ja vaimo tekemään ruokaa. Näiden rasitteiden (vaimo,lapset,koira) tuominen ajotapahtumiin pitäisi kieltää jo järjestävän tahon toimesta. H%lvetttiin sambaryhmät, sun muut naurettavuudet ja keskitytään niihin reitteihin ja muuhun olennaiseen.
Aika törkeetä kielenkäyttöä Kingiltä, tarkoitukseni ei todellakaan ollut loukata ketään, ei edes sinua Kingi, niin kuin jo aijemmin sanoin. Ja vielä kun otetaan huomioon et mitä etukäteen jamboreesta kerrottiin, niin tuntuu aika uskomattomalta louskutukselta tälläinen viesti. Minä nimenomaan kysyin etukäteen juuri siksi et suvaitaanko näissä piireissä perheitä vai onko harrastajat niin "äijiä" (lue neitejä) että muijat ja mukulat on hellan ja nyrkin välissä ja he ei kuulu meidän reviirille. Sain etukäteen Japitilta vakuutuksen että KAIKKI perheen jäsenet on tervetulleita, ei me muuten olis tultukaan. Käsittääkseni tämä Jamboree oli tarkoituskin olla jonkilainen yleisökaarnevaali johon siis kuuluukin osallistua myös muita kuin niitä pelkkiä äijiä jotka ajavat itse. Kun itse lähden ajelemaan mönkkärillä, perhe jää kotiin, se on sanomattakin selvää...tässä oli vaan hyvä tilaisuus "näyttää" perheelle tätä harrastusta.kingi kirjoitti:Muistakaahan umryn porukka ensi kerralla ottaa myöskin pedarin perheen henkilökohtaiset tarpeet huomioonvoi jeesus mitä vikinää. Silloin kun mies lähtee ajotapahtumaan jää kakarat kotiin siivoamaan ja vaimo tekemään ruokaa. Näiden rasitteiden (vaimo,lapset,koira) tuominen ajotapahtumiin pitäisi kieltää jo järjestävän tahon toimesta. H%lvetttiin sambaryhmät, sun muut naurettavuudet ja keskitytään niihin reitteihin ja muuhun olennaiseen.
Näin minäkin luulin.Zidi kirjoitti:Liekö Kuningas ihan vaan provona.. mut pakko pari copypastee tuolta ketjun ensimmäisestä viestistä vaikka en itse paikalla ollutkaan.
"Mikkolan tilalla on klo.12.00 - noin 16.00 välillä nähtävää ja kuultavaa myös yleisölle mönkkäreitä pörrää kolmessa eri pisteessä näköetäisyydellä, kauppiaat- ja tarvikemyyjät paikalla sekä elävää musiikkia "kaikuu" kuulutusten kera koko alueella. "
"Tervetuloa kaikki paikalle viettämään mukava loppukesäinen päivä ja ota myös frendit messiin =>nyt on kerrankin nähtävää/syötävää/kuultavaa/shoppailtavaa koko perheelle, kaverelle jne."
Eihän asiallisessa kritiikissä mitään pahaa ole?
Minäpä luulen että aika harva on kanssasi samaa mieltä siitä mitä yritin palautteessani sanoa...Voi voi sinua Kingi, oma tekstisi vasta olikin pöyristyttävää ja törkeää ja sinähän tämän aloitit, taas...minä en mennyt missään kohtaa henkilökohtaisuuksiin, puhuin pelkistä asioista asioina ja esitin pari parannusehdotusta ko. tapahtumiin, mutta sinä menit ja heti...toivon totisesti ettei sinun määräämäsi linja ole koko Sammysin ja Umryn linja, se ei meinaan tule saamaan kovinkaan suopeaa kannatusta jos näin on.kingi kirjoitti:Vai oikein neitejä. Onpas suorastaan pöyristyttävää kielenkäyttöä pedarilta. Lukaiseppa pedari tuo palautteesi uudelleen ja mieti oliko teillänperheenä vääränlaiset/liian suuret odotukset AJOtapahtumalta. Tuskin nyt kuitenkaan järjestävä taho tahallaan pahoitti poikasi mieltä kun sopivaa koeajoa ei järjestynytkään. Kritiikki,kehut,palaute......kaikki on aina paikallaan mutta sinun palautteesi on minun mielestäni lähes 70 prosenttisesti älyvapaata. Kas kun ette valita bensan hinnasta,vesisateesta taikka pellon reunalla haisevasta lantakasasta. Loppuun vielä pedarille todettakoon että minä en ole valitsemassa tapahtumiin osallistujia saati päättämässä niiden sisällöstä. Tartuin vain yksityishenkilönä kirjoittamaasi palautteeseen joka oli mielestäni hanurista. Sinullakin on oikeus mielipiteeseesi miksei siis minullakin.
Oliko tämä Mikkolan tilalla järjestetty mönkijäjamboree sinusta huono idea Umrylta, eli kun sinne pyydettiin myös muita ihmisiä kuin kuskeja? Miten mielestäsi mönkijöiden positiivinen suosio/tietoisuus kasvaa ei-mönkijäihmisten parissa jos ei juuri tälläisissä tilasuuksissa järjestetä, tälläinen tilaisuushan on todella oiva perehdyttäämään uutta porukka ko. harrastuksen pariin, eikö? Ne äijien ajokeikat on ihan erikseen, siinä olen täysin samaa mieltä. En minäkään halua vaimoa ja lapsia mukaan kun lähden itse reiteille ajelemaan, eikä se tosin heitä kiinnostakkaan.kingi kirjoitti:Ihan omia mietteitä esitin. En umryn tai tämän palstan kuten jo totesinkin. Todellisuushan vain on että jos haluaa järjestäää tapahtuman josta pitää kuskit ja kuskien perhe niin silloin tapahtumia pitää järjestää kaksi ja aina silloinkaan ei pysty kaikkia mielyttämään. Mielestäni kaikki umryn tähän astiset tapahtumat joissa olen ollut mukana ovat olleet onnistuneita ja järjestelyt oheispalveluineen huippuluokkaa. Tarkoituseni ei ollut pedari loukata sinua verisesti vaan herättää keskustelua esirtämällä eriävä mielipide.
Kiitos.ViiMax kirjoitti:Hyvää ja rakentavaa tekstiä Pedari:lta![]()
Kyllä itsekin käsitin jotta tämä "jamporee" on nimenomaan koko perheen tapahtuma ja niin olikin. Muutoin itse olen tyytyväinen tapahtumaan, mutta parkkialueet oli vähän hakusessa ja vessojakin välillä etsittiin. Toki tämänkokoisessa tapahtumassa on jo aikaslailla järjestelemistä ja säätkin vähän pilas omalta osaltansa. Kokonaisuudessaan jäi ihan positiivinen kuva tapahtumasta ja tästä se lähtee, innolla odotellaan jo seuraavaa ja mahdollisesti otetaan perheenjäseniä mukaan pällistelemään
Siis ketä näillä tapahtumilla oikein yritetään tavoittaa? Idea ei ole siis tavata lajin muita harrastajia ajamisen merkeissä??japit kirjoitti: No niin!![]()
Vihdoinkin tulee palautetta siitä mitenkä saamme tämän tyyppisissä TAPAHTUMISSA perheet ja ihmiset viihtymään.
Olen monesta asiasta samaa mieltä Pedarin kanssa että toiminta voisi olla monipuolisempaa. Pyrimme UMRY:ssa lisäämää tuota monipuolisuutta tapahtumissa ja muussakin toiminnassa koko ajan ja kehitystä myös tapahtuu.
Mitä me tarvitsemme että pääsisimme lähemmäksi Pedarin ajatuksia tapahtumista? Tarvitsemme lisää vastuuhenkilöitä ja vetäjiä sekä myös naisia.
Sen verran vielä että Mikkolan tilan tapahtuma oli tällä vapaaehtoisella pieneltä porukalta kohtuullisen hyvä suoritus, ainakin toivon niin.
Jeppkingi kirjoitti:Muistakaahan umryn porukka ensi kerralla ottaa myöskin pedarin perheen henkilökohtaiset tarpeet huomioonvoi jeesus mitä vikinää. Silloin kun mies lähtee ajotapahtumaan jää kakarat kotiin siivoamaan ja vaimo tekemään ruokaa. Näiden rasitteiden (vaimo,lapset,koira) tuominen ajotapahtumiin pitäisi kieltää jo järjestävän tahon toimesta. H%lvetttiin sambaryhmät, sun muut naurettavuudet ja keskitytään niihin reitteihin ja muuhun olennaiseen.
![]()
Kyllä kaikkia tapahtumaan osallistuvia pyritään ottamaan huomioon mahdollisuuksien mukaan. Tässäkin tapauksessa oli aamulla mahdollisuus lähteä ajoreitille ja olla siellä koko päivän jos ei halunnut nähdä mitään muuta.
Pelkästään jos haluaa mennä ajamaan ja tapaamaan muuta ajoporukkaa on ajoalueita eteläsuomessa pilvin pimein ja tätähän on porukkoissa jo vuosia tehty.
Toivoisin että jos on hyviä ideoita ja halua suoraan vaikuttaa tapahtumiin, niin eikun mukaan vaan.
Jewha kirjoitti:Kingin kanssa ihan samoilla linjoilla että unohtumassa on täysin että kyseessä on ajotapahtuma.