Yläneen ajopäivä vietetty,kiitokset kaikille!
Mikäs maku järjestäjille jäi tapahtumasta? Meinaatteko järjestää joskus uusintaa? Vai tuliko kyliltä negatiivistä palauttetta "laisuojattomista"? 
Halukkaita uuteen reissuun tuntuu löytyvän.
Ens kerralla-----> pieni osallistumismaksu ja nänniposki-porukka ja tosi-äijät eri paikkoihin ajamaan niin ei tule ruuhkaa radalla

Halukkaita uuteen reissuun tuntuu löytyvän.
Ens kerralla-----> pieni osallistumismaksu ja nänniposki-porukka ja tosi-äijät eri paikkoihin ajamaan niin ei tule ruuhkaa radalla

Kaikki pitäs ite tehä!
-
- 6WD
- Paikkakunta: Satakunta | Yamaha Big Bear 400 4x4 IRS-08 U.S Model & Honda 350TRX-88 4x4
Olisi sitten kiva tietää ketkä haluaa luokitella itsensä nänniposki-porukkaan?
http://www.rockdalemotors.fi Mönkijät, autot, perämoottorit ja vaikka mitä rapakon takaa juuri sinulle sinun ehdoillasi!
- juniorijussi
- Tracks
- Mönkijä:: Honda Foreman 500 Fe 2012
- Viesti:
edit...tuli turha kommentti 

Viimeksi muokannut juniorijussi, 14 Joulu 2005 20:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Linhai CUV 800 4x4 Perkins Diesel 2016
Honda Foreman 500 2012
Honda Foreman 500 2012
Eipä ole kyliltä perään huudeltu ja täältäkin enemmän positiivista on tuo palaute ollut.
Uutta ajopaikkaakin olisi tyrkyllä kun eräs maajussi ehdotti että voisitteko ajaa hänenkin metsissään kun hirvet syövät istutus männyt eikä jaksa huudellen niitä karkotella. Alue on reilun kokoinen ja vaihteleva. Reittejä ollaan menossa suunnittelemaan kun vaan ehtisi. Ajotapahtuma tullaan varmaankin järjestämään ennen helmikuuta. Sinne jos tekisi ne vaikeat radat ja nämä nyt ajetut jäisivät helpommiksi. Aika vaan aina niin kortilla ettei meinaa saada mitään aikaan, mutta yritetään.
Uutta ajopaikkaakin olisi tyrkyllä kun eräs maajussi ehdotti että voisitteko ajaa hänenkin metsissään kun hirvet syövät istutus männyt eikä jaksa huudellen niitä karkotella. Alue on reilun kokoinen ja vaihteleva. Reittejä ollaan menossa suunnittelemaan kun vaan ehtisi. Ajotapahtuma tullaan varmaankin järjestämään ennen helmikuuta. Sinne jos tekisi ne vaikeat radat ja nämä nyt ajetut jäisivät helpommiksi. Aika vaan aina niin kortilla ettei meinaa saada mitään aikaan, mutta yritetään.
-
- Tracks
- Mönkijä:: canam 650 max
Porukka jako on alkanut.
Hyviin ja huonoihin.
Valitettavasti. Pitkäänhän tuota aikaa menikin.
Tällä systeemillä ei uudet kaverit uskalla mukaan ollenkaan. Muutamat "keisarit" estävät sen lausunnoillaan, ettei uudet ja vähän ajaneet uskalla enää lähteä mukaan. Sitten ihmetellään minnekkä porukka katosi, kun samat hemmot vaan pyörii mukana, eikä uusia kavereita saa mukaan ollenkaan. Tällä lausunnolla varmaankin saatiin se aikaan, että tulen kiertämään kyseisen porukan hyvin kaukaa, kuten motoristi porukoissa eräät ääreisryhmät. Parempi ajella yksin, kuin kuulla jakoa mihinkä ajoryhmään kuulut. On vaan eräiltä unohtunut, että hekin on joskus olleet aloittelioita. Kuinkahan heidän ajamisen laita olisi nykyisin, jos olisi siirretty ajamaan "seinänvierustalle".

Höh, mää myönnän suoraan että olen aloittelija (varmaan huonokin
) enkä varmasti pärjäisi jokaisessa paikassa. En takavedolla enkä varmasti nelivedollakaan. Mikäli järjestätte uutta tapahtumaa niin pistäkää ihmeessä aloittelevaa porukkaa omaan ryhmäänsä, etenkin jos maasto on pahaa. Joku vähän köykäisemmästä ajosta tykkäävä osaaja vaikka sekaan vielä opettamaan. Syö varmasti nautintoa osaavammalta väeltä jos jatkuvasti jotkut pyörivät jaloissa ja vinssaavat itseään. 

- juniorijussi
- Tracks
- Mönkijä:: Honda Foreman 500 Fe 2012
- Viesti:
Petri n puhuu asiaa!!
Itse olin kavereitten kans ekaa kertaa tapahtumassa ja juurikin täällä yläneellä.Olimme porukan kanssa tuossa vaatimattomassa takatuuppari ryhmässä kun ei "uskaltanut" oikeen lähtee kokeneitten kanssa kisaamaan.Mielestäni koko jengillä oli tosi mukavaa.Ketään ei pahemmin haitannut vaikka vähän kaveria joutui auttamaan vuoroin ja jonoa aavistuksen syntyikin kun takatuupparit ei ihan kaikesta selvinnyt mutta se taas antoi potkua uusille harrastajille kun huomasivat kuinka mukavaa tää mönkiminen on ja monet huomasivat että ryhmähenki toimii ja samalla myös sen ,että on mukava hommata 4-veto seuraavaksi kun tietää mitä tämä touhu on takavedolla jne...
Itsekin palasin maan pinnalle tuon merkkivillitysten kanssa.Merkillä ei väliä kunhan eteenpäin menee ja hauskaa on.Jotkut merkit ovat parempia ja jotkut ei mutta kuljettaja se on joka sen koneen sinne montun toiselle puolen ajaa!!Ei muuta kuin lisää harrastajia mukaan ja tapellaan sitten bubeissa
Itse olin kavereitten kans ekaa kertaa tapahtumassa ja juurikin täällä yläneellä.Olimme porukan kanssa tuossa vaatimattomassa takatuuppari ryhmässä kun ei "uskaltanut" oikeen lähtee kokeneitten kanssa kisaamaan.Mielestäni koko jengillä oli tosi mukavaa.Ketään ei pahemmin haitannut vaikka vähän kaveria joutui auttamaan vuoroin ja jonoa aavistuksen syntyikin kun takatuupparit ei ihan kaikesta selvinnyt mutta se taas antoi potkua uusille harrastajille kun huomasivat kuinka mukavaa tää mönkiminen on ja monet huomasivat että ryhmähenki toimii ja samalla myös sen ,että on mukava hommata 4-veto seuraavaksi kun tietää mitä tämä touhu on takavedolla jne...
Itsekin palasin maan pinnalle tuon merkkivillitysten kanssa.Merkillä ei väliä kunhan eteenpäin menee ja hauskaa on.Jotkut merkit ovat parempia ja jotkut ei mutta kuljettaja se on joka sen koneen sinne montun toiselle puolen ajaa!!Ei muuta kuin lisää harrastajia mukaan ja tapellaan sitten bubeissa

Viimeksi muokannut juniorijussi, 14 Joulu 2005 22:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Linhai CUV 800 4x4 Perkins Diesel 2016
Honda Foreman 500 2012
Honda Foreman 500 2012
Katotaan miten kawa etenee gaattoreilla
, en oo ikinään ollu viel noin kömpelö talvella kun olin yläneellä! mut tosin en koskaan vielä ajanu noin huonoilla renkailla... toivottavasti ennen uuta häppeningiä saa uudet kumit alle, muuten ei kande tulla sekaan ilman ketjuja.
Itse huomasin yläneellä et mitä uudempi ja kalliimpi mönkijä ni sitä vähemmän halusin ittelle sellasta. Tahtoo vanhan rautaisen, manuaalisen, lukollisen 4x4 pelin
. Kawakin on pyöriny ympäri, törmäilly puihin mut vielä mennä puuskuttaa yhtellä vähän haljenneella katteella, yhellä irroneella takajarrvalon joholla. Oikein harmitti kattoo yhtäkin king quadia, pitäs kieltää niin heikot puskurit!
Mun mielestä olis hyvä tehdä 5 hengen ryhmiä siellä, ei kaikkien tarttis kärsii ku meitti on taas kiinni
.

Itse huomasin yläneellä et mitä uudempi ja kalliimpi mönkijä ni sitä vähemmän halusin ittelle sellasta. Tahtoo vanhan rautaisen, manuaalisen, lukollisen 4x4 pelin

Mun mielestä olis hyvä tehdä 5 hengen ryhmiä siellä, ei kaikkien tarttis kärsii ku meitti on taas kiinni

tulipas taas harvinaisen epäselvä ja pitkä viesti.
Ei se ainakaan minua häiritse vaikka ajo keskeytyykin siihen että joku on jäänyt jumiin. Liinaa kiinni ja kaveri kuiville, eikös se juuri tässä ole kyseessä!?
Jos ei kiinnosta hinailla muita ylös jorpakoista niin kannattaa suunnata ajamaan yksinään. Eikä todellakaan kannata aristaa lähtöä "vaikeammalle"reitille sillä sieltä niitä oppeja irtoaa parhaiten kun seurailee muiden menoa. Itse ostin oman mönkijän vasta kuukausi aikaa eikä tunteja ole kuin 40 ja silti olin vetäjänä porukalle ja suunnitellut nuo radatkin. Sitä ennen ajanut mönkijällä 15 vuotta sitten joten ei se kokemus kaikkea ratkaise. Se tietysti estää tai hivenen hidastaa menoa jos kalusto ei ole nelikko. Varmaankin me kaikki mahdutaan samaan ajotapahtumaan oltiin sitten alkajia, kokeneita, neliveto- tai takavetokuskeja, ainakin toivottavasti.
Motoristina olen jo huomannut että tuo kastijako on jotenkin syvältä, tarkoitan nyt japsipyöriä vs amerikkalaiset perseentäristäjät. Ei minusta järkeä ettei voi tervehtiä toiseen porukkaan kuuluvaa saati ajaa peräkkäin. Pidetään tämä harrastus eri tyylisenä ja ollaan samaa tasoa vaikka kalustossa tai ajovuosissa eroa olisikin. Eikös?
Jos ei kiinnosta hinailla muita ylös jorpakoista niin kannattaa suunnata ajamaan yksinään. Eikä todellakaan kannata aristaa lähtöä "vaikeammalle"reitille sillä sieltä niitä oppeja irtoaa parhaiten kun seurailee muiden menoa. Itse ostin oman mönkijän vasta kuukausi aikaa eikä tunteja ole kuin 40 ja silti olin vetäjänä porukalle ja suunnitellut nuo radatkin. Sitä ennen ajanut mönkijällä 15 vuotta sitten joten ei se kokemus kaikkea ratkaise. Se tietysti estää tai hivenen hidastaa menoa jos kalusto ei ole nelikko. Varmaankin me kaikki mahdutaan samaan ajotapahtumaan oltiin sitten alkajia, kokeneita, neliveto- tai takavetokuskeja, ainakin toivottavasti.
Motoristina olen jo huomannut että tuo kastijako on jotenkin syvältä, tarkoitan nyt japsipyöriä vs amerikkalaiset perseentäristäjät. Ei minusta järkeä ettei voi tervehtiä toiseen porukkaan kuuluvaa saati ajaa peräkkäin. Pidetään tämä harrastus eri tyylisenä ja ollaan samaa tasoa vaikka kalustossa tai ajovuosissa eroa olisikin. Eikös?
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Mönkijä:: Honda
- Viesti:
Uskon tietäväni, Kangasniemen ajoja vetäneenä, että kukaan ei valittanut, vaikka kaikenlaisia oli matkassa. Itseäni ei ainakaan häiritse, päinvastoin. Kivaa on ollut ja kivaa tulee olemaan. Mukava on auttaa sielunveljeä ja saa sitä ottaa kokeneemmatkin oppia. Saattaa joku tehdä asiat toisin...
Ainakin meidän kulmalla järjestettäviin tapahtumiin on kaikki tervetulleita...kaikki vetotavat kelpaa, paitsi tuolle talviajoihin on nelikko oltava, joissa etuperä,lukoilla, viskoilla, magneeteilla, vapaalaakereilla yms. tai ilman.
Jaa, paitsi jos joku tulee crossilla, jossa telat ja sukset edessä. Se olisi kyllä mainio juttu
Ainakin meidän kulmalla järjestettäviin tapahtumiin on kaikki tervetulleita...kaikki vetotavat kelpaa, paitsi tuolle talviajoihin on nelikko oltava, joissa etuperä,lukoilla, viskoilla, magneeteilla, vapaalaakereilla yms. tai ilman.
Jaa, paitsi jos joku tulee crossilla, jossa telat ja sukset edessä. Se olisi kyllä mainio juttu
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Vai tuollaista kastijakoa tarkoitettiin, eipähän tuommoisesta ole ollut hajuakaan kun en moottoripyörään ole eläessäni koskenut. Ikävää menoa moinen erottelu. Toivottavasti mahdutaan samaan tapahtumaan kaikki. En silti näkisi pahana asiana että ajaisin helpompaa reittiä ja välttyisin jatkuvalta hinaamiselta, sillai niinkun reitti laitteen rajojen mukaan ja olisi mukavaa, leppoisaa menoa. Tuolta osin olisin itse tuon aloittelevien tai takavetojen (tai nimetkää ihan miten vaan) tiimin kannalla. Tai tosiaan tuommosia pieniä ryhmiä.
En ole ottanut tuota Kangasniemen tapahtuman "sukset ja telat takavedoille" vaatimustakaan mitenkään ajoneuvoryhmiä loukkaavana, fakta vaan että ei näillä takavedoilla tee mitään syvässä hangessa.
Pistä Webbert se maajussi sieltä kouluttamaan yleisesti maanomistajia, uskomaton asenne tuo "tulkaa tännekki pöristelemään". Lisää tuollaisia ihmisiä niin jo on meillä ajopaikat.
En ole ottanut tuota Kangasniemen tapahtuman "sukset ja telat takavedoille" vaatimustakaan mitenkään ajoneuvoryhmiä loukkaavana, fakta vaan että ei näillä takavedoilla tee mitään syvässä hangessa.

Pistä Webbert se maajussi sieltä kouluttamaan yleisesti maanomistajia, uskomaton asenne tuo "tulkaa tännekki pöristelemään". Lisää tuollaisia ihmisiä niin jo on meillä ajopaikat.

-
- 6WD
- Paikkakunta: Satakunta | Yamaha Big Bear 400 4x4 IRS-08 U.S Model & Honda 350TRX-88 4x4
Mites muuten kun lueskelin tota kangasniemen ajotopikkia,vaaditiin liikennevakuutus. Ajattelitteko sitä pakollisena? 

http://www.rockdalemotors.fi Mönkijät, autot, perämoottorit ja vaikka mitä rapakon takaa juuri sinulle sinun ehdoillasi!
eikai täällä kukaan oo mitään kastia jakamassa. Tarkoitin lähinnä sitä kun nyt oli 24 osallistujaa ja enskerralla varmasti enemmän, niin laitettas ryhmä poikki ja ajamaan eri radoille, kun kuitenkin ratoja on monta. Jos sattuu tulemaan vaikka 35 osallistujaa niin kaikki ei välttämättä mahdu ees samalle radalle.
Tuo nänniposki/tosiäijä juttuhan oli puhtaasti tarkoitettu läppänä, eikä ollut tarkoitus ketää pelotella eikä kenenkään mieltä pahoittaa.
Tuo nänniposki/tosiäijä juttuhan oli puhtaasti tarkoitettu läppänä, eikä ollut tarkoitus ketää pelotella eikä kenenkään mieltä pahoittaa.
Kaikki pitäs ite tehä!