Paikallinen Auranmaan Viikkolehti oli nysvännyt mielestäni
melko asiallisen jutun kuvineen tapahtumasta oikein etusivun lööpin kera.
Lehden nettisivuillekin oli juttu isketty.
Vetelille Kiitos panostuksistanne , hyvä kun mönkijöistä kirjoitellaan joskus tähänkin tyyliin. http://www.auranmaanviikkolehti.fi/
Kisat todellakin olivat erinomaiset ja hyvin järjestetty mutta mutta... osalta tuomareista tuomarointi taisi nyt mennä vähän metsään... Pistelasku ei tainnut olla hallussa
Papereihin merkattu pistemäärä ei nimittäin täsmännyt siihen, mikä merkittiin mönkkäriin ja kyseessä ei ole mikään muutaman pisteen heitto vaan jopa 20 pistettä.. eli taisi sijoitukset mennä loppupeleissä vähän eritavalla....
Ja videokuvista huomattiin vielä sellaisiakin seikkoja että virhepisteitä ropisi tilanteista joita ei oikeasti tapahtunutkaan..
Mutta ensikerralla ehkä sitten onnistuu nämäkin hommat paremmin kun kokemus kasvaa
Koneissa olevissa tarroissa voi olla virheitä mutta korttiin merkatut ratkaisee. Kortit ja konetarrat tarkastettiin neljältä parhaalta, ja ne täsmäsivät. Vaikka viidennellä olisikin ollut 20p vähemmän ei palkinnoille olisi ollut asiaa. Missä on video jossa virhe tapahtuu? Ja selvää piti myös olla että jos tunsi kokeneensa vääryyttä pisteissä, siitä ilmo tuomareille jotka olisivat käsitelleet asian ja tehneet korjauksen jos aihetta olisi ollut. Yhdestä tapauksesta keskusteltiin mutta se ei johtanut jatkotoimiin koska mitään merkitystä ei asialla olisi ollut.
Muutamassa konetarrassa saattaa pisteet puuttua 1 radalta, siitä otan täyden vastuun, kiire ja hermoilu painoi päälle. Korjasin asian muutamaan koneeseen mutta en ehkä kaikkiin.
Ja laita rohkeesti nimesi ja tieto radasta jossa virhe tapahtui, ei voi paljoa asiaa kommentoida jos nimimerkin takaa huudellaan.
Moni ihmetteli myös että sai kaksi ratamerkki kosketusta, vaikka omasta mielestään sai vaan yhen. Selitys on yksinkertainen, eturengas tai -kate osui puuhun, astinlautaudan kohta irtosi puusta ja taas takarengas otti kiinni. Tässä tilanteessa annoin surutta tuplat. Kilpailija olisi välttänyt tämän raapimalla puuta koko ajan jolloin irtaantumista ei olisi tapahtunut.
Kilpailijoilla oli myös oma käsityksensä mikä oli pakitus. Tälläkään ei loppupeleissä ole merkitystä sillä kaikki saivat samalta tuomarilta saman tuomion. Toki sekoittaa jos eri tuomarit katsovat tilanteita eri tavalla.
Tuomarit eivät käyneet tapahtuman vuoksi yliopistoa tai edes iltalukiota joten näkemyseroja oli ja tulee aina olemaan. Toki parantamista on ja sitä tulee varmasti tapahtumaan.
Loppupeleissä kuitenkin katson tapahtuman menneen kunnialla läpi muistaen että se oli ensimmäinen laatuaan ja tuomarointi hoidettiin pahasti vajaalla miehityksellä.
Juu, erinomaisesti meni tuomarointi sillä kokemuksella ja määrällä. Minä kävin keskustelua Webbertin kanssa aiheesta, jossa kuljettaja putoaa koneen päältä kokonaan pois ja kone valuu mäkeä alas metritolkulla. Minulle oli sitten aivan sama miten se meni pisteiden kannalta, mutta ajattelin mahdollisen mahtilajin sääntöjä. Itse hylkäisin suorituksen, jos putoaa pois kyydistä kokonaan.
Mutta kuten Web mainitsi, vajaa miehistö, eka laatuaan jnejne. Mielestäni erinomainen suoritus ja näitä lisää.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala https://www.pariuraa.fi/wordpress
Roosa999 kirjoitti:Juu, erinomaisesti meni tuomarointi sillä kokemuksella ja määrällä. Minä kävin keskustelua Webbertin kanssa aiheesta, jossa kuljettaja putoaa koneen päältä kokonaan pois ja kone valuu mäkeä alas metritolkulla. Minulle oli sitten aivan sama miten se meni pisteiden kannalta, mutta ajattelin mahdollisen mahtilajin sääntöjä. Itse hylkäisin suorituksen, jos putoaa pois kyydistä kokonaan.
Mutta kuten Web mainitsi, vajaa miehistö, eka laatuaan jnejne. Mielestäni erinomainen suoritus ja näitä lisää.
Minä en uskalla olla erimieltä, joten olen täysin samaa mieltä
Varsinkin siitä, että lisää on saatava
Sihu kirjoitti:Kisat todellakin olivat erinomaiset ja hyvin järjestetty mutta mutta... osalta tuomareista tuomarointi taisi nyt mennä vähän metsään... Pistelasku ei tainnut olla hallussa
Papereihin merkattu pistemäärä ei nimittäin täsmännyt siihen, mikä merkittiin mönkkäriin ja kyseessä ei ole mikään muutaman pisteen heitto vaan jopa 20 pistettä.. eli taisi sijoitukset mennä loppupeleissä vähän eritavalla....
Ja videokuvista huomattiin vielä sellaisiakin seikkoja että virhepisteitä ropisi tilanteista joita ei oikeasti tapahtunutkaan..
Mutta ensikerralla ehkä sitten onnistuu nämäkin hommat paremmin kun kokemus kasvaa
Hienoa tekstia ekaksi viestiksi
Ihmisiä mekin vain ollaan kyllä ... vaikkei ehkä uskoisi ...
Ainiin minä tuomaroin jo valmiiksi metsässä eli ei ollut pitkä matka...
Kyllä pojat hoitivat homman hyvin, minä protestoin muutamasta tulkinnasta mutta lopulta olimme samaa mieltä
Kilpailuhan oli ensimmäinen lajissaan ja siihen nähden järjestelyt ja tuomarointi oli ensiluokkaista eli kaikki kiitos Vetelän Marttyyreille.
Tuosta peruutuksesta sen verran vielä eli minusta olisi selkeämpi sanamuoto "suunnanvaihto" kuin "peruutus" vaikka tämä nyt on ihan nippeli hommaa mutta kuitenkin.
Innolla odotan ensivuotta
Ja pitääpä todeta vielä sekin että jos tuomareilla oli alussa haparointia, oli sitä myös kilpailijoilla. Radan jälkeen lähettiin painamaan seuraavalle ja sai juosta perässä antamaan korttia. Olisimme ihan hyvin voineet antaa olla ja kun kyselemään olisi tultu kun seuraavalle pätkälle ei olisikaan päästy, todettu vaan että kadonnut kortti, voivoi, säännöissä käskettiin pitää huolta kortista. Kuitenkin asiat hoidettiin tunnustellen ja ketään ei kisasta poistettu. Kyseessä kuitenkin leikkimielinen homma joten tuskin kenenkään maailma nyt kaatui vaikkei palkinnoilla ollutkaan.