Sivu 1/4

Cross Country Sappee Pälkäne 27.9.2008

Lähetetty: 28 Heinä 2008 23:21
Kirjoittaja Marco71
ILMOITTAUTUMINEN AUKI Cross Country kilpailuun

--------------------------------------------------------------------------------
CC Sappee kilpailuun pääset ilmoittautumaan osoitteessa
http://www.fin-enduro.com/sappee/
LISÄMÄÄRÄYS
Laji
Cross Country


Luokat
Yleinen
Veteraanit
SV
Nuoret
Naiset
Harrastelijat
B
ATV



Luokkien lisätiedot
la 27.9.: Harraste, Nuoret, D, SV, ATV, Quad Race
su 28.9.: Yleinen, B, V40, V50

Joukkuekilpailut:
ATV-joukkue (2 kilpailijaa)
GURU-ostojoukkue (2 kilpailijaa)


Aloituspäivämäärä
26.09.2008


Lopetuspäivämäärä
28.09.2008


Järjestäjä
Kangasalan Moottorikerho ry (KaMoKe)


Järjestäjän yhteystiedot
KaMoKe ry Vestonkatu 67 C 12, 33580 TAMPERE Reijo Kivelä p. 050 5523 317 Susanna Lehtimäki p. 040 509 3441 susanna.lehtimaki@kamoke.fi www.enduro.sappee.fi


Kilpailunumero
164 / CC / 08


Laajuus
kansallinen


Kilpailun nimi
Sappee Cross Country


Kilpailupaikka
Sappeen Hiihtokeskus, Pälkäne.
Ajo-ohje: Valtatie 12:sta Pälkäneeltä Aitooseen, josta opastus perille.


Ilmoittautumisaika
20.9.2008 klo 16.00


Ilmoittautumisosoite
http://www.fin-enduro.com/sappee/
Huom! Ilmoita myös mahdollinen joukkue


Puhelinnumero kilpailupäivänä
0500 506 552 Kakko Jari


Osanottomaksu
naiset ja nuoret: 40 €
muut: 60 €
ATV-joukkue -lisähinta: 10 €.
GURU-ostojoukkue:400€ (sis. lisenssi+ilm.maksu+ponderivuokra)
Luokan tuotto luovutetaan hyväntekeväisyyteen.


Kertalisenssi
Lunastettavissa kilpailupaikalla. Kertalisenssin saamiseksi vaaditaan kilpailupaikalla esitettäväksi voimassaoleva Moottoriliiton jäsenkerhon jäsenkortti tai kerhon todiste jäsenyydestä.
Kalenterivuoden aikana ajaja voi edustaa vain yhtä kerhoa.



Kilpailutoimisto
Sappeen hiihtokeskuksessa


Osanottajien määrä
Ajajia otetaan yhteen luokkaan 170 kilpailijaa.


Erien/kierrosten määrä
Nuoret, D, ATV, Quad Race 1 h,
muut 2 h.


Muita määräyksiä
Huoltomaton käyttö pakollinen. Vakuutustodistukset tarkastetaan
katsastuksen yhteydessä.



Kilpailun johtavat toimitsijat
SML:n valvoja: Seppo Savo
Kilpailun johtaja: Jari Kakko
Tuomariston jäsenet: Jouni Lahti (TuMK), Jari Jerkku (SsMK)
Kilpailun sihteeri: Susanna Lehtimäki
Ajanottopäällikkö: Totti Raittila
Katsastuspäällikkö: Samuli Kirjavainen
Varikkopäällikkö: Janne Tammi
Ratapäällikkö: Reijo Kivelä
Ympäristöpäällikkö: Mikko Kalliolepo



Aikataulu
Ilmoittautuminen kisakansliassa: pe klo 16-21, la klo 07-12
Katsastus Sappeen hiihtokeskuksen parkkipaikalla:
pe klo 16-21, la klo 07-12.

Kilpailu alkaa la ja su klo 9.00

Lähetetty: 28 Heinä 2008 23:26
Kirjoittaja Marco71
Eli tarkennuksena vielä tuohon kutsuun...
ATV = nelivetoiset ajokit
Quad Race = kaksivetoiset ajokit eli ns. crossimönkkärit

Ja joukkukisa on kenelle tahansa parille 10 euron lisämaksulla. Siis samalla ajaa henkilökohtaisen kilpailun että joukkuekilpailun. Parin ajoajat lasketaan suoraan yhteen. Ilmoittakaa sähköpostilla järjestäjälle noi joukkueen parit.

Kannattaa lähteä mukaan, näitä kisoja ei vielä montaa ole Suomen maassa ja lisää saadaan vain osallistumalla.

Lisää tietoa tulee vielä myöhemmin osoitteeseen http://enduro.sappee.fi/

Lähetetty: 29 Heinä 2008 20:31
Kirjoittaja icc88
Paljonko se kerta lisenssi on?

Lähetetty: 29 Heinä 2008 23:48
Kirjoittaja Marco71
icc88 kirjoitti:Paljonko se kerta lisenssi on?
Cross Countryssa se on 35 euroa.

Lähetetty: 30 Heinä 2008 21:38
Kirjoittaja mönkkä
Pitihän sitä ilmoittaa että mukana ollaan :lol:, nooh pitää toivoo että selkä [-o< olis ees jossanin kunnossa ku kisa lähestyy.

Lähetetty: 30 Heinä 2008 23:39
Kirjoittaja jussa79
Kovasti tekis itelläkin mieli lähteä ajelemaan...

Minkäslaiset vaatimukset tuolla on varusteiden/kaluston suhteen??
Eli voiko kaupasta ostetulla vehkeellä osallistua ja kun ei, niin mitä kaikkea ihmeellistä niissä laitteissa pitää olla?

Lähetetty: 31 Heinä 2008 11:03
Kirjoittaja Marco71
jussa79 kirjoitti:Kovasti tekis itelläkin mieli lähteä ajelemaan...

Minkäslaiset vaatimukset tuolla on varusteiden/kaluston suhteen??
Eli voiko kaupasta ostetulla vehkeellä osallistua ja kun ei, niin mitä kaikkea ihmeellistä niissä laitteissa pitää olla?
Riippuu ihan siitä minkälaisen pelin sieltä kaupasta käy hakemassa, osa kun on jo valmiiksi tappokatkaisijalla varustettuja, joten myös valmiita viivalle.
Perusmaastomönkkäri / crossimönkkäri, jossa on tappokatkaisija. Jos on lasilamppuja, niin ne pitää poistaa / teipata, jotta ne eivät pääse rikkoutumaan. Ja rekisterilaatta pois, jos on TL-peli. Maksimileveys 130 cm crossipeleissä.
Jos noi toteutuu, niin ei kun viivalle vain. Tavoitteena on nyt saada homma alkuun Suomessa ja mahdollisimman monta kuskia viivalle, joten pienistä ei varmasti niuhoteta.
Vielä kun muistaa ottaa liikennevakuutustodistuksen (siis vakuutuspaperi jossa näkyy maksettu liikennevakuutus k.o. laitteeseen) mukaan, niin homma on jo aika hyvin hanskassa. Toki noi CC:n säännöt kannattaa muutenkin lukea että tietää miten toimia itse kisassakin.
http://www.moottoriliitto.fi/saanto/064 ... 7_2008.pdf
HUOM! Säännöissä ei tuota nelivetoluokkaa erikseen vielä ole olemassa, mutta sellainen kuitenkin ajetaan.

Lähetetty: 04 Elo 2008 13:59
Kirjoittaja sieppari
ymmärsinkö oikein, että ilmoittautuneita on tällä hetkellä 4 kpl crossi ja 1 1kpl nelivetoisia?

Kuinka paljon täytyy olla ilmoittautuneita, että kisa ajetaan?

kuinka pitkä ja millainen ajettava rata on?

Lähetetty: 04 Elo 2008 16:50
Kirjoittaja Marco71
sieppari kirjoitti:ymmärsinkö oikein, että ilmoittautuneita on tällä hetkellä 4 kpl crossi ja 1 1kpl nelivetoisia?

Kuinka paljon täytyy olla ilmoittautuneita, että kisa ajetaan?

kuinka pitkä ja millainen ajettava rata on?
Kyllähän se varmasti ajetaan, ilmoittautumisaikaa on vielä paljon jäljellä ja kuskeja tulee varmasti paljon lisää.

Nyt näytti olevan viisi 2WD ja yksi 4WD.
Kun koko rata on 8 km ja näillä luokilla se on lyhennetty, niin hieman lyhyempi... Lähinnä noi extreme-pätkät on pakko oikoa ettei kalusto hajoa heti ekalla tukkisuoralla. Voishan sen tietysti jättää niin pääsis 4WD ajamaan vähän lyhyempää reittiä. Päätöstä ei ole vielä käsittääkseni tehty, mutta olen paikalla kun reittiä tutkitaan, joten toiveitakin saa esittää. Kaksivetoisilla ei extremeä ainakaan kannata ajaa...

Mutta joka on nähnyt joskus laskettelurinteen kesällä, niin voi hyvin kuvitella millaista maastoa on kyseessä.

Lähetetty: 07 Elo 2008 20:36
Kirjoittaja mönkkä
ATV luokkaan sopisi extreme-pätkät (minun mielestä) turha kiertely on hanurista.

kai...

Lähetetty: 08 Elo 2008 22:32
Kirjoittaja j_a_n_n_e
...sitä sitten kans täytyy ilmottautua kaikista huhuista huolimatta... 8-[

Lähetetty: 13 Elo 2008 08:52
Kirjoittaja sieppari
Millaiset vaatimukset on kuskin varusteista? Vai onko muita pakollisia kuin kypärä?

Lähetetty: 13 Elo 2008 11:44
Kirjoittaja Marco71
sieppari kirjoitti:Millaiset vaatimukset on kuskin varusteista? Vai onko muita pakollisia kuin kypärä?
Lainaus SML:n urheilusäännöstöstä:
"Ajajan ja matkustajan on pidettävä kestävästä aineesta valmistettuja housuja ja käsineitä.
Ajajien on pidettävä polvipituisia nahasta tai muusta aineesta valmistettuja saappaita.
Hankautumisen välttämiseksi onnettomuuksissa ajajien ja matkustajien käsivarsien tulee olla
kokonaan suojatut sopivasta aineesta valmistetulla vaatteella."

"033.3 SUOJAKYPÄRÄN KÄYTTÄMINEN
Kaikkien kilpailujen harjoituksissa ja itse kilpailussa, on ajajan ja matkustajan käytettävä sopivaa ja
hyväkuntoista suojakypärää. Aina moottoriajoneuvon päällä ollessaan ajajan tulee pitää
suojakypäränsä asianmukaisesti kiinnitettynä. Määräyksen noudattamatta jättäminen johtaa
kilpailusta poissulkemiseen.
033.3.1 Suojakypärän vaatimukset
Tarkastusohjeet
Katsastuspäällikön tulee ennen kutakin lähtöä tarkastaa, että kaikkien ajajien ja matkustajien
suojakypärät täyttävät seuraavat vaatimukset: Kypärän tulee olla sopiva kysymyksessä olevaan
kilpailuun.
Hyväksymismerkinnät
Kaikissa kilpailuissa käytettävissä kypärissä tulee olla merkintä jokin kohdassa 033.3.1
mainituista hyväksymisistä. Kilpailuissa käytettävien suojakypärien tulee olla
vahingoittumattomia. Suojakypärän lisävarusteet (visiirit yms.) tai leukahihna eivät saa olla
vaurioituneet tai naarmuuntuneet. Katsastajan on meneteltävä kuten edellä on mainittu.
Suojakypärän sopivuus ja tiukkuus päähän on tarkastettava. Katsastajan täytyy tarkistaa, ettei
leukahihna voi luiskahtaa ajajan leuan yli.
Tekniset vaatimukset
Ainoastaan kypärät, jotka vastaavat seuraavia vähimmäisvaatimuksia, voidaan hyväksyä
kilpailuun. Perusvaatimuksena on, että suojakypärän ja sen kaikkien osien, joita ei tässä
yhteydessä luetella tarkemmin, on vähintään täytettävä alla lueteltujen standardien
koeistusvaatimukset:
• Europe ECE 22-05 ‘P’, ´NP´tai ´J´
• Japan JIS T 8133 : 2000
• USA SNELL M 2005 ja DOT
Merkintä ECE on ympäröity E jonka perässä oleva numero ( 1 - 48 ) tarkoittaa maata, joka
standardi kypärän on hyväksynyt. Sen alla olevassa tekstissä täytyy esiintyä numero 05.
Merkintä sijaitsee kypärän sisäpuolella, vuoren alla tai hihnassa.
SNELL M 2005 –merkintä sijaitsee kypärän sisäpuolella.
JIS T 8133:2000 –merkintä sijaitsee kypärän sisäpuolella.
Suomessa noudatetaan kaikissa lajeissa SML:n voimassaolevan urheilu-säännöstön tai FIM:n
sääntöjen mukaisia kulloinkin voimassaolevia suojakypärävaatimuksia.
033.4 SUOJALASIT JA VISIIRIT
Särkymättömästä (pirstoutumattomasta) materiaalista valmistettujen silmäsuojaimien käyttö on
sallittu. Silmäsuojain ei saa olla kypärän yhtenäinen osa."

Sitten vielä pääsi unohtumaan että hartsarit on oltava eli siis rinnan ja selän suojaavat suojat.
Käytännössä siis crossi-/enduro-/off-road varusteet.
Tärkeintä on siis varmistaa tuon kypärän merkinnät, ne katsotaan tarkkaan katsastuksissa.

Lähetetty: 13 Elo 2008 15:38
Kirjoittaja Boss
Voipi olla että joutuu lähteä ulkoiluttaan kissaa... eli mukana ollaan :shock:

Lähetetty: 13 Elo 2008 15:40
Kirjoittaja Marco71
Boss kirjoitti:Voipi olla että joutuu lähteä ulkoiluttaan kissaa... eli mukana ollaan :shock:
Hyvä hyvä. Nimi listaan niin muutkin uskaltaa...