Pääseekö Helsinki+100km missään ajamaan (ATV + ajoalue)?

Tänne ajoalueiden esittelyt yms keskustelu alueista
J_L
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 15 Heinä 2017 14:48

Pääseekö Helsinki+100km missään ajamaan (ATV + ajoalue)?

Viesti Kirjoittaja J_L »

Moro!

Kymmenkesäiselle pojalle iski kova mönkkärikuume. Asumme itse kaupungissa, ja lähin mökkipaikkamme (ei oma, pojan ukin ja mummun) on 150 km päässä, minkä vuoksi oman laitteen hankkiminen ei ole ihan ensimmäinen vaihtoehto (kun pääsis vain 2-3 krt kesässä ajamaan).

Mielellämme kuitenkin tarjoaisimme ajokokemuksen, vaan eipä taida paljoa olla tarjontaa tällä saralla. Kyseessä on ensimmäinen moottoroitu ajokokemus (pl. Linnanmäen sähköautot...), joten niin kaluston kuin radan suhteen on rima varsin matalalla.
Käytännössä siis lapselle soveltuva ATV (2-10 hv, takaveto OK) ja helpohko rata (tasainen peltokin voisi ajaa asian), ja ehkä 1 tunti.
- Mistä tällaista mahdollisuutta voisi kysellä? Saa tarjota (yksityisetkin, ohjaus+valvonta+riskinkanto jäisi mulle).
- PK-seudulla luulisi löytyvän asiakaskuntaa, hämmästyin suuresti kun googlettamalla ei löydy lainkaan tarjontaa! (lähin olis Kalajoella, 560 km/suunta...). Mistäköhän johtunee?
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 21:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Pääseekö Helsinki+100km missään ajamaan (ATV + ajoalue)?

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Johtuisikohan siitä että pieniä lasten mönkijöitä saa suhteellisen huokeasti ostettua. Tuskin siitä kelleen oiken bisnestä olis. Huokeimma maksaa kymppejä. Näin itse näen asian.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Pumppis
6WD
Viestit: 623
Liittynyt: 22 Tammi 2012 14:35
Paikkakunta: Askola

Re: Pääseekö Helsinki+100km missään ajamaan (ATV + ajoalue)?

Viesti Kirjoittaja Pumppis »

Sipoossahan on ajoalue. Eikö siellä voi junnu koittaa ajohaluaan...
Noviisi
Yamaha Grizzly 450 "Pikkukikotin"
Avatar
kekkonem
Tracks
Viestit: 1060
Liittynyt: 13 Maalis 2007 10:05
Mönkijä:: XP -14 T3
Paikkakunta: Lohja

Re: Pääseekö Helsinki+100km missään ajamaan (ATV + ajoalue)?

Viesti Kirjoittaja kekkonem »

Espoon Moottorikerhon alueella on myös lasten rata, jossa ajavat minicrosseilla. Siellä pitää tosin olla oma kalusto mukana, mutta rata on ja lisää selviää: https://www.espoonmoottorikerho.fi/
Mönkiminen on mun juttu. Ei tarvi näyttää eikä haista hyvälle!

Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
J_L
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 15 Heinä 2017 14:48

Re: Pääseekö Helsinki+100km missään ajamaan (ATV + ajoalue)?

Viesti Kirjoittaja J_L »

vaughan kirjoitti:Johtuisikohan siitä että pieniä lasten mönkijöitä saa suhteellisen huokeasti ostettua. Tuskin siitä kelleen oiken bisnestä olis. Huokeimma maksaa kymppejä. Näin itse näen asian.
Tuo on yksi näkökulma. Muutaman kympin ATV ei välttämättä ole toimintakuntoinen ja/tai turvallinenkaan. Lisäksi kauppaan ei yleensä kuulu ajoaluetta. Mönkijän säilyttäminen kerrostalossa on myös oma haasteensa (PK-seudulla on melko monta kerrostaloasujaa - kuulemma...).
J_L
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 15 Heinä 2017 14:48

Re: Pääseekö Helsinki+100km missään ajamaan (ATV + ajoalue)?

Viesti Kirjoittaja J_L »

Pumppis kirjoitti:Sipoossahan on ajoalue. Eikö siellä voi junnu koittaa ajohaluaan...
Eipä löydy "Sipoon" yhteystietoja. Hakusessa ei ollut ajoalue, vaan ajoalue+laite -kombinaatio.
J_L
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 15 Heinä 2017 14:48

Re: Pääseekö Helsinki+100km missään ajamaan (ATV + ajoalue)?

Viesti Kirjoittaja J_L »

kekkonem kirjoitti:Espoon Moottorikerhon alueella on myös lasten rata, jossa ajavat minicrosseilla. Siellä pitää tosin olla oma kalusto mukana, mutta rata on ja lisää selviää: https://www.espoonmoottorikerho.fi/
Kiitos vinkistä. Ei tosin auta paljoa, kun haussa on ajoalue + laite -kombinaatio.
J_L
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 15 Heinä 2017 14:48

Re: Pääseekö Helsinki+100km missään ajamaan (ATV + ajoalue)?

Viesti Kirjoittaja J_L »

vaughan kirjoitti:Johtuisikohan siitä että pieniä lasten mönkijöitä saa suhteellisen huokeasti ostettua. Tuskin siitä kelleen oiken bisnestä olis. Huokeimma maksaa kymppejä. Näin itse näen asian.
Tähän vielä. Mikroautojakin saa "huokeimmillaan kympeillä", ja niiden ajoalue on huomattavasti kalliimpi kuin mönkkärillä. Siitä huolimatta mikroautopalvelua (=auto + rata) tarjotaan joka nurkalla. Tätä taustaa vasten olen hiukan hämmästynyt, ettei järkevällä etäisyydellä yli miljoonan kuluttajan ostovoimasta löydy yhtäkään vastaavaa palvelua mönkkäreille... Toki, jos olisin aivan 100-varma kysynnästä, perustaisin palvelun itse!
koowee
3WD
Viestit: 61
Liittynyt: 23 Huhti 2009 17:35
Mönkijä:: Maverick X3
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Pääseekö Helsinki+100km missään ajamaan (ATV + ajoalue)?

Viesti Kirjoittaja koowee »

Olin vuosia sitten ajeluttamassa kummipoikaa Nummelassa Sellkami Centerissä. Täys paketti: ajovarusteet, lasten mönkkäri ja ajomaasto (peltoa) aivan liikkeen vieressä. Kannattaa kysästä tuolta!
J_L
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 15 Heinä 2017 14:48

Re: Pääseekö Helsinki+100km missään ajamaan (ATV + ajoalue)?

Viesti Kirjoittaja J_L »

Ensimmäinen lupaavan kuuloinen vinkki! Laitoin sinne kyselyä...
Viimeksi muokannut vaughan, 18 Heinä 2017 05:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Täysin turha lainaus poistettu. Foorumin säännöt edelleen lukematta?
J_L
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 15 Heinä 2017 14:48

Re: Pääseekö Helsinki+100km missään ajamaan (ATV + ajoalue)?

Viesti Kirjoittaja J_L »

J_L kirjoitti:Ensimmäinen lupaavan kuuloinen vinkki! Laitoin sinne kyselyä...
Ei tärpännyt tämäkään: "Meillä on vain vuokrakalustoa, laitteet (mönkijät) aikuisten ”työkäyttöön” soveltuvia. Hinnat alkaen 255,00 e / vrk"
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10873
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Pääseekö Helsinki+100km missään ajamaan (ATV + ajoalue)?

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Moi,

Tämä voisi järjestyä Elo-syyskuun aikana Askolassa. Meidän pitää vain katsoa tuo ajoalue tarkkaan. 10v ei saa ajaa maastossa ilman oikeaa valvontaa, joten siksi tämä kaupallinen puoli on kovin kehnolla tarjonnalla. Maastoliikennelaki ei tässä anna juurikaan mahdollisuuksia vaikka olisi kuinka huoltaja mukana.

Mutta jos vaikka tuollaisen radan saisi tuonne askolaan, niin voisi olla ihan mahdollista järjestää. Pidetään tämä aktiivisena, mutta kesä ensin alta pois.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Vastaa Viestiin