Jeps, ja cattihan on ollut varsin kevyessä ajossa sekä ensimmäisellä omistajalla että meillä ollessa.Näillä tunneilla tuota väljistynyttä variaattorin akselin laakeria ei meikäläinen ihan purematta niele.
Pappilan EX 650H1 LE -2007 päiväkirja. Remonttia yms...
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. (KONERIKKO) :-(
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. (KONERIKKO) :-(
Eikä tuo meilläkään ole raskaassa ajossa ollut. No, tuo viimenen lenkki kävi sitten raskaaksi....
Maanantaina alkavat kasaamaan konetta, mikäli kampirauta on suora.


Maanantaina alkavat kasaamaan konetta, mikäli kampirauta on suora.

- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. (KONERIKKO) :-(


Tulipa aika p*rkeleen kallis tästä remontista. Rapiat 50 tuntia omaa ajoa tuolla vehkeellä takana, joten jos nyt laskee käyttötunnin hintaa niin sama olisi ollut kaikki työt teetättää ulkopuolisella henkilöllä ja istua itse lämpimässä tuvassa

Ee paljoa naarata

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. (KONERIKKO) :-(
Olisikohan tuossa mahdollisuutta korjata kiertokangen männäntapin kiinnityskohta ruiskuttamalla ?
Eli meillä töissä ainakin erilaisia pumppujen/moottoreiden akseleita ja juoksupyöriä käytetään koneistamolla missä niihin ruiskutetaan lisää metallia niihin kohtiin mistä se on kulunut ja sen jälkeen koneistetaan oikeisiin mittoihin.Tiedä sit miten pelaisi tuossa tapauksessa, mutta varmaan koneistamolla missä ruiskutuksia tekevät osaavat kertoa.
Ei se ainakaan niin kallista ole kuin uusi osa...

Eli meillä töissä ainakin erilaisia pumppujen/moottoreiden akseleita ja juoksupyöriä käytetään koneistamolla missä niihin ruiskutetaan lisää metallia niihin kohtiin mistä se on kulunut ja sen jälkeen koneistetaan oikeisiin mittoihin.Tiedä sit miten pelaisi tuossa tapauksessa, mutta varmaan koneistamolla missä ruiskutuksia tekevät osaavat kertoa.
Ei se ainakaan niin kallista ole kuin uusi osa...
Back in business
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. (KONERIKKO) :-(
Jos joku tietää paikan, jossa on mielenkiintoa katsoa kampiraudan kunnostusta ja tarvittaessa myös sylinteriä niin voipi ilmoittautua. Minulla ei noille osille ole mitään tarvetta kun koneeseen tulee uudet hilut.
Summista sen verran että jos osineen ja töineen tuo remppa jää alle kolmen tonnin niin olen tyytyväinen. Tällä hetkellä ollaan vielä välimaastossa. Osien hinnat tuon julki sitten kun saan laskun kouraan tuosta kamppeesta (ovh:t). Alennukset ovat sitten toinen juttu, mutta kyllä kait tuo on kullasta tehty kampe. Tuolta jenkkilästä olen tehnyt vertailevaa laskelmaa sitä mukaa on tietoa saatu remontin laajuudesta.
Käytettyihin vehkeisiin on vähän mielenkiinto lopahtanut... Tuokin variaattorin akselin laakeri on semmonen, että sitä ei voi tarkastaa ostohetkellä ilman koneen purkamista. Oikein naurattaa kun miettii mitä tuo olisi saanut aikaan täydessä vedossa hajotessaan.
Tässä vaiheessa tuon vielä kertaalleen esille, että kyseinen kampe on ollut kevyessä ajossa verrattuna siihen, mitä tuolta voisi olettaa vaativansa. Eikä entisillä omistajilla ole mitään osaa tähän "täystuhoon", joka tapahtui minun ajossa.
Nettikonetta kahtelin, mitä tuon remontin hinnalla olisi saanut. Ei mitään semmoista, joka olisi oikeasti kiinnostanut. Laitetaan tuo nippuun ja katsellaan elämää sitten tovi "tyhjemmällä lompakolla".
Aika mieluisa harrastus lompakolle...

Summista sen verran että jos osineen ja töineen tuo remppa jää alle kolmen tonnin niin olen tyytyväinen. Tällä hetkellä ollaan vielä välimaastossa. Osien hinnat tuon julki sitten kun saan laskun kouraan tuosta kamppeesta (ovh:t). Alennukset ovat sitten toinen juttu, mutta kyllä kait tuo on kullasta tehty kampe. Tuolta jenkkilästä olen tehnyt vertailevaa laskelmaa sitä mukaa on tietoa saatu remontin laajuudesta.
Käytettyihin vehkeisiin on vähän mielenkiinto lopahtanut... Tuokin variaattorin akselin laakeri on semmonen, että sitä ei voi tarkastaa ostohetkellä ilman koneen purkamista. Oikein naurattaa kun miettii mitä tuo olisi saanut aikaan täydessä vedossa hajotessaan.

Nettikonetta kahtelin, mitä tuon remontin hinnalla olisi saanut. Ei mitään semmoista, joka olisi oikeasti kiinnostanut. Laitetaan tuo nippuun ja katsellaan elämää sitten tovi "tyhjemmällä lompakolla".
Aika mieluisa harrastus lompakolle...


Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. (KONERIKKO) :-(
Elämä on, valitettavasti.
Se on ihan tuurissaan näköjään minkälaisen kamppeen saa, vaikka merkkikoneenki. Ei sillä, onhan sulla cattikin jo muutaman vuoden vanha ja tuttuahan se on autopuoleltakin että aina se ajokin seisottaminenkaan ei hyvää tee..
Suhteellisen hintava remontti kyllä on, jos ajaisin catilla olisin jo kiireen vilkkaa tutkimassa mahdollisia hapertuneita letkuja.
Taitaa puolet laitteen käyvästä arvosta mennä remonttiin, jonku tunnin joutuu ajelee ennen myyntiä että pahin kirvely ehtii helpottaa.

Se on ihan tuurissaan näköjään minkälaisen kamppeen saa, vaikka merkkikoneenki. Ei sillä, onhan sulla cattikin jo muutaman vuoden vanha ja tuttuahan se on autopuoleltakin että aina se ajokin seisottaminenkaan ei hyvää tee..
Suhteellisen hintava remontti kyllä on, jos ajaisin catilla olisin jo kiireen vilkkaa tutkimassa mahdollisia hapertuneita letkuja.
Taitaa puolet laitteen käyvästä arvosta mennä remonttiin, jonku tunnin joutuu ajelee ennen myyntiä että pahin kirvely ehtii helpottaa.

Honda TRX300FW -91 "BIG BLUE"
Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am
http://WWW.PUUILO.FI
Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am
http://WWW.PUUILO.FI
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. (KONERIKKO) :-(
Laita Pappi kuvia niistä letkuista kunhan joudat niin päästään ihmettelemään asiaa. Kinkkiin vaihto ei taida tehdä autuaaksi tässä asiassa. Huonolla tuurilla Catinkin letkut on kinkkilässä tehdyt.Pappi kirjoitti:Huoltomies ihmetteli, että miten voi noin vähän ajetussa merkkikoneessa olla kaikki letkut pykineet niin kuin tuossa oli. Tulee mieleen, josko seuraava kone olisi vaikka joku "kinukki".
Eiköhän se kuulu säännöllisiin huoltotoimenpiteisiin ihan merkistä riippumatta (ml. jarruletkut ja polttoaineletkut).salesone kirjoitti:..jos ajaisin catilla olisin jo kiireen vilkkaa tutkimassa mahdollisia hapertuneita letkuja.
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. (KONERIKKO) :-(
Käsittämätöntä että noin kriittisessä paikassa on käytetty letkuja jotka eivät kestä kuin muutaman vuoden.
Toisaalta tässä tapauksessa kyseessä on niin tuore laite ettei ole merkitystä onko catti ostettu uutena vai käytettynä, samalla lailla tuo olisi hajonnut vaikka se olisi ollut uudesta saakka pappilassa ajossa.
Yleensäkin noilla tunneilla ja kilometreillä vehkeen pitäisi olla jokseenkin uudenveroinen, en minä ainakaan osaisi pelätä minkään paikan hajoamista ...
Edit: Tuosta remontin hinnalla valmis lumikone, saa catti lahota talliin ens talvena
http://www.nettikone.com/viewMachine.ph ... ine=829401
Niinpä, onko 10000 km ajetussa mitään ehjää jäljellä ?Käytettyihin vehkeisiin on vähän mielenkiinto lopahtanut...
Toisaalta tässä tapauksessa kyseessä on niin tuore laite ettei ole merkitystä onko catti ostettu uutena vai käytettynä, samalla lailla tuo olisi hajonnut vaikka se olisi ollut uudesta saakka pappilassa ajossa.
Yleensäkin noilla tunneilla ja kilometreillä vehkeen pitäisi olla jokseenkin uudenveroinen, en minä ainakaan osaisi pelätä minkään paikan hajoamista ...
Edit: Tuosta remontin hinnalla valmis lumikone, saa catti lahota talliin ens talvena

http://www.nettikone.com/viewMachine.ph ... ine=829401
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. (KONERIKKO) :-(
Letkut kuvaan kunhan meen seuraavan kerran käymään verstaalla. Tänään kävin, mutta kuvia otin koneen sisäkaluista. Muunmuassa kiertokangesta, männästä ja lohkoista.
Pahiten pykinyt letku on huohottimen letku, joka lähtee moottorin päältä. Nuo lauhduttimen letkut näytti ainakin pikaisesti katsottuna "normaaleilta", mutta tänään mietittiin korvaavia letkuja. Lähinnä tuo kiinnitys klemmareilla on semmonen juttu jota ihmettelivät eräässä letkuja valmistavassa liikkeessä. Yhtenä vaihtoehtona esitettiin hydrauliikkaletkua, jonka painekesto on 400bar.
Tuossa kun olisi oikeat liittimet, jotka laitetaan kierteille kiinni niin johan alkaisi kestämään.
Ehkä tämä tästä iloksi muuttuu.
Nettikoneen puolelta on tullut selattua taajamatraktoreita ja pienkuormaajia
Ovat vaan vielä tuplaten kalliimpia kuin tuo mönkijä.
Salesone on oikeassa. Nyt jos laittaa myyntiin niin takkiin tulee. Pitää nyt saada tunteja mittariin jotta tuntihinta painuu alas. Ei niin paljoa ota ohtalohkoon. Toisaalta, nythän tuon tietää millä ajaa. Vaihtokone jos ei uutta ota on riski, jota tämä sydän ei kestä.
Pahiten pykinyt letku on huohottimen letku, joka lähtee moottorin päältä. Nuo lauhduttimen letkut näytti ainakin pikaisesti katsottuna "normaaleilta", mutta tänään mietittiin korvaavia letkuja. Lähinnä tuo kiinnitys klemmareilla on semmonen juttu jota ihmettelivät eräässä letkuja valmistavassa liikkeessä. Yhtenä vaihtoehtona esitettiin hydrauliikkaletkua, jonka painekesto on 400bar.
Tuossa kun olisi oikeat liittimet, jotka laitetaan kierteille kiinni niin johan alkaisi kestämään.
Ehkä tämä tästä iloksi muuttuu.
Nettikoneen puolelta on tullut selattua taajamatraktoreita ja pienkuormaajia

Salesone on oikeassa. Nyt jos laittaa myyntiin niin takkiin tulee. Pitää nyt saada tunteja mittariin jotta tuntihinta painuu alas. Ei niin paljoa ota ohtalohkoon. Toisaalta, nythän tuon tietää millä ajaa. Vaihtokone jos ei uutta ota on riski, jota tämä sydän ei kestä.

-
- Tracks
- Viestit: 2760
- Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
- Paikkakunta: Mökki vilppulassa
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. (KONERIKKO) :-(
Ei sielä mitään lauhduttimia ole.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
-
- 2WD
- Viestit: 30
- Liittynyt: 18 Touko 2010 20:26
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 XT -10 TL
- Paikkakunta: Nuojua
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. (KONERIKKO) :-(
Kyllä sieltä öljyn lauhdutin löytyy, syylärin kanssa samassa paketissa. Konepuolen asiantuntijat ovat laittaneet merkille tuon letku ongelman hydraulipuolella, kumin sijasta käytetään muovia joka on halvempaa ja sitten tullaan taas tähän pykimiseen. Onneksi on olemassa asiantuntevia huoltomiehiä jotka osaavat katella oikeat osat paikolleen. Uskoakseni kone on hyvissä käsissä.
Joskus työkin voi olla hauskaa.
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. (KONERIKKO) :-(
Jäähdytin, öljynjäähdytin ja vielä kerran ja isolla J Ä Ä H D Y T I N. Lauhdutin on jääkaapeissa ja ilmastointilaitteissa. Ja tämän olen oppinut tämän foorumin "guruilta".
ps. Minäkin kutsun sitä lauhduttimeksi
ps. Minäkin kutsun sitä lauhduttimeksi

- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. (KONERIKKO) :-(
Kiitos kun sivistitte tolliskoa 
No, se on sitten öljynjäähdytin
Tämän remontin keskellä nämä on semmosia "lillukanvarsia", jotka ei loppujen lopuksi vaikuta remontin lopputulokseen.


No, se on sitten öljynjäähdytin
Tämän remontin keskellä nämä on semmosia "lillukanvarsia", jotka ei loppujen lopuksi vaikuta remontin lopputulokseen.

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. (KONERIKKO) :-(
hei ihan offtopikkina tuli mieleen kun sulla pappi oli se 300 pikkukissa niin tuliko lämpöjen kanssa ikinä ongelmia kun siinähän ei ole öljycoolerille flektiä eikä mitään muutakaan puhallinta missään..
itselläni meinaan samanlainen kampe nyt ja siihen meinasin asentaa ihan nuita suo kinkereitä varten flektin erillisellä napilla ihan varmuuden vuoksi jos sattu helteellä johonkin kiinni jäämään pitkäksi toviksi.
entisessä hondassa sekä pollessakin molemissa oli flekti ja siis olivat öljy/ilma jäähdytteisiä.
itselläni meinaan samanlainen kampe nyt ja siihen meinasin asentaa ihan nuita suo kinkereitä varten flektin erillisellä napilla ihan varmuuden vuoksi jos sattu helteellä johonkin kiinni jäämään pitkäksi toviksi.
entisessä hondassa sekä pollessakin molemissa oli flekti ja siis olivat öljy/ilma jäähdytteisiä.
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. (KONERIKKO) :-(
Ei ollut kertaakaan ongelmia. Toimi kyllä todella hyvin. Öljytilavuushan tuossa on ihan toista maata kuin tässä "isossa kissassa".
Jos on tiedossa, että joutuu ajamaan raskaassa maastossa niin eikait tuo flekti & pakkokytkentä huono asia ole. Näiden kamppeiden kanssa kun ei koskaan voi olla liian varovainen.
Minusta tuntuu, että lumitöiden teko rasittaa mönkijää enemmän kuin maastoajo, vaikka kyseessä on kylmässä suoritettu ajo. 650:lla kun lykkii lunta tuossa pihassa niin vähän väliä kävi flekti päällä. Maastossa kun ajelee kärry perässä ja siirtelee esim hevostarhoja niin ei tuo juurikaan ole flektiään pyörittänyt.
Nyt ajattelin jättää toviksi pois sivumuovit ja sisälokarit, jotta näkee mitä tuolla koneen ympärillä tapahtuu kunhan kamppeen saa kotiin.
Jos on tiedossa, että joutuu ajamaan raskaassa maastossa niin eikait tuo flekti & pakkokytkentä huono asia ole. Näiden kamppeiden kanssa kun ei koskaan voi olla liian varovainen.
Minusta tuntuu, että lumitöiden teko rasittaa mönkijää enemmän kuin maastoajo, vaikka kyseessä on kylmässä suoritettu ajo. 650:lla kun lykkii lunta tuossa pihassa niin vähän väliä kävi flekti päällä. Maastossa kun ajelee kärry perässä ja siirtelee esim hevostarhoja niin ei tuo juurikaan ole flektiään pyörittänyt.
Nyt ajattelin jättää toviksi pois sivumuovit ja sisälokarit, jotta näkee mitä tuolla koneen ympärillä tapahtuu kunhan kamppeen saa kotiin.
