Johan noita on ollut. Jälkiasennuksena tosin, mutta kuitenkin. Tuossa yksi: http://www.dynaset.com/fi/voimanotot.htmlManta 1968 kirjoitti:Sitten tämä mönkijä touhu saa udden elementin kun joku mallisto saa integroidun hydraulipumpun, siitä kun laittaa telin väliin ropsonit niin rupee pääsemään ja kampeet kestämään. No suomessa on konepajoja ja rautasulattoja.
Pappilan EX 650H1 LE -2007 päiväkirja. Remonttia yms...
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. (sisäänajossa)
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. (sisäänajossa)
Kärryn etusermiin aateltiin tehdä semmonen työkalulevy, jossa kulkee rautakanki, kirves ja leka. Toisaalta, voihan tuohon tehdä telineen myös moottorisahalle. Tänään huomasin moisen tarpeelliseksi kun siirrettiin nuo hevostarhat "umpimehtään". Ilman tuota kärryä olisi ollut työmaa kun tolppia (180cm) oli joitakin kymmeniä kappaleita.
Ojien ylityksessä ei tartte ryntäyttää vaan antaa kamppeen möyriä, kärry tulee omalla painollaan perässä.
Nuo pankot on paksuudeltaan semmoset, että niihin saa sopivasti lankakerän pystyyn. Näin voi vetää samalla vauhdilla vaikka ylä- ja alalangan kun laittaa tolpat maahan.
Vaikuttaa ihan passelilta kun vähän hienosäätää...
Esim rungon jatkamisen voisi tehdä läpipulteilla. Nythän tuo lukittuu vain sivusta pultilla ja lukkomutterilla.
Se olis nyt puolet sisäänajosta ajettu. Mitään hupia ei ole ehtinyt ajamaan kun tuossa tarhan siirrossa kastui paita ihan oikeasti
Pusikkoon: Tuollainen hydrauliikka laajentaisi mönkijän käyttöastetta melko paljon...
Ojien ylityksessä ei tartte ryntäyttää vaan antaa kamppeen möyriä, kärry tulee omalla painollaan perässä.
Nuo pankot on paksuudeltaan semmoset, että niihin saa sopivasti lankakerän pystyyn. Näin voi vetää samalla vauhdilla vaikka ylä- ja alalangan kun laittaa tolpat maahan.
Vaikuttaa ihan passelilta kun vähän hienosäätää...

Se olis nyt puolet sisäänajosta ajettu. Mitään hupia ei ole ehtinyt ajamaan kun tuossa tarhan siirrossa kastui paita ihan oikeasti

Pusikkoon: Tuollainen hydrauliikka laajentaisi mönkijän käyttöastetta melko paljon...
- soulost
- 6WD
- Viestit: 416
- Liittynyt: 01 Maalis 2010 21:02
- Mönkijä:: Can Am Outlander 840BB XMR
- Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. (sisäänajossa)
Tossa http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 29&t=24976 videossa näkyy vähän 400:sella catilla etenemistä, ketä kiinnostaapi.
Team MönkijäVarikko
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. (sisäänajossa)
Iltahiki otettu pintaan... Pari kuormoo kävin hakemassa rankoja harvennukselta. Laskin, että jos ajoura ja kuorma, mutta eipä onnistunut. Puoltoista ajouraa sain kelkottua pihaan pinoon. Onneksi on nyt kuivaa... Ojien ylitys voisi olla aika mielenkiintoista jos keli olisi kosteampi.

Huomenna jos kerkii kuorman käydä niin otan kyllä kuormaliinan mukaan. Tuntuu hytkyvän tuo kuorma sen verran, että parempi vähän sitoa nippuun kun lähtee pihaan tulemaan.
Kuivalla kelillä ja vähän ajolinjoja katsellen ei juuri kaasua tartte käyttää.

Huomenna jos kerkii kuorman käydä niin otan kyllä kuormaliinan mukaan. Tuntuu hytkyvän tuo kuorma sen verran, että parempi vähän sitoa nippuun kun lähtee pihaan tulemaan.

Kuivalla kelillä ja vähän ajolinjoja katsellen ei juuri kaasua tartte käyttää.
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. (sisäänajossa)
Sateen jälkeen oli vähän pehmyt ajoura mutta kunnialla selvittiin.
Hikkee pukkoo mutta mitäpä se haittaa...


Hikkee pukkoo mutta mitäpä se haittaa...


- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. (sisäänajossa)
Sisäänajo on suoritettu loppuun ja seuraavaksi on öljyjen vaihto edessä. Onneksi on yksi huoltosetti valmiina odottamassa.
Kaikkinensa tuo koneen hajoaminen tuli maksamaan noin 4000e (osat, työt, kuljetukset yms). Sitä voi jokainen miettiä mitä kaikkea muuta tuolla rahalla olisi saanut. Joitakin esimerkkejä:
* hyvän käyttöauton
* hyvän uisteluveneen
* uuden kiinan mönkijän
* kohtalaisen käytetyn merkki mönkijän
* pihaan hirsinen parilato liiteriksi tms.
Mitä vielä... No, nyt tuo on kunnossa ja ajetaan menemään.
Eilen tuli taas vaihteeksi siirrettyä hevoslaitumia, jossa tuo kampe näytti oman käytännöllisyyden. Aika halpoja on olleet nämä käyttötunnit, mutta elämä on.
Kiinan kärry on kestänyt, savotasta on nyt puolet ajettu. Tuossa eilen tutkittiin vähän tarkemmin ja todettiin, että käytämme tuon vielä osina ja pariin paikkaan tehdään vahvistuksia ennenkuin tulee lopullista remonttia. Siitä lisää tuonnempana.
Kaikkinensa tuo koneen hajoaminen tuli maksamaan noin 4000e (osat, työt, kuljetukset yms). Sitä voi jokainen miettiä mitä kaikkea muuta tuolla rahalla olisi saanut. Joitakin esimerkkejä:
* hyvän käyttöauton
* hyvän uisteluveneen
* uuden kiinan mönkijän
* kohtalaisen käytetyn merkki mönkijän
* pihaan hirsinen parilato liiteriksi tms.
Mitä vielä... No, nyt tuo on kunnossa ja ajetaan menemään.
Eilen tuli taas vaihteeksi siirrettyä hevoslaitumia, jossa tuo kampe näytti oman käytännöllisyyden. Aika halpoja on olleet nämä käyttötunnit, mutta elämä on.
Kiinan kärry on kestänyt, savotasta on nyt puolet ajettu. Tuossa eilen tutkittiin vähän tarkemmin ja todettiin, että käytämme tuon vielä osina ja pariin paikkaan tehdään vahvistuksia ennenkuin tulee lopullista remonttia. Siitä lisää tuonnempana.
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. (sisäänajossa)
Harrastaminen maksaa aina, mutta taitaa sullakin olla niin paljon hyötykäyttöä tuolle kamppeelle että ei kannata niin surra remontin hintaa.
Tuotakaan neljää tonnia ku ei ois hautaan mukaan saanu vaikka ennen remonttia oisit keikannu
Vaikka ostasit piharaktoriksi samoihin hommiin vanhan dextan niin maksas se koneremontin teko siihenki, mönkkäristä vaan on paljon enempi iloa ja väitän että talviaamuna on mukavampi hypätä mönkijän puikkoihin lumitöitä tekee ku vanhaan rattoriin.
Itellekin on hondaan tulossa enemmän ja vähemmän tarpeellista osaa useammalla satasella joten se siitä..
Tuotakaan neljää tonnia ku ei ois hautaan mukaan saanu vaikka ennen remonttia oisit keikannu

Vaikka ostasit piharaktoriksi samoihin hommiin vanhan dextan niin maksas se koneremontin teko siihenki, mönkkäristä vaan on paljon enempi iloa ja väitän että talviaamuna on mukavampi hypätä mönkijän puikkoihin lumitöitä tekee ku vanhaan rattoriin.

Itellekin on hondaan tulossa enemmän ja vähemmän tarpeellista osaa useammalla satasella joten se siitä..

Honda TRX300FW -91 "BIG BLUE"
Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am
http://WWW.PUUILO.FI
Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am
http://WWW.PUUILO.FI
- vaughan
- Tracks
- Viestit: 4759
- Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
- Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. (sisäänajossa)
Pappi kirjoitti: Kaikkinensa tuo koneen hajoaminen tuli maksamaan noin 4000e (osat, työt, kuljetukset yms).

Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. (sisäänajossa)
kissan moottorin osat on törkeän hintaisia. kaverille aikoinaan tuli 400cc kissaan uusi mäntä ja sylinteri niin osat pelkästään 1200 euroa.vaughan kirjoitti:Pappi kirjoitti: Kaikkinensa tuo koneen hajoaminen tuli maksamaan noin 4000e (osat, työt, kuljetukset yms).4000 euroa! Mitä kaikkia osia tuo nyt sitten sisälsi? Kyllä tolla rahalla jo luulis saavan täydellisen uuden moottorin voimansiirtoineen.
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. (sisäänajossa)
Suzukin koneellisissa Cateissa kannattaa koneenosia katella Suzukin puolelta. Ovat edukkaampia. 1200 euroa sylinteristä ja männästä kuulostaa erikoisen kovalta kun jenkkilässä vastaavat osat on n. 500$.tume22 kirjoitti:kissan moottorin osat on törkeän hintaisia. kaverille aikoinaan tuli 400cc kissaan uusi mäntä ja sylinteri niin osat pelkästään 1200 euroa.
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. (sisäänajossa)
Osia meni:
3 laakeria.
Sylinteri
Mäntä osineen
Tiivistesarja
Kampiakseli ja kiertokanki
Uusi kone jenkkilässä 4600 taalaa ja verot + rahti. Jos yksittäiset osat alkaa maksamaan tyyliin tonni per osa niin äkkiähän tuossa hintaa tulee.
Tuo noin 4000 sisälsi myös liikkeen työn osuuden, joka oli pienempi kun mukana myös 3 päivää omaa työtä.
Kannattaa miettiä joskus näiden hintoja kun tuolla metikössä ryskää. Eihän se missään tunnnu niin kauan kun ei kilahda. Sitten kun paukahtaa niin eurot vaihtaa omistajaa
Ompahan syy mennä töissä käymään. Näillä näkymin tuolla ajetaan nyt muutama vuosi.
tienaamaan. 
edit: lisään gallerian linkin kunhan pääsen koneen äärelle jossain välissä. Siellä on kuvat vaihdetuista osista yms.
3 laakeria.
Sylinteri
Mäntä osineen
Tiivistesarja
Kampiakseli ja kiertokanki
Uusi kone jenkkilässä 4600 taalaa ja verot + rahti. Jos yksittäiset osat alkaa maksamaan tyyliin tonni per osa niin äkkiähän tuossa hintaa tulee.
Tuo noin 4000 sisälsi myös liikkeen työn osuuden, joka oli pienempi kun mukana myös 3 päivää omaa työtä.
Kannattaa miettiä joskus näiden hintoja kun tuolla metikössä ryskää. Eihän se missään tunnnu niin kauan kun ei kilahda. Sitten kun paukahtaa niin eurot vaihtaa omistajaa

Ompahan syy mennä töissä käymään. Näillä näkymin tuolla ajetaan nyt muutama vuosi.


edit: lisään gallerian linkin kunhan pääsen koneen äärelle jossain välissä. Siellä on kuvat vaihdetuista osista yms.
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. (sisäänajossa)
ei se ole mikään erikoisen kova hinta suomen maahantuojan kautta, ihan normi hinta tiivisteineen sun muine rensseleineen, niin ja männän ja sylinterin hajoamisen syynä oli kiertokangen laakereiden pettäminen.pusikkoon kirjoitti:Suzukin koneellisissa Cateissa kannattaa koneenosia katella Suzukin puolelta. Ovat edukkaampia. 1200 euroa sylinteristä ja männästä kuulostaa erikoisen kovalta kun jenkkilässä vastaavat osat on n. 500$.tume22 kirjoitti:kissan moottorin osat on törkeän hintaisia. kaverille aikoinaan tuli 400cc kissaan uusi mäntä ja sylinteri niin osat pelkästään 1200 euroa.
jos en väärin muista niin pelkkä sylinteri maksoi 700-800 euroa.
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. (sisäänajossa)
Mitä tein tuolla nettikaupoissa vertailevia ostoskoreja niin jokaiseen merkkiin maksaa osat ihan kiitettävästi. Jotenkin tuli ikävä kelkkailua ja rotaxin 503:sen osien hintoja.
Josko tuohon huomenna vaihtais uudet öljyt. Tänään meinattiin kuvata "ylitysvideo", mutta tulin toisiin aatoksiin kun muistin tuon öljynvaihtohuollon olevan nyt ajankohtainen. Sen verran maahantuoja tuli vastaan, että sain tuon vajaan 60e maksavan huoltopaketin hyvityksenä
No, kiitos kuuluu myös paikalliselle aktiiviselle jälleenmyyjälle, jolla on halua ja kykyä pitää asiakas tyytyväisenä.


Josko tuohon huomenna vaihtais uudet öljyt. Tänään meinattiin kuvata "ylitysvideo", mutta tulin toisiin aatoksiin kun muistin tuon öljynvaihtohuollon olevan nyt ajankohtainen. Sen verran maahantuoja tuli vastaan, että sain tuon vajaan 60e maksavan huoltopaketin hyvityksenä


Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. (ajot jatkuu)...
Kovat on catin hinnat. Katselin nykyisen mönkijäni vastaavien osien hintoja niin sylinteri 234 taalaa, mäntäsarja 75, kanki 81, petilaakeri kympin kappale ... no onhan tuo puolta pienempi moottorikin.