Tyhjäkäyntiongelmaa

Keskustelua Arctic Cat mönkijöistä.
Avatar
jko
3WD
Viestit: 116
Liittynyt: 01 Elo 2008 23:33
Mönkijä:: Arctic Cat 400 -07 TL
Paikkakunta: Ketunmaa

Re: Tyhjäkäyntiongelmaa

Viesti Kirjoittaja jko »

Dynojetin asennuksen jälkeen ongelmat poistuvat, nimimerkillä samojen ongelmien kanssa aikoinaan paininut...
T. Jusa
matkyla
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 06 Tammi 2011 14:42
Mönkijä:: AC 400 -07
Paikkakunta: Joensuu

Re: Tyhjäkäyntiongelmaa

Viesti Kirjoittaja matkyla »

digu82 kirjoitti:Kokeileppa vielä lämpösellä koneella laittaa ryyppyä pikkuhiljaa päälle, mitä tapahtuu ?

Näin saadaan ainaskin yksi vika poissuljettua!

Vastaile mitä käy !
Ei taida tuota automaattiryyppyä saada hirveesti säädeltyä.
jko kirjoitti:Dynojetin asennuksen jälkeen ongelmat poistuvat, nimimerkillä samojen ongelmien kanssa aikoinaan paininut...
Niin monelta taholta kuullut tuon Dynojetin tekevän ihmeitä, että täytyy kokeilla. Eli Dynojet-sarja nyt tilattu. Katotaan miten käy...Ilmottelen sit kun saan sen kiinni.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Tyhjäkäyntiongelmaa

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Ihmeitä tehdään valkoisissa teltoissa asiaansa uskovalle sakille... :wink:

Dynojet:n teho perustuu pääasiassa rikastettuun tyhjäkäyntiin, jolla todella laihalle saastejupinoiden takia säädetyt masinaat saadaan toimimaan niiden optimiseoksilla.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Pate05
4WD
Viestit: 126
Liittynyt: 04 Syys 2009 11:47

Re: Tyhjäkäyntiongelmaa

Viesti Kirjoittaja Pate05 »

Roosa999 kirjoitti:Ihmeitä tehdään valkoisissa teltoissa asiaansa uskovalle sakille... :wink:

Dynojet:n teho perustuu pääasiassa rikastettuun tyhjäkäyntiin, jolla todella laihalle saastejupinoiden takia säädetyt masinaat saadaan toimimaan niiden optimiseoksilla.
Roosa puhuu vähän mutta asiaa. Ei dynojetti tuo mitään hirmuisia tehonlisäyksiä mutta käynti paranee ja mahdollisesti vääntöä tulee hieman lisää. Itsellä on nyt kolmas Catti menossa ja jokaiseen olen laittanut Dynojetin saadakseni koneen toimimaan paremmin.
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: Tyhjäkäyntiongelmaa

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Ei ole ollut ongelmia Dynojetin asennuksen jälkeen,hyvin käyntiin,hetken käy kovemmilla kierroksilla,sitten hijenee.Käy vaikka maailman tappiin.Mulla tosin 500:n -08 ajettu 300km.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
matkyla
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 06 Tammi 2011 14:42
Mönkijä:: AC 400 -07
Paikkakunta: Joensuu

Re: Tyhjäkäyntiongelmaa

Viesti Kirjoittaja matkyla »

No niin, Dynojet tuli ja sain sen tänään asennettua (työt sotkee vapaa-aikaa).

Laitoin ohjeen mukaan neulan kohtaan 4, suuttimeksi 132 (näytti paljon pienemmältä kuin orkkis), ja seosruuvia 2,5 kierrosta auki.

Pakkasta 18 astetta, käyntiin hyvin (kun ensin olin akun vaihtanut), kävi ryyppy päällä ja kun ryyppy lähti pois päältä jatkoi tyhjäkäyntiä hyvin. Aurailin lyhyttä pätkää pienellä nopeudella ja laite toimi hyvin. Suurien nopeuksien jälkeen vielä sammui pari kertaa kun laski kaasun pois, eli ei vielä ihan kohdallaan, mutta huomattavasti parempaan päin. =D>


Varmaan pientä hienosäätöä tarttee tehdä

Eli minkäkokoista suutinta olette laittaneet?
Mikä koko kannattaa kokeilla seuraavaksi?
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: Tyhjäkäyntiongelmaa

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Dynojetin numerot ei ole vertailukelpoisia orgisten kanssa,muistelisin dynon 132 olis jotan 150:n päälle orggiksena,noin,jossain oli oikein taulukkokin.Hienoa että skulaa.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
matkyla
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 06 Tammi 2011 14:42
Mönkijä:: AC 400 -07
Paikkakunta: Joensuu

Re: Tyhjäkäyntiongelmaa

Viesti Kirjoittaja matkyla »

Löysin tuollaisen taulukon:

Width------Keihin # -- DynoJets # -- Mikuni #

0,0540---- 140--------- 130--------- 121,9
0,0550---- 142,5------- 132--------- 123,8
0,0560---- 145--------- 134--------- 125,6
0,0570---- 147,5------- 136--------- 127,5
0,0580---- 150--------- 138--------- 129,4
0,0590---- 152,5------- 140--------- 131,3
0,0600---- 155--------- 142--------- 133,1
0,0610---- 157,5------- 144--------- 135,0
0,0620---- 160--------- 146--------- 136,9
0,0630---- 162,5------- 148--------- 138,8
0,0640---- 165--------- 150--------- 140,6
0,0650---- 167,5------- 152--------- 142,5
0,0660---- 170--------- 154--------- 144,4
0,0670---- 172,5------- 156--------- 146,3
0,0680---- 175--------- 158--------- 148,1
0,0690---- 177,5------- 160--------- 150,0
0,0700---- 180--------- 162--------- 151,9
0,0710---- 182,5------- 164--------- 153,8
0,0720---- 185--------- 166--------- 155,6
0,0730---- 187,5------- 168--------- 157,5
0,0740---- 190--------- 170--------- 159,4
0,0750---- 192,5------- 172--------- 161,3
0,0760---- 195--------- 174--------- 163,1
0,0770---- 197,5------- 176--------- 165,0
0,0780---- 200--------- 178--------- 166,9
0,0790---- 202,5------- 180--------- 168,8
0,0800---- 205--------- 182--------- 170,6
0,0810---- 207,5------- 184--------- 172,5
0,0820---- 210--------- 186--------- 174,4
0,0830---- 212,5------- 188--------- 176,3
0,0840---- 215--------- 190--------- 178,1
0,0850---- 217,5------- 192--------- 180,0
0,0860---- 220--------- 194--------- 181,9

Ja Keihin CVK 34 orkkis main jet olis 145 eli Dynojet 134.

Laitanko 134 vai 136 seuraavaks kiinni?
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: Tyhjäkäyntiongelmaa

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Mulla on 5satkussa 144,neulan korkeutta en muista(pitäis käydä tallissa),ilmaruuvi auki 3 kierrosta.Miltäs tulppa näyttää.
Pitäiskö ilmaruuvi olla 3.5 kierrosta auki?
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Avatar
pusikkoon
Tracks
Viestit: 1790
Liittynyt: 13 Helmi 2009 18:12
Mönkijä:: 2012 Foreman

Re: Tyhjäkäyntiongelmaa

Viesti Kirjoittaja pusikkoon »

matkyla kirjoitti:Ja Keihin CVK 34 orkkis main jet olis 145 eli Dynojet 134.
Tarkistitko siis omastasi että suutin on kokoa 145? Sehän ei ole mikään kaasarimallikohtainen vakio, vaan vaihtelee. Catin huoltomanuaalin ym. ohjekirjojen mukaan 400FIS:ssä pääsuutin on kokoa 140. Tässä VP mallin 400:ssa (sama kone ja kaasari) pääsuutin on vakiona 142, eli pykälän isompi paremmin virtaavan ilmanoton vuoksi. Jos omassasi pääsuutin on kokoa 145 niin se lienee vaihdettu maahantuojalla isompaan ja sen luulisi kyllä riittävän kovemmallakin pakkasella, kun tällä 142:kaan ei mainittavia tyhjäkäyntiongelmia ole. Erona toki tuo ilmanotto.
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
matkyla
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 06 Tammi 2011 14:42
Mönkijä:: AC 400 -07
Paikkakunta: Joensuu

Re: Tyhjäkäyntiongelmaa

Viesti Kirjoittaja matkyla »

pusikkoon kirjoitti:
matkyla kirjoitti:Ja Keihin CVK 34 orkkis main jet olis 145 eli Dynojet 134.
Tarkistitko siis omastasi että suutin on kokoa 145? Sehän ei ole mikään kaasarimallikohtainen vakio, vaan vaihtelee. Catin huoltomanuaalin ym. ohjekirjojen mukaan 400FIS:ssä pääsuutin on kokoa 140. Tässä VP mallin 400:ssa (sama kone ja kaasari) pääsuutin on vakiona 142, eli pykälän isompi paremmin virtaavan ilmanoton vuoksi. Jos omassasi pääsuutin on kokoa 145 niin se lienee vaihdettu maahantuojalla isompaan ja sen luulisi kyllä riittävän kovemmallakin pakkasella, kun tällä 142:kaan ei mainittavia tyhjäkäyntiongelmia ole. Erona toki tuo ilmanotto.

Itse asiassa en ole varma, vaan tempasin tuon jostakin manuaalista luullen sen olleen mallikohtainen :oops:
Kyllä mulla oli aivan alkuperäinen kiinni, mutta nyt Dynojet 132. Vaihdan sen isompaan kun ei ihan vielä pelaa kunnolla.
Avatar
maxim
6WD
Viestit: 930
Liittynyt: 05 Tammi 2005 14:23
Mönkijä:: Honda Bigred 300 Canam 450 pro
Paikkakunta: korvessa kulkevi.....

Re: Tyhjäkäyntiongelmaa

Viesti Kirjoittaja maxim »

Tyhjäkäynti vaivaan voi auttaa dynojetin lisäksi jos vaihtaisi isomman tyhjäkäynti suuttimen.
matkyla
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 06 Tammi 2011 14:42
Mönkijä:: AC 400 -07
Paikkakunta: Joensuu

Re: Tyhjäkäyntiongelmaa

Viesti Kirjoittaja matkyla »

maxim kirjoitti:Tyhjäkäynti vaivaan voi auttaa dynojetin lisäksi jos vaihtaisi isomman tyhjäkäynti suuttimen.
Aivan aluksi vaihdoinkin tyhjäkäyntisuuttimen ensin 40 ja nyt 42, mutta siitä pelkästään ei ollut apua.

Nyt siis laite jo parempi Dynojetin jälkeen, mutta vielä pitää kokeilla isompaa suutinta kunhan kerkeän.
Avatar
maxim
6WD
Viestit: 930
Liittynyt: 05 Tammi 2005 14:23
Mönkijä:: Honda Bigred 300 Canam 450 pro
Paikkakunta: korvessa kulkevi.....

Re: Tyhjäkäyntiongelmaa

Viesti Kirjoittaja maxim »

Juu olihan se suuttimen vaihto näköjään mainittu tuolla ensimmäisessä viestissä ,enpä puusilmilläni heti huomannut.
matkyla
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 06 Tammi 2011 14:42
Mönkijä:: AC 400 -07
Paikkakunta: Joensuu

Re: Tyhjäkäyntiongelmaa

Viesti Kirjoittaja matkyla »

Nyt on melkein kaikki Dynojetin suuttimet käyty läpi.

Koneessa kiinni DJ142 pääsuutin, 40 tyhjäkäyntisuutin ja seos auki n 2 1/4. Kone toimii melko hyvin, mutta ei aivan täydellisesti. Itseltä keinot säätämisen suhteen loppuvat, joten täytynee viedä pajalle säätöön.

Kiitosta kuitenkin Dynojettiä suositelleille.
Vastaa Viestiin