Pappilan EX 650H1 LE -2007 päiväkirja. Remonttia yms...

Keskustelua Arctic Cat mönkijöistä.
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2310
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan 650H1 LE -2007. Catin koneremontti keskustelua!

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Sullahan paistaa sitten aurinko catin risukasaan. Hyvä homma jos saat koneen myyjäliikkeen toimesta =D>
Oliko kuluttajaviranomaiset ottaneet yhteyttä vai mistä moinen suunnan muutos?
dealer
6WD
Viestit: 703
Liittynyt: 16 Marras 2008 10:00
Mönkijä:: Can Am 400EFI -11

Re: Pappilan 650H1 LE -2007. Catin koneremontti keskustelua!

Viesti Kirjoittaja dealer »

rupeaa hommaamaan moottoria tuohon laitteeseen..
Hurraaa ! =D> ja mistä tosiaan tämä yllättävä käänne ?
jampe69
3WD
Viestit: 108
Liittynyt: 16 Syys 2010 21:03
Mönkijä:: AC 650 TRV H1´08
Paikkakunta: MLI

Re: Pappilan 650H1 LE -2007. Catin koneremontti keskustelua!

Viesti Kirjoittaja jampe69 »

kuluttajariitalautakunnasta ne on paprut laittanu sinne.. tänää tuli viesti että koneen saa jenkeistä..
repa 5000´€ on hinta ja netto kuulemma 3500€
sanoin sille että voidaan myös tehdä hinnan alennus laitteesta, jolloin mä saan rahat ja hommaan koneen ja maksan loput itte.. :)
Ac 650 Trv H1 ´08
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2310
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan 650H1 LE -2007. Catin koneremontti keskustelua!

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Ensi viikolla pääsee vissiin tutustumaan vetoakselin suojakumin vaihtoon. Edestä oikealta on nähtävästi antautunut talven aikana. Suosituksia otetaan vastaan... Aateltiin laittaa yleismallin "ylivedettävä" kun kaverin kautta saa myös työkalun lainaan moisen asentamista varten. Mitä haulla kahtelin niin taitaa joidenkin pikkuautojen kumit myös passata suoraan.

AC:n oma kumi taitaa maksaa tuplaten vrt yleismallin kumi. Mikäli sattuu kamera mukaan niin pitänee ottaa muutama kuva mahdollisesta vaihtotyöstä.

:)
Avatar
4-CrawL
3WD
Viestit: 98
Liittynyt: 11 Helmi 2009 17:58
Mönkijä:: Arctic Cat "Shorty"
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pappilan 650H1 LE -2007. Catin koneremontti keskustelua!

Viesti Kirjoittaja 4-CrawL »

joidenkin pikkuautojen kumit myös passata suoraan.
Nissan Micra, korimalli K10 1982–1992.
Romikselta pari kymppiä / 2 suojakumia.

Kaupan päälle tulee varavetari ;)
(Maljat täytyy ottaa alkuperäisestä.)
Arctic Catin maavaraa ei mitata senteissä vaan Hondissa.
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2310
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan 650H1 LE -2007. Catin koneremontti keskustelua!

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Vetonivelen suojakumi vaihdettiin tänään kaverin avustuksella. Aika näppärä homma kun tekijänä sellainen, joka ei suotta aikaile. Tunteroinen tuossa saatiin tärvättyä kaikkinensa. Mukana mönkijän purku ja lastaus.

Kuvia tuolla....
Rasvoo ja p*skoo :lol:

Galleriassa myös kuva pyöränlaakerista. Tyyppinumero näkösällä :D
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2310
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan 650H1 LE -2007. Catin koneremontti keskustelua!

Viesti Kirjoittaja Pappi »

" Kirjoittaja Pappi päivämäärä 03 Loka 2009 20:12
Nyt on virtahuolet taakse jääneitä... Eilen asensin uuden akun. Nyt lähtee herkästi käyntiin ja kun flekti käynnistyy, ei valotkaan "himmene". "


Tänään ei käynnistynyt enää tuolla akulla ja virtaakaan ei ota vastaan :( Ajeluttaa akkukaupan kautta joku päivä :doubt:
Avatar
VPx
4WD
Viestit: 236
Liittynyt: 11 Huhti 2007 10:05
Mönkijä:: 4 kpl
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: Pappilan 650H1 LE -2007. Catin koneremontti keskustelua!

Viesti Kirjoittaja VPx »

Nuo akut on varsinkin vinssikäytössä kulutustavaraa.... pitäisi malttaa latailla aina täyteen, jos varsinkin ulkona välillä konetta säilyttää.
Työkiiret rasittaneet ja nyt vasta täällä moottori kasassa. Huomenna toivottavasti ehtii pistää sen taas tonne rungon välin ja kopasta käyntiin.... Käyttää kuumaksi ja varovainen koeajolenkki "pihalla" :)
Arctic Cat 500 4x4 Automatic -07, piristetty kiinan ihme YZF750r, Honda TRX250R, Comanche 90cc (poijan)
http://www.kainuunmoottorikerho.fi, Kainuun moottorikerho ry
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2310
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan 650H1 LE -2007. Catin koneremontti keskustelua!

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Kävin tänään Iisalmessa muilla asioilla, mutta samalla kysyin tarvikeliikkeessä geeliakkua tuohon. Myyvät samaa euroglobea, joka nykyinenkin on ja heidän mukaansa ei geeliakulla ole merkittävää parannusta kestoon. Kauppias meinasi, että geeliakkujakaan ei olisi testattu riittävästi pakkasten osalta. Mikä lie sitten totuus, en tiedä. Jätin kuitenkin tuon YTX tyyppisen akun hyllyyn, hinta noin 55e.

Loppuviikosta on vapaita, joten käyn vielä paikallisen akkugurun luona keskustelemassa aiheesta geeliakku vs "kuiva-akku". :?:
dealer
6WD
Viestit: 703
Liittynyt: 16 Marras 2008 10:00
Mönkijä:: Can Am 400EFI -11

Re: Pappilan 650H1 LE -2007. Catin koneremontti keskustelua!

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hae nyt aluksi takuuseen uusi akku jotta pääset liikenteeseen ja mieti sitten ostatko jostain paremman tilalle :wink:
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2310
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan 650H1 LE -2007. Catin koneremontti keskustelua!

Viesti Kirjoittaja Pappi »

:) Kyllähän mie uuden hakisin, mutta tuon takuu on "yksi ajokausi". Tuo akkuhan teki semmosen jutun talvella, että lumitöissä hävisi kertaalleen virrat kokonaan. Kaikki sulakkeet olivat ehjät ja kun akkua vähän "kopautin" niin virrat palasivat. Liekkö sitten sellainen, että ei kestänyt tärinää joka aiheutuu ajamisesta? Tulihan tuolle ikää rapiat puolitoista vuotta :doubt:
dealer
6WD
Viestit: 703
Liittynyt: 16 Marras 2008 10:00
Mönkijä:: Can Am 400EFI -11

Re: Pappilan 650H1 LE -2007. Catin koneremontti keskustelua!

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jaah, Eurogloben pienkoneakuilla on sitten puolta lyhyempi takuu kuin käynnistysakuilla.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Pappilan 650H1 LE -2007. Catin koneremontti keskustelua!

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Kerrataan näitä akkuja:

Roosa999 kirjoitti:Hmmm Siis Geeli akku on lyijyhyytelöakku, eikä sellaisenaan sovellu käynnistysakuksi tai vinssikäyttöön. Kyseinen akku on mitä mainioin ns. paikallisakkuna kaikissa jatkuvasti sähköä vaativissa kohteissa (Varashälytin, valvontalaite, varavoima jne)

AGM ( Absorbed Glass Mat) akku taasen on erittäin pienen sisäisen vastuksen omaava akku, jossa elektrolyytti on imeytetty lasikuitumattoon. Pienestä vastuksesta johtuen saadaan poikkeuksellisen suuret oikosulkuvirrrat=Käynnistysvirrat/latausvirrat.
Akun edut oli jo aiemmin Sutisen toimesta lueteltu,
mutta kerrataan:

1. Tärinän sieto
2. Suuri oikosulkuvirta, myös kylmässä
3. Hyvä varauksen vastaanottokyky myös kylmässä
4. Ei valuta nesteitä
5. Suuri kapasiteetti. Tilavuuteen nähden todellinen kapasiteetti saattaa nousta jopa 1.5 kertaiseksi nesteakkuun verrattuna.

Negatiivisena puolena on:

1. Hinta perinteiseen nesteakkuun verratuna
2. Ei kestä yhtä hyvin syväpurkausta, joten ylläpitolaturin käyttö suotavaa.
3. Ei kestä ylilataamista, eli viallinen lataussäädin vaurioittaa akkua, sillä nesteen haihtumista ylilataustilanteen jälkeen ei voi korvata, toisin kuin nesteakussa.
käyttökokemuksia kylmästä n. 6 vuoden ajalta ja ei moittimista. 4 eri konetta ja aina pelaa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
jak
3WD
Viestit: 113
Liittynyt: 06 Helmi 2009 20:58
Mönkijä:: 500fe foreman

Re: Pappilan 650H1 LE -2007. Catin koneremontti keskustelua!

Viesti Kirjoittaja jak »

Mulla 06 honda forresman ,alkuperäinen akku. Eikä ole ollut minkäännäköisiä ongelmia.
Onkohan näissä akuissa yksilöitä.? Ollut lumenaurauksessa joka vuosi! Tarkoitan että vinnssiä käytetty kokoajan.

T.jak
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2310
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan 650H1 LE -2007. Catin koneremontti keskustelua!

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Ctekin laturin nakkasin kiinni tuohon akkuun ja annoin olla yön yli latauksessa. Ainakin eilen lähti käyntiin, mutta tänään en ehtinyt käydä katsomassa, onko pitänyt virtansa.

Tässäkään ei ole takuuta kuin "ajokausi" ja hintaa kuitenkin rapiat 80e.
http://www.topintori.com/geeliakku-gtx20bs-p-412.html

Ajeluttaa iisalmeen "Akku-Villen" luokse. :? Voisi ottaa tuon nykyisen mukaan ja tarkastuttaa rasitemittauksella akun todellisen kunnon.
Vastaa Viestiin