Terve,
olen kurvaillut toista vuotta AC 400:sella pelillä ja vekotin on toiminut todella luotettavasti. Mitään erityistä hinkua ei ole vaihtaa ajopeliä, mutta ajotaitojen ja maastojen muuttuessa haasteellisemmiksi lukoille löytyisi tarvetta.
Onko kellään tietoa minkä vuosimallien ja kokoisten AC:eiden etuperä käy suoraan tuohon neljäsataseen? Käykö jonkun muun mallin perä kevyesti muuttamalla?
TL AC 400 maastomallin etuperä, yhteensopivat mallit?
- soulost
- 6WD
- Viestit: 416
- Liittynyt: 01 Maalis 2010 21:02
- Mönkijä:: Can Am Outlander 840BB XMR
- Paikkakunta: Mäntyharju
TL AC 400 maastomallin etuperä, yhteensopivat mallit?
Team MönkijäVarikko
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
- jko
- 3WD
- Viestit: 116
- Liittynyt: 01 Elo 2008 23:33
- Mönkijä:: Arctic Cat 400 -07 TL
- Paikkakunta: Ketunmaa
Re: TL AC 400 maastomallin etuperä, yhteensopivat mallit?
Käsittääkseni kaikissa muissa malleissa paitsi mudpro, on sama perävälitys.
Itsellä on jo perä hankittuna valmiina hyllyssä, mutta enpä ole saanut sitä vielä vaihdettua.
Muista hankkia myöskin vasemman vetarin sisäpää samalla, koska lukko perustuu sisäpään boorikappaleen lukitsemiseen.
Samalla joutuu tekeen pikkaisen sähköhommia, että lukko ei mene päälle ilman nelivedon automaattista kytkentää...
Itsellä puuttuu lähinnä tuo vaijeri ja vipu ohjaustankoon, mutta sähköinen versiokin on mietinnän alla
Itsellä on jo perä hankittuna valmiina hyllyssä, mutta enpä ole saanut sitä vielä vaihdettua.
Muista hankkia myöskin vasemman vetarin sisäpää samalla, koska lukko perustuu sisäpään boorikappaleen lukitsemiseen.
Samalla joutuu tekeen pikkaisen sähköhommia, että lukko ei mene päälle ilman nelivedon automaattista kytkentää...
Itsellä puuttuu lähinnä tuo vaijeri ja vipu ohjaustankoon, mutta sähköinen versiokin on mietinnän alla

T. Jusa
Re: TL AC 400 maastomallin etuperä, yhteensopivat mallit?
400 maastomallin Cattiin tuli 4.0 perät 2007, sitä ennen oli 3.6. Lisäksi joistain uudemmista, isommista malleista (Thundercat, MudPro) löytyy 3.1. Muuten perävälitykset pääsääntöisesti 3.6.jko kirjoitti:Käsittääkseni kaikissa muissa malleissa paitsi mudpro, on sama perävälitys.
4.0 ja 3.6 perissä lautaspyörä on sama 36 hampainen mutta pinioni tiheämmässä 9 hampainen ja harvemmassa 10 hampainen. Eli tästä päästään myös siihen että 3.6 Catteihin saa 4.0. perävälitykset vain pinionia muuttamalla hammasta lyhyemmäksi. Tai jos käteen sattuu 4.0 etuperä ja omassa on 3.6 perävälitys niin jälkimmäisestä pinioni uuteen perään ja taas on 3.6. Itse, jos kokisin lukolle tarvetta, kallistuisin samalla 4.0:aan ja vaihtaisin siis myös takaperään 9 hampaisen pinionin. Tieliikennekäytössä tilanne saattaa olla toinen. Pelkkä perävälitysten muuttaminen on käynyt myös mielessä. Sen verran korkeassa arvossa pidän mahdollisimman lyhyitä välityssuhteita.
3.1:ssä lautaspyörä on 34 hampainen ja pinioni 11, joten se ei käy muihin Catteihin paitsi kalliin lautaspyörän, sekä pinionin vaihtamalla.
Huom! Tarkista em. tiedot ennen ostopäätöstä.
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
- soulost
- 6WD
- Viestit: 416
- Liittynyt: 01 Maalis 2010 21:02
- Mönkijä:: Can Am Outlander 840BB XMR
- Paikkakunta: Mäntyharju
Re: TL AC 400 maastomallin etuperä, yhteensopivat mallit?
lainaa mulle, voin sisäänajaa sen sulle valmiiksjko kirjoitti:Käsittääkseni kaikissa muissa malleissa paitsi mudpro, on sama perävälitys.
Itsellä on jo perä hankittuna valmiina hyllyssä, mutta enpä ole saanut sitä vielä vaihdettua.
Muista hankkia myöskin vasemman vetarin sisäpää samalla, koska lukko perustuu sisäpään boorikappaleen lukitsemiseen.
Samalla joutuu tekeen pikkaisen sähköhommia, että lukko ei mene päälle ilman nelivedon automaattista kytkentää...
Itsellä puuttuu lähinnä tuo vaijeri ja vipu ohjaustankoon, mutta sähköinen versiokin on mietinnän alla


ps. Catti muuten lähti maailmalle ja kana tuli tilalle. Tähteeks jäi tämmönen uusi varikitti, mitä en vielä kerenny laittaa kiinni
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=30041
Team MönkijäVarikko
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
- jko
- 3WD
- Viestit: 116
- Liittynyt: 01 Elo 2008 23:33
- Mönkijä:: Arctic Cat 400 -07 TL
- Paikkakunta: Ketunmaa
Re: TL AC 400 maastomallin etuperä, yhteensopivat mallit?
Nyt se vanha sitten korkkas, joten vaihto meneillään. Joudun tilaamaan yhden booriakselin, joten projekti venyy...soulost kirjoitti:lainaa mulle, voin sisäänajaa sen sulle valmiiksjko kirjoitti:Käsittääkseni kaikissa muissa malleissa paitsi mudpro, on sama perävälitys.
Itsellä on jo perä hankittuna valmiina hyllyssä, mutta enpä ole saanut sitä vielä vaihdettua.
Muista hankkia myöskin vasemman vetarin sisäpää samalla, koska lukko perustuu sisäpään boorikappaleen lukitsemiseen.
Samalla joutuu tekeen pikkaisen sähköhommia, että lukko ei mene päälle ilman nelivedon automaattista kytkentää...
Itsellä puuttuu lähinnä tuo vaijeri ja vipu ohjaustankoon, mutta sähköinen versiokin on mietinnän allaMinkälaisia sähkötöitä mahtaisi vaatia? Jos innostut laittamaan perän kiinni, niin otathan eri vaiheista valokuvat ja tee semmoin pieni "näin laitat cattiisi lukkoperän" threadi
?
ps. Catti muuten lähti maailmalle ja kana tuli tilalle. Tähteeks jäi tämmönen uusi varikitti, mitä en vielä kerenny laittaa kiinni
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=30041
Laitan tänne foorumille kuvineen seikkaperäisen vaihtoohjeen...
T. Jusa
- soulost
- 6WD
- Viestit: 416
- Liittynyt: 01 Maalis 2010 21:02
- Mönkijä:: Can Am Outlander 840BB XMR
- Paikkakunta: Mäntyharju
Re: TL AC 400 maastomallin etuperä, yhteensopivat mallit?
Hienoa! Mukavata seurata vaikkei enää cattia olekkaan 

Team MönkijäVarikko
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
- 2013 Can Am Outlander XMR 650>840BB G2 alias "Mörkö"
- 2011 Can Am Outlander 400
- 2006 Arctic Cat 400
http://www.youtube.com/jabe84
Mäntyharju - Se oikea paikka elää ja harrastaa http://www.mantyharju.fi
-
- 4WD
- Viestit: 206
- Liittynyt: 19 Marras 2005 10:15
- Mönkijä:: Polaris 1000xp
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: TL AC 400 maastomallin etuperä, yhteensopivat mallit?
Aloin ihmettelemään miten voi olla sama lautaspyörä jos on eri kokoinen pinioni, ja eihän se ole. 9T ja 10T pinioneilla on 36T lautaspyörillä eri numerot. Eli onko sulla nyt omakohtaista vaihtokokemusta, vai mihin perustat väitteesi? Mietin voisiko simmaamalla saada lautaspyörää siirrettyä tarpeeksi, ja ehkä voisi, mutta Catilla on eri numerot 36T lautaspyörille riippuen kumpaa pinionia käyetään.pusikkoon kirjoitti:400 maastomallin Cattiin tuli 4.0 perät 2007, sitä ennen oli 3.6. Lisäksi joistain uudemmista, isommista malleista (Thundercat, MudPro) löytyy 3.1. Muuten perävälitykset pääsääntöisesti 3.6.jko kirjoitti:Käsittääkseni kaikissa muissa malleissa paitsi mudpro, on sama perävälitys.
4.0 ja 3.6 perissä lautaspyörä on sama 36 hampainen mutta pinioni tiheämmässä 9 hampainen ja harvemmassa 10 hampainen. Eli tästä päästään myös siihen että 3.6 Catteihin saa 4.0. perävälitykset vain pinionia muuttamalla hammasta lyhyemmäksi. Tai jos käteen sattuu 4.0 etuperä ja omassa on 3.6 perävälitys niin jälkimmäisestä pinioni uuteen perään ja taas on 3.6. Itse, jos kokisin lukolle tarvetta, kallistuisin samalla 4.0:aan ja vaihtaisin siis myös takaperään 9 hampaisen pinionin. Tieliikennekäytössä tilanne saattaa olla toinen. Pelkkä perävälitysten muuttaminen on käynyt myös mielessä. Sen verran korkeassa arvossa pidän mahdollisimman lyhyitä välityssuhteita.
3.1:ssä lautaspyörä on 34 hampainen ja pinioni 11, joten se ei käy muihin Catteihin paitsi kalliin lautaspyörän, sekä pinionin vaihtamalla.
Huom! Tarkista em. tiedot ennen ostopäätöstä.
Joten kannattaa tosiaan varmistaa jos noita alkaa tilailemaan ja välityksiä muuttamaan.
700 Mud Prossa on muuten 4.0 välitys myöskin, ja 700H1 on 3.1 mikä ei mielestäni ollut mitenkään pitkä 27" pyörillä, vaan aika sopiva oikeastaan.
Re: TL AC 400 maastomallin etuperä, yhteensopivat mallit?
Nimenomaan shimmaamalla ovat jenkkilän pojat (arcticchat, highlifter) noita 9T pinioneja onnistuneesti parittaneet vanhemman 36T lautaspyörän kanssa. Uudemman lautaspyörän myötä vaihtui muutakin osaa etupäästä. Itselläni ei mitään omakohtaista kokemusta asiasta, eikä enää kiinnostustakaan.rmake kirjoitti:Mietin voisiko simmaamalla saada lautaspyörää siirrettyä tarpeeksi, ja ehkä voisi, mutta Catilla on eri numerot 36T lautaspyörille riippuen kumpaa pinionia käyetään. Joten kannattaa tosiaan varmistaa jos noita alkaa tilailemaan ja välityksiä muuttamaan.
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518