Märkä keskipakokytkin
Re: Märkä keskipakokytkin
Sanomattakin selvää kyllä, mutta lopputulos voi silti olla jotain muuta. Toivottavasti homma kuitenkin onnistuu. Eihän tuossa pahimmillaankaan mene kuin jouset ja tuo asetelma uusiksi. Kitkapaloja ei tietääkseni myydä erikseen.
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Re: Märkä keskipakokytkin
Käppyrä kirjoitti:Jos menee pieleen niin helppo korjata kun vetää kierteen reikään ja lukittella ruuvi täytteeksi.
Re: Märkä keskipakokytkin
Yksisuuntakytkimen tarkoitus lienee estää moottorin takapotkut käynnistysvaiheessa, vai onko sillä jokin muukin tarkoitus? Ei noissa 90-luvun isoissa yksimukisissa moottoripyörissä (Suzuki) ainakaan tuollaisia ollu.
Kun on automaattinen puolipuristin ja sähköstartti, niin ihmettelen vaan että mitä virkaa tuolla on
Kun on automaattinen puolipuristin ja sähköstartti, niin ihmettelen vaan että mitä virkaa tuolla on

Re: Märkä keskipakokytkin
EI. yksisuuntalaakeri märkäkytkimen yhteydessä hoitaa moottorijarrutuksen. Eli alamäkeen kun kaasu lasketaan pois (moottori menee tyhjäkäynnille) niin yksisuuntalaakeri estää että variaattori ei heitä "vapaalle" ja mönkijä lähde silmitöntä kyytiä rullaamaan itestään.
Eli kun keskipakokytkin on irti, muttakun suurempi kierrosnopeus mikä moottorissa on tuleekin renkaista tai variaattorista koneeseen päin niin ykssuuntalaakeri nappaa kiinni ja jarruttaa renkaita moottorilla. Joku voi tarkentaa tuota mutta mun käsityksellä asia on noin.
startilla on vielä oma one way bearing. se sijaitsee monesti vauhtipyörän (generaattorin) ja rattaan välissä johon startin ratas on kontaktissa.
Eli kun keskipakokytkin on irti, muttakun suurempi kierrosnopeus mikä moottorissa on tuleekin renkaista tai variaattorista koneeseen päin niin ykssuuntalaakeri nappaa kiinni ja jarruttaa renkaita moottorilla. Joku voi tarkentaa tuota mutta mun käsityksellä asia on noin.
startilla on vielä oma one way bearing. se sijaitsee monesti vauhtipyörän (generaattorin) ja rattaan välissä johon startin ratas on kontaktissa.
DIY
Re: Märkä keskipakokytkin
Kiitti tiedosta! No noinhan se on kun sitä alkaa ajatella tuolta kantilta. Ei tullu tuo moottorijarrutus mieleen ennen kuin mainitsit. Ei ole tullu näiden variaattorivehkeiden kanssa paljon pelattua vielä