AC 366 ei meinaa jaksaa startata alkuun

Keskustelua Arctic Cat mönkijöistä.
Avatar
hankala
2WD
Viestit: 44
Liittynyt: 07 Maalis 2012 06:21
Mönkijä:: Trapper 500xl efi
Paikkakunta: Rymättylä

AC 366 ei meinaa jaksaa startata alkuun

Viesti Kirjoittaja hankala »

Kun kun yrittää startata niin ensimmäinen pyörähdys on todella tuskainen, sen jälkeen lähtee pyörimään ihan normaalisti ja starttaa hyvin.
Olen kokeillut apu-akulla antaa lisävirtaa, mutta ei auta, ei vaan jaksa aloittaa.
Myös startin releen uusin varoiksi, ei muutosta.
Ongelma alkoi taannoin erään huollon jälkeen ja on mennyt pahemmaksi ajan kanssa.
Nyt talvella ongelma on pahempi kuin kesällä. Ei meinaa saada käyntiin edes apuvirralla, oma pikkuakku ei jaksa pyöräyttää yleensä.

Tuli mieleeni että voisiko olla niin että olisi venttiilinvälykset liian isot, imuventtiilissähän on puolipuristin startin aloittamista varten?

Edit: Minulla on toinenkin kone jossa on täsmälleen sama ongelma, Trapper 500 EFI, sekin olisi kiva saada samalla kuntoon
Ei riemulla rajaa kun ilman tietä ajaa

Trapper 500XL EFI 4x4
Hannu
4WD
Viestit: 154
Liittynyt: 01 Marras 2004 21:54
Paikkakunta: Suomusjärvi

Re: AC 366 ei meinaa jaksaa startata alkuun

Viesti Kirjoittaja Hannu »

Tämä ei nyt liity AC 366:n mitenkään, mutta kirjoitan nyt kumminkin, kun minulla on muutaman kerran ollut vähän samansuuntaista oiretta, ihan eri vehkeessä.

Mulla on Honda mennyt jotenkin jumiin, ehkä n. 3 kertaa, 12:n vuoden aikana. On yritetty lähteä liikkeelle liian kylmällä koneella ja on sammunut ja antanut tosi ikävänkuuloisen, metallisen pamauksen ja jäänyt siihen jumiin.
Startti kyllä on selvästi vääntänyt, mutta ei vaan ole jaksanut pyörittää konetta. Käynnistysnarusta vetämällä on sitten hitaasti saanut pyöritettyä ahdistavan kohdan yli. Sen jälkeen on taas startilla lähtenyt ihan normaalisti käyntiin ja toiminut vuosikausia.
En yhtään tiedä mitä siinä tapahtuu. Olen vaan arvaillut, että kone jotenkin on päässyt sammumaan sellaiseen kohtaan, että puolipuristin ei toimi. En edes tiedä, onko koko vehkeessä puolipuristinta vai ei. Mutta jos sellanen on, niin tuo ehkä voisi olla jonkinlainen selitys. En ole muutakaan selitystä keksinyt.
Vastaa Viestiin