Itsekin otin pitkän viikonlopun ja oli suunnitelmissa ties mitä. Varasin mm. 250 kg sementtiä ja kasan harkkoja jne.. Iski sitten torstain ja perjantain välisenä yönä jokin tauti ja veto ihan pois. Jäi viikonlopun saldoksi aika nolla
Sen verta catilla pihassa puutarhatöitä jaksoin ajella, että rapsin etusista peltiruuvinastat pois. Oli sopivan kevyttä hommaa kun nosti keulan ylös, jakkaralla istuskeli ja akkukoneella surraili. Syksyllä sitten kovametallipiikit kiinni.
Peräkärryrojektin toiseen teliakseliin ruuvailin renkaat alle ja vähän korkomittoja katselin runkoon nähden. Mitään ei kyllä sitten jaksanutkaan tehdä asialle. Olisi kyllä vähän kapeampi kärry jo tarpeen. Ei tuo pitkäaisainen auton kärry mahdu oikein kulkemaan puutarhassa, eikä tuon kanssa viitsi metsäänkään mennä.
Omasta mielestä kyllä mönkijällä on todella helppo peruuttaa kärryä. Näkee hyvin ja nopea ohjaus sekä kääntyy hurjaan linkkuun. Torstaina oltiin kesämökkiä laittelemassa vähän kuntoon, niin tuolla suhailin Hiluxilla ja lyhytaisaisella kärryllä. Kuomu päällä niin taakse ei näe kun peileistä, auto on leveämpi mitä kärry, joten suorassa olevaa kärryä ei näy lainkaan. Eikä tuo Hiluxi ole kovin notkea kääntymäänkään, niin silloin kun kärry tulee peileihin, niin on jo kiire korjata ettei ole linkussa.
Kuumalla ilmakoneella vähän verkkainen käynnistyminen ei välttämättä ole vika vaan ominaisuus. Kun kaasari lämpenee, niin höyrystyvä polttoaine tekee vähän kiusaa. Tuossa omassa kesäautossakin kun tuplat on pakosarjan päällä, niin ei se kuumana ihan avainta näyttämällä herää. Cattikin vaatii hitusen kaasua, ilmeisesti saa sen verta reilusti bensaa, jotta tarvitsee vähän lisäilmaa ettei ihan tukehdu. Kaasarikoneissa on kyllä aina omat metkunsa, mutta toisaalta kun ne oppii niin tahtovat melko varmatoimisia olla.
Pojan kiinamönkijästä äkkinäinen saa sahata akun kuivaksi eikä se lähde käyntiin. Itse startaten se lähtee todella hyvin kelissä kun kelissä. Pitää vaan olla oikea synkka ryypyn, kaasun ja startin kanssa.