Ostin AC 400 4x4 TL
Luulen että toi nelisatkujen tehot on todettu jo, tuskin Can-Am pystyy niin paljon petraan.
Kävin kylläkin eilen kattomassa 650 outtia, mut se oli ollu esittely käytössä ja sen huomas.
Kaveri kävi tänään tilaamasa 500 pollen (TL) ja pitää kattoa minkälainen peli se on. En ole yhden merkin palvoja, vaan se mikä tuntuu "omalle".
Nyt on testailtu polariksia, kinkkejä, cattia,yamaha, kymcoja, joista kymcon viimeisten kuukausien ajokilometrit on rajoittunu aika pahasti. Tänään se pääsi n. kilometrin päähän korjaamolta...(mxu 500 tieliikenne), on ollu tosi huonon tuurin vehe.
Seuraava vehe voi hyvinkin olla C-A, mutta ei alle 650.
Kävin kylläkin eilen kattomassa 650 outtia, mut se oli ollu esittely käytössä ja sen huomas.
Kaveri kävi tänään tilaamasa 500 pollen (TL) ja pitää kattoa minkälainen peli se on. En ole yhden merkin palvoja, vaan se mikä tuntuu "omalle".
Nyt on testailtu polariksia, kinkkejä, cattia,yamaha, kymcoja, joista kymcon viimeisten kuukausien ajokilometrit on rajoittunu aika pahasti. Tänään se pääsi n. kilometrin päähän korjaamolta...(mxu 500 tieliikenne), on ollu tosi huonon tuurin vehe.
Seuraava vehe voi hyvinkin olla C-A, mutta ei alle 650.
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Noiden Can-Am merkkisten yhtenä tärkeimpinä ominaisuutena, on juuri urheilullisuus, joten moottorien suorituskykyyn on suunnitteluvaiheessa kiinnitetty erityistä huomiota. Can-Am 400 pesee suorituskyvyssä useimmat muiden merkkien alle 700 mallit ja V2 mallit onkin sitten aikamoisia tehopakkauksia.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
On se Cana 400 kyllä noilla kuutioilla ihan pirtee vehjes.
Kokeiltiin Rengossa pellolla pari vetoa Cana 400 ja mun 500 kaasari Polle. Vakiorenkaant ja samankokoset kuskit. Sama muutaman sadan metrin matka sänkipellolla ala -ja ylämäkeen, eroja nyt älyttömiä ollu mut ei jäänyt epäselvää kumpi oli edellä. Ja itse Pollen kyydissä vähän yllättynyt olin kun Sportsmani ekana kumpikin suunta..
Veti siinä Teemu tai Jani 800 Outilla samalla ja sille jäätiin sit 300metrin matkalla 200m...eroaa oli PALJON, on se karsee tykki..
Vaikeehan se on löytää Canaa jossa ei tehoja ois tarpeeksi.
Kokeiltiin Rengossa pellolla pari vetoa Cana 400 ja mun 500 kaasari Polle. Vakiorenkaant ja samankokoset kuskit. Sama muutaman sadan metrin matka sänkipellolla ala -ja ylämäkeen, eroja nyt älyttömiä ollu mut ei jäänyt epäselvää kumpi oli edellä. Ja itse Pollen kyydissä vähän yllättynyt olin kun Sportsmani ekana kumpikin suunta..

Veti siinä Teemu tai Jani 800 Outilla samalla ja sille jäätiin sit 300metrin matkalla 200m...eroaa oli PALJON, on se karsee tykki..

Vaikeehan se on löytää Canaa jossa ei tehoja ois tarpeeksi.
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Muhoksella oli toisin päin, ero ei ole suuren suuri, mutta kuitenkin näin päin, ja tapahtuma oli valvottu, sekä puolueeton. Tosin ihan pakasta vedetty XT mallin 400nen oli hiukan heikompi, joten tulokseen vaikuttaa jonkin verran ajokilometrit. Vanhemmiten kulku paranee, varmaan molemmilla.
Can-am Outlander 400 -05 Huovinen Juho 11,70 11,70
Polaris Sportman 500 -08 LS Motor 12,07 12,06
Vielä verrokiksi Honda Rincon
Honda Ringon 680 -08 Euromotor Center 12,42 11,46
Can-am Outlander 400 -05 Huovinen Juho 11,70 11,70
Polaris Sportman 500 -08 LS Motor 12,07 12,06
Vielä verrokiksi Honda Rincon
Honda Ringon 680 -08 Euromotor Center 12,42 11,46
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
"Can-Am 400 pesee suorituskyvyssä useimmat muiden merkkien alle 700 mallit"
Ja tuohon alle 700 joukkoon ei sitten löytynyt muuta kuin ultralaiska honda...
Rajoitanyt nyt sitä Can-Am ylistystä edes vähän...
Pitää muistaa että se "ultratehokas" V-2(650) jäi Suzukille, että Yamahalle kiihdytyksessä 0-50 km/h. Molemmat ovat siis yksipyttyisiä...
Ja tuohon alle 700 joukkoon ei sitten löytynyt muuta kuin ultralaiska honda...

Pitää muistaa että se "ultratehokas" V-2(650) jäi Suzukille, että Yamahalle kiihdytyksessä 0-50 km/h. Molemmat ovat siis yksipyttyisiä...
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Laitetaanpa sitten lisää:VIPER kirjoitti:"Can-Am 400 pesee suorituskyvyssä useimmat muiden merkkien alle 700 mallit"
Ja tuohon alle 700 joukkoon ei sitten löytynyt muuta kuin ultralaiska honda...Rajoitanyt nyt sitä Can-Am ylistystä edes vähän...
Pitää muistaa että se "ultratehokas" V-2(650) jäi Suzukille, että Yamahalle kiihdytyksessä 0-50 km/h. Molemmat ovat siis yksipyttyisiä...
Can-am Outlander 400 -05 11,70
Polaris Sportman 500 -08 LS Motor 12,07
Honda Ringon 680 -08 Euromotor Center 12,42
CAN-AM Outlander 650 -06 Kesmotors Ojan Rauta 10,38
Yamaha Crizzly 700 FI -07 Motorman 10,62
Arctic-Cat 650 4x4 -06 J. Kärkkäinen Oy 12,13
Honda 680 FA Rincon -06 Euro Motor Center 11,89
Polaris Sportman 700 EFI -04 11,37
Polaris Sportman 700 -03 11,78
Kymco MXU 500 -06 Motorman 12,65 Can-Am Outlander 500 EFI -07 Kesmotors Ojan Rauta 11,72 Polaris Sportman 450 -06 LS-Motor 13,78
Honda TRX 500 FE 4x4 -06 Euro Motor Center 13,50
Eikös nämä ole kaikki alle 700 malleja.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
yhä edelleenkhän en ymmärrä ollenkhan, mitä ihmeen merkitystä on MÖNKIJÄn kiihtyvyydellä...
...ainakhan muuten kuin pikkupoikien pissaus-kisoissa...
...hävekkää, isot miehet. Älkää nyt ainakhan alkako julkisesti puhumhan että sillä kiihtyvyyskisojen tuloksilla olisi mithän tekemistä mönkimisen tai mönkijöiden paremmuuden kanssa. Saavat nuoret ihan väärän kuvan koko hommasta.
t,Veli-Pekka
...ainakhan muuten kuin pikkupoikien pissaus-kisoissa...
...hävekkää, isot miehet. Älkää nyt ainakhan alkako julkisesti puhumhan että sillä kiihtyvyyskisojen tuloksilla olisi mithän tekemistä mönkimisen tai mönkijöiden paremmuuden kanssa. Saavat nuoret ihan väärän kuvan koko hommasta.

t,Veli-Pekka
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Älähän Lapinäijä hermostuveli-pekka kirjoitti:yhä edelleenkhän en ymmärrä ollenkhan, mitä ihmeen merkitystä on MÖNKIJÄn kiihtyvyydellä...
...ainakhan muuten kuin pikkupoikien pissaus-kisoissa...
...hävekkää, isot miehet. Älkää nyt ainakhan alkako julkisesti puhumhan että sillä kiihtyvyyskisojen tuloksilla olisi mithän tekemistä mönkimisen tai mönkijöiden paremmuuden kanssa. Saavat nuoret ihan väärän kuvan koko hommasta.![]()
t,Veli-Pekka


¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
...yhä edelleen, on huipputehot ja kierroskonhet vain pikkupoikien piss..leikkejä varten, ne eivät kerro mönkijän hyvyydestä yhthän mithän. MaastoMÖNKIMINEN kun vaatii rauhallisen variaattorin, vääntävän konhen.
Katupyörän lailla huutava kone, tahallisesti nykäiseväksi tehty variaattori, huippukiihtyvyys, on kaikki ominaisuuksia joita varsinaishen mönkimishen ei kaivata. Poikasethan niistä kyllä tykkää, mutta ihan eri käytössä (yleensä).
Meitähän onkin kaksi mönkijäkansaa, mönkimistä harrastavat ja rallikuskit. Toinen arvostaa eri ominaisuuksia hyviksi. On turha mainostaa vain yhtä merkkiä kaikenvoittavaksi, jos sen käyttöominaisuudet ovat sangen suppealle ryhmälle "viritetyt".
Kuten tiedät. Ja se hymiö,
t,Veli-Pekka
Katupyörän lailla huutava kone, tahallisesti nykäiseväksi tehty variaattori, huippukiihtyvyys, on kaikki ominaisuuksia joita varsinaishen mönkimishen ei kaivata. Poikasethan niistä kyllä tykkää, mutta ihan eri käytössä (yleensä).
Meitähän onkin kaksi mönkijäkansaa, mönkimistä harrastavat ja rallikuskit. Toinen arvostaa eri ominaisuuksia hyviksi. On turha mainostaa vain yhtä merkkiä kaikenvoittavaksi, jos sen käyttöominaisuudet ovat sangen suppealle ryhmälle "viritetyt".
Kuten tiedät. Ja se hymiö,

t,Veli-Pekka
Viimeksi muokannut digiaslak, 10 Helmi 2008 15:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näyttää olevan Veli-Pekalla ja ATC:llä sama puuro lautasella, toiselle se vaan maistuu erillaiselta.
Juurikin tästä mahdollisimman laajasta ja tehokkaasta vääntöalueesta on kyse mönkijän koneen tehoista puhuttaessa, painottaisin vieläpä alaväännön merkitystä. Huipputehot tulevat sitten kylkiäisinä.

Juurikin tästä mahdollisimman laajasta ja tehokkaasta vääntöalueesta on kyse mönkijän koneen tehoista puhuttaessa, painottaisin vieläpä alaväännön merkitystä. Huipputehot tulevat sitten kylkiäisinä.

When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Jep, tapanani on uskaltautua olla eri mieltä, ja tarvittaessa myös väärässä...
vaan taitaa olla jo offtopiccia tämä tietyn merkin mainostus ja takaisin maan pinnalle poljenta. Ehkäpä napapiirin tällä puolen sanalla "mönkiminen" on ihan eri merkitys kuin siellä etelä-suomessa. Ja laitteiden hyvyyttä emme todellakhan mittaa peltosängellä sekuntimittarit kourassa... Nauraisihan sitä jo venäjän hevosetkin!
t,mie

vaan taitaa olla jo offtopiccia tämä tietyn merkin mainostus ja takaisin maan pinnalle poljenta. Ehkäpä napapiirin tällä puolen sanalla "mönkiminen" on ihan eri merkitys kuin siellä etelä-suomessa. Ja laitteiden hyvyyttä emme todellakhan mittaa peltosängellä sekuntimittarit kourassa... Nauraisihan sitä jo venäjän hevosetkin!

t,mie
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
VP my friend, methän muutumma pikkupojiksi heti kun kapuamma kömpijän selekhän...veli-pekka kirjoitti:...yhä edelleen, on huipputehot ja kierroskonhet vain pikkupoikien piss..leikkejä varten, ne eivät kerro mönkijän hyvyydestä yhthän mithän. MaastoMÖNKIMINEN kun vaatii rauhallisen variaattorin, vääntävän konhen.
Katupyörän lailla huutava kone, tahallisesti nykäiseväksi tehty variaattori, huippukiihtyvyys, on kaikki ominaisuuksia joita varsinaishen mönkimishen ei kaivata. Poikasethan niistä kyllä tykkää, mutta ihan eri käytössä (yleensä).
Meitähän onkin kaksi mönkijäkansaa, mönkimistä harrastavat ja rallikuskit. Toinen arvostaa eri ominaisuuksia hyviksi. On turha mainostaa vain yhtä merkkiä kaikenvoittavaksi, jos sen käyttöominaisuudet ovat sangen suppealle ryhmälle "viritetyt".
Kuten tiedät. Ja se hymiö,![]()
t,Veli-Pekka



¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Re: Ostin AC 400 4x4 TL
Nyt vaihdettu catti canaan (500 rene optio). Mukavan tuntuinen kisura, kun vertaa entiseen menijään.
Ajoin catilla muutamaa kilsaa vaille 6000km ja koko aikana ei mitään teknistä vikaa, minkä takia olisi pitänyt keskeyttää ajo.
Ainut ongelma catissa oli tehon puute. Ostin siihen viime kesänä good year 27" mudrunnerit ja olihan se yllätys, ei siinä ole voimaa pyörittää tollaisia rinkuloita. Kaverin 500 sportsmani kyllä pyörittää niitä kohtalaisen hyvin.
Otin ne alta pois (ajoin n.20km) ja tuumasin että nyt on sitte ostettu seuraavaan vehkeeseen jo renkaat, sisään ajon jälkeen pitää sovitella niitä reneen.
Arktic Cat oli kaikkista varmin peli, mitä meidän porukassa on ollut. Saa nähä miten renen kans käy, ehkäpä tehon puute alkaa vaivaan kohta.
Ajoin catilla muutamaa kilsaa vaille 6000km ja koko aikana ei mitään teknistä vikaa, minkä takia olisi pitänyt keskeyttää ajo.
Ainut ongelma catissa oli tehon puute. Ostin siihen viime kesänä good year 27" mudrunnerit ja olihan se yllätys, ei siinä ole voimaa pyörittää tollaisia rinkuloita. Kaverin 500 sportsmani kyllä pyörittää niitä kohtalaisen hyvin.
Otin ne alta pois (ajoin n.20km) ja tuumasin että nyt on sitte ostettu seuraavaan vehkeeseen jo renkaat, sisään ajon jälkeen pitää sovitella niitä reneen.
Arktic Cat oli kaikkista varmin peli, mitä meidän porukassa on ollut. Saa nähä miten renen kans käy, ehkäpä tehon puute alkaa vaivaan kohta.