Sportman 500 EFI vaihtui 450 Alterraan Tammikuussa 2018 kun halusin 60km/h kulkevan mönkijän mökkitalkoisiin. Laite on hyvä ajettava ja noin 50h kokemuksella ja aivan riittävä tehokas aurailuun ja aputöihin. Kuten tästä viestiketjussa käy ilmi niin samoja ongelmia ilmaantui heti myös tässä yksilössä mm. Sammumista lämpimänä ja vaihteiden takkuilua ja hermojani koiteltiin Polariksen jälkeen. Sain viimein vietyä Kuopioon laitteen huoltoon ja siellä se sitten oleili noin kaksi viikkoa.
Aluksi epäilijät alhaista bensapainetta on kuulemma letkuissa ollut kasauksista johtuvia painaumia. Vikamääritys sopii kyllä tähän ja olin helpottunut että vähällähän tästä selvittiin, mutta paineet olivat kuitenkin kunnossa. Kysyivät apua maahantuojalta mutta käsittäkseni tässä ajassa ei saatu mitään apua ongelmiin joten eipä sitten taida paljon tietoa ongelmista eri korjaamoiden välillä kulkea tai sitten heitä ei vaan kiinnosta? Käyn heti kun huomaan esittelypäivät jossain liikkeessä kertomassa kyllä suoraan heille mielipiteeni toiminnastaan, kyllä nykyään tiedonvaihdon luulisi olevan kunnossa

!
Kuitenkin huollossa kaverit olivat nostaneet ruiskupuolelta moottorinkierroksia hieman lisää (kaksi pientä ruuvia) ja laite toimii nyt hienosti. Olisiko siis laite säädetty liian laihalle tai erityypin polttoaineelle? Jopa vaihteet naksahtelevat paremmin paikalleen. Älkää siis kärsikö ongelmista vaan vaatikaa toimivaa laitetta maahantuojalta niin ehkä saadaan heidät tarttumaan ongelmiin hanakammin kyllä uuden pikkuauton hinnalla pitää saada toimivan mönkijän!