Kirjoittelut jääneet kesäkiireiden lomassa. Niin on kyllä olleet ajelutkin vähissä..
^ Hassun hauskoja kyllä nuo hitsarit jotka kaiken vetävät noin kiinni sillä idealla että "ei mun tarvitse sitä enää koskaan purkaa.."
Itse ainakin olen siinä uskossa, että kova rengas puhkeaa helpommin. Tulee paljon terävämpi pistovoima jollei rengas anna periksi. Ei mulla tukkikärryssäkään ole kun joku 0,5 bar. Yhtään rengasta ei ole tarvinut paikata koneesta eikä kärrystä.
Itse ei ole tosiaan tullut tehtyä oikein mitään mönkimisen suhteen, ei ropaamista eikä ajoakaan. Nyt kuitenkin viime viikolla tuli kutsua sunnuntaina ajelemaan. Vähän vaan meni tiukalle kun lauantai meni hääjuhlissa ja sunnuntaille oli kutsuttu väkeä muksujen synttäreille. No synttärit olivat vasta iltapäivästä, joten aampäivä oli periaatteessa vapaa. Eli edellisenä iltana häiden jälkeen kamat kasaan ja aamulla Catti kärryn päälle ja auton perään.
Ajelut meni ihan normaalisti. Kone pelasi, mutta allekirjoittanut alkoi muutamassa tunnissa jo vähän väsyä. Tuosta sitten seuraa enempi tai vähempi pienempiä tai suurempia virheitä. Tänään onkin sitten raato ollut sen oloinen, että jotain on tullut tehtyä.
Sellainen havainto tuli tehtyä, että jos joskus täytyy alatukivarsia irroittaa, niin hitsaan pellin siihen A:n keskelle. Onnistuin ajamaan kantoon siten, että tumppi oli tukivarren läpi. Kun yrittää konetta nostaa, niin tukivarsi kääntyy alas ja kiilaa kannon pohjapanssaria päin. Peruuttamalla takapyörän alle puunrunkoa syöttäen sai renkaasta nostettua sen verran että pääsi irti. Vetari ja kumitkin säilyi kuitenkin ehjänä. En sentään ollut ainoa jolla oli kantojen kanssa ropleemaa. Nuo kun aika kivasti piiloutuvat heinikkoon.
Omat rajoitteensa pikku-Catilla väkisin on, mutta on tuo jo sentään ihan mukava ajaa eikä tarvitse kokoaikaa olla narun perässä. Sikäli tämä taitaa nyt olla sellaisessa kuosissa missä saa omasta puolesta olla. Kuitenkin vaikka tätä miten yrittäisi rakentaa tai virittää, niin tuskin menee juurikaan sen pahemmasta paikasta. Fiksumpaa olisi sitten suosiolla katsoa lähtökohdaksi joku ihan muu laite.
Kamera oli kypärässä kiinni ja laitoin nopeasti editoidun 15 minuuttisen menemään:
https://youtu.be/IpQ8J5bNsGs