Helppo se on. Ehkä vartin homma. Takapyörä pois ja käynnistimen kotelo. Vanha naru pois, uusi tilalle, vähän esijännitystä, narun nykäisy rautalangalla uhjuriputken läpi ja solmulla kahva päähän. Sitten vain takaisin koneen kylkeen ja pyörä takas.
Täytyy tuosta aurasta napata kuva. Nyt ei tosin huvita paljoa testailla kun pakkanen huitoo -20 C kylmemmällä puolen.. Eikä kyllä oikein ole luntakaan aurattavaksi jollei varta vasten mene etsimään. Muksujen luistinkenttää pääsee kyllä varmaan avaamaan jos keli vähän hellittäisi. Pari viikkoa sitten en vielä rohjennut jäälle kun kävin koekairauksia pikkulammella tekemässä. Nyt kyllä jo kestää.
Tuota iskarihommaa voisi kyllä koittaa. Olisi helppo laittaa puskurista auran runkoon ja luulisin, että mulla tallista joku vanha pumppu löytyy.
Itseäkin kiinnostaisi jokin T3B tavallaan. Tosin kovin vähän on tieajoa ja jälkikasvullakin on vielä pitkälti matkaa ennenkuin itse liikenteeseen pääsevät, joten taidan toistaiseksi pysytellä vanhassa hyvässä

Rahanmenoa olisi muutakin..
Jäärataa auratessa tehoja kyllä kaipaisi välillä lisää. Välillä jo melkein hirvitti kun raskaampaan lumeen sai työntää kilometritolkulla kaasu auki. Hitaammin ajaminenhan ei ole vaihtoehto.. Ajattelin, että -10 C ja kuitenkin tuossa muodostuva ajoviima riittänee jäähdyttämään. Kai se sitten riitti kun ei edes ylilämpövalo ilmoitellut itsestään mutta varmasti karstat lähti koneesta
Öljyt pitäisi vaihtaa. Tuntuu, että tuo kytkimen luisto kylmänä pitenee kokoajan. Vähän kyllä kun lämpenee niin sitten pitää hyvin, mutta heti tallista lähtiessä kun tiputtaa auran maahan niin on parempi ajaa vähän aikaa aika pienellä vaihteella ja reiluilla kierroksilla. Muuten on kuin variaattorivetoinen.. Mielummin käyttäisin vaikka sitä isoa-D:tä, mutta tuo ilmakone käy kuitenkin kuumana ja toisaalta synteettinen on kylmässä luonnostaan nörjempää. Ongelma on vielä etenkin kun molemmat ääriolot osuu talveen
