Tänään selvittelin tuota sulakkeen palamiseen liittyvää mysteeriä.
Alkaa näyttämään siltä, että jossain jarruvalokatkaisijan läheltä aletaan etsimään vikaa syvällisemmin. Tuon nimittäin saa käyntiin kun painaa jarrua niin, että jarruvalo kytkeytyy päälle. Ilo on lyhyt kun samalla palaa sytytyksen sulake. Sammumaan tuon saa myös nykyään jarrulla, ei tartte kuin hipaista polkimeen niin moottori sammuu ja pääsee sulakkeen vaihtoon. Pitää vielä kokeilla jotenkin, että vika on kytkimessä, eikä johtosarjassa.
Jos jostain saisi kytkentäkaaviot niin voisi sähkömies tutun kanssa vähän syventyä. Jossain S.I.G (start in gear) alueella taitaa olla nyt vikaa. Itsellä kun ei vielä ole tietoa, miten ja mihin kaikkeen jarruvalon kytkin vaikuttaa niin menee vähän arvailuksi.
Johtosarjaan kohdistuva vikahan on helppo mitata, kun kaivelee jarruvalon johdot näkösälle. Tuon käynnistyksen eston toiminnan selvittely menee vielä opiskeluksi.
Tällä hetkellä tuolla voi ajaa kun poistin jarruvalon kytkimen toiminnasta. Omassa pihassa tuolla ei nyt ole muuta merkitystä kuin se, että kampe ei lähe vaihde päällä käyntiin. Ajotapahtumissa olisi tuon jarruvalonkin syytä toimia.
Melkeen tänään tartuin jo oljenkorteen kun kauppias tuossa kiskaisi hihasta ja kyseli, että joko me vaihetaan uus kampe pihaan... Koeajoin tänään 700 EFI S:n teloilla ja päivän päätteeksi vielä Kawasakin KVF 750i:n. Täytyy kyllä sanoa, että tuo Kawasaki oli aika ärree
Toisaalta, jos tämän sulake ongelman saa selvitettyä suosiolla niin voinen pistää hattuuni jälleen yhden sulan lisää...
