Catilta traktoreita
- vinssimestari
- 6WD
Re: Catilta traktoreita
koeajolla se selviää 

-
- 3WD
- Mönkijä:: arctitc cat 500 -08
Meillä on ekana mönkkärinä tuo katin 500. Ei kyllä raktori mut kuitekin. Hinta on halpa. Iso se vähän on mutta mun kokoselle aika passeli ja mahtuu myös kaks päällä ajelee kivuttomasti. Maavara on riittävä ja hallintalaitteet jyräkät ja toimivat. Työ hommiin ja mettään ihan soiva laite. Itteeni ei ainakaan oo haitannu että se On muka joku ÄIJÄ laite. Kankea yms... Mulla on kyllä vertailukohteena ollu 450 kodiak millä on tullu muutama tankki ajettua. Kyllä catti metässä mun mielestä paremmin möyryää. Jousituksen jäykkyyttä en itse pidä pahan asiana, esim kärrynvedossa ja nopeilla taipaleilla saa paukuttaa reilusti menee...
2009 esitteen mukaan TraktoriCatissa on viisi asentoinen esijännityssäätö jousissa ja vinssi vakiona ja TRV:kin ja paikkaluku 2 -onkohan tosi?Laituri kirjoitti:Catista ei ole kokemuksia itsellä eikä ole tuttavillakaan. Catin myyntimäärät ovat suht pieniä ja myös jälleenmyyjät ovat varsin pieniä. Siitä saa jotenkin sellaisen kuvan, että merkki ei ole kovin arvostettu. Nämä kaikki ovat mielikuvia ja siksi haluaisinkin kuulla kokemuksia varsinkin traktorimallista sitten, kun joku on päässyt sellaiseen tutustumaan lähemmin.
Pidän itse maastoajossa varsin pehmeästä jousituksesta ja Yammu ilman kallistuksenvakaajaa on varsin mieleinen. Cat 650 H1 -mallia on testeissä moitittu jäykästä jousituksesta. Myös siitä kuulisin mielelläni kokemuksia. Onko traktorin jousitus samanlainen kuin aiemmissa H1:ssä?
Perheellä on ykkösharrastuksena maatila ja perheessä on kaksi mopoikäistä lasta. Lienemme siis varsin potentiaalista asiakasryhmää traktorimönkkärille? Myös nuorison käytössä olisi elektroninen nopeudenrajoitin kovin järkevä ja turvallisempi kuin Pollen arveluttava viritys.

jussa79 kirjoitti:Itse en faktana sano, mutta joko tänä tai viime vuonna tilastokeskuksen mukaan jamppia myytiin huimat 38 kpl, kisuja sentään yli 70.
Merkkivehkeistä eniten myytiin polariksia (yli 350). Kinuskimerkkejä sitten myytiin melkein kaikkia yli 100 kpl....
Kaverilta em. asian kuulin, joten absoluuttisen faktana ei kannata pitää, mutta tieto oli ollut kelkkamessuilla näytteilleasettajille jaettavassa lehtisessä, eli joko meikäläistä on taas vedätetty tai sitten asia jotakuinkin noin menee. ???
Jos alustan pehmeys on pääkriteeri mönkkärin ostossa, niin sitten katti ei ole oikea vaihtoehto.
Kisussa kun on melkoisen jämäkkä alusta. Äijä heiluu hiukan enemmän koneen päällä, mutta kisu myös etenee melko mukavasti pahemmassaki maastossa.
Polle on sitten taas pehmeä ja antaa mukavan kyydin.
Noista uusista kateista en osaa sanoa moottorin osalta mitään, mutta jos koneessa lukee Suzuki tai Kawasaki, niin luultavimmin kuskista loppuu menohalut ennen kuin mönkkäristä.
Kiitos neuvoista, olen ollut reilu 15 vuotta leski...![]()
Jos jollekkin jotain mönkkäriä maastoon suosittelisin, niin melkein neuvoisin tutustumaan kattin ja suitsukiin. Seuraavana tulee muut japsimerkit. Sitten kana ja polaris, jonka jälkeen kiinalaiset.
Kanassa ei ole muuta vikaa kuin se visko, tai sekään mikään vika ole, vaan mielestäni kana vaatii kuskilta enemmän rämäpäisyttä.
Mönkkärin valinta on melkolailla samanlainen operaatio kun emännän valintakin.
Aina, siis aina, kannattaa suorittaa mahdollisimman paljon koeajoja, jotta löytää mieleisensä. Voi jopa olla, että ensimmäinen koeajo ei vielä kerro koko totuutta vaan kannattaa nukkua pari yötä ja koeajaa uudelleen....
Ne joita kylillä eniten kehutaan ja kaikki on jo koeajaneet ei pitkässä juoksussa välttämättä olekkaa parhaita vaihtoehtoja.
Toiset on ulkoapäin vallankin ihania, hienoja kuvia siellä sun täällä, mutta kun pakkeli alkaa rapisemaan, totuus paljastuu... Ja usein mainoksissa esiintyvissä "koneissa" ei ajo-ominaisuudet edes ole huippuluokkaa vaan mainoksiin päästään korealla ja sporttisella ulkonäöllä.
Nyt nukkumaan. Alkaa tulemaan sen verran sekavaa juttua...
Listahti väärään väliin, toivottavasti näin 15 vuoden jälkeen ei sujahda väärään väliin jokin muukin!Papukeppi kirjoitti:jussa79 kirjoitti:Itse en faktana sano, mutta joko tänä tai viime vuonna tilastokeskuksen mukaan jamppia myytiin huimat 38 kpl, kisuja sentään yli 70.
Merkkivehkeistä eniten myytiin polariksia (yli 350). Kinuskimerkkejä sitten myytiin melkein kaikkia yli 100 kpl....
Kaverilta em. asian kuulin, joten absoluuttisen faktana ei kannata pitää, mutta tieto oli ollut kelkkamessuilla näytteilleasettajille jaettavassa lehtisessä, eli joko meikäläistä on taas vedätetty tai sitten asia jotakuinkin noin menee. ???
Jos alustan pehmeys on pääkriteeri mönkkärin ostossa, niin sitten katti ei ole oikea vaihtoehto.
Kisussa kun on melkoisen jämäkkä alusta. Äijä heiluu hiukan enemmän koneen päällä, mutta kisu myös etenee melko mukavasti pahemmassaki maastossa.
Polle on sitten taas pehmeä ja antaa mukavan kyydin.
Noista uusista kateista en osaa sanoa moottorin osalta mitään, mutta jos koneessa lukee Suzuki tai Kawasaki, niin luultavimmin kuskista loppuu menohalut ennen kuin mönkkäristä.
Kiitos neuvoista, olen ollut reilu 15 vuotta leski...![]()
Jos jollekkin jotain mönkkäriä maastoon suosittelisin, niin melkein neuvoisin tutustumaan kattin ja suitsukiin. Seuraavana tulee muut japsimerkit. Sitten kana ja polaris, jonka jälkeen kiinalaiset.
Kanassa ei ole muuta vikaa kuin se visko, tai sekään mikään vika ole, vaan mielestäni kana vaatii kuskilta enemmän rämäpäisyttä.
Mönkkärin valinta on melkolailla samanlainen operaatio kun emännän valintakin.
Aina, siis aina, kannattaa suorittaa mahdollisimman paljon koeajoja, jotta löytää mieleisensä. Voi jopa olla, että ensimmäinen koeajo ei vielä kerro koko totuutta vaan kannattaa nukkua pari yötä ja koeajaa uudelleen....
Ne joita kylillä eniten kehutaan ja kaikki on jo koeajaneet ei pitkässä juoksussa välttämättä olekkaa parhaita vaihtoehtoja.
Toiset on ulkoapäin vallankin ihania, hienoja kuvia siellä sun täällä, mutta kun pakkeli alkaa rapisemaan, totuus paljastuu... Ja usein mainoksissa esiintyvissä "koneissa" ei ajo-ominaisuudet edes ole huippuluokkaa vaan mainoksiin päästään korealla ja sporttisella ulkonäöllä.
Nyt nukkumaan. Alkaa tulemaan sen verran sekavaa juttua...

- DOTSI
- 6WD
- Mönkijä:: EX: RZR XP Turbo EPS 2017 Eut
Catin traktorit alkaa hiipiä ensi viikolla kauppiaille
EI MUUTA KUIN KOEAJOLLE

EI MUUTA KUIN KOEAJOLLE

Ei reissua, ettei remonttia...
Nyt on Catin traktorit alkaneet siirtymään jo kaupoista uusille omistajille.
Fiksuun paikkaa on akku siirretty...
ja pari muutakin juttua joista sitten lisää kun tulee paremmin tutustuttua.
Fiksuun paikkaa on akku siirretty...
ja pari muutakin juttua joista sitten lisää kun tulee paremmin tutustuttua.