Pappilan EX 650H1 LE -2007 päiväkirja. Remonttia yms...
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.
Onhan tuossa Kingin kirjoituksessa jotain perää. Omalta kohdalta ajattelin, että tuon esille kaikki asiat mitä tämmösen merkkimönkijän omistaminen tuo tullessaan, myös ongelmat. Eihän se minulta ole pois jos täällä kerrotaan juurta jaksain mimmosia värkkejä nämä on.
Minusta tuntuu, että mönkijä piireissä oman vehkeen ongelmien esiintuonti on isomman kynnyksen takana kuin esim autokeskusteluissa... Eli voisin väittää, että kynnys on korkeampi, jottei vaan kukaan pääse sanomaan että "tuommosen p*skan sinäkin olet ostanut"...
Tätäkin foorumia kun lukee niin joka merkissä on jotain rassattavaa. Catin, varsinkin 650 H1 :sen kohdalla näyttää murheeksi muodostuvan moottorin laatu? Minulla ei ole kokemusta kuin kahdesta Catista ja kaveripiirissä olevista Polariksista ja Hondista.
Kinuskeja ei ole omassa kaveripiirissä kokeiltu kuin yhdessä tapauksessa ja sekin vaihtoi omistajaa aika äkkiä.
Itse en tältä foorumilta juuri lue kuin näitä Catti palstalla olevia kirjoituksia. Näissäkin kun on riittävästi miettimistä.
Minusta tuntuu, että mönkijä piireissä oman vehkeen ongelmien esiintuonti on isomman kynnyksen takana kuin esim autokeskusteluissa... Eli voisin väittää, että kynnys on korkeampi, jottei vaan kukaan pääse sanomaan että "tuommosen p*skan sinäkin olet ostanut"...
Tätäkin foorumia kun lukee niin joka merkissä on jotain rassattavaa. Catin, varsinkin 650 H1 :sen kohdalla näyttää murheeksi muodostuvan moottorin laatu? Minulla ei ole kokemusta kuin kahdesta Catista ja kaveripiirissä olevista Polariksista ja Hondista.
Kinuskeja ei ole omassa kaveripiirissä kokeiltu kuin yhdessä tapauksessa ja sekin vaihtoi omistajaa aika äkkiä.
Itse en tältä foorumilta juuri lue kuin näitä Catti palstalla olevia kirjoituksia. Näissäkin kun on riittävästi miettimistä.
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.
Kyllä näin saattaa olla. Osalle on autojutuissakin "oma merkki" niin tärkeä ettei sen vioista kehdata kertoa, jopa niin ettei kestetä poikittaista sanaa siitä että omassa autossa voisi olla jotain huonoja puolia.Eihän se minulta ole pois jos täällä kerrotaan juurta jaksain mimmosia värkkejä nämä on.
Minusta tuntuu, että mönkijä piireissä oman vehkeen ongelmien esiintuonti on isomman kynnyksen takana kuin esim autokeskusteluissa... Eli voisin väittää, että kynnys on korkeampi, jottei vaan kukaan pääse sanomaan että "tuommosen p*skan sinäkin olet ostanut"...
Kirjoittaja (pappi) on tuonut sekä täällä mönkijäkeskusteluissa että autoaiheisella keskustelupalstalla omien ajopeliensä sekä hyvät puolet että ongelmat asiallisen rauhallisesti kaikkien luettavaksi, nostan hattua

-
- 4WD
- Viestit: 135
- Liittynyt: 28 Loka 2008 14:25
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.
Tässä puhut kyllä aivan asiaa! tämä kannattaa kyllä kaikilla suzukin koneella olevien cattien omistajilla laittaa korvan taa.. nimim. flektin anturi catti ovh.190 (ja risat) ja suzukilla sama osa ovh.114. Arvottiin siiinä varaosamyyjän kanssa että oiskohan tuo suzukin osa sopiva, mutta en sitten tohtinut ottaa kun ei ois voinu palauttaa kun ei ollu suzukin liike, tyydyin sitten tuohon catin osaan, ja sitten kun osa tuli ni se oli suzukin laatikossa ja catin tarrat vain päälle lätkästy.pusikkoon kirjoitti: Sekin hyvä puoli asiassa on, että näihin koneisiin varaosat ovat edullisempia Suzukin puolella.

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.
Hyvä esimerkki täysin älyttömistä hinnoista. Anturin hinnaksi realistinen olisi 10-30 euroa.flektin anturi catti ovh.190 (ja risat) ja suzukilla sama osa ovh.114.
Pikkupolleen ostin rikastinvaijerin, 60 euroa. Kallis sekin.
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.
Taannoin pidin kelkkailua kalliina harrastuksena. No, sen minkä bensassa hävisi, voitti varaosien hinnoissa. Rotaxin kakspyttynen 500 kuutioinen kone oli melekosen halapa korjuuttaa verrattuna esim tähän mönkijän moottoriin. Eikä ne nyt niin erilaisia ole perusrakenteeltaan. Nelitahtisuus tietenkin tuo mukanaan vähän lisää osia, mutta kuitenkin.
Enkä tällä kommentilla halua vertailla sen enempää harrastusten hintaa / luonnetta. Mönkijöissä vaan näyttää siltä, että osien hinnoittelussa on reilu "mönkimislisä".
Olisi muuten joskus mukava lukea kooste jostain isommasta ja vaativasta ajotapahtumasta, lähinnä siltä pohjalta että kuinka paljon on kalustoon merkistä riiippumatta tullut remonttia.

Enkä tällä kommentilla halua vertailla sen enempää harrastusten hintaa / luonnetta. Mönkijöissä vaan näyttää siltä, että osien hinnoittelussa on reilu "mönkimislisä".
Olisi muuten joskus mukava lukea kooste jostain isommasta ja vaativasta ajotapahtumasta, lähinnä siltä pohjalta että kuinka paljon on kalustoon merkistä riiippumatta tullut remonttia.

Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.
[quote="hemiku"]Tervehdys. Oli pakko kirjoittaa tänne, kun oon tässä lueskellut muidenkin koettelemuksia .... Ostin itse 2.1.2010 uuden ac 650 h1:n teloilla ammattikäyttöön. Ajattelin että uusi "laatukone" takuineen päivineen niin työt luonaa... ja V*tut. Noin 20h mittarissa meni nelivedon kytkentämoottori, viikko siitä meni koko etuperä p*skaks. Olisko ollut noin 100h mittarissa meni pytty ja mäntä kappaleiks..kone korjattiin takuuseen. 125 tuntia mittarissa meni koko kone kappaleiksi uudelleen.. ja tämä tapahtui asfaltilla pakittaessa renkaat alla. Koneessa oli selvästi kiertänyt lastua alakerrassa, eli silloin kun edellisen kerran hajosi, pistettiin vain yläkerta kuntoon muttei alakerralle tehty mitään. Olin valittanut jo ensimmäisen kerran koneen hajotessa että koneesta kuuluu "kahinaa". Vastaus kuului se on vaan vari
. No kone oli sumekolla tän toisen konerikon jälkeen tutkittavana... emsimmäinen vastaus oli että koneella on ajettu ilman öljyä: vastasin ettei pidä paikkaansa ja kuvat jotka näin itse ja käytin vielä korjaamoillakin näyttämässä...kalvot näkyi vielä purettuinakin kaikilla pinnoilla. Toinen vastaus : Selvästi viallisella koneella ajettu pitkään. No kyl kyl... edellisestä konerempastahan olikin jo 25tuntia... Takuu ei korvaa kokonaisuudessaan, mutta sumeko/tehdas lupasi tulla vastaan remontissa... saan x:määrän työtä veloituksetta jos ostan itse uuden moottorin mikä maksaa ovh.6000€. ETTÄ SILLEEN. ARVATKAA OSTINKO KONEEN!!
Takuun alaisen koneen ollessa kyseessä korvausvelvollinen on moottoriremontin tehnyt korjaamo/kauppias tai laitteen maahantuoja. Ko. tapauksessa suosittelen ottaamaan yhteyttä kuluttaneuvojaan. Jos on hyvät kotivakutukset, niin voihan sieltäkin hakea oikeusturvan kautta päätöksen lakimiehen käyttöön asian selvittämiseksi...

Takuun alaisen koneen ollessa kyseessä korvausvelvollinen on moottoriremontin tehnyt korjaamo/kauppias tai laitteen maahantuoja. Ko. tapauksessa suosittelen ottaamaan yhteyttä kuluttaneuvojaan. Jos on hyvät kotivakutukset, niin voihan sieltäkin hakea oikeusturvan kautta päätöksen lakimiehen käyttöön asian selvittämiseksi...
- maxim
- 6WD
- Viestit: 930
- Liittynyt: 05 Tammi 2005 14:23
- Mönkijä:: Honda Bigred 300 Canam 450 pro
- Paikkakunta: korvessa kulkevi.....
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.
Juu hinnat ovat aika älyttömiä Esim. flekti catti kaupassa n.200€ ja suht samanlainen flekti autovaraosa liikkeessä 60€ helposti sai laitettua paikoilleen teki vaan uuden reikäjaon kiinnitykselle ja tinas catin liittimen johtoihin.
Ps. kun saatte ne koneet kuntoon niin seuraavaksi voi mennä runko poikki
Ps. kun saatte ne koneet kuntoon niin seuraavaksi voi mennä runko poikki

-
- Tracks
- Viestit: 2760
- Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
- Paikkakunta: Mökki vilppulassa
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.
Eihän nää ole kanoja.maxim kirjoitti:Juu hinnat ovat aika älyttömiä Esim. flekti catti kaupassa n.200€ ja suht samanlainen flekti autovaraosa liikkeessä 60€ helposti sai laitettua paikoilleen teki vaan uuden reikäjaon kiinnitykselle ja tinas catin liittimen johtoihin.
Ps. kun saatte ne koneet kuntoon niin seuraavaksi voi mennä runko poikki



Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.
Keskustelu elää... Hyvä niin. Pidetään se kuitenkin asialinjalla. Mistäs Maxim tuo runkoputken murtuminen johtui? Tämmösissä tapauksissa kiinnostaa tietää millaisessa käytössä mönkijä on ollut. Vaikka niinhän se on, että kaiken saa rikki, myös rautakangen. 

- maxim
- 6WD
- Viestit: 930
- Liittynyt: 05 Tammi 2005 14:23
- Mönkijä:: Honda Bigred 300 Canam 450 pro
- Paikkakunta: korvessa kulkevi.....
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.
Rungon katkeamisen syytä on vaikea lähtä arvioimaan ,mutta 10 vuotta metallitöitä tehneenä niin näyttäs siltä, että kun tehtaalla runkoon on hitsattu tuo ohjausakselin koroke ,niin runkoputki olisi hitsauksesta hieman karkaistunut.
Runko pitäisi kaikkien hitsauksien jälkeen lämmittää ja antaa rauhassa jäähtyä,toki ei ole tietoa et tehdäänkö tehtaalla näin, pitäisi mennä river fallsiin katsomaan.
Mönkijä on hupikäytössä eli ajotapahtumia, suunnistuskisojen järkkäämistä ja talvisin pihalla lumitöitä oisko mittarissa reilu 1300kilsaa ja kolmisensataa tuntia näin ulkomuistista.
Juu pyhitetään tämä topikki tuolle kone probleemalle siinä on ihan riittämiin ongelmaa
Runko pitäisi kaikkien hitsauksien jälkeen lämmittää ja antaa rauhassa jäähtyä,toki ei ole tietoa et tehdäänkö tehtaalla näin, pitäisi mennä river fallsiin katsomaan.
Mönkijä on hupikäytössä eli ajotapahtumia, suunnistuskisojen järkkäämistä ja talvisin pihalla lumitöitä oisko mittarissa reilu 1300kilsaa ja kolmisensataa tuntia näin ulkomuistista.
Juu pyhitetään tämä topikki tuolle kone probleemalle siinä on ihan riittämiin ongelmaa
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.
Onko Kingillä tietoa kuinka paljon on valmistettu 650 H1 moottorilla varustettuja mönkijöitä? Suomi on kuitenkin merkille kuin merkille marginaalisen pieni markkina-alue. Tietääkseni tuota moottoria on käytetty monessa eri mallissakin. Kiinnostaisi tietää myös Suomeen myytyjen 650:sten määrä. 3 "varmaa" ja 2 "ulkopuolista" koneremonttia voi kokonaisuutena olla aika pieni määrä.kingi kirjoitti:catti ei kuitenkaan ole se suomen myydyin mönkijä joten myyntimääriin nähden väittäisin ongelmia olevan TODELLA paljon.etuperät lienevät kuitenkin kaikista ongelmista parhaiten tiedostettuja.
Itseäni närästää näissä remonteissa maahantuojan asenne loppukäyttäjää kohtaan.
-
- Moderaattori
- Viestit: 5590
- Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
- Mönkijä:: Traktori
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.
eipä ole meikäläisellä moisiin tietoihin pääsyä,kyseessä oli lähinnä oma pieni henkilökohtainen mielipide arctic catin laadusta joka ei ainakaan muutaman viime vuoden aikana ole mennyt parempaan suuntaan.
ei sen kummempaa.
ikäviähän nämä rikkoontumiset on aina ja luulisi maahantuojankin niistä jo pikkuhiljaa kiinnostuvan.varsinkin kun kyseistä maahantuojaa on aiemminkin ja useampaankin otteeseen arvosteltu tuotteidensa markkinoinnin puutteesta mönkijöiden osalta.tsemppiä vaan catti kuskeille.periksi ei kannata antaa vaan katsoa asia loppuun asti,vaikka sitten kuluttaja-asiamiehen kautta.


- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.
Näistä koneremonteista ja niihin liittyvistä ongelmista voisi tehdä joku konelehti jutun... Mönkijälehti tai Koneviesti? Kuitenkin kyseessä on aika kalliita laitteita, joiden ylläpito näiden remonttien myötä nousee vielä kalliimmaksi. Eikä näitä voi perustella sillä, että "harrastaminen maksaa"
Miten lie Kawasakin puolella? Liekkö vastaavia ongelmia kun kyseessä on Sumekon maahantuoma kone?
Näissä ajatuksissa oottelemaan lumisateita...

Miten lie Kawasakin puolella? Liekkö vastaavia ongelmia kun kyseessä on Sumekon maahantuoma kone?
Näissä ajatuksissa oottelemaan lumisateita...
Re: Pappilan Catti, 650H1 LE -2007. Kotona ja ajossa.
hmm...pitäskö ottaa mönkijälehteen yhteyttä..oisko kiinnostusta tehhä juttua... ois varmaan kiinnostavaa lukea ainakin tulevaisuuden mönkijäharrastajien yms..ja samalla vois valottaa vähän hintoja ja takuuasioita 

Ac 650 Trv H1 ´08