Jos jollakin alkaa kyseisen laitteen (koskee myös Kymcon vastaavaa Maxxeria) lyhyet valot väpättämään tai valahtaa osoittamaan alas, on syy mitä suuremmalla todennäköisyydellä valon linssipakettia kasassa pitävät pienet ruuvit. Ne on tehtaan jäljiltä liian pitkat ja ottaa kiinni toisiinsa. Niitä ruuveja on siinä linssipaketissa 8 kappaletta neljä etu- ja neljä takapuolella ja niiden päät ottaa kiinni toisiinsa. (Kuvassa punaisella ympyröidyt ruuvit, yksi on kuvassa linssipaketin takana näkymättömissä)
Korjausta varten tuo paketti pitää ottaa ulos valosta. Ensin kannattaa painaa sormin linssipaketti irti pallon mallisista säädön kiinnikkeistä niin tulee enemmän tilaa jatkotoimille. Sen jälkeen säädön ruuvin irroitus. Siinä on lukitusprikka valon muovikuorta vasten heti kannan alla valonkuoren sisäpuolella ja se täytyy nitkuttaa sopivalla talttaruuvarin kärjellä alas. Ite tuhosin ne prikat siinä hommassa ja korvasin ne kasatessa jousilla kuten usein on autoissa tehty valojen säätöruuveissa. Säätöruuvi on niin pitkä että ei mahdu pelkästään prikkaa irroittamatta ruuvamalla irtoamaan linssipaketista, kun se työntää pakettia eteenpäin niin tulee valon etureuna vastaan ennen kuin ruuvi on irti.
Kun se säätömekanismi on irroitettu tulee linssipaketin ulos saamisen vuoro. Jotta se mahtuu ulos täytyy ensin ottaa polttimo päältä pois (kolme ruuvia) Sitten nuo ensimmäisenä näkyvät neljä ruuvia avata ja nostaa paketti ulos osina.
Itselläni tämä kävi molemmissa etuvaloissa. Purin ne ja lyhensin jokaista ruuvia 1mm. Se riittää että linssipaketti kiristyy kunnolla.
Valo kasataan päinvastaisessa järjestyksessä.
Melko vaikea kirjottamalla opastaa mutta ehkä siitä jollekin on apua jos valot alkaa osottamaan maahan ja välkkymään tärinästä. Ei ole ihan ilmaiset nuo valot ja uusissa on varmaan ihan saman mittaiset ruuvit.
