
Miksi Catti ei kelpaa käyttäjille?
-
- Noppeli
- Viestit: 8
- Liittynyt: 17 Touko 2008 21:40
-
- Noppeli
- Viestit: 8
- Liittynyt: 17 Touko 2008 21:40
Re: Miksi Catti ei kelpaa käyttäjille?
Täällä tyytyväinen catti omistaja laitteena arctic cat 366 ajettu 700 km ei mitään vikaa ja tehoa löytyy hyvin ollakseen kolmepuolikas 

-
- Noppeli
- Viestit: 22
- Liittynyt: 12 Maalis 2009 20:11
- Mönkijä:: Arctic cat 366
Re: Miksi Catti ei kelpaa käyttäjille?
Joo täälläkin 366 omistaja ja mittarissa 1400 kilometria ilman mainittavia ongelmia.Tuntuu että nuo catin isot mallit ovat ainakin mönkijä lehdessä aina peräpäässä ja syyt ovat aina samat,vaihteisto,raskas ohjaus karkea moottorin käynti.Monesti laite on jo ajettu monessa testissä kypsään kuntoon ainakin jokin aika sitten taisi käydä 550 mallin kohdalla.Täällä pohjoisessa ainakin kuuluu että cattien moottorit ovat kestävyydeltään heikkoja mutta miten lie sitten todellisuudessa.Varmaan nämä isojen cattien omistajat joilla on kokemusta muista merkeistä voivat kertoa catin hyvät ja huonot puolet.Itse odotan mielenkiinnolla tuota uutta 450 mallia miten se otetaan vastaan!
Re: Miksi Catti ei kelpaa käyttäjille?
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös ac käyttänyt aiemmin suzukin tms moottoreita ennen vuotta 2008 jolloin ensimmäinen ac:n valmistama moottori tuli tonnikattiin? Kuuleman mukaan osa uusista moottoreista poiki ja niihin kai vaihdeltiin jotain uutta palikkaa takuukorjauksina. Juttuja liikkuu mutta onneksi itse olen välttynyt moottoriongelmilta ja tonnikatin sydän hörpöttää edelleen äkäisenä.
Mulle koko AC merkkinä oli aika tuntematon ennen ekaa kissaa mutta edelleenkään mainoksia ei oikein osu silmään muualla kuin mönkijä-lehdessä ja varmaan tuo onkin yksi syy miksei merkki ole yhtä yleinen kuin moni muu. Laite sinällään on hyvä ja takuukin toimii aikuisten oikeasti. Suurempi mainostaminen ja maahantuojan pyöriminen isoissa mönkijätapahtumissa muiden merkkien tapaan voisi korjata tilannetta.
Laitteesta mulla ei ole muuta negatiivista sanottavaa kuin se, että ohjaus lyö näpeille mutta ohjausiskari korjaa tämänkin, laite on iso ja melko painava joten niiden puiden välistä mistä honda luikahtaa ei katti mene. Paitsi jos se painollaan kaataa ne puut.. En myöskään ollut tyytyväinen turhan kesyyn ulkonäköön joten korjasin tilanteen maalaamalla koko laitteen mattamustaksi http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2382140.jpg.
Mulle koko AC merkkinä oli aika tuntematon ennen ekaa kissaa mutta edelleenkään mainoksia ei oikein osu silmään muualla kuin mönkijä-lehdessä ja varmaan tuo onkin yksi syy miksei merkki ole yhtä yleinen kuin moni muu. Laite sinällään on hyvä ja takuukin toimii aikuisten oikeasti. Suurempi mainostaminen ja maahantuojan pyöriminen isoissa mönkijätapahtumissa muiden merkkien tapaan voisi korjata tilannetta.
Laitteesta mulla ei ole muuta negatiivista sanottavaa kuin se, että ohjaus lyö näpeille mutta ohjausiskari korjaa tämänkin, laite on iso ja melko painava joten niiden puiden välistä mistä honda luikahtaa ei katti mene. Paitsi jos se painollaan kaataa ne puut.. En myöskään ollut tyytyväinen turhan kesyyn ulkonäköön joten korjasin tilanteen maalaamalla koko laitteen mattamustaksi http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2382140.jpg.
Atv Team Pumpulipersepojat
- Catiska
- 6WD
- Viestit: 430
- Liittynyt: 20 Loka 2008 17:45
- Mönkijä:: Polaris Ranger 570 ESP 2017
- Paikkakunta: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Miksi Catti ei kelpaa käyttäjille?
Kait se kissan vähyys on osin valmistajan syy, osin maahantuojan. Tosin, nyt tänä syksynä maahantuoja on aktivoitunut ainakin tv-mainosten osalta. Mutta, kokonaisuutena Sumeko on ollut aika passiivinen niin kelkkojen kuin mönkijöidenkin osalta. Myöskin jälleenmyyjäverkosto on selvästi huonompi kuin esim. Polaris tai CA.
Tehdas voisi ottaa omaan piikkiinsä myös malliston ehkä liiallisen vanhenemisen. Nykyiset "isot" kisut alkaa olla jo runkonsa, alustan ja ohjauksen osalta aikalailla jälkeen jääneitä. Runko on vanhanaikainen putkihäkki, painaa paljon. Alusta kait muuten ok, mutta iskarit/jouset kaipaisi säätöä. Ohjaus oli se mikä itseäni häiritsi eniten, se on aika "levoton", kauniisti sanottuna.
Se mistä kissassa pidin, oli yllättäin vaihteisto. Ehkä omassani loota oli jo saanut tarpeeksi kilsoja, se kytkeytyi hyvin ja helposti. Pidin myös vaihteistokaaviosta. Myös voimansiirto muutenkin oli mieleeni, liikkeelle lähtö tapahtui aina pehmeästi, kissamaisesti. Kissan ajoasento oli tilava, ohjaustanko kamala. Vetokoukku hyvässä paikassa vs. CA...
Eli, jos maahantuoja panostaisi enemmän mainontaan se ehkä kiinnostaisi enemmän myös jälleenmyyjiä. Jos tehdas uudistaisi malliston perusteellisesti ja päivittäisi ominaisuudet ajantasalle, kiinnostaisi se normi ostajaakin. Itse en pitkään miettisi jos tulisi uusi kissa tarjolle jossa viimeistely olisi kuin Yamista tai CA:sta, moottori herkkydeltään kuin 800R CA:sta, keskipakokytkin/vari kissasta sekä ulkoinen olemus/maavara yms. Mud Prosta. Rungoksi alupalkkirunko ja etulukoksi jotain automaattisempaa, niin siinä se olisi
Tehdas voisi ottaa omaan piikkiinsä myös malliston ehkä liiallisen vanhenemisen. Nykyiset "isot" kisut alkaa olla jo runkonsa, alustan ja ohjauksen osalta aikalailla jälkeen jääneitä. Runko on vanhanaikainen putkihäkki, painaa paljon. Alusta kait muuten ok, mutta iskarit/jouset kaipaisi säätöä. Ohjaus oli se mikä itseäni häiritsi eniten, se on aika "levoton", kauniisti sanottuna.
Se mistä kissassa pidin, oli yllättäin vaihteisto. Ehkä omassani loota oli jo saanut tarpeeksi kilsoja, se kytkeytyi hyvin ja helposti. Pidin myös vaihteistokaaviosta. Myös voimansiirto muutenkin oli mieleeni, liikkeelle lähtö tapahtui aina pehmeästi, kissamaisesti. Kissan ajoasento oli tilava, ohjaustanko kamala. Vetokoukku hyvässä paikassa vs. CA...
Eli, jos maahantuoja panostaisi enemmän mainontaan se ehkä kiinnostaisi enemmän myös jälleenmyyjiä. Jos tehdas uudistaisi malliston perusteellisesti ja päivittäisi ominaisuudet ajantasalle, kiinnostaisi se normi ostajaakin. Itse en pitkään miettisi jos tulisi uusi kissa tarjolle jossa viimeistely olisi kuin Yamista tai CA:sta, moottori herkkydeltään kuin 800R CA:sta, keskipakokytkin/vari kissasta sekä ulkoinen olemus/maavara yms. Mud Prosta. Rungoksi alupalkkirunko ja etulukoksi jotain automaattisempaa, niin siinä se olisi

Re: Miksi Catti ei kelpaa käyttäjille?
No, ei se ihan noin huono ole kuin annat ymmärtää. Pari polarista ja yhden katin atomeiksi purkaneena ja kasanneena jne voin van todeta, että ihan samanlaisia putkirunkoja noi muutkin ovat ja ohjauskin on samaa sarjaa, eli ei se ac on nyt niiiin jälkeenjäänyt on
. Isoissa kisuissa on muuten runko tehty uusiksi 08 lähtien mm pidentämällä akseliväliä. Pikkuset ovat vielä stubuja.Tuskin se vanhemman outin runko noista muista merkeistä kovinkaan paljoa eroaisi mutta tosta renestä bongasin kyllä eriävän rakenteen takaswingin suhteen. Tyylikkään yksinkertainen ja helppo pitää puhtaana mutta koko laitehan on tehty vähän erilaiseen tarkoitukseen. Sitä kyllä ihmettelen miksei noissa laitteissa ala olemaan ohjausiskaria vakiona kun kummasti parantaa ajettavuutta oli kyse sitten katista, pollesta tai muusta saman eturakenteen omaavasta härpättimestä. Varmaan suurin syy on juuri tuo maahantuojan passiivisuus ja jälleenmyyjien määrä.

Atv Team Pumpulipersepojat
- Catiska
- 6WD
- Viestit: 430
- Liittynyt: 20 Loka 2008 17:45
- Mönkijä:: Polaris Ranger 570 ESP 2017
- Paikkakunta: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Miksi Catti ei kelpaa käyttäjille?
Ei kait se akselivälin pidennys sitä runkoa nykyaikaisemmaksi tee tai edes kevyemmäksi? Jos kurkit katteiden alle, niin huomaat varmasti, että mönkkärien rungot on viime aikoina hieman muuttuneet. Kun kurkkaa ylemmäs eikä takaswingiin...
Ohjausiskarikin on jo monessa vakiona tai ainakin lisävarusteena, ainakin Yamaha, Polle ja CA tulee mieleen. Eli, ohjaustehostajan tärkeämpi merkitys noissa on mielestäni sen toiminta ohjausiskarina.
Siis selvyytenä, vielä reilu kuukausi sitten ajoin Kissalla, eli jonkun verran nuo mainitsemani asiat pohjautuu omaan kokemukseen. Hilkulla oli ettei seuraavakin olisi ollut kissa, Mud Pro, tarjouksiakin pyytelin ja sain.
Ohjausiskarikin on jo monessa vakiona tai ainakin lisävarusteena, ainakin Yamaha, Polle ja CA tulee mieleen. Eli, ohjaustehostajan tärkeämpi merkitys noissa on mielestäni sen toiminta ohjausiskarina.
Siis selvyytenä, vielä reilu kuukausi sitten ajoin Kissalla, eli jonkun verran nuo mainitsemani asiat pohjautuu omaan kokemukseen. Hilkulla oli ettei seuraavakin olisi ollut kissa, Mud Pro, tarjouksiakin pyytelin ja sain.
Re: Miksi Catti ei kelpaa käyttäjille?
Ei nyt aleta vänkäämään tai kuittailemaan mutta onhan noissa rungoissa muitakin eroja kuin akselivälin pidennys ja juu, kyllähän tuota kakkosmönkijää on tullut katsottua swingin yläpuoleltakin. Lisäksi tuo katti tuntuu kevyeltä vaikka onkin putkirunkoinen. Mutta hyvin pitkältihän nämä asiat ovat makuasioita ja tottumiskysymyksiä ja uskaltasimpa jopa väittää, ettei se normaali käyttäjä aina huomaa mitään eroa käytännössä mutta paperillahan specsit ovat mitä mellevin vääntämisen aihe 

Viimeksi muokannut msk383, 09 Joulu 2009 19:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Atv Team Pumpulipersepojat
- Catiska
- 6WD
- Viestit: 430
- Liittynyt: 20 Loka 2008 17:45
- Mönkijä:: Polaris Ranger 570 ESP 2017
- Paikkakunta: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Miksi Catti ei kelpaa käyttäjille?
Puntari mukaan vastaava kisu on selvästi painavampi kuin vastaava outti, jos siihen haluat verrata.
Juu, turha näistä on vängätä, nämä on makuasioita. Ja kerroin omat makuasiani. Jossainhan syyt kuitenkin piilee, ettei kisu käy hyvin Suomessa kaupaksi, eikä syitä varmasti ole vain yksi. Mielestäni kone on kuitenki parempi kuin mitä myyntiluvut kertoo, sama kelkkojenkin osalta.
Juu, turha näistä on vängätä, nämä on makuasioita. Ja kerroin omat makuasiani. Jossainhan syyt kuitenkin piilee, ettei kisu käy hyvin Suomessa kaupaksi, eikä syitä varmasti ole vain yksi. Mielestäni kone on kuitenki parempi kuin mitä myyntiluvut kertoo, sama kelkkojenkin osalta.
Re:
Paitsi jos kyseessä on ACatv m kirjoitti:Joo, ei kannata kaikkea ottaa täydestä, mitä täällä kirjotellaan.
Oot varmaan huomannu, et se on aina paras, minkä ite omistaa.

Ei kelpaa varmaan siksi, että ainakin omalla kohdalla peli osottautui melko sudeksi. Ehkä kyseessä oli maanantai kappale, mutta oli tai ei, niin huononmaun se jätti silti. Eikä toista kissaa täällä tule näkymään.
Re: Miksi Catti ei kelpaa käyttäjille?
Ei varmaankaan ole kysymys siitä etteikö Catti käyttäjille kelpaisi. Jotenkin tuntuu jopa siltä, että merkki olisi lisännyt Suomessa markkinaosuuttaan ja mikäli nykyiset markkinointiponnistelut tuottavat hedelmää niin markkinaosuus kasvaa jatkossakin. Kaikki merkit eivät kuitenkaan voi olla markkinajohtajia. Markkinointi lienee yksi syy siihen miksi Catti ei sitä ole ollut. Merkillä on myös suhteellisen lyhyt historia ATV-puolella verrattuna esim. japseihin. Tämän päivän myynteihin vaikuttanee myös jonkinasteinen viive teknisessä kehityksessä. Mun käsittääkseni Catteja on myyty mutkattomina laitteina isolla maavaralla. Nykyään kun kaiken maailman finessit on pop niin ilman niitä on vaikea pärjätä kilpailussa kun puhutaan uusista laitteista. Itse olen ihan tyytyväinen omaan Cattiini. Se on tekniikaltaan riittävän yksinkertainen, kestävä ja toimintavarma peli. Juuri sellainen kuin meikäläisen mönkijän pitää ollakin. Tehoja, digidigiä ja blingblingiä en kaipaa pätkän vertaa.
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
- All-Terrain Vehicle
- Tracks
- Viestit: 2072
- Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
- Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu
Re: Miksi Catti ei kelpaa käyttäjille?
Joo vähän on vielä heikko asema Catilla Suomessa. Itekin kun oon nyt vähän tutkiskellut näitä täällä mönkijäpuolella, ja kelkkapuolella, niin aika vähän tuntuu näitä mönkijöitä olevan täällä palstalla. Mutta kun mönkijöitä ja kelkkkojakin kun on Catilalla niin paljon, ja vaikka mitä mallia. Mutta varmaan just kun ei täällä vielä niin tunnettu. Maailmallahan tällä vissiin oli parempi asema kun mitä esim. Can-Amilla, muistaakseni joskus luin mönkijä lehdestä. Varmaan vielä vaikuttaa se, kun ei oo meilläpäin jälleenmyyjiä tällä. Täällä Polariksia ylivoimaisesti eniten, jostuen siitä, että aktiivinen kauppias ja onhan se muutenkin Suomen myydyimpiä, ellei myydyin.
Tuntuu olevan tuosta kestävyydestäkin niin monenlaista kantaa. Mutta yleisesti nämä vissiinkin on melko "karkeita" työjuhtia. Mutta eiköhän nämäkin tästä lisäännny, kun saadaan mainonta ja muu kuntoon
Tuntuu olevan tuosta kestävyydestäkin niin monenlaista kantaa. Mutta yleisesti nämä vissiinkin on melko "karkeita" työjuhtia. Mutta eiköhän nämäkin tästä lisäännny, kun saadaan mainonta ja muu kuntoon

Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Re: Miksi Catti ei kelpaa käyttäjille?
Pitkälti mielipiteet perustuvat kokemuksiin ja omiin mieltymyksiin. Toiset antavat arvoa kaikelle fancylle ja uusimmalle tingentangelille ja toisille taas käy vain yksinkertainen sekä hyväksi havaittu, tai vain totuttu tekniikka. Joillakin taas tärkeää on muut toiminnut kuten esim myyjän palvelut ja ylläpito kuten esim takuu jne ja jotkut taas laskevat arvoa sille, että laite on kokoajan se testien parhain ja omaa uusimmat sekä nykyaikaisimmat mutterit. Onhan meissä ihmisissäkin metroseksuaaleja, gootteja, äijiä ja ties mitä
. Tokihan se on mieltä ylentävä tunne jos kokee ajavansa parhaalla mitä rahalla saa mutta mutta.. Eiköhän toi katti ala lisääntymään suomessa ja nyt jo on nähtävissä, että monet valtamerkit ovat vähentyneet erinäisissä tapahtumissa. Liekö sitten syy osittain paskassa kaupan jälkihoidossa tai sitten vain jostain muusta syystä?
Itse pysyn mielipiteeni takana että AC on hyvä laite ja suosittelen sitä edelleen maastomönkijän ostajalle. Itse olen kokemuksesta huomannut ettei se suurin valmistaja, markkinointi tai edes keltaiset muovit takaa tyytyväisyyttä

Itse pysyn mielipiteeni takana että AC on hyvä laite ja suosittelen sitä edelleen maastomönkijän ostajalle. Itse olen kokemuksesta huomannut ettei se suurin valmistaja, markkinointi tai edes keltaiset muovit takaa tyytyväisyyttä

Atv Team Pumpulipersepojat