Pappilan EX 650H1 LE -2007 päiväkirja. Remonttia yms...

Keskustelua Arctic Cat mönkijöistä.
jampe69
3WD
Viestit: 108
Liittynyt: 16 Syys 2010 21:03
Mönkijä:: AC 650 TRV H1´08
Paikkakunta: MLI

Re: Pappilan 650H1 LE -2007. Catin koneremontti keskustelua!

Viesti Kirjoittaja jampe69 »

Ac 650 Trv H1 ´08
jampe69
3WD
Viestit: 108
Liittynyt: 16 Syys 2010 21:03
Mönkijä:: AC 650 TRV H1´08
Paikkakunta: MLI

Re: Pappilan 650H1 LE -2007. Catin koneremontti keskustelua!

Viesti Kirjoittaja jampe69 »

notta jee! n. 11h ajoa takana. ekat öölit vaihettu ja uutta vinssiä ja rengasta tuusattu. ledivalot kun saa vielä kiinni kamppeeseen niin a vot. hyvin tuo rullaa mitä nyt vuoden pihalla seissyt akku kiukuttelee mutta nykäsemälllä sitten jos ei muuten ;)
parit safarit käyty mylläämässä ja onhan se mukavaa. viikonloppuna uudestaan.
Ac 650 Trv H1 ´08
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan 650H1 LE -2007. Catin koneremontti keskustelua!

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Ruppee olemaan 300h ja 3000km mittarissa pikkuhiljaa. Tarkalleen taisi olla 296h ja 2900km.

Eilen -24c pakkasessa tehdyt lumityöt pistivät sormet koetukselle. Broncon käyttökatkaisin oli pikkusen jäykän oloinen, mutta sai nuo lumet puskettua. Lauhemmalla kelillä sitten tarkotaan ja levennetään ajouria. Alkaa olla sen verran lunta, että penkkojen päälle ei enää puskulevyllä saa työnnettyä. Luiskatut penkat ovat sen verran kovettuneet, että niille voi vielä lykätä.

Uudella imukaulalla tyhjäkäyntikin on pysynyt kohdallaan. Mitä nyt eilen meinasi vähän yskiä, mutta pistetää kelin piikkiin.

Kevättä ootellessa... :)
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan 650H1 LE -2007. Catin koneremontti keskustelua!

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Kevättä ootellaan kirjaimellisesti. Tänään lumitöiden aikana sammui mystisesti ja nyt ei suostu starttaamaan. Alkoi polttamaan käynnistyksen sulaketta ja nyt ei starttaa, eikä kyllä polta sulakettakaan. Virtaa on, sammutin ei ole päällä yms.

Eipä siinä mittään, mutta rämpijä on tuolla metässä ajouralla. Sen verran palo hermo, että purin etukatteen ympärystän pois. Lupasin rouvalle, että tuon vaikka kilon palasina pois jos ei muu auta. Huomenna kävästään traktorilla mutka tuolla uralla.

Ei tuohon ole oikein luottoa, pitänee purkaa atomeiksi tuo johtosarja runkopalkista ja etsiä se mahdollinen murtuma tms.

Nyt on taas killin ajatukset koko harrastamista kohtaan... ------> Saunaan. =D>
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan 650H1 LE -2007. Catin koneremontti keskustelua!

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Aamulla sain tuon värkin metästä pois kun tehtiin "pakkostartti". Tuonne tallin vintille sen sitten sammutin ja nyt on vietetty aikaa lukien kytkentäkaavioita yms.

Tällä hetkellä tilanne seuraava: Virrat tulee päälle, valot toimii ja vinssi toimii. Käynnistysnapista ei pyöritä starttia. Eikä myöskään tule startin releelle herätettä (vihree johto). Jos startille menevään päävirtajohtoon syöttää virtaa, startti pyörii muttei käynnisty.

Huomena parit mittailut ja ihmetttelyä lisää. Purin tuon monitoimikatkaisimen, mutta siinä en hoksannut mitään fyysistä vauriota. Samaten virtalukon purin osiksi ja tarkastin sisuskalujen kunnon. Huomenna pitää myös muistaissa kahtoa millainen kipinä tulpassa on...

P*ska homma... Onneksi on pari hyvää ystävää, jotka ymmärtää kytkentäkaavioiden päältä pikkusen enemmän kuin minä.

:?
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan 650H1 LE -2007. Koneremonttia & sähkövikkoo... :-(

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Kipinä tulee kun starttia pyörittää "pakolla". Starttinapin kautta ei tapahdu mitään... Liekkö nyt niin, että sammuttimen toimintaan syventyisi lisää.

Onneksi on edes kylmä talli missä voi ihmetellä. Tympäsis tuolla tuulessa ja tuiskussa värkätä...

Nythän tuo ei ees kovin v*tuta. Katotaan huomenna kun näyttää alkavan satamaan lunta. :evil:

Kuvat on kivoja...
Kuva

Tuossa syylärin edessä näkyy oikein suunnittelun kukkanen... Hyvin kerää lunta tuohon muoville, joka on keskellä syyläriä. Tartte ihmetellä jos välillä vähän flekti pyörii kun lunta auraa.

:badgrin:
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan 650H1 LE -2007. Koneremonttia & sähkövikkoo... :-(

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tämä päivä meni sitten mittaillessa ja syventyessä sähkökaavion ihmeelliseen maalimaan. Minulle, joka ymmärrän sähköstä erittäin vähän homma oli haastellinen. Onneksi veljmies tuli avuksi. -15c pakkasessa oli ihan mukavoo hommoo. Käytiin läpi eri vaihtoehdot ja loppujen lopuksi päädyttiin siihen, että monitoimikytkin antautui käynnistynapin osalta. Ei ole noin äkkiseltään ihmisen purettavissa, joten menee joko uuden hankinnaksi tai sitten vaihtoehtoisen nappikäynnistyksen rakentamiseksi. Kaiken hauskuuden keskellä aattelin kokeilla, vieläkö tuo polttaa jarruvalokatkaisijasta 30a pääsulakkeen... Johdot paikalleen ja... ei polta nyt sulaketta :shock:

Sen verran purettiin tuota lisää, että saatiin johtosarjaa mahdollisimman paljon näkösälle. Mistään ei löytynyt selvää murtumaa tms, joten emme suolistaneet sarjaa levälleen.

Illan kunniaksi kasasin tuon värkin nippuun ja lopuksi hyppylangalla käyntiin. Ajoin äärimmäisen varovasti pari kierrosta pihalla ja äkkiä talliin :lol:

Pitää nyt kerätä tarvikkeet ja tehdä tuo nappikäynnistys uusiksi. Ellei sitten tuon monitoimikatkaisin ole "riittävän edullinen". Sitä sopii epäillä kun miettii tämän varaosahinnoittelua. Esimerkiksi nuo ajovalopolttimot maksaa 19€ kpl, joten p*skalle tulee hyvä kilohinta. Valothan tuossa ei ole mitkään häävit, joten parin polttimon hinnalla keulaan saa tehtyä kunnon työvalot vaikka Xenoneilla. Olisi edes nuo polttimot "aftermarket" tyyppisiä, mutta kun ei.

Monitoimikatkaisin rapakon takana antaa seuraavat speksit. 0509-014 HANDLE CONTROL,LEFT-ASSY (W/ OVERIDE) | (inc. 2-4) $63.38... Sumekon tietäen en yhtään ihmettelisi jos tuossa hinnassa 0 perässä tai vähintään 1 edessä.

Mittauksista tehtiin perusteellinen muistio vastaisuuden varalle. :)
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: Pappilan 650H1 LE -2007. Koneremonttia & sähkövikkoo... :-(

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Kuis sveduissa?
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan 650H1 LE -2007. Koneremonttia & sähkövikkoo... :-(

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Jaa, en ossoo sanoa... Mistähän tuota Ruotsin puolelta voisi katsella...

No, sen verran selvisi tänään, että Sumeko haluaa tuosta monitoimikatkaisimesta noin 125€... Tyypillistä maahantuojan hinnoittelua. Eikä varmaan yllätys ollut sekään, että osaa ei ole Suomessa. Toimitusaika noin 2 viikkoa?

Jos kyseessä olisi työkone, jolla pitäisi leipä tienata niin tämmösellä varaosapolitiikalla merkki vaihtuisi justiinsa eikä heti... Itsestä tuntuu siltä, että mitä noita osia varastossa pitämään kun kyseessä on vain harrastepeli :evil:
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: Pappilan 650H1 LE -2007. Koneremonttia & sähkövikkoo... :-(

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Näinhän se,ja kiinasta tulee laiva 2 kertaa vuodessa.Mikähän se merkki sitte olis??? :roll:
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan 650H1 LE -2007. Koneremonttia & sähkövikkoo... :-(

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Esitit hyvän kysymyksen...

Mahdolliseen seuraavaan merkkiin vaikuttaa ainakin minulla omalla alueella vaikuttavat jälleenmyyjät. Iisalmessa on monipuolinen edustus Can-Amista, Hondasta, Polariksesta ja Catista.

Tuostapa sitten miettimään... Jokaisesta jälleenmyyjästä kun on muotoutunut jonkinlainen käsitys omien ja kavereiden kokemusten perusteella... :)
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan 650H1 LE -2007. Koneremonttia & sähkövikkoo... :-(

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Monitoimikatkaisimen korjaus: Voipi soveltaa muihinkin vastaaviin...

Katkaisin suolistettuna.
Kuva

Käynnistysnapin lukituslipare. Nappi ei sovi tulemaan rungosta ulos ilman starttinapin irroitusta.
Kuva

Vikapaikka joka selvisi mittaamalla... Sammutusnapin diodi oli palanut.
Kuva

Diodin voi uusia tai suorittaa ohitusleikkauksen.
Kuva

Monitoimikatkaisimen kytkentäkaavio.
Kuva

Tätä mönkijää vaivannut sähköongelma löytyi "tuurilla". Kyseinen johtonippu kulkee runkopalkin vieressä ja tuo hieraantunut johto otti maihin jarrua käytettäessä. Tällöin paloi joko 10a startin sulake tai 30a pääsulake. Johtosarja rungosta irti, korjaus ja kiinnitys. Tämä paikka sijaitsee penkin vieressä oikealla, missä on etu- ja takakatteen liitoskohta.
Kuva

Pihassa oottamassa uusia seikkailuja.
Kuva

:)
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: Pappilan 650H1 LE -2007. moottori & sähkö remonttia. OK :-)

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

=D> =D>
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pappilan 650H1 LE -2007. moottori & sähkö remonttia. OK :-)

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tällä viikolla on saanut joka päivä aurata pihaa auki... Hyvin toimii, joten tässä vaiheessa pitää olla tyytyväinen. Lumilevyn nostoa aattelin vähän fiksata. Joissakin näkee tuolla alhaalla rissan ja semmosta aateltiin kokeilla.

Pikku Catissa rissa oli muovinen ja se ei kestänyt. Metallista rissaa ei tahdo löytyä paikallisista liikkeistä... Pitäneekö tuo käydä teettämässä kuten edelliseen. :)

Rissalla aattelin muuttaa tuota nostokulmaa. Nythän tuo naru putoaa melkeen suoraan liukukidalta alas.
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: Pappilan 650H1 LE -2007. moottori & sähkö remonttia. OK :-)

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Laitas mulle yv:nä maili osoite niin laitan muutaman kuvan mun väkipyörä kehitelmästä.Laittasin tänne,mutta ku.......... :oops:
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Vastaa Viestiin