Tämä päivä meni sitten mittaillessa ja syventyessä sähkökaavion ihmeelliseen maalimaan. Minulle, joka ymmärrän sähköstä erittäin vähän homma oli haastellinen. Onneksi veljmies tuli avuksi. -15c pakkasessa oli ihan mukavoo hommoo. Käytiin läpi eri vaihtoehdot ja loppujen lopuksi päädyttiin siihen, että monitoimikytkin antautui käynnistynapin osalta. Ei ole noin äkkiseltään ihmisen purettavissa, joten menee joko uuden hankinnaksi tai sitten vaihtoehtoisen nappikäynnistyksen rakentamiseksi. Kaiken hauskuuden keskellä aattelin kokeilla, vieläkö tuo polttaa jarruvalokatkaisijasta 30a pääsulakkeen... Johdot paikalleen ja... ei polta nyt sulaketta
Sen verran purettiin tuota lisää, että saatiin johtosarjaa mahdollisimman paljon näkösälle. Mistään ei löytynyt selvää murtumaa tms, joten emme suolistaneet sarjaa levälleen.
Illan kunniaksi kasasin tuon värkin nippuun ja lopuksi hyppylangalla käyntiin. Ajoin äärimmäisen varovasti pari kierrosta pihalla ja äkkiä talliin
Pitää nyt kerätä tarvikkeet ja tehdä tuo nappikäynnistys uusiksi. Ellei sitten tuon monitoimikatkaisin ole "riittävän edullinen". Sitä sopii epäillä kun miettii tämän varaosahinnoittelua. Esimerkiksi nuo ajovalopolttimot maksaa 19€ kpl, joten p*skalle tulee hyvä kilohinta. Valothan tuossa ei ole mitkään häävit, joten parin polttimon hinnalla keulaan saa tehtyä kunnon työvalot vaikka Xenoneilla. Olisi edes nuo polttimot "aftermarket" tyyppisiä, mutta kun ei.
Monitoimikatkaisin rapakon takana antaa seuraavat speksit. 0509-014 HANDLE CONTROL,LEFT-ASSY (W/ OVERIDE) | (inc. 2-4) $63.38... Sumekon tietäen en yhtään ihmettelisi jos tuossa hinnassa 0 perässä tai vähintään 1 edessä.
Mittauksista tehtiin perusteellinen muistio vastaisuuden varalle.
