Arctic Cat 650 4x4
Re: Arctic Cat 650 4x4
Mulla 650 Kawa, eli sama motti kun tuossa catissa. Ei ole ollut mitään tuommosia edellämainittuja ongelmia ja alla aika karkea kuvioiset 28" swamppi kopiot! Vari on ihan vakio. Ilmeisesti Kawassa on sitten erilaiset välitykset kun ei ongelmia ainakaan omalla kohdalla. 750 Kawassa on ymmärtääkseni tuo vari täysin sama, enkä ole ainakaan kuullut ongelmia niidenkään omistajilta. Itse olin kyllä varautunut tuon varikitin hankintaan kun isot renkaat hankin, ja jonkin verran olin yllättyn kun ei suurempaa puutumista ole ollut...
Re: Arctic Cat 650 4x4
Varsinkin pakki on näissä kawan koneella varustetuissa cateissa ja tietysti kawoissa aivan liian pitkä, hihnan käry tuiraa herkästi nokkaan.
Jäällä kokeilin GPS:llä paljon menee pakilla ja tuossa reilu 80km/h paikkeilla loppu multa ainakin kantti, vähempikin vauhti pakilla riittäs.
Kawan mylly on aika tarkka siitä, että hihna on tarpeeksi kireällä.
Jäällä kokeilin GPS:llä paljon menee pakilla ja tuossa reilu 80km/h paikkeilla loppu multa ainakin kantti, vähempikin vauhti pakilla riittäs.
Kawan mylly on aika tarkka siitä, että hihna on tarpeeksi kireällä.
Re: Arctic Cat 650 4x4
Mitenkäs te ootte sitä remmin kireyttä mitanneet? Tuolla Kawa topikin kuvasarjassa esitetty tapa on mielestäni hiukka semmonen tulkinnan varainen juttu, ja veikkaan että niin monta eri tulosta saa mittauksesta kun on mittaajiakin...? Opushan näyttää välykseksi 22-27mm. Itte uskon että ainakin omassani on kaikki säädöt kohdallaan vaikka sain mitatessa vähän reiluja tuloksia. Sitten korjausmanuaali näyttää uuden remmin leveydeksi 29,7-30,3mm!? Mulla on uus remmi hyllyssä jonka tilasin sen takia kun luulin alkuperäisen jo vaihtokelpoiseksi jonka alaraja olis taas opuksen mukaan 28mm!? Uusi remmi on kuitenkin todellisuudessa n. 28,5mm digityöntömitalla mitattuna ja kyse siis uudesta Kawan alkuperäis varaosasta!! Vertasin vielä uutta remmiä vierekkäin 100h ajettuun, eikä silmin nähtävää kulumista ollut. Eli ei noihin korjausmanuaalien lukuihinkaan ole aina näköjään luottamista... 

Re: Arctic Cat 650 4x4
Noissa on ameriikan väen suojaksi sytkää myöhästetty heti tyhjäkäynnistä ylöspäin pehmentämään varin kiinniottoa. Voiman puutos voidaan poistaa esim moosen pikkusella boxilla tai noilla ohjelmoitavilla sytkäboxeilla.Toivo kirjoitti:usa kirjoitti:terve
onkos muilla 650 twinin omistajilla ollu seuraavanlaisia "ongelmia"
esim: kun on jossain jyrkässä nousussa ja joutuu lähtemään ns nollista niin aluksi tuntuu ettei tapahdu oikein mitään mutta kyl se sit herää jossain vaiheessa ja sitten kyllä vastaa kaasuun ihan hyvin samoin vapaalla kiertää tyhjäkäynniltä heti ihan ok.
Säätäjällä tarkoittanet mäkijarrua. Sen ei pitäis liikkeelle lähtöä hidastavan. Tosin varikopan sisällön huolellinen putsaus ei ole koskaan pahitteeksi. Itelläni kun oli 27" mudlitet niin laitoin daltonin kitin. Se muuttaa nimenomaan liikkeelle lähtöä siten, että vari nappaa kiinni korkeammilla kierroksilla ja muuttaa välitystä hieman tiheämmäksi. Ongelma, minkä havaitsin siinä kitissä on se, että varin kiinni nappaaminen on niin terävä nykäsy että pehmosella tai kalliolla pito lähtee. Itse ratkaisin asian laittamalla variin orkkisjouset takas ja vaihdoin 25" mudlitet tilalle. Nyt pääsee hiipimällä liikkeelle. Remmi pitää olla oikealla kireydellä eli 22-27mm vapaaliike.Tuntuu olevan ominaisuus... Oiskohan tällä säätäjällä tekemistä mitään asian kans? Siis sillä joka on variaattorikopassa ja säätää ykkösvariaattoria. Ite teen joskus tiukassa paikassa niin ettää nostan kierrokset jarrupäällä. sitten ku tuntuu että kissa herää niin kaasu pohjaan ja jarru pois. Hyllyssä ois oottamassa uudet jouset variaattoriin... Onko muilla kokemusta kawasakin variaattorin virittelystä?myös pakilla (keltanen nappi pohjassa) esim ojasta jos joutuu nousemaan pois niin on kyllä niin väsynyttä että hyvä että jaksaa edes nousta pois ojasta.
renkaat on 27 tuumaset.
varin remmi on n 2-3mm liian löysällä voisiko johtua siitä?
Mulla on etuperässä vasemmalla puolen yhden kuoren pultin alla kiinni noin tuuman kanttiinsa oleva peltilätkä johon on stanssattu välitys. Itelläni TL peli niin siinä 3.6, tuohon kawan koneen pitkiin välityksiin 4.0 olis tarpeen. Cattila on kuitenkin aikalailla painavampikin ku kawa. En myöskään ymmärrä miksi huippunopeus pitää saavuttaa pakillausa kirjoitti:vm 2006 toi on eli sen mukaan pitäs olla kyl se tiuhempi perä.

Minäkin voisin olla voittaja! Ei puutu muuta kuin älykkyys, koulutus, kunnianhimo ja parturi. Pienestä se on kiinni...
Never Settle For Second Best.
Pariuraa
Never Settle For Second Best.
Pariuraa
Re: Arctic Cat 650 4x4
Mittaus on aikalailla perstuntumalla sopivaksi. Noin tuuman ku peukulla painaessa antaa myöden nii se on siinä. Remmin leveyttä mitataankin erillä lailla ja jos sulla se service manuaali on siinä käsillä niin 2-30 sivulta kohdasta inspecting löytyy metodi. Eli mittauksessa otetaan huomioon remmin sivujen kulmat jotka ovat lautasia vasten eikä pelkkä yläreunan leveys.KVF kirjoitti:Mitenkäs te ootte sitä remmin kireyttä mitanneet? Tuolla Kawa topikin kuvasarjassa esitetty tapa on mielestäni hiukka semmonen tulkinnan varainen juttu, ja veikkaan että niin monta eri tulosta saa mittauksesta kun on mittaajiakin...? Opushan näyttää välykseksi 22-27mm. Itte uskon että ainakin omassani on kaikki säädöt kohdallaan vaikka sain mitatessa vähän reiluja tuloksia. Sitten korjausmanuaali näyttää uuden remmin leveydeksi 29,7-30,3mm!? Mulla on uus remmi hyllyssä jonka tilasin sen takia kun luulin alkuperäisen jo vaihtokelpoiseksi jonka alaraja olis taas opuksen mukaan 28mm!? Uusi remmi on kuitenkin todellisuudessa n. 28,5mm digityöntömitalla mitattuna ja kyse siis uudesta Kawan alkuperäis varaosasta!! Vertasin vielä uutta remmiä vierekkäin 100h ajettuun, eikä silmin nähtävää kulumista ollut. Eli ei noihin korjausmanuaalien lukuihinkaan ole aina näköjään luottamista...
Minäkin voisin olla voittaja! Ei puutu muuta kuin älykkyys, koulutus, kunnianhimo ja parturi. Pienestä se on kiinni...
Never Settle For Second Best.
Pariuraa
Never Settle For Second Best.
Pariuraa
Re: Arctic Cat 650 4x4
No niinhän se taitaakin olla kun tarkemmin kuvia kattoo, ja laitetaan osa huonon lontoon kielitaidon piikkiin!

Mulla on tuo manuaali koneella PDF tiedostona ja yritin kopsata niitä sivuja tänne missä näkyy nuo remmin tarkistus systeemit, mutta en saanu onnistumaan? Vissiin ovat jotenkin suojattu? Pitää koittaa huomenna jollain konstilla uudestaan...


Mulla on tuo manuaali koneella PDF tiedostona ja yritin kopsata niitä sivuja tänne missä näkyy nuo remmin tarkistus systeemit, mutta en saanu onnistumaan? Vissiin ovat jotenkin suojattu? Pitää koittaa huomenna jollain konstilla uudestaan...
Re: Arctic Cat 650 4x4
täytyy ny kaydä hommaamassa se ulosvetäjä ja lähtee sillä varin remmin kiristyksellä liikkeelle ja uus remmi myös hyllyyn jos ei toi kiristys auta.
mistäs semmosen moosen boksin vois tilata? ei vissii suomesta löydä ?
mistäs semmosen moosen boksin vois tilata? ei vissii suomesta löydä ?
Bensalla pestään pensselit ja diiselillä tehdään voimaa.
- vinssimestari
- 6WD
- Viestit: 287
- Liittynyt: 10 Joulu 2005 21:17
- Paikkakunta: oulun laidalla. 650v2
Re: Arctic Cat 650 4x4
mul ois jouten.. semmonen moose
Re: Arctic Cat 650 4x4
Paljonko oot vailla? poistaako se sitä kaasun viivettä?vinssimestari kirjoitti:mul ois jouten.. semmonen moose
- vinssimestari
- 6WD
- Viestit: 287
- Liittynyt: 10 Joulu 2005 21:17
- Paikkakunta: oulun laidalla. 650v2
Re: Arctic Cat 650 4x4
yv lähti.
Re: Arctic Cat 650 4x4
mikähän mahtaa mättää ku ei meinaa kattila lähtee millään käymään näillä pakkasilla eile lähti loppujen lopuks käyntii ku pistin auton sisätila lämmpärin puhaltaa konehuoneeseen pariksi tunniksi ... kastelee lievästi tulpat ( tulpat n 2 viikkoa vanhat ja 10 h ajetut ) ja kuivaamisen jälkeen ei edes lupaa käynnistyä. narulla ku nykii ni lähtee käymään mut sammuu heti.
onkos noi katit herkkiä kondensoimaan vettä tankkiin ?
kaasari pelien kanssa kyllä tullu vähä ähellettyä jokune aika sitten lähinnä rossi pyörien kanssa mutta ei naitten twini koneiden kanssa.
onkos noi katit herkkiä kondensoimaan vettä tankkiin ?
kaasari pelien kanssa kyllä tullu vähä ähellettyä jokune aika sitten lähinnä rossi pyörien kanssa mutta ei naitten twini koneiden kanssa.
Bensalla pestään pensselit ja diiselillä tehdään voimaa.
Re: Arctic Cat 650 4x4
Sama homma täällä. Bensa haiskahti kun starttailin. Autolla vähän lisävirtaa niin lähti käyntiin. Yllätys oli kuin nihkiästi lähti käyntiin. Tulpan vaihto kävi kyllä mielessä ku uudet ois jo valmiina.usa kirjoitti:mikähän mahtaa mättää ku ei meinaa kattila lähtee millään käymään näillä pakkasilla eile lähti loppujen lopuks käyntii ku pistin auton sisätila lämmpärin puhaltaa konehuoneeseen pariksi tunniksi ... kastelee lievästi tulpat ( tulpat n 2 viikkoa vanhat ja 10 h ajetut ) ja kuivaamisen jälkeen ei edes lupaa käynnistyä. narulla ku nykii ni lähtee käymään mut sammuu heti.
onkos noi katit herkkiä kondensoimaan vettä tankkiin ?
kaasari pelien kanssa kyllä tullu vähä ähellettyä jokune aika sitten lähinnä rossi pyörien kanssa mutta ei naitten twini koneiden kanssa.
Onko kukaan asentanut lämmitintä mönkijään? Jokin pienitehoinen letkulämmitin varmaan hoitais homman...
Kyllä tällaisten yksinkertaisten bensa vehkeiden pitäis lähtä käyntiin kelillä ku kelillä.
Re: Arctic Cat 650 4x4
on se vähä noloo kun n 10 tkm rullattu 260 linhai tärähtää tulille vierestä ku palmun alta tosin komean sinisen pilven saattelemana
vanha polle lähti kelillä ku kelillä käyntii myös.
kaippa tommosen letku lämppärin vois saada asennettuu, onhan noissa kelkoissakin lohkolämppäreitä.

kaippa tommosen letku lämppärin vois saada asennettuu, onhan noissa kelkoissakin lohkolämppäreitä.
Bensalla pestään pensselit ja diiselillä tehdään voimaa.
Re: Arctic Cat 650 4x4
Oma cattila oli alussa mahdotonta saada säätöihin ja käymään kunnolla. Dynojettejä ei saanu ollenkaan pelaamaan. Ongelmana oli, että kaasarit eivät olleet synkassa. Säätö 5€ ja sen jälkeen on pelannut.
Itelläni tämä pakkaskelin startti kylmällä koneella menee seuraavanlaisesti:
Virta päälle, ryyppyvipu niin pitkälle ku menee (plussakeleillä sitä laitetaan ihan pikkasen vaan muodon vuoksi), napakka nykäsy narusta ja kone käy. Jostain syystä startilla pyörittäminen ei vaan kunnolla käynnistä ja varsinkaan jollei ensiksi kunnolla ryypytä. Jotkut lorottaa masinoliakin tankkiin, sekin voi auttaa.
Itelläni tämä pakkaskelin startti kylmällä koneella menee seuraavanlaisesti:
Virta päälle, ryyppyvipu niin pitkälle ku menee (plussakeleillä sitä laitetaan ihan pikkasen vaan muodon vuoksi), napakka nykäsy narusta ja kone käy. Jostain syystä startilla pyörittäminen ei vaan kunnolla käynnistä ja varsinkaan jollei ensiksi kunnolla ryypytä. Jotkut lorottaa masinoliakin tankkiin, sekin voi auttaa.
Minäkin voisin olla voittaja! Ei puutu muuta kuin älykkyys, koulutus, kunnianhimo ja parturi. Pienestä se on kiinni...
Never Settle For Second Best.
Pariuraa
Never Settle For Second Best.
Pariuraa
- vinssimestari
- 6WD
- Viestit: 287
- Liittynyt: 10 Joulu 2005 21:17
- Paikkakunta: oulun laidalla. 650v2
Re: Arctic Cat 650 4x4
korjataan sen verran että tämä käy vain v2 malliinvinssimestari kirjoitti:mul ois jouten.. semmonen moose