tutkiskelin noita tulppia vähä tarkemmin ja on kyllä niin vähän kosteita että käynnistymättömyys ei johdu siitä, vaan taitaa olla ryyppy vaijeri poikki. lämmitin koneen lämmppärillä taas lämpimäksi ja lähti heti käyntiin, lämpimällä koneella kun kokeilin pistää ryyppyä niin koneen käynti ei muuttunut yhtään. täytyy huomenna päivän valossa paremmin tarkastella asiaa kun ei pohjolan tallissa oikein nää enää tähä aikaa.
mites muilla muuten toi ryypyn vipu kääntyy ?
omassa katissa vipu kääntyi vähän yli 90 astetta eli ryyppy päällä vipu sojottaa suurin piirtein taivasta kohden.
Tossa eilen kun väänsin ni vipu kääntyikin 180 astetta (ei ole aijemmin kääntynyt) eli ryyppy vipu osoittaa taaksepäin, no en siihen sen enempää kiinnittänyt huomiota sillä aattelin että vaijeri on vaan ollu jumissa ja kun vipu sojottaa ylöspäin niin on ns 1/2 ryyppy ja kun vipu osoittaa taaksepäin niin täys ryyppy. Vähä niinku pollen kaasari kelkoissa ja vanhemmissa pollen mönkijöissä.
Bensalla pestään pensselit ja diiselillä tehdään voimaa.
Darth kirjoitti:Itelläni tämä pakkaskelin startti kylmällä koneella menee seuraavanlaisesti:
Virta päälle, ryyppyvipu niin pitkälle ku menee (plussakeleillä sitä laitetaan ihan pikkasen vaan muodon vuoksi), napakka nykäsy narusta ja kone käy. Jostain syystä startilla pyörittäminen ei vaan kunnolla käynnistä ja varsinkaan jollei ensiksi kunnolla ryypytä.
Jostain kumman syystä tämä ohje näyttää toimivan. Kai ne kipinät karkaa sinne starttiin
mulla on tuo copperheadin boxi ja ei lähe ees lämpimänä käymään ko narulla.vika on siinä et akussa ei oo tarpeex puhtiii startille ja kipinälle yhtäaikaa.en voi ees käyttää vinssii ko kone sammuu heti.welossityn sivuilla on maininta et ac:n akku on liian pieni jo alkuunsa.joten isompi akku ja huolet on poissa
Mä laitan ryypyn ihan pohjaan jo silloin kun sammutan koneen ei haittaa vaikka vaijerit jäätyisi sitten vaan siitä vihreästä napista käymään eilen lähti hienosti -15ºC pakkasesta käymään.
VDI boxilla tosiaan huomaa akun kunnon hyvin oma lähti nätisti kyllä käymään mutta vinssilla kun veti niin sammui kone juuri sen 9V jännite rajan takia. Siinä vaiheessa meni akku vaihtoon kun lumilevyä ei enää pystynyt nostamaan
Levin357 kirjoitti:mulla on tuo copperheadin boxi ja ei lähe ees lämpimänä käymään ko narulla.vika on siinä et akussa ei oo tarpeex puhtiii startille ja kipinälle yhtäaikaa.en voi ees käyttää vinssii ko kone sammuu heti.welossityn sivuilla on maininta et ac:n akku on liian pieni jo alkuunsa.joten isompi akku ja huolet on poissa
se boksi tarvii toimiakseen vähintään 9 volttia ja huonolla akulla sen kans ei sit onnistu mikään.
mittailin kerran noita jännitteitä ja copperheadi tilttas/kone sammu kun jännite laski 9v kun taas kissan oma sytkäboksi meni jumuriin vasta kun jännite laski 2 volttiin
edit: viliko ol nopeempi