Ostin AC 400 4x4 TL
Ostin AC 400 4x4 TL
Mutta siihen ei oltu ehditty asentaan vinssiä ja vetokoukkua joten liike antoi mulle polaris scrampler 500 HQ 4x4 TL-mallin jotta pääsin ajeleen.
vaihto ehtoina oli bomba 400 tai AC ja päädyin cattiin vaikka kummastakaan ei ollu "kokemusta" mut metsään pitää kääntyä tieltä kun siltä tuntuu. Kuukausien tutkiminen foorumeita ja alan julkaisuja sai mut catin puolelle metsä ominaisuuksien takia. "kuristuksista" on ollu paljon puhetta TL-mallien parissa ja eiköhän ne tule mullekki pähkäiltäväksi jossain vaiheessa, mut pitää kattoo ensin miltä toi tuntuu...
Kipinän tähän seurakuntaan sain ed. duuni paikasta jossa "piti" ajaa mönkijällä metsässä kun kelkka kelit loppu. Lopullinen niitti oli kun pikkuveli laittoi 300:sen comanchen (TL) keväällä ja sillä tuli vapaa viikoilla ajeltua ja yksin ajelu alkoi tympiä jota pikkuvelikin sanoi. No nyt on asia korjattu.
vaihto ehtoina oli bomba 400 tai AC ja päädyin cattiin vaikka kummastakaan ei ollu "kokemusta" mut metsään pitää kääntyä tieltä kun siltä tuntuu. Kuukausien tutkiminen foorumeita ja alan julkaisuja sai mut catin puolelle metsä ominaisuuksien takia. "kuristuksista" on ollu paljon puhetta TL-mallien parissa ja eiköhän ne tule mullekki pähkäiltäväksi jossain vaiheessa, mut pitää kattoo ensin miltä toi tuntuu...
Kipinän tähän seurakuntaan sain ed. duuni paikasta jossa "piti" ajaa mönkijällä metsässä kun kelkka kelit loppu. Lopullinen niitti oli kun pikkuveli laittoi 300:sen comanchen (TL) keväällä ja sillä tuli vapaa viikoilla ajeltua ja yksin ajelu alkoi tympiä jota pikkuvelikin sanoi. No nyt on asia korjattu.
Kiitos! Oli tosi hauskaa ajella tänään kelkkareittejä, välillä oli suo pätkiä ja välillä kangas maastoa ja toki ajeltiin myös maantiellä (mukana oli pikkuveli comanchella ja comu ei saanu sääliä osakseen. yhesti piti vinssata se suosta)
Heh, mikä ero ajella tönkkiperäisellä ja erillisjousitetulla , vertailuna käytän eilistä pollea ja comua. Ei tarvinnu kierrellä kiviä ja muita monttuja.
Niin ja comussa oli maantie renkaat... mut kyl sekin meni ihme paikoista.
N. 60 kilsaa tuli mittariin ja tankiin meni 4.3 litraa (53km).
Uskomaton leikki kalu 36 vuotiaalle ukolle, olo on kuin pikku pojalla
Lopuksi paras juttu: vaimoke ymmärsi tänään että toi ei oo laina vehe, niinkuin eilinen polle
Heh, mikä ero ajella tönkkiperäisellä ja erillisjousitetulla , vertailuna käytän eilistä pollea ja comua. Ei tarvinnu kierrellä kiviä ja muita monttuja.
Niin ja comussa oli maantie renkaat... mut kyl sekin meni ihme paikoista.
N. 60 kilsaa tuli mittariin ja tankiin meni 4.3 litraa (53km).
Uskomaton leikki kalu 36 vuotiaalle ukolle, olo on kuin pikku pojalla

Lopuksi paras juttu: vaimoke ymmärsi tänään että toi ei oo laina vehe, niinkuin eilinen polle

Toi etuperän lukon puute on mielestäni iso miinus. Pahoihin paikkoihin kyllä pääsee ja vinssillä pois, pitää varmaan ruveta miettiin metsä mallin etuperää.
Seuraavaksi rengas asiaa:
Alla on ensiasennus renkaat, mutta ajattelin 26 tai 27 tuuman renkaita alle. Ongelma on seuraava: Ajan kuitenkin tien päällä jonkun verran ja pitäisi osata valita myös siihen soveltuva rengas ja maastossa (mudassa, suolla,jne.) pitävään renkaaseen, toki pitäisi perehtyä tohon "tehonpuutteeseen" josta voi laittaa mulle yv:tä. Meinaan et jaksaako pyörittää kunnolla noilla tehoilla.
Ruuvasin sen peukalokaasun rajoittimen pois, mut se olikin koriste sillä sen pyörittämisellä ei ollu vaikutusta (kahva ei mennytkään enempää pohjaan, vaikka sen mukaan n. puolet olis kayttämättä.)
Seuraavaksi rengas asiaa:
Alla on ensiasennus renkaat, mutta ajattelin 26 tai 27 tuuman renkaita alle. Ongelma on seuraava: Ajan kuitenkin tien päällä jonkun verran ja pitäisi osata valita myös siihen soveltuva rengas ja maastossa (mudassa, suolla,jne.) pitävään renkaaseen, toki pitäisi perehtyä tohon "tehonpuutteeseen" josta voi laittaa mulle yv:tä. Meinaan et jaksaako pyörittää kunnolla noilla tehoilla.
Ruuvasin sen peukalokaasun rajoittimen pois, mut se olikin koriste sillä sen pyörittämisellä ei ollu vaikutusta (kahva ei mennytkään enempää pohjaan, vaikka sen mukaan n. puolet olis kayttämättä.)
Juu eipä siellä taida muita rajoittimia olla kuin katti ja senkin vaikutus on aika pieni..."mahdollisesti" eri suuttimet kuin maastomallissa.lamer kirjoitti: ...
Ruuvasin sen peukalokaasun rajoittimen pois, mut se olikin koriste sillä sen pyörittämisellä ei ollu vaikutusta (kahva ei mennytkään enempää pohjaan, vaikka sen mukaan n. puolet olis kayttämättä.)
Näin kerrottiin,en itse ole tutkinut...

- villev
- 6WD
- Viestit: 730
- Liittynyt: 24 Maalis 2005 17:17
- Mönkijä:: ½ moottori
- Paikkakunta: ruottin ja venäjän välissä
ho jokos siihen cattiin on tehoja hommattu vai onko vaan todettu että kyllä noillaki tehoilla etiäppäin pääsee??
sellasen 650 vois laittaa seuraavaks jos siihen vaan joskus rahaa irtoaa.
sellasen 650 vois laittaa seuraavaks jos siihen vaan joskus rahaa irtoaa.
570 T3 PRO
mönkijän renkaat aina edullisesti http://www.kalajoenkumikorjaamo.fi
http://www.kepomonkijat.com/
mönkijän renkaat aina edullisesti http://www.kalajoenkumikorjaamo.fi
http://www.kepomonkijat.com/
- villev
- 6WD
- Viestit: 730
- Liittynyt: 24 Maalis 2005 17:17
- Mönkijä:: ½ moottori
- Paikkakunta: ruottin ja venäjän välissä
itellä on ihan metsä versio kuten jo vuosimallistakin voi päätellä.
oon aatellu hieman avarampaa äänenvaimenninta tuohon laittaa..
hyödystä ei ole tietoa mutta toivotaan että jotain auttais
eipä tuola metsässä oo vielä voima loppunu vaikka ei sitä alkujaankaan himuisesti ole.
oon aatellu hieman avarampaa äänenvaimenninta tuohon laittaa..
hyödystä ei ole tietoa mutta toivotaan että jotain auttais

eipä tuola metsässä oo vielä voima loppunu vaikka ei sitä alkujaankaan himuisesti ole.
570 T3 PRO
mönkijän renkaat aina edullisesti http://www.kalajoenkumikorjaamo.fi
http://www.kepomonkijat.com/
mönkijän renkaat aina edullisesti http://www.kalajoenkumikorjaamo.fi
http://www.kepomonkijat.com/
Ainoa paikka, jossa mettämallissa voimaa tarttis lisää on ojien yli hyppiminen!
Muuten toi voima kyllä riittää tuossa 500:ssa AC ainakin ihan hyvin... Eihän noissa 400...500 malleissa tehoeroa tainnut olla paria heppaa enempää.
Ojista pääsee hyvin ylös ihan pohjia pitkin ryömimälläkin. Tuo etupuskuri on muuten pirun hyvä keksintö! On varmaan jo muutamat etuvalot säästänyt.
Sisäänajo on muuten sitten just saatu suoritettua...

Ojista pääsee hyvin ylös ihan pohjia pitkin ryömimälläkin. Tuo etupuskuri on muuten pirun hyvä keksintö! On varmaan jo muutamat etuvalot säästänyt.

Sisäänajo on muuten sitten just saatu suoritettua...
Arctic Cat 500 4x4 Automatic -07, piristetty kiinan ihme YZF750r, Honda TRX250R, Comanche 90cc (poijan)
http://www.kainuunmoottorikerho.fi, Kainuun moottorikerho ry
http://www.kainuunmoottorikerho.fi, Kainuun moottorikerho ry
Paljon on tullu kilsoja vehkeisiin?
Mulla on n. 1900 ja catin ostin heinäkuun 27pnä. Enemmänkin vois olla ,mutta kun duuni rytmi on 6 töitä ja 8 vapaata.
Ojien yli ei todellakaan noilla tehoilla hypitä, ainoastaan vasta penkkaan...
kun takuu aika loppuu, ajattelin kaivaa catista ylimääräisiä tehoja tavalla tai toisella ja se toinen tapa on vaihtaa vehe pois. 1000 cattia oon miettiny mut ei oo TL mallia ja jos oiski hinta ois varmaan
Mulla on n. 1900 ja catin ostin heinäkuun 27pnä. Enemmänkin vois olla ,mutta kun duuni rytmi on 6 töitä ja 8 vapaata.
Ojien yli ei todellakaan noilla tehoilla hypitä, ainoastaan vasta penkkaan...
kun takuu aika loppuu, ajattelin kaivaa catista ylimääräisiä tehoja tavalla tai toisella ja se toinen tapa on vaihtaa vehe pois. 1000 cattia oon miettiny mut ei oo TL mallia ja jos oiski hinta ois varmaan

- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Re: Ostin AC 400 4x4 TL
Miten nyt olisi tuo Can-Am 400. Siinähän on etulukko ja tehot muiden merkkien 500- 680 mallien tasoa.lamer kirjoitti:Mutta siihen ei oltu ehditty asentaan vinssiä ja vetokoukkua joten liike antoi mulle polaris scrampler 500 HQ 4x4 TL-mallin jotta pääsin ajeleen.
vaihto ehtoina oli bomba 400 tai AC ja päädyin cattiin vaikka kummastakaan ei ollu "kokemusta" mut metsään pitää kääntyä tieltä kun siltä tuntuu. Kuukausien tutkiminen foorumeita ja alan julkaisuja sai mut catin puolelle metsä ominaisuuksien takia. "kuristuksista" on ollu paljon puhetta TL-mallien parissa ja eiköhän ne tule mullekki pähkäiltäväksi jossain vaiheessa, mut pitää kattoo ensin miltä toi tuntuu...
Kipinän tähän seurakuntaan sain ed. duuni paikasta jossa "piti" ajaa mönkijällä metsässä kun kelkka kelit loppu. Lopullinen niitti oli kun pikkuveli laittoi 300:sen comanchen (TL) keväällä ja sillä tuli vapaa viikoilla ajeltua ja yksin ajelu alkoi tympiä jota pikkuvelikin sanoi. No nyt on asia korjattu.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...