dvx moottori...

Keskustelua Arctic Cat mönkijöistä.
tt82
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 10 Helmi 2008 15:19
Paikkakunta: jyväskylä

dvx moottori...

Viesti Kirjoittaja tt82 »

Onko kellään tietoo et missä olis sama kone kun tos dvx? tarviis rattaita hommailla ja cattiin niitä ei löydy...
Solaris
6WD
Viestit: 637
Liittynyt: 03 Maalis 2005 17:56
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Solaris »

kysäsen rattaita vaikka jumotosta www.jumoto.fi :shock:
aika sama laite kun esim. ltz
Kauppias itse .. http://www.jumoto.fi/kauppa

Nykyinen kilpuri
Yamaha YFZ450R 2009
Yamaha YZF250 2008


vanhoja mönkkäreitä alla..
LTR450 2008
LTR450 2006
LTR450 2006
LTR450 2006
TRX450 2005
Jumoto Racing Team http://wwww.jumoto.fi/racing
alpo
6WD
Viestit: 287
Liittynyt: 02 Joulu 2005 21:47
Paikkakunta: himanka

Viesti Kirjoittaja alpo »

suzukin kone ltz 400 ja enskapyöräsä olikos se ny dr 400
reppana xxc
tripleT
4WD
Viestit: 231
Liittynyt: 18 Syys 2006 11:02
Paikkakunta: Pirkkala Can Am Renegade

Viesti Kirjoittaja tripleT »

siinä dertsissä (DR Z400) on eri ketjulinja mitä mönkkäreissä (LT-Z,KFX ja DVX).
on muuten enskassa voimaa ihan erilailla mitä mönkkärissä. kaasari ja nokat erilaisia. lisäksi puristus on ensiossa kovempi. puristuksen muutos on tehty ltz:aan paksummalla tiivisteellä. lisäsi dertsi ottaa kierroksia paljon enempi, oliko jopa 1000 enempi :shock:
ois kivaa tietää miksi kone on pitäny laimentaa nelipyörään?
ite aattelin männänvaihdon yhteydessä vaihtaa nokat ja laittaa wisecon korkeempi puristuksellisen männän. Kaasarikin pitäis vaihtaa, mutta maksavat liikaa.. nokat ja männän saa jenkeistä tosi edullisesti.
tt82
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 10 Helmi 2008 15:19
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja tt82 »

Voitko laittaa linkin et mistä löytyy niitä nokkia yms...
omann dvx tehtiin änkkäri ja nyt loppuu soppa kesken.
dynojetti on jo hyllyssä kunhan ehtis laittaa kiinni..
olisko tietoo et minkä kokoisesta suuttimesta olis hyvä lähtä liikenteeseen ku vakio 130... setistä löytyy 110-180.
Avatar
ProXtreme
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 16 Tammi 2006 18:43
Paikkakunta: Anjalakoski: Honda TRX 350 FE -06 Offroad Suzuki LT-Z 400 K7 Onroad

Viesti Kirjoittaja ProXtreme »

No mä laitoin omaani dynon 155 kun on putkivaihdettu ja K&N vapari sekä neula on muistaakseni kolmanneksi alimmassa lovessa. Ilman putsarista täytyi raapasta se mutka veke kun ei saannu riittävästi ilmaa.

P.S Cattiin saa jenkkilästä nokkia ihan kohtuu hintaan http://www.hotcamsinc.com/
jussa79

Viesti Kirjoittaja jussa79 »

Terve!

Anteeksi nyt heti kättelyssä että olen tissiposkirunkkari ja koitan masentaa, mutta älä pistä hirveesti rahaa kiinni mönkkärin virittämiseen, koska tehokasta et laitteestasi saa, ellet sitten vaihda moottoria siihen.

Noi rossimönkkärit on tehty montuilla ajoon, eli paikkoihin joissa ei juuri yli 60km/h ole "mittarissa" ja niissä olosuhteissa niiden tehot riittää aika kivasti.

Ite rakentelin innoissani reilu vuosi sitten "tosi tykin" , johon tehtiin kansi venttiileineen, nokat, big bore kitit boksit ja käsityönä putki alusta loppun asti ja ammattilaisen toimesta jne jne...
Tulos oli kyllä ripeämpi kuin vakio, mutta ei tosiaankaan sen kolmen tonnin arvoinen mitä sihen rahaa kului.

Se nyt vaan on fakta homma, että jos haluat mönkijäsi oikeen kunnolla kulkevan, niin tehoja täytyy olla noin 100 hepoa ja sitä ei ykspyttysestä saa oikeen muuten kuin turbolla...
Jos taas ajelet montulla ja haluat pikku piristystä ja parempaa kaasunvastaamista, niin sitten kannattaa noita pikku poppakonsteja käyttää, mutta tehokasta ei rossimönkkäristä ihan pikkurahalla...

Tuo on mun mielipiteeni ja jonkinlaista kokemustakin asiasta löytyy kun yksi vekotin on tullut rakenneltua.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

kuitti tuohon suuttimeen.Originaalit luvut ja Dyno-Jet luvut eivät ole vertailukelpoisia. Joten kokemus vain auttaa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
ProXtreme
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 16 Tammi 2006 18:43
Paikkakunta: Anjalakoski: Honda TRX 350 FE -06 Offroad Suzuki LT-Z 400 K7 Onroad

Viesti Kirjoittaja ProXtreme »

No niinpä niin... mä kerroinkin vaan millä dynon suuttimella mun laite kyseisellä kokoonpanolla toimii. On edes jotain suuntaa antavaa tietoa, kun toi suuttimien vaihtelu on aikastas aikaa vievää puuhastelua tossa vehkeessä.
tt82
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 10 Helmi 2008 15:19
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja tt82 »

Joo kiitos vaan.. 100hp!!??? ootsää kuuhun menossa sen laittees kanssa?

toi ei vakiona ota kauaa sitää 130km/h mitä se vakio välsillä kulkee...
Ja jos se voima loppuu siihen saa 580cc pytty sarjaa!!

mutta kaikki kokemukset huomioidaan,eli kiitos!
tt82
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 10 Helmi 2008 15:19
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja tt82 »

Hei mistä niitä "rev boxeja" sais?
Mezcal
4WD
Viestit: 155
Liittynyt: 16 Maalis 2007 20:43

Viesti Kirjoittaja Mezcal »

tt82 kirjoitti:Hei mistä niitä "rev boxeja" sais?
Tuolla olis DynaTekin pokseja:
http://www.hotseatperformance.com/psp/s ... rentPage=2

Tossa halvempi jota ei saa ohjelmoitua:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/DynaTek- ... dZViewItem
tt82
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 10 Helmi 2008 15:19
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja tt82 »

Onko kokemuksia kummastakaan?
Avatar
Dea
2WD
Viestit: 57
Liittynyt: 11 Joulu 2006 22:14
Paikkakunta: Vasa Mönkijä: Polaris

Viesti Kirjoittaja Dea »

sain just Procom boxin (80€), en ole vielä ehtinyt laittaa kiinni, mutta ilmoitan kuinka menee...
Avatar
Dea
2WD
Viestit: 57
Liittynyt: 11 Joulu 2006 22:14
Paikkakunta: Vasa Mönkijä: Polaris

Viesti Kirjoittaja Dea »

Nyt on Procom kiinni.. En huomannut suurta eroa näin kun kävin pikaisesti kokeilemassa..
Vastaa Viestiin