Remonttia -03/-04 400 AUTO - Valmis.

Keskustelua Arctic Cat mönkijöistä.
Skygo
Tracks
Viestit: 1534
Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
Mönkijä:: Ei mönsäriä
Paikkakunta: Kivitaipale City

Remonttia -03/-04 400 AUTO - Valmis.

Viesti Kirjoittaja Skygo »

Pitäisi saada vaihdettua ulommat etuvetarien kumet, mutta ongelmana onkin kuinka akselit saadaan kokonaisina irti etuperästä ruuvipenkkiin laittamista varten?
Jotain liukuvasaralla nykimisestä luin, mutta kuinka pitää menetellä?
Ulompi nivelhän on nähtävästi kiinni jollain automaattisokalla akselissa kun normaalia sokkaa ei näy.

Kuvablogista löytyy lisää kuvia mm. remmin vaihdosta.
:arrow: http://kuvablogi.com/blog/14326/6/
Viimeksi muokannut Skygo, 08 Elo 2008 21:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Skygo's kuvablogi
(päivitetty 5.10.)

Kuva - Pyöräkuormaajien aatelia
Avatar
Darth
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 832
Liittynyt: 04 Elo 2007 13:59
Paikkakunta: FireRiver

Viesti Kirjoittaja Darth »

jos pelkät kumit vaihdat nii osta ylivedettävät sellaiset vaikka motonetistä nii ei tarvii purkailla puoli mönkijää.
Minäkin voisin olla voittaja! Ei puutu muuta kuin älykkyys, koulutus, kunnianhimo ja parturi. Pienestä se on kiinni...
Never Settle For Second Best.
Pariuraa
Skygo
Tracks
Viestit: 1534
Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
Mönkijä:: Ei mönsäriä
Paikkakunta: Kivitaipale City

Viesti Kirjoittaja Skygo »

No sepä se siinä. Omistaja tosin kerinny jo hankkimaan AC:n tarvikemallin gummit. Tuumaillaan asiaa. Ylivedettäväthän kun ovat vielä varsin halpaa kamaa.
Skygo's kuvablogi
(päivitetty 5.10.)

Kuva - Pyöräkuormaajien aatelia
Skygo
Tracks
Viestit: 1534
Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
Mönkijä:: Ei mönsäriä
Paikkakunta: Kivitaipale City

Viesti Kirjoittaja Skygo »

Dodi. Perskules että on meinaa nääs hyvä keksintö nuo yli muljautettavat gummit. Asennus sujui näin:

1. Leikkasin 1,5 l. muoviputelista ensin korkin kierteen alla olevan olakkeen veks.
2. Jeesusteluteippiä siihen päälle nottei kumi puhkea :lol: ...
3. Sahataan kaula sopivan pituiseksi niin että halkaisija on sama kuin nivelellä.
4. Vaseliinia asennuskartion reilusti.
5. Kumi käännetään nurinpäin, sisäpuoli ulos.
6. Rätillä kumista pitäen ja samalla vähän pyöritellen kumi eteni hitaasti mutta varmasti kohti määränpäätä ilman kiroamista...
7. Kumi paikoillaan, ei muuta kuin pyöräytys takas oikein päin.
8. Tarpeeksi lisää vaseliinia Kimpexin satsin mukana tulleesta pussista niveleen tavallisen neulattoman ruiskun avulla.
9. Sitte pirullisin vaihe. Klemmarit kiinni :x
Motonetin UniFit ja Vianorin Click -satsien klemmarit osoittautuivat parhaiksi ja helpoiten asentuviksi, toisin kuin Kimpexin väkäsklemmarit.
(Kimpexin satsi oli siis tavallinen tarvikemalli joka vaatisi nivelten purkamisen)
Eli UniFitin ja Clickin klemmarit olivat joko nippusiteen tapaan itselukkiutuvia ja myös niitä jotka lukitaan naputtamalla peltihärpäke littiin. Hyviä molemmat.
10. Ei muuta kuin etupää kasaan.

Mainitaampa gummeista muutama sana.

UniFit -kumi asentui nivelen päästä tiiviten, (piti venyyyyttää), mutta oli hieman lyhykäinen, koska joutui olemaan pitkäksi venytettynä jotta pää tulisi akselissa olevaan uraan.
No, klemmari ei suostunut kiristämään sitä uraan tarpeeksi vaan päätti antautua. Jotenka kumi löysättiin suosiolla normaaliin pituuteensa ja kiristettiin suoraan akseliin nippusiteellä, tongien avulla,
käytännössä niin että rullattiin vapaata päätä tongeilla jolloin kirimiseen saa riittävän voiman.
Ja tiukkaan se menikin meni, ei luistanut mihinkään suuntaan.
Hyvin on myös omistajan aikaisemmin nippusiteillä kirimä sisänivelen kumi pysynyt pitkän aikaa.

Toiselle puolen tuli Clickin kumi, paksumpaa kuin UniFit, riittävän pituinen mutta väljä nivelen päästä.
No proplem, jomman kumman matkassa tuli riittävän kapea klemmari joka pysyi olakkeiden välissä.

Kummastakin testattiin visuus kumia puristellen, ei mitään tuhinoita mistään välistä.

Eipä siinä muuta kuin koeajolle ja omistajalle kotiutus.
Skygo's kuvablogi
(päivitetty 5.10.)

Kuva - Pyöräkuormaajien aatelia
Vastaa Viestiin