Spark arresterin puhdistus + muuta huoltoa (AC 400 VP)

Keskustelua Arctic Cat mönkijöistä.
Avatar
pusikkoon
Tracks
Viestit: 1790
Liittynyt: 13 Helmi 2009 18:12
Mönkijä:: 2012 Foreman

Spark arresterin puhdistus + muuta huoltoa (AC 400 VP)

Viesti Kirjoittaja pusikkoon »

Oletteko putsailleet tuota kipinänsammutinta ja jos niin minkälaisilla huoltoväleillä? Kertyykö siihen edes tavaraa jos peli on kutakuinkin säädöissä? Eilen oli tarkoitus tarkistaa kapistus, mutta homma tyssäsi heti alkumetreillä. Kiinnityspultit napsuivat järjestäen poikki, vaikka voimaa en käyttänyt nimeksikään. Ilmeisesti tehtaalla ei oltu kasaamisvaiheessa vaivauduttu laittamaan kierteisiin kuparitahnaa tai mitään muutkaan tököttiä, vaikka paikka on sellainen että pultit jämähtää suurella todennäköisyydellä kiinni. Jokseenkin heikkolaatuisia tuntuivat olevan itse pultitkin.

Etu- ja takaperän proppujen kumitiivisteet tuntuivat myös olevan heikkolaatuisia. Olivat ottaneet öljystä itseensä ja pehminneet. Seuraavassa öljyjenvaihdossa täytyy laittaa parempilaatuiset tiivisteet.

Manuaalivaihteisen kytkimen säädöstä/säätöruuveista olisin kysynyt myös. Kytkimelle on kaksi säätöruuvia, joista toisen funktio jäi hieman epäselväksi. Huoltomanuaalin mukaan säätöproseduuri menee lyhyesti näin: Löystetään säätöruuvien lukitusmutterit, käännetään oikeanpuoleista säätöruuvia (nro.1) vastapäivään, kunnes tuntuu vastus (tiukkaa kytkinpaketin?). Pyöritetään vasemmanpuoleista säätöruuvia (nro.2) edes takaisin siten, ettei tunnu vastusta ja lukitaan siihen. No itsellä ei ollut oikeastaan minkäänlaista tuntumaa vas. ruuvissa vaikka sitä pyöritteli miten tahansa suuntaan tai toiseen. Muutenkin tämän säädön funktio jäi epäselväksi. Vaikuttaako kytkin-/vaihdepolkimen toimintaan vai mihin? Lopuksi kierrätään oikeanpuoleista säätöruuvia 1/8 kierrosta myötäpäivään (löystää kytkinpakettia?) ja lukitaan siihen. Säädön jälkeen kytkin toimii hieman napakammin, mutta vaihteensiirto ei ehkä toimi ihan yhtä sulavasti.
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Avatar
maxim
6WD
Viestit: 930
Liittynyt: 05 Tammi 2005 14:23
Mönkijä:: Honda Bigred 300 Canam 450 pro
Paikkakunta: korvessa kulkevi.....

Re: Spark arresterin puhdistus + muuta huoltoa (AC 400 VP)

Viesti Kirjoittaja maxim »

Eipä ole tullut aukastua koskaan tuota kipinänsammutinta ,täytyisi joskus oikein katsastaa et onko tukkeessa
Kytkimen säädöstä ei ole kokemusta varmaan sillä jotain kytkimen liikerataa pyritään säätämään/keskittämään ei tiedä.
Avatar
pusikkoon
Tracks
Viestit: 1790
Liittynyt: 13 Helmi 2009 18:12
Mönkijä:: 2012 Foreman

Re: Spark arresterin puhdistus + muuta huoltoa (AC 400 VP)

Viesti Kirjoittaja pusikkoon »

Sen verran aiheesta vielä, että ei siinä kipinäverkossa n. 80 tunnin jurruttelun jälkeen juurikaan tavaraa ollut. Hieman hienoa nokea, mutta ei tukossa mistään kohtaa. Pöntön takaosassa sen sijaan oli sormenpäänkokoinen eristevillanpala :) Lisäksi pöntön pohjalla oli muutama pisara ilmeisesti pakokaasusta kondensoitunutta vettä. Härskit soundit olivat kyllä vehkeessä kun tuo spark arrester oli irti. Jäähän siitä kaksi kammiota vaimennusta perästä pois. Arcticchat foorumilla tuunailevat näitä pönttöjä siten, että ottavat juuri tuon kipinänsammuttimen pois ja laittavat vastaavan kokoisen umpiputken tilalle. No jenkit on jenkkejä. Tekevät mitä vaan saadakseen laitteensa edes kuulostamaan kovalta. Meikäläiselle ja metsäluonnolle taas passaa mahdollisimman hiljaiset äänet.
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Vastaa Viestiin