Spark arresterin puhdistus + muuta huoltoa (AC 400 VP)
Lähetetty: 30 Huhti 2009 08:42
Oletteko putsailleet tuota kipinänsammutinta ja jos niin minkälaisilla huoltoväleillä? Kertyykö siihen edes tavaraa jos peli on kutakuinkin säädöissä? Eilen oli tarkoitus tarkistaa kapistus, mutta homma tyssäsi heti alkumetreillä. Kiinnityspultit napsuivat järjestäen poikki, vaikka voimaa en käyttänyt nimeksikään. Ilmeisesti tehtaalla ei oltu kasaamisvaiheessa vaivauduttu laittamaan kierteisiin kuparitahnaa tai mitään muutkaan tököttiä, vaikka paikka on sellainen että pultit jämähtää suurella todennäköisyydellä kiinni. Jokseenkin heikkolaatuisia tuntuivat olevan itse pultitkin.
Etu- ja takaperän proppujen kumitiivisteet tuntuivat myös olevan heikkolaatuisia. Olivat ottaneet öljystä itseensä ja pehminneet. Seuraavassa öljyjenvaihdossa täytyy laittaa parempilaatuiset tiivisteet.
Manuaalivaihteisen kytkimen säädöstä/säätöruuveista olisin kysynyt myös. Kytkimelle on kaksi säätöruuvia, joista toisen funktio jäi hieman epäselväksi. Huoltomanuaalin mukaan säätöproseduuri menee lyhyesti näin: Löystetään säätöruuvien lukitusmutterit, käännetään oikeanpuoleista säätöruuvia (nro.1) vastapäivään, kunnes tuntuu vastus (tiukkaa kytkinpaketin?). Pyöritetään vasemmanpuoleista säätöruuvia (nro.2) edes takaisin siten, ettei tunnu vastusta ja lukitaan siihen. No itsellä ei ollut oikeastaan minkäänlaista tuntumaa vas. ruuvissa vaikka sitä pyöritteli miten tahansa suuntaan tai toiseen. Muutenkin tämän säädön funktio jäi epäselväksi. Vaikuttaako kytkin-/vaihdepolkimen toimintaan vai mihin? Lopuksi kierrätään oikeanpuoleista säätöruuvia 1/8 kierrosta myötäpäivään (löystää kytkinpakettia?) ja lukitaan siihen. Säädön jälkeen kytkin toimii hieman napakammin, mutta vaihteensiirto ei ehkä toimi ihan yhtä sulavasti.
Etu- ja takaperän proppujen kumitiivisteet tuntuivat myös olevan heikkolaatuisia. Olivat ottaneet öljystä itseensä ja pehminneet. Seuraavassa öljyjenvaihdossa täytyy laittaa parempilaatuiset tiivisteet.
Manuaalivaihteisen kytkimen säädöstä/säätöruuveista olisin kysynyt myös. Kytkimelle on kaksi säätöruuvia, joista toisen funktio jäi hieman epäselväksi. Huoltomanuaalin mukaan säätöproseduuri menee lyhyesti näin: Löystetään säätöruuvien lukitusmutterit, käännetään oikeanpuoleista säätöruuvia (nro.1) vastapäivään, kunnes tuntuu vastus (tiukkaa kytkinpaketin?). Pyöritetään vasemmanpuoleista säätöruuvia (nro.2) edes takaisin siten, ettei tunnu vastusta ja lukitaan siihen. No itsellä ei ollut oikeastaan minkäänlaista tuntumaa vas. ruuvissa vaikka sitä pyöritteli miten tahansa suuntaan tai toiseen. Muutenkin tämän säädön funktio jäi epäselväksi. Vaikuttaako kytkin-/vaihdepolkimen toimintaan vai mihin? Lopuksi kierrätään oikeanpuoleista säätöruuvia 1/8 kierrosta myötäpäivään (löystää kytkinpakettia?) ja lukitaan siihen. Säädön jälkeen kytkin toimii hieman napakammin, mutta vaihteensiirto ei ehkä toimi ihan yhtä sulavasti.