Cattiin osia netistä

Keskustelua Arctic Cat mönkijöistä.
cat366
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 22 Touko 2012 18:22

Cattiin osia netistä

Viesti Kirjoittaja cat366 »

Mistä olette ostaneet huolto-osia mönkkäriin. Onko selkeitä verkkokauppoja? Öljynsuodatintakaan ei löydy ikinä hyllystä eikä mitään muutakaan kouvola kotka alueelta. Huoltopisteitä ei päivitetä maahantuojan sivuille.
Avatar
pusikkoon
Tracks
Viestit: 1790
Liittynyt: 13 Helmi 2009 18:12
Mönkijä:: 2012 Foreman

Re: Cattiin osia netistä

Viesti Kirjoittaja pusikkoon »

Kannattaa tarkistaa jos Kymco MXU 400:seen löytyisi paremmin. Luultavasti ainakin edullisemmin. On käytännössä muoveja ja muuta kosmetiikkaa lukuunottamatta sama vehje. Molemmat on Kymcon tehtailla Taiwanissa tehty, kuten myös muut AC:n pienimmät mallit. Kymco tekee ihan laatupelejä, eikä ole verrattavissa kiinalaisiin halpavalmistajiin. Duellin kuvaston mukaan HF138 olisi sopiva suodatin. Motonetista löytyy vastaava suodatin osanumerolla 98-15015 (Champion K301).
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
cat366
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 22 Touko 2012 18:22

Re: Cattiin osia netistä

Viesti Kirjoittaja cat366 »

http://www.duell.fi/product.asp?sua=1&l ... =24920&q=y

Löysin toisen mallin nyt itse . Onko väliä nyt sitten?
Avatar
pusikkoon
Tracks
Viestit: 1790
Liittynyt: 13 Helmi 2009 18:12
Mönkijä:: 2012 Foreman

Re: Cattiin osia netistä

Viesti Kirjoittaja pusikkoon »

HF621 on pitkä ja HF138 lyhyt suodatin. Pitkässä enemmän suodatuspinta-alaa josta voi pitkällä vaihtovälillä kenties olla jotain etua. Mönkijän vaihtoväleillä tuolla tuskin on mitään väliä. Molempia versioita on käytetty ja käytetään Cateissa. Kumpi sattuu kouraan osumaan.
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Käppyrä
4WD
Viestit: 199
Liittynyt: 27 Elo 2016 19:52
Mönkijä:: Arctic Cat 550
Paikkakunta: Sln

Re: Cattiin osia netistä

Viesti Kirjoittaja Käppyrä »

Nostellaampa vanhaa ketjua esille.
ebaysta jotain tuntuu löytyvän, mutta jos on tarvetta tilailla enemmän niin menee toimituskulutkin sitten kaikista. Onko tiedossa sellaista kauppaa josta saa kaiken könttänä ja vois maksaa paypal:in kautta? Luottokorttia kun en omista.

Tuollakin maksutapana luottokortit http://www.arcticcatpartshouse.com/oemp ... 2012/parts
Käppyrä
4WD
Viestit: 199
Liittynyt: 27 Elo 2016 19:52
Mönkijä:: Arctic Cat 550
Paikkakunta: Sln

Re: Cattiin osia netistä

Viesti Kirjoittaja Käppyrä »

Onko tästä firmasta kokemuksia? http://www.partspitstop.com/

Tuolla näyttäsi Paypal-maksu olevan mahdollinen. Vertailin hintoja edellisessä viestissä linkittämääni firmaan ja jonkin verran on eroa. Jotkut kalliimpia ja jotkut halvempia
ahvena
6WD
Viestit: 392
Liittynyt: 31 Tammi 2014 08:28
Mönkijä:: AC 300 3x4 -04

Re: Cattiin osia netistä

Viesti Kirjoittaja ahvena »

Mitä olisi tarvis?

Noita öljyfilttereitä jne olen ainakin itse löytänyt ihan hyvin näistä meikäläisistäkin puljuista kuten Storm jne. Välttämättä ei aina löydy suoraan listoilta, mutta jos esimerkiksi filtterin tyypin tietää, niin ei nuo niin eksottisia ole etteikö samaa muuallakin käytettäisi.

Ison veden takaahan noita sitten löytyy jos pitää vaikka moottorin sisälle mennä. Tosin itsellä ei ole ollut toistaiseksi tarvetta. Olen kuitenkin esimerkiksi päältäajettavaan ruohonleikkuriin tilannut osia jenkeistä. Hitusen kestää ja meneehän noista tullit jne, mutta löytyy aivan kaikkea ja toisaalta joku kevlar-vetohihna on Suomessa helposti 60..70e ja jenkeista saa alta 20 taalalla :roll: Se on myös plussaa, että tuolla oikeasti tietävät mikä hihna käy kun Suomessa saat koittaa 3..4 hihnaa ja ehkä joku käy. Tai sitten lopulta tarjoavat millistä vähän eri profiililla ja sitten liikkeellelähdöt on lievästi sanoen teräviä.
Käppyrä
4WD
Viestit: 199
Liittynyt: 27 Elo 2016 19:52
Mönkijä:: Arctic Cat 550
Paikkakunta: Sln

Re: Cattiin osia netistä

Viesti Kirjoittaja Käppyrä »

Ensi keväänä meinasin yläkerran purkaa auki. On mahdollista että menee toinen tai molemmat pakoventtiilit uusiksi. Männän vaihtokaan ei ole pois suljettu ja tietenkin kannen tiiviste vaihtuu samalla. Olikin vain tarkoitus hyvissä ajoin kartoittaa osien saatavuus, että jos tulee tarvetta tilata ei mene aikaa niiden etsimiseen. Öljynsuodatin, alustan osat yms toki löytyy Suomestakin kohtuu hinnalla. Suomalaiset merkkiliikkeet/maahantuoja ovat hinnoitelleet itsensä ulos!! :shock:
ahvena
6WD
Viestit: 392
Liittynyt: 31 Tammi 2014 08:28
Mönkijä:: AC 300 3x4 -04

Re: Cattiin osia netistä

Viesti Kirjoittaja ahvena »

Noita varmaan jo kannattaa katsella rapakon takaa. Tosin ainakin itse törmännyt siihen, että vaikka jotain suunnittelet tekeväsi ja osat varaat, niin jotain muuta löytyy kuitenkin ja sitten kuitenkin odotellaan osia. Tai sitten on ihan oikeasti tilattava kaikki mahdollinen. Mun edellinen auton jarruremontti venähti pariin viikkoon kun levyjen ja palojen sekä satuloiden pölysuojien ja tiivisteiden vaihto meni siihen, että odottelin uusia mäntiä Euroopasta..
Käppyrä
4WD
Viestit: 199
Liittynyt: 27 Elo 2016 19:52
Mönkijä:: Arctic Cat 550
Paikkakunta: Sln

Re: Cattiin osia netistä

Viesti Kirjoittaja Käppyrä »

No ei vielä muuta varmaa kuin sylinterin alatiiviste, kannen tiiviste ja venttilivarren tiivisteet, joten turha vielä mitään tilailla.

Kyselin jokin aika sitten sylinterin rakenteesta. Olivat paikallisessa koneliikkeessä sitä mieltä, että sylinterin putki on todennäköisesti pinnoitettu (Nicasil). Tuota puoltaisi sekin, että ylikoon mäntiä ei löydy alkuperäisenä eikä vissiin tarvikkeenakaan.

Mielenkiintoista nähdä mitä sieltä kannesta ja sen alapuolelta löytyy. Puristuspaineet ei ole ihan sitä mitä niiden kuuluisi olla. Liian pienet pakoventtiilien välykset ennen säätöä ja putkessa posahtelu kaasua löysätessä viittaisivat pakoventtiilien vuotamiseen. Sylinterin tai männän/renkaiden kulumiseen en oikein usko tähän ajomäärään.
ahvena
6WD
Viestit: 392
Liittynyt: 31 Tammi 2014 08:28
Mönkijä:: AC 300 3x4 -04

Re: Cattiin osia netistä

Viesti Kirjoittaja ahvena »

Itse olen putkituttanut yhden nicasil-pytyn. Tosin tuohon sai sentään ylikokomäntää, mutta onnistuu tietty mihin kokoon vain. Pitäisin kuitenkin epätodennäköisenä, että sillä osastolla mitään vikaa olisi. Jos oikein haluaa, niin laittaa uudet renkaat. Jos laitat, niin katso katkosvälykset ja myös renkaan tiukkuus uraan pystysuunnassa.

Tuskin tarvitset venttiilejäkään. Vie se hattu mielummin hyvällä kansipajalle. Hiovat venttiilit ja ajavat seetit, niin on parempi kun uutena. Samalla tietty kolmikulmaseetit jollei moisia jo ole. Ei täysin uusissakaan nuo venttiilit aina vuodottomia ole. Venttiilien vuodothan on helpot koittaa kun kiepauttaa koneen sopivaan kohtaan ja tulpanreiästä paineilmaa sisään. Jos pakosarjassa suhisee, niin pakovena(t) vuotaa, jos imupuolella niin silloin se vuotaa ja jos öljykorkki lähtee kattoon, niin kellari on harva :biggrin:
Käppyrä
4WD
Viestit: 199
Liittynyt: 27 Elo 2016 19:52
Mönkijä:: Arctic Cat 550
Paikkakunta: Sln

Re: Cattiin osia netistä

Viesti Kirjoittaja Käppyrä »

Uudet renkaat 93 ja mäntäsarja 109 dollaria. Eli kannattaa melkeimpä se uusi mäntä ostaa jos rengasten välys on iso.

En usko itsekään että tarvitsee venttiilejä vaihtaa, ellei sitten ole aikaisemmin koneistettu lautasta ohuemmaksi eikä varat enää riitä. Edellisen omistajan mukaan ei ole kansiremppaa tehty.
Itse meinaan venttiilit ja istukat koneistella. Vähän aikaa sitten vasta vastaavan rempan tein ja ei todellakaan ole mitään avaruustiedettä jos sorvi käytössä :D
ahvena
6WD
Viestit: 392
Liittynyt: 31 Tammi 2014 08:28
Mönkijä:: AC 300 3x4 -04

Re: Cattiin osia netistä

Viesti Kirjoittaja ahvena »

Riippuen vähän mikä mäntä tuo on. Jotain halvinta tarviketta en välttämättä orkkiksen tilalle laittaisi jos orkkis on ihan ok. Nämä on kuitenkin niin matalaviritteisiä eivätkä kierrä mitään, niin se mäntä pääsee aika helpolla.

Aika ihme olisi jos venat olisi niin ohuiksi hiottu että materiaali loppuisi. Luulisi, että aiemmin tulee jo ongelmaa välysten säädön kanssa jos noin kovin venoja upottaa, jollei sitten varttakin lyhennä. Tuolloin on kyllä töpeksitty remontti jo huolella.

Jos sorvailee venttiilejä, tai niiden pitopintoja oikeastaan, niin on kyllä oltava todella heitoton pakka sorvissa. Olen yhdet venat itse hionut, mutta käytin poranterän teroituskonetta. Tuo oli ainoa konepajan kone missä oli ihan 0-heittoinen kiinnitys. Sorveilla ei mitään mahdollisuutta. Jyrsimellä olisi kanssa mennyt, mutta noissa venoissa oli 8,03 mm varsi (Ford...), niin ei mennyt 8 mm työkalukiinnittimeen. Muotoiluja ja vaikka back-cutteja voi kyllä tehdä helposti vaikka pylväsporassa.

Istukoita en kyllä tekisi jollei saa keskitystä ohjurista. Meinaa olla jo ongelmaa jos on yhtään kulunut ohjuri. Kuitenkin nuo on aika tarkkoja, että pitäisi olla justiinsa keskellä.

Jos on muutama hassu vena, niin koneistamo ei paljoa ota kun nuo tekevät ja niillä on kuitenkin oikeat työkalut niihin. Samalla voi sitten pyytää nuo muotoilut ja siirrättää pitopinnan ihan lautasen reunaan ja vähän avata seetin sisähalkaisijaa tai hioa vaikka venturia siihen :D Juu, jokusen kannen olen harrastuksena kairaillut ja kai nuo on ihan ok pelanneet.

Nyt kun pitäisi seuraavaksi tehdä varmaan yksi 20V kansi, niin olen harkinnut jos hommaisi itselleen seetityökalut. Tuossa on jo venoja niin paljon, että koneistamot alkaa pyytää ihan paperirahaa ja nyt tuntuu, että joku kansi on kokoajan pöydällä työn alla.
Käppyrä
4WD
Viestit: 199
Liittynyt: 27 Elo 2016 19:52
Mönkijä:: Arctic Cat 550
Paikkakunta: Sln

Re: Cattiin osia netistä

Viesti Kirjoittaja Käppyrä »

Menee jo niin pahasti offtopicin puolelle että laitoin YV:n :-"
Käppyrä
4WD
Viestit: 199
Liittynyt: 27 Elo 2016 19:52
Mönkijä:: Arctic Cat 550
Paikkakunta: Sln

Re: Cattiin osia netistä

Viesti Kirjoittaja Käppyrä »

Osat tuli Ameriikasta viikossa, tosin Posti niitä panttasi sen jälkeen toisen viikon.

Tämä firma ainakin vaikuttaa toimivalta http://www.partspitstop.com
Maksaminen helppoa PayPal:in kautta vaikka ei ole luottokorttia :D
Vastaa Viestiin