XC 450
- frosty
- Tracks
- Viestit: 1015
- Liittynyt: 27 Huhti 2006 22:46
- Mönkijä:: Scrambler 1K #240
- Paikkakunta: Lahti
Re: XC 450
Minä pidän siitä jatkossa hyvää huolta.
Ainoa ongelma tuli ensiajolla kun 80km jälkeen pärähti remmi. Sellasta sattuu, 3500 oli sillä remmillä ajettu.
Uusi on posteljoonilla jo kyydissä ja varmaan huomenna täällä.
Ainoa ongelma tuli ensiajolla kun 80km jälkeen pärähti remmi. Sellasta sattuu, 3500 oli sillä remmillä ajettu.
Uusi on posteljoonilla jo kyydissä ja varmaan huomenna täällä.
Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
- frosty
- Tracks
- Viestit: 1015
- Liittynyt: 27 Huhti 2006 22:46
- Mönkijä:: Scrambler 1K #240
- Paikkakunta: Lahti
Re: XC 450
Carlislen UA459 hihnalla huiput nousi vakiohihnan 91:stä 94:ään kunnes kierrosrajotin alkaa änkyttämään. Tosin varin herkkyyttä minusta hävis vähäsen.
Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
- nikob
- Tracks
- Viestit: 1105
- Liittynyt: 15 Huhti 2010 13:44
- Mönkijä:: Dinli dmx 450 nitrogen edition
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: XC 450
Mukava kuulla että Catti taas iskussa, jännä homma tuo remmin katkeaminen. Olisin luullut että olisi pidempään mennyt, mutta nyt ei muuta kun lumen tuloa odottelemaan .
Crossi Dille
Ex. Arctic Cat XC450i
Ex. Trapper 350-R
Ex. Arctic Cat XC450i
Ex. Trapper 350-R
- nikob
- Tracks
- Viestit: 1105
- Liittynyt: 15 Huhti 2010 13:44
- Mönkijä:: Dinli dmx 450 nitrogen edition
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: XC 450
Miten on Frosty Catti toiminut ja onko hyvin tullut kilsoja?
Crossi Dille
Ex. Arctic Cat XC450i
Ex. Trapper 350-R
Ex. Arctic Cat XC450i
Ex. Trapper 350-R
- frosty
- Tracks
- Viestit: 1015
- Liittynyt: 27 Huhti 2006 22:46
- Mönkijä:: Scrambler 1K #240
- Paikkakunta: Lahti
Re: XC 450
Hyvin on toiminut. Kahvasuojia se kovasti kaipailee pakkasia varten. Kilsoja on tullut vasta jotain viitisen sataa kun kovin vähän kerennyt ajamaan.
Tänään kävin sellasen satasen lenkin heittämässä.
Tänään kävin sellasen satasen lenkin heittämässä.
Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
-
- Noppeli
- Viestit: 10
- Liittynyt: 26 Joulu 2013 13:46
- Mönkijä:: Arctic Cat XC450i
Re: XC 450
Kävi semmoinen juttu tuossa syksyllä metsäajelulla, että ruikkas nesteitä pihalle tuo keksintö. Ei käyny kuinkaan ja kun takuuta oli kolme päivää jäljellä, niin huoltoon vaan. Viaksi paljastui moottorin lämpöanturin löysä liitos ja puhallin ei lähtenyt käyntiin. Jossain kohtaa tuo piuha menee runkoputken kyljessä ja sitä ei ole sidottu putkeen liitoksen kohdalla oikein mitenkään ja siksi liitos saattaa irrota/löystyä.
Muistelen vaan, että Nikob kirjoitteli joskus vähän samantyyppisestä oiukkuilusta. Tuo liitos kannattanee tarkistaa ja nippusiteillä putkeen kiinni, jos sama moka on tehtaan jäljiltä kaikissa XC450 -malleissa. Muuten on ollut kyllä hauska vekotin ympärivuotiseen käyttöön. Mainio laite myös lumitöihin.
Muistelen vaan, että Nikob kirjoitteli joskus vähän samantyyppisestä oiukkuilusta. Tuo liitos kannattanee tarkistaa ja nippusiteillä putkeen kiinni, jos sama moka on tehtaan jäljiltä kaikissa XC450 -malleissa. Muuten on ollut kyllä hauska vekotin ympärivuotiseen käyttöön. Mainio laite myös lumitöihin.
- frosty
- Tracks
- Viestit: 1015
- Liittynyt: 27 Huhti 2006 22:46
- Mönkijä:: Scrambler 1K #240
- Paikkakunta: Lahti
Re: XC 450
Täytyykin tarkistaa heti tuo liitoshommeli. Kiitos tiedosta.
Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
- nikob
- Tracks
- Viestit: 1105
- Liittynyt: 15 Huhti 2010 13:44
- Mönkijä:: Dinli dmx 450 nitrogen edition
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: XC 450
Itsellä taisi pari kertaa tulla nesteet pihalle, tuo liitos vika siellä varmasti sitten taisi olla, kun muuten kyllä puhallin hienosti tuntui pelaavan. Mukava että noinkin pikku juttu, hemmetti nyt olisi komiat nelikko kelit . Arvasin tämän kun menen hukkaamaan nelikon niin heti tulee oikea talvi, edellis talvena ei paljon ollut iloa neljästä vetävästä pyörästä.
Crossi Dille
Ex. Arctic Cat XC450i
Ex. Trapper 350-R
Ex. Arctic Cat XC450i
Ex. Trapper 350-R
- frosty
- Tracks
- Viestit: 1015
- Liittynyt: 27 Huhti 2006 22:46
- Mönkijä:: Scrambler 1K #240
- Paikkakunta: Lahti
Re: XC 450
Vähän isompaa pyörää koitan seuraavaksi. 26" tuumaisia aluksi, kun tuntuu masu kantavan niin kovin helposti lumessa, mutta luulen että kesämmällä laitan 25:set.
Garminin etrex 20 navi olisi siihen kaapissa valmiina, kun sais aikaiseksi ruuvata se kiinni.
Garminin etrex 20 navi olisi siihen kaapissa valmiina, kun sais aikaiseksi ruuvata se kiinni.
Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
- frosty
- Tracks
- Viestit: 1015
- Liittynyt: 27 Huhti 2006 22:46
- Mönkijä:: Scrambler 1K #240
- Paikkakunta: Lahti
Re: XC 450
Jos jollakin alkaa kyseisen laitteen (koskee myös Kymcon vastaavaa Maxxeria) lyhyet valot väpättämään tai valahtaa osoittamaan alas, on syy mitä suuremmalla todennäköisyydellä valon linssipakettia kasassa pitävät pienet ruuvit. Ne on tehtaan jäljiltä liian pitkat ja ottaa kiinni toisiinsa. Niitä ruuveja on siinä linssipaketissa 8 kappaletta neljä etu- ja neljä takapuolella ja niiden päät ottaa kiinni toisiinsa. (Kuvassa punaisella ympyröidyt ruuvit, yksi on kuvassa linssipaketin takana näkymättömissä)
Korjausta varten tuo paketti pitää ottaa ulos valosta. Ensin kannattaa painaa sormin linssipaketti irti pallon mallisista säädön kiinnikkeistä niin tulee enemmän tilaa jatkotoimille. Sen jälkeen säädön ruuvin irroitus. Siinä on lukitusprikka valon muovikuorta vasten heti kannan alla valonkuoren sisäpuolella ja se täytyy nitkuttaa sopivalla talttaruuvarin kärjellä alas. Ite tuhosin ne prikat siinä hommassa ja korvasin ne kasatessa jousilla kuten usein on autoissa tehty valojen säätöruuveissa. Säätöruuvi on niin pitkä että ei mahdu pelkästään prikkaa irroittamatta ruuvamalla irtoamaan linssipaketista, kun se työntää pakettia eteenpäin niin tulee valon etureuna vastaan ennen kuin ruuvi on irti.
Kun se säätömekanismi on irroitettu tulee linssipaketin ulos saamisen vuoro. Jotta se mahtuu ulos täytyy ensin ottaa polttimo päältä pois (kolme ruuvia) Sitten nuo ensimmäisenä näkyvät neljä ruuvia avata ja nostaa paketti ulos osina.
Itselläni tämä kävi molemmissa etuvaloissa. Purin ne ja lyhensin jokaista ruuvia 1mm. Se riittää että linssipaketti kiristyy kunnolla.
Valo kasataan päinvastaisessa järjestyksessä.
Melko vaikea kirjottamalla opastaa mutta ehkä siitä jollekin on apua jos valot alkaa osottamaan maahan ja välkkymään tärinästä. Ei ole ihan ilmaiset nuo valot ja uusissa on varmaan ihan saman mittaiset ruuvit.
Korjausta varten tuo paketti pitää ottaa ulos valosta. Ensin kannattaa painaa sormin linssipaketti irti pallon mallisista säädön kiinnikkeistä niin tulee enemmän tilaa jatkotoimille. Sen jälkeen säädön ruuvin irroitus. Siinä on lukitusprikka valon muovikuorta vasten heti kannan alla valonkuoren sisäpuolella ja se täytyy nitkuttaa sopivalla talttaruuvarin kärjellä alas. Ite tuhosin ne prikat siinä hommassa ja korvasin ne kasatessa jousilla kuten usein on autoissa tehty valojen säätöruuveissa. Säätöruuvi on niin pitkä että ei mahdu pelkästään prikkaa irroittamatta ruuvamalla irtoamaan linssipaketista, kun se työntää pakettia eteenpäin niin tulee valon etureuna vastaan ennen kuin ruuvi on irti.
Kun se säätömekanismi on irroitettu tulee linssipaketin ulos saamisen vuoro. Jotta se mahtuu ulos täytyy ensin ottaa polttimo päältä pois (kolme ruuvia) Sitten nuo ensimmäisenä näkyvät neljä ruuvia avata ja nostaa paketti ulos osina.
Itselläni tämä kävi molemmissa etuvaloissa. Purin ne ja lyhensin jokaista ruuvia 1mm. Se riittää että linssipaketti kiristyy kunnolla.
Valo kasataan päinvastaisessa järjestyksessä.
Melko vaikea kirjottamalla opastaa mutta ehkä siitä jollekin on apua jos valot alkaa osottamaan maahan ja välkkymään tärinästä. Ei ole ihan ilmaiset nuo valot ja uusissa on varmaan ihan saman mittaiset ruuvit.
Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
Re: XC 450
Muutaman päivän kokemus nyt kissasta Takaboksi ja kahvanlämppärit on asenneltu ja ajoa vailla vekotin. Ensimmäisellä ajokerralla huomasi vääntävän moottorin ja erittäin mukavan ajotuntuman. Tehoja tuntuisi olevan ihan riittävästä tällaiselle yli neljänkympin ylittäneelle. Aurauskulmat näytti olevan hiukan aurauksen puolella eikä tunnu tarvetta olevan niitä alkaa vielä muuttelemaan. Neliveto tuntui olevan ajossa aika samanlainen kuin entisessä 400 outissa ja aika kiva päästellä jää/lumipeitteisillä maalaisteillä. Reilu 600 kilometriä nyt mittarissa ja eiköhän niitä ala kohta kertyä enemmän. Kellään kokemusta noista jousien säädöistä, että millaisilla asetuksilla saa parhaan tuntuman tielle kurvailuun? Nyt takana toiseksi jäykimmällä ja edessä taitaa olla toiseksi löysimmällä. Kyseessä tuollaiset pykäliin käännettävät säädöt jousien alapuolella.
Shineray Stixe 250
Tyscon Street 250
Linhai 260 SS
Rally 250
TGB Avenger 400
SMC 250 exä
Polaris Sportsman 300
2 x TGB Blade 250
Outlander 400 Max
Dinli 450
Arctic Cat XC 450
Goes 625i
Uudenmaan Mönkijät ry
Tyscon Street 250
Linhai 260 SS
Rally 250
TGB Avenger 400
SMC 250 exä
Polaris Sportsman 300
2 x TGB Blade 250
Outlander 400 Max
Dinli 450
Arctic Cat XC 450
Goes 625i
Uudenmaan Mönkijät ry
Re: XC 450
Edelleen katti tuntuu erittäin hyvälle Nyt on tullu muutamat reissut heitettyä ja bensankulutus näyttäisi reippaassa räppäilyssä olevan 8.5 litran tuntumassa. Aurauskulmat säädin nollille ja nyt on entisestäänkin parempi ohjaus tiellä kurvailuun. Samalla huomasi jälleen kuinka hyvä tuo neliöputkesta 1.2m x 1.0m mittaan väsätty suorakulma on aurauskulmien säädössä. Laitoin myös kesää varten tilaukseen itp deltan mustat teräsvanteet ja kromiset keskikupit. Renkaiksi jo kerran hyväksi havaitut cst stryderit ja koko päivittyi 25 tuumaiseksi alkuperäisten 23 munkkien tilalle
Shineray Stixe 250
Tyscon Street 250
Linhai 260 SS
Rally 250
TGB Avenger 400
SMC 250 exä
Polaris Sportsman 300
2 x TGB Blade 250
Outlander 400 Max
Dinli 450
Arctic Cat XC 450
Goes 625i
Uudenmaan Mönkijät ry
Tyscon Street 250
Linhai 260 SS
Rally 250
TGB Avenger 400
SMC 250 exä
Polaris Sportsman 300
2 x TGB Blade 250
Outlander 400 Max
Dinli 450
Arctic Cat XC 450
Goes 625i
Uudenmaan Mönkijät ry
Re: XC 450
Uutta vannetta ja rengasta tuli kesää varten ja hetihän se oli testattava alle Eli itp delta steel black vanne 12x7 5+2 offsetillä niinku alkuperäiset. Menee aika paljon sisemmäksi vanne takaa kuin alkuperäisessä Mistähän lie johtuu? Ei mitään hätää ja mahtuu hyvin mut jää noin sentti tuohon kallistuksenvakaajaan matkaa. Tallista onneksi löytyi dinlin vanhat 2 tuumaiset spacerit ja niillä aika mukavaksi korjautui. Nyt on orkkis renkailla leveyttä 129 senttiä takana ja aika rouheen näköinen perä. Ostinpa tuossa Viimaxilta nuo dicen kahvasuojatkin ja hitto nehän sai sopimaan mukavasti millien pelivaralla
Shineray Stixe 250
Tyscon Street 250
Linhai 260 SS
Rally 250
TGB Avenger 400
SMC 250 exä
Polaris Sportsman 300
2 x TGB Blade 250
Outlander 400 Max
Dinli 450
Arctic Cat XC 450
Goes 625i
Uudenmaan Mönkijät ry
Tyscon Street 250
Linhai 260 SS
Rally 250
TGB Avenger 400
SMC 250 exä
Polaris Sportsman 300
2 x TGB Blade 250
Outlander 400 Max
Dinli 450
Arctic Cat XC 450
Goes 625i
Uudenmaan Mönkijät ry
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: XC 450
Mulla ei anttisku näy tuo aiemmin postaamasi kuva ??
Olis kiva nähdä kuvia sun arcticista
Olis kiva nähdä kuvia sun arcticista
Re: XC 450
Jostain syystä jollain näkyy ja toisilla ei
Täällä pitäisi näkyä https://photos.app.goo.gl/WNA695iMJ05WKVeo1
Täällä pitäisi näkyä https://photos.app.goo.gl/WNA695iMJ05WKVeo1
Shineray Stixe 250
Tyscon Street 250
Linhai 260 SS
Rally 250
TGB Avenger 400
SMC 250 exä
Polaris Sportsman 300
2 x TGB Blade 250
Outlander 400 Max
Dinli 450
Arctic Cat XC 450
Goes 625i
Uudenmaan Mönkijät ry
Tyscon Street 250
Linhai 260 SS
Rally 250
TGB Avenger 400
SMC 250 exä
Polaris Sportsman 300
2 x TGB Blade 250
Outlander 400 Max
Dinli 450
Arctic Cat XC 450
Goes 625i
Uudenmaan Mönkijät ry