Sivu 1/1

Uudestisyntynyt H1

Lähetetty: 22 Marras 2012 19:27
Kirjoittaja mpmasa
Koska täällä AC puolella on niin hiljaista niin piristetäänpä hieman. ;)

Maaliskuussa hankin "hellään" huomaani romutettavaksi päätyneen 650 H1 kissan.
Kannibaalit olivat vieneet jo hieman osia, mutta ei mitään mahdotonta. Hankinta listalla olisi siis ainakin etuperä. Moottorin kunto oli ilmoituksessa ylikuumentunut, joten kaikki oli mahdollista. Purku-urakka paljasti vesipumpun olevan ilman siipiratasta, joten eihän se ollut toiminut tehtaalta lähtiessäänkään??? taitaa olla ollut maanantaikappale tai jotain. No täystuhohan siitä oli seurannut ja sylinteri oli 0.3mm soikea ja ylimitassa. Koko laitteen purettuani pääsin ostoslistan tekoon. Siitä tuli pitkä. pelkästään AC standardi osia oli yli 50 nimikettä. Koska oli selvää että osat tilaan suoraan Usasta niin myös vinssi rengaspaketti oli sieltä samaan aikaan tulossa. Kesä kuumeisesti odotellen kriittiset osat saapuivatkin elokuussa joten kesän ajot jäivät vähiksi vaikka akuperäinen tavoite olikin juhannus. Tästä johtuen ylimääräisen ajan vuoksi tulikin jotain pientä viritystä näperrettyä. Alkaen 11.5 puristuksista, 700cc sylinteri, porttaukset imu ja pakopuoleen, vari koneistettu alkaen noin 3.9 välityksistä, suora kulmavaihde, 4.0 murikkapyörät. Takana on tukivarret muutettu, joten pyörat ovat 5 cm takempana samalla akselivälillä kuin Thundercatissä. Sekä edessä että takana on jousitus geometria muutettu, joten korkeus on 5cm normaalia korkeammalla ja 30-40% löysempi . Eteen ja taakse tuli 12x28 gorillat vakiovanteille, tosin takana on keskilevyn paikkaa muutettu jotta raideleveys säilyy. Syylärikin löysi uuden paikan ylempänä, jotta pysyisi paremmin auki. en tykästynyt telineen vievistä ratkaisuista, joten se on nyt panssarin takana jonka etureuna on 90cm korkeudella. vinssikin löysi hyvän paikan heti etuperän edestä joten kohtaamis kulma on täydet 90 astetta. Kone syö nyt E85 viinaa joten paikallaan olevan 34cvk:n suuttimia on avarrettu sopan saannille. Laatikossa odottaa jo 39 FCR, joten happikin rupeaa liikkumaan kunhan sisään ajot on suoritettu. Sytytyspuolen hoitaa ohjelmoittava MSD4217 ja WeaponX kynäpuola. Puolen vuoden lopputuloksena normi käytetyn hinnalla omaan makuun tehty mutahirviö.

Kuva

Arvatkaapa jäikö kiinni? :)

Re: Uudestisyntynyt H1

Lähetetty: 22 Marras 2012 20:15
Kirjoittaja toivaju83
Laita lisää kuvia miten oot tuon keulan ratkaissut jousituksen osalta. itellä kans catti jotakuinkin lihoiks lyötynä..

Re: Uudestisyntynyt H1

Lähetetty: 22 Marras 2012 20:43
Kirjoittaja mpmasa
Kuva

Tukivarresta leikattu iskarin korvake irti ja hitsattu sisemmäksi, tarve tälle oli johtui myös renkaan mahdottomasta lavasta joka tuli 5cm sisemmäksi vakiosta kumiin verrattuna.
siirto oli muistaakseni 6cm.

Ylä päässä on uusi korvakko ylempänä ja ulompana. Iskari on normaalia pystymmässä kulmassa, joten progressiivisuuttakin on vähennetty.

-M

Re: Uudestisyntynyt H1

Lähetetty: 07 Joulu 2012 21:41
Kirjoittaja Pappi
Tällä vehkeellä voisi olettaa ojien ylityksen olevan herkuttelua...

Re: Uudestisyntynyt H1

Lähetetty: 06 Loka 2013 10:59
Kirjoittaja El-Reino
Mitenhän tämä projekti jakselee? Melko mielenkiintoisen näkönen laite.. =D>

Re: Uudestisyntynyt H1

Lähetetty: 22 Loka 2013 20:30
Kirjoittaja mpmasa
Tällä kertaa kissan Raajärvestä toipuminen kestää. Siellähän leikkasi mäntä, öljyn puutteesta. oli jääny proppu kirimäti tai kivi narskautti sen löysälle. lopputuloshan oli kiinni jämähtäminen.

Syksyn tullen sain osat ja inspiraation remonttiin, jostain syystä näin hauskaksi leikata koko peräpään rungosta irti ja sommittelin pientä "catvos" venytystä suuntaan jos toiseen.

Talliin saapuneen toisen koneen laittoon menee nyt aika, mutta kyllä katti herää vielä entistä äkäisempänä, sen lupaa myös tämä toinen kone...

Ensi vuonna taas Raajärvelle koettaa sulakkeen paikkaa. :D

Ja tämänlaitteen rakentelun päätarkoitushan on aina ollut mahdllisimman hyvän puukärryn veturin tekeminen. :D