Miksi Catti ei kelpaa käyttäjille?
-
- Tracks
- Viestit: 1146
- Liittynyt: 05 Maalis 2006 03:22
- Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3
- Paikkakunta: Helsinki
Miksi Catti ei kelpaa käyttäjille?
Tervehdys!
Kertokaapa te asiantuntijat. Mikä on, että Arctic Catin suosio mönkkäriväen keskuudessa on niinkin alhainen, kuin esimerkiksi Yleistä-palstalla Mönkijä Gallup 2006 kertoo?
Näin asiasta mitään ymmärtämättömänä kun tuntuisi speksit esimerkiksi AC 400 4x4 tieliikennemallissa olevan todella kohdallaan. Eli jos hakusessa on Utilility-mönkkäri, joka olisi:
- hyväksytty tieliikennekäyttöön
- rekisteröitävissä kahdelle
- kunnon neliveto ja edessä lukko
- kunnon maavarat ja joustot
- laadukas ja pitkäikäinen
- moottorin koko alle 400 cc
- monipuoliset lisävarusteet
Niin mikä olisi paras kikotin? Japskeja ei saa tieliikennekäyttöön (paitsi ee-Speedin kautta). Linhai 300 4x4 on edullinen ja ilmeisesti kelpo ajettava, mutta mitenkä tuo vuosien kestävyys? Polaris ATP 330 E:tä on haukuttu tehottomaksi. Ja Bomban Outlander 400 taitaa olla melkoisen kallis.
Nyt pitäisi siis kävellä kauppaan tilata ajopeli, on sen verran pahaksi päässyt kuume kehittymään nätä sivustoja lukiessa. Vaan uskaltaako rahansa pistää likoon tuohon Cattiin kun tekään asiaa paremmin ymmärtävät ette niitä osta!
Näyttäisi suurin suosio olevan tuolla Polariksella, niin että pitäisikö vain ottaa varman päälle ja mennä rahoineen valtavirran mukana?
Ihmettelee Viljami
Kertokaapa te asiantuntijat. Mikä on, että Arctic Catin suosio mönkkäriväen keskuudessa on niinkin alhainen, kuin esimerkiksi Yleistä-palstalla Mönkijä Gallup 2006 kertoo?
Näin asiasta mitään ymmärtämättömänä kun tuntuisi speksit esimerkiksi AC 400 4x4 tieliikennemallissa olevan todella kohdallaan. Eli jos hakusessa on Utilility-mönkkäri, joka olisi:
- hyväksytty tieliikennekäyttöön
- rekisteröitävissä kahdelle
- kunnon neliveto ja edessä lukko
- kunnon maavarat ja joustot
- laadukas ja pitkäikäinen
- moottorin koko alle 400 cc
- monipuoliset lisävarusteet
Niin mikä olisi paras kikotin? Japskeja ei saa tieliikennekäyttöön (paitsi ee-Speedin kautta). Linhai 300 4x4 on edullinen ja ilmeisesti kelpo ajettava, mutta mitenkä tuo vuosien kestävyys? Polaris ATP 330 E:tä on haukuttu tehottomaksi. Ja Bomban Outlander 400 taitaa olla melkoisen kallis.
Nyt pitäisi siis kävellä kauppaan tilata ajopeli, on sen verran pahaksi päässyt kuume kehittymään nätä sivustoja lukiessa. Vaan uskaltaako rahansa pistää likoon tuohon Cattiin kun tekään asiaa paremmin ymmärtävät ette niitä osta!
Näyttäisi suurin suosio olevan tuolla Polariksella, niin että pitäisikö vain ottaa varman päälle ja mennä rahoineen valtavirran mukana?
Ihmettelee Viljami
Ehdottomasti, ja jos se ei ole paras niin siitä rakennetaan sellainen
Mikä mahtaa olla Viljamin budjetti mönkän hankinnassa?
Yksi vaihtoehto voisi olla Modularboxin maahantuoma TGB 400 4X4 jonka pikkusisko TGB250 vaikutti aika asialliselta laitteelta. Tätä nelisatasta on tulossa kevään aikana myyntiin ja siinä voisi olla yksi varteenotettava vaihtoehto jonka hinta sijoittuu hiukan Linhain yläpuolelle eli karvan vajaaseen 9000€.
Polaris on hieno laite ja erinomainen ajettava mutta noista 330 tieliikenne peleistä on kantautunut huolestuttavan paljon negatiivisia kommentteja käyttäjiltä joten harkitsisin tätä vaihtoehtoa pariin otteeseen ennen hankintaa.
EE Speedillä on 350 Bruinia hiukan alle kympillä mutta sekään ei jää niin halvaksi etteikö kannattaisi kysyä tarjousta 400 Bombasta. Mene käymään Kivenlahden teollisuusalueella olevaan Motojettiin ja kysy tarjousta Bombasta. Tällä foorumilla ei ole montaa pahaa sanaa sanottu kyseisestä kömpijästä ja uskon että siitä saa eniten vastinetta rahoille.
Vaihtoehtoja on lukuisia ja pää siinä menee sekaisin kun yrittää päättää mikä on paras vaihtoehto. Käy tutustumassa mahdollisimman moneen eri laitteeseen jotka vaikuttaa mielestäsi varteenotettavilta vaihtoehdoilta ja valitse se mikä kaikista eniten miellyttää sinua ja mikä tuntuu heti "hanskaan sopivalta". Mönkijä on monelle pitkäaikainen investointi joten ei kannata ostaa sellaista laitetta ominaisuudet arveluttaa jo alkumetreillä.

Mikä mahtaa olla Viljamin budjetti mönkän hankinnassa?
Yksi vaihtoehto voisi olla Modularboxin maahantuoma TGB 400 4X4 jonka pikkusisko TGB250 vaikutti aika asialliselta laitteelta. Tätä nelisatasta on tulossa kevään aikana myyntiin ja siinä voisi olla yksi varteenotettava vaihtoehto jonka hinta sijoittuu hiukan Linhain yläpuolelle eli karvan vajaaseen 9000€.
Polaris on hieno laite ja erinomainen ajettava mutta noista 330 tieliikenne peleistä on kantautunut huolestuttavan paljon negatiivisia kommentteja käyttäjiltä joten harkitsisin tätä vaihtoehtoa pariin otteeseen ennen hankintaa.
EE Speedillä on 350 Bruinia hiukan alle kympillä mutta sekään ei jää niin halvaksi etteikö kannattaisi kysyä tarjousta 400 Bombasta. Mene käymään Kivenlahden teollisuusalueella olevaan Motojettiin ja kysy tarjousta Bombasta. Tällä foorumilla ei ole montaa pahaa sanaa sanottu kyseisestä kömpijästä ja uskon että siitä saa eniten vastinetta rahoille.
Vaihtoehtoja on lukuisia ja pää siinä menee sekaisin kun yrittää päättää mikä on paras vaihtoehto. Käy tutustumassa mahdollisimman moneen eri laitteeseen jotka vaikuttaa mielestäsi varteenotettavilta vaihtoehdoilta ja valitse se mikä kaikista eniten miellyttää sinua ja mikä tuntuu heti "hanskaan sopivalta". Mönkijä on monelle pitkäaikainen investointi joten ei kannata ostaa sellaista laitetta ominaisuudet arveluttaa jo alkumetreillä.
Kylätason mönkijäkuski
- blue Honda Trx
- Tracks
- Viestit: 3208
- Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
- Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
- Paikkakunta: Östra Nyland
Re: Miksi Catti ei kelpaa käyttäjille?
viikkojen kestävyydestä puhumattakaan...Viljami kirjoitti:Tervehdys!
Linhai 300 4x4 on edullinen ja ilmeisesti kelpo ajettava, mutta mitenkä tuo vuosien kestävyys? Ihmettelee Viljami


Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
-
- Tracks
- Viestit: 1146
- Liittynyt: 05 Maalis 2006 03:22
- Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3
- Paikkakunta: Helsinki
Kyllä kai siihen joutuu himppa yli kympin investoimaan, varsinkin jos haluaa perustyökalut (puskulevy, vinssi, vetokoukku) heti mukaan eikä lähde pelaamaan noiden idän ihmeiden kanssa. Eipä ole kovin paljoa näkynyt juttua tuostakaan TGB:stä, joten taidan jättää senkin väliin.Koheltaja kirjoitti:Mikä mahtaa olla Viljamin budjetti mönkän hankinnassa?
Jossain oli juttua Bomban Outlanderin rungon kestävyysongelmista silloin kun se tuli markkinoille, mutta taitaa ne lastentaudit olla jo hoidettu kuntoon.
Eli ilmeisesti valinta tiivistyy kahden koneen välille:
AC 400 4x4 vastaan Bomba Outlander 400
Tuossa jo Koheltaja antoi vinkkiä että mistä sitä Bombaa kannattaa kysellä. Mikäs on täällä Uudellamaalla paras Catin ostopaikka? Katsotaan sitten kummasta saa paremman tarjouksen ja parempaa palvelua.
Tuumailee Viljami
TGB on uusi merkki ja siitä ei ole kellään vielä sen kummempaa kokemusta, aika näyttää lunastaako huoliteltu olemus lupaukset toimivuudesta.
Aikoinaan kävin Sumekolla katsomassa yhtä Cattia kun sitä ei löytynyt lähinurkista. Hertsikassa taisi joku autoliike, Renison tai vastaava, myydä Cattia mutta palvelu oli niin alhaista tasoa että mainitsin siitä maahantuojalle. En tiedä mistä löytää Cattia PK-seudulta.
Kerran olen käynyt Motojetissä renkaita potkimassa ja liikkeestä jäi sen verran positiivinen kuva että kun tarvetta tulee niin asioin siellä aivan varmasti uudestaan.
Aikoinaan kävin Sumekolla katsomassa yhtä Cattia kun sitä ei löytynyt lähinurkista. Hertsikassa taisi joku autoliike, Renison tai vastaava, myydä Cattia mutta palvelu oli niin alhaista tasoa että mainitsin siitä maahantuojalle. En tiedä mistä löytää Cattia PK-seudulta.
Kerran olen käynyt Motojetissä renkaita potkimassa ja liikkeestä jäi sen verran positiivinen kuva että kun tarvetta tulee niin asioin siellä aivan varmasti uudestaan.
Kylätason mönkijäkuski
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Cattia menisin ostamaan Mäntsälän ST1-asemalla olevalta kauppiaalta. Eli siinä Shelliä vastapäätä 4's tien Pohjoisen Mäntsälän liittymän kohdalla.
Mulla oli itselläni tuo AC 500, joka on sama kuin 400, muuten kuin koneen osalta. Minulla ei todellakaan ollut pahaa sanaa tuosta koneesta. Eritoten markkinoiden korkein maavara oli minulle mieleen. Myös varsin jämäkkä alusta, oli mieleeni. Vinssi on hyvässä paikassa vinssaamisen kannalta, eli alhaalla. Myös tukevat tavaratelineet olivat hyvät. Siinä on myös tehokas laturi sekä hyvät ajovalot.
Mutta, tee valintasi oman mielen mukaan ja kokeile laitteita. Ne ovat ajettavuudeltaan hieman erilaisia, mutta pääsääntöisesti kelvollisia koneita kaikki.
Mulla oli itselläni tuo AC 500, joka on sama kuin 400, muuten kuin koneen osalta. Minulla ei todellakaan ollut pahaa sanaa tuosta koneesta. Eritoten markkinoiden korkein maavara oli minulle mieleen. Myös varsin jämäkkä alusta, oli mieleeni. Vinssi on hyvässä paikassa vinssaamisen kannalta, eli alhaalla. Myös tukevat tavaratelineet olivat hyvät. Siinä on myös tehokas laturi sekä hyvät ajovalot.
Mutta, tee valintasi oman mielen mukaan ja kokeile laitteita. Ne ovat ajettavuudeltaan hieman erilaisia, mutta pääsääntöisesti kelvollisia koneita kaikki.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
- vinssimestari
- 6WD
- Viestit: 287
- Liittynyt: 10 Joulu 2005 21:17
- Paikkakunta: oulun laidalla. 650v2
-
- Tracks
- Viestit: 1146
- Liittynyt: 05 Maalis 2006 03:22
- Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3
- Paikkakunta: Helsinki
Niin vain kävi, että Catti vaihtui minunkin valintalistallani viime metreillä Bombaksi. Sytykkeenä tuo Koheltajan ehdotus. Syyttäköön sitten Catin myyjät vaikka häntä.Koheltaja kirjoitti:... etteikö kannattaisi kysyä tarjousta 400 Bombasta. Mene käymään Kivenlahden teollisuusalueella olevaan Motojettiin ja kysy tarjousta Bombasta. Tällä foorumilla ei ole montaa pahaa sanaa sanottu kyseisestä kömpijästä ja uskon että siitä saa eniten vastinetta rahoille.
Valinta oli vaikea. Itse rankkasin laitteet seuraavasti ihan esitteitä lukemalla, myyjiä kiusaamalla ja teiltä viisaammilta täällä foorumissa kyselemällä.
Arctic Catin etuja Bombaan verrattuna ovat:
- rekisteröitävissä kahdelle (Bombassa kahdelle rekisteröitävissä on vain Max-versio, joka on paljon kalliimpi)
- selkeästi pidemmät joustot (25 cm vs. 20 cm)
- selkeästi korkeampi maavara (30 cm vs. 23 cm)
- polttoainetankki 25l penkin alla, jolloin painopiste alempana (Bombassa 16l ja "perinteisessä" paikassa)
- polyeteenistä tehty pohjapanssari vakiona (Bombassa runkopalkki toimii tarvittaessa "suksena") suojaa runkoa kolhuilta ja ruostumiselta
- tavaransäilytyskotelo "perinteisen" polttoainetankin paikalla (Bombassa penkin alla)
Bombassa taas parempaa on:
- himpun pienemmät mitat (ketteryys?)
- 10% kevyempi
- hiukan isompi moottori (tosin tieliikennemalleissa joka tapauksessa kuristettu 15:een kilowattiin)
- portaaton ja automaattinen viskolukko (Catissa kiinteä perälukko. Edestä lukko puutuu maantiemallista)
- elektroninen käynnistyksen esto (vaikeampi varastaa)
- Sähköpistoke (ns. tupakansytytinmalli) kojelaudassa vakiona
- Uusi palkkirunkoratkaisu (Catissa perinteinen kehtoputkirunko) ei kerää niin helposti lunta/muuta rojua matkaan
Muuten vehkeet vaikuttavat hyvinkin tasaväkisiltä. Ehkä eniten asiassa painoivat Catin osalta mahdollisuus kyyditä toista henkilöä, paremmat joustot/maavara sekä polttoainetankin koko. Bombaa taas puolsivat tuo viskolukko, keveys ja ketteryys sekä elektroninen käynnistyksen esto.
Valinta päätyi siis Bombaan. Merkittävä seikka oli tuo Catin etulukon puuttuminen. Lopullisesti valinnan käänsi Bomban puolelle sen hiukan pienemmät mitat. Eilen peräkärryäni mittaillessa totesin, että Catti ei perskeles mahdu sinne kuomun alle. Bomba sen sijaan menee kyytiin nippa nappa.
Varusteina tulee heti puskulevy, Warnin vinssi ja muovinen pohjapanssari. Saas nähdä mitä sitä alkaa haluamaan lisää kunhan saa vähän ajokokemusta
Tilaus lähti juuri ja meikä poika on noin 12 tonttua köyhempi. Saas nähdä onko kuitenkin lähiaikoina saman verran onnellisempi.

Odottelee kärsimättömänä Viljami
Muoti ilmiöitä, tähdenlentoja ja kopioita on jokaisessa tuotteessa. Sitten on uusia innovaatioita/suunnan näyttäjiä sekä niitä kestosuosikkeja joita palvotaan vaikka kehitys on ajanut niistä ohi kauan aikaa sitten. Yritä näistä sitten valita joku niin aina saa marinat niskaan
Onneksi olkoon Viljamille kömpijäkansaan liittymisestä!
Motojetistäkö kävit laitteen ostamassa? Kävin äsken siellä taas kerran potkimassa renkaita ja siellä näytti olevan jollekkin onnelliselle luovutusta odottamassa 800 XT MAX kaikilla mahdollisilla lisähilppeillä mitä siihen voi saada


Onneksi olkoon Viljamille kömpijäkansaan liittymisestä!
Motojetistäkö kävit laitteen ostamassa? Kävin äsken siellä taas kerran potkimassa renkaita ja siellä näytti olevan jollekkin onnelliselle luovutusta odottamassa 800 XT MAX kaikilla mahdollisilla lisähilppeillä mitä siihen voi saada

Kylätason mönkijäkuski
-
- Tracks
- Viestit: 1146
- Liittynyt: 05 Maalis 2006 03:22
- Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3
- Paikkakunta: Helsinki
En käynyt. Haen laiteen Jyväskylästä.Koheltaja kirjoitti:Motojetistäkö kävit laitteen ostamassa?
Laitoin heille kyllä sähköpostilla tarjouspyyntöä ja kävin paikan päälläkin asiaa kyselemässä, mutta eivät saaneet ainakaan tämän viikon aikana sitä tarjousta aikaiseksi. Ja kun kiire on saada laite alle, niin eihän sitä malta viikkoja yhtä tarjousta odotella.
Ilmeisesti täällä etelässä käy kauppa sen veran hyvin, että ihan joka ikistä persaukiselta vaikuttavaa kyselijää ja renkaan potkijaa ei jaksa noteerata.
Epäilee
Viljami
Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.