Sivu 1/1

Arctic cat 400 koneen poisto/halkaisu.

Lähetetty: 22 Marras 2013 22:54
Kirjoittaja arctic400catti1
noniiin elikkkäs ei kelläää ois kokemuksia tai tietoa mitä kannattaa varoa kun halkaisee koneen kahtia

Re: arctic cat koneen poisto/halkaisu

Lähetetty: 23 Marras 2013 08:45
Kirjoittaja cotcot
Ilmeisesti puhutaan 400 catin koneesta...?

Re: arctic cat koneen poisto/halkaisu

Lähetetty: 23 Marras 2013 09:31
Kirjoittaja pusikkoon
Jos viittaat tohon räksytysketjuun, niin laske nyt vaikka ensin öljyt ulos ja katso onko metallia joukossa. Jos on, niin sitten sieltä variaattorin puolelta tavaraa sen verran pois, että lohkosta olevasta aukosta pääsee kurkkimaan. En muista jenkkifoorumeiltakaan yhtään nelisatkua, josta kulmavaihde olisi antanut periksi ja todennäköisesti jostain muusta onkin kysymys. Ei siis kannata alkaa hutkimaan ennen kuin tutkii. Sitä paitsi ei tuossa ole oikein mitään ennakkoon tehtävissä. Porsii jos on porsiakseen ja sitten on iso remppa edessä.

Tuo Suitsan nelisatku on maineeltaan sarjaa "bulletproof". Ropleeman taustalla, joka siis koskee lähinnä joitain isompia Catteja on spiraalihampaiset kulmavaihteen rattaat jotka rasituksessa pyrkivät loittonemaan toisistaan. Isoilla renkailla, pahassa paikassa, rasitus käy liian kovaksi ja lohko joustaa (mahd. laakeri pettää alta) siinä kiinni olevan rattaan kohdalta -> hammaskosketus heikkenee ja lastu lentää. Spiraalihampaisia kulmavaihteita on myöhemmin vaihdettu äänekkäämpiin suorahampaisiin ja korjauksessa kannattaa myös näin tehdä.

Re: arctic cat koneen poisto/halkaisu

Lähetetty: 23 Marras 2013 11:37
Kirjoittaja arctic400catti1
Jooo elikkäs juurikin sama ääni ois ongelma, ja 400 on kyse.pitääpä kokeilla öljyjen laskentaa. =D>

Re: Arctic cat 400 koneen poisto/halkaisu.

Lähetetty: 23 Marras 2013 13:40
Kirjoittaja maxim
Arcticchat.com ja sieltä hakukenttään bevel gear niin alko tulee tarinaa.

Re: Arctic cat 400 koneen poisto/halkaisu.

Lähetetty: 23 Marras 2013 14:07
Kirjoittaja pusikkoon
Mitä itse olen lukenut niin tyypillisesti nuo kulmavaihteet ovat menneet kertalaakista, ilman mitään outoja ääniä tms. signaalia ennen rikkoutumista. Jos ääni on uusi niin ainahan sitä mielenrauhan vuoksi kannattaa asioita tarkistella. Catin voimansiirto piti mullakin satunnaisesti, tietyissä tilanteissa ränksytystä. Kun pyörissä on reilummin vauhtia ja voimalinjaan kohdistuu äkillisiä rasituksia (pidon vaihtelut jne.), niin se saattaa normaalien välyksien vuoksi joskus äännellä. Muistaakseni laittoivat uudempiin malleihin etuperään jonkunlaisen kumisen vaimennussysteeminkin?