Itselle tämä tuli ihan tarvekäyttöön. Suurin tarve on puiden keräily tontilta ja kasaan saaminen. Traktori olisi tietty tehokkaampi, mutta vähän turhan raju itselle eikä moiselle oikein muutakaan käyttöä olisi. Mönkkärillä sentään tykkää muksutkin ajaa rinkiä ja voihan tuolla vähän luntakin lykkiä sen mitä urakoitsijalta jää.
Vähän Linkkareitakin katselin, kun en paljoa halunnut sijoittaa. Kuitenkin oma käyttö huomioiden eivät nuo omaa oikein hyviä ominaisuuksia. Kytkimet ei tahdo kestää ja välitykset pitkät. Perheellisenä ei vapaa-aika tahdo riittää nytkään, saatikka sitten jos vielä ensimmäiseksi mönkkäriä pitäisi ruveta rakentamaan käypäiseksi ensin. Vähän Hondia seurailin ja joku Suzukikin osui silmiin. Hondissa ei vaan oikein ollut mitenkään kohtuullisia tarjolla ja Suzukeissa vähän sama homma, mutta sitten törmäsin tällaiseen Cattiin ja se vaikutti ihan hyvältä. Vaihteita on ihan miljoona, joten vääntöä riittää vaikkei tehoa olekkaan.
Kyseessähän on 300 kovalla laatikolla. Suzukin patahan tuo vissiin on ja kai aika pomminvarma pitäisi olla. Erillisjousitus tässä on takanakin, mutta tuolla ei lie omassa käytössä ole väliä suuntaan tai toiseen. Matalahan tämä on nykykömpijöihin verrattuna, mutta ei oma tontti ole kamalan huono

Toisaalta isotkin kiinnosti, mutta ei noista kuitenkaan miksikään räppäilypeleiksi ole, siksi mulla on enska. Hyvä isompi olisi kuitenkin ollut aika monta € lisää. Ehkä tätä pienempää uskaltaa nopeammin antaa jälkikasvunkin ajaa kunhan vähän kasvavat.
Tällä olisi talvellakin ajoa, niin öljyt on olleet mietinnässä. Takapää on aika hauska yhdistelmä kun siellä on perä, moottori ja märkäkytkimiä vissiin parikin. Jokaisella melkoisen eri öljytarve. Varmaan on ainakin syytä vaihtaa useasti. Onko hyviä vinkkejä? Talveksi jotain synteettistä tahtoisin, kesä mennee hienosti mineraali-Delvacilla jota minulla on 20 l tonkassa. Joskus pärräpuolella oli käytössä itsellä 5100 Motul, pelaisiko tässäkin? Vain onko joku ajanut ihan jollain TB Goldilla? Perus levykytkimissä usein pelaa vallan hyvin. Synteettistä haluaisin koska nokka ja vipat taitaa olla tämän koneen akilleen kantapää ja kuitenkin omassa metsäkäytössä kylmäkäynnistyksiä tulee paljon.
Vaikkei mitään projektia ole tarkoitus tehdä, niin onko kellään kokemusta miten tässä kestäisi parin tuuman korotuksella vetarit?
Renkaita ajattelin isontaa tuuman.
Haulla tästä ei tunnu mahdottomia löytyvän. Jos on jotain hyviä vinkkejä niin otan mielelläni vastaan. Kai aika varma kone pitäisi kuitenkin olla, mutta jos on vaikka vinkkiä sopivista jonkin auton vetarien suojakumeista, niin otetaan kiitollisuudella vastaan. Tai jotain jarruihin liittyen. Nuo kai aika oleellisia kulutusosia ovat.