Arctic Cat Ongelmat ja niiden ratkaisut.
- maxim
- 6WD
- Viestit: 930
- Liittynyt: 05 Tammi 2005 14:23
- Mönkijä:: Honda Bigred 300 Canam 450 pro
- Paikkakunta: korvessa kulkevi.....
Re: Arctic Cat Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Vaihtelin ja catiskaan jokin aika sitten varin taakse uudet stefat kun oli oksentanut öljyä varikoppaan.
Siinä rassatessa funtsailin ko.vikaa et pitäisiköhän koneen huohotusta muuttaa/lisätä johonkin muuhun paikkaan, kun nyt koneesta menee letku ilmanputsari kotelon pohjaan.
Jos se huohotus on vaan riittämätön ja näin ollen tekee koneeseen painetta ja sit stefat ei pidä toki mylly imee ilmaa myös huohotin letkun kautta ilmanputsari kotelosta luulisi sen silloin olevan riittävä.
Kerran oireet tulee aina talvisin niin vika vois olla että se huohotinletku vaan jäätyy talvella,senhän voisi kokeilla eristää esim. armaflex tyyppisellä eristeellä jos se auttaisi.
Kannattaa muuten tarkistaa se huohotusletkun kunto, ettei pääse epäpuhtaita partikkeleita moottoriin omassa oli ainakin letku halkeamia täynnä ,mutta ei vielä läpi asti mitä lie kiinankumia.
Siinä rassatessa funtsailin ko.vikaa et pitäisiköhän koneen huohotusta muuttaa/lisätä johonkin muuhun paikkaan, kun nyt koneesta menee letku ilmanputsari kotelon pohjaan.
Jos se huohotus on vaan riittämätön ja näin ollen tekee koneeseen painetta ja sit stefat ei pidä toki mylly imee ilmaa myös huohotin letkun kautta ilmanputsari kotelosta luulisi sen silloin olevan riittävä.
Kerran oireet tulee aina talvisin niin vika vois olla että se huohotinletku vaan jäätyy talvella,senhän voisi kokeilla eristää esim. armaflex tyyppisellä eristeellä jos se auttaisi.
Kannattaa muuten tarkistaa se huohotusletkun kunto, ettei pääse epäpuhtaita partikkeleita moottoriin omassa oli ainakin letku halkeamia täynnä ,mutta ei vielä läpi asti mitä lie kiinankumia.
-
- Noppeli
- Viestit: 19
- Liittynyt: 03 Marras 2006 17:12
- Mönkijä:: AC 700i GT T3
Re: Arctic Cat Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kiitokset kommenteista! Tuo huohotusletkun jäätyminen kuulostaa loogiselta... Omani oli myöskin täysin rispaantunut ja vaihtoinkin sen uuteen. Jospa seuraavaksi kokeilisi sen eristämistä kuten ehdotit...
Re: Arctic Cat Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ongelmana on se että vaihteet ei tahdo mennä päälle. Ne jää silleen ikävästi rutisemaan. Kierrokset pitää olla aika alhaalla että vaihde menee päälle. Joku sano että tuon voi korjata öljyt vaihtamalla ja jotain vipua säätämällä? Onnistuuko se ite vai vienkö vaan huoltoon? Ajettu reilu 1000km ja menopeli on vm 2009 500 4x4
Re: Arctic Cat Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Vaihteensiirtäjän tankoa säätämällä varmaankin korjaantuu. Haulla löytyy lisätietoa. Liian korkeat tyhjäkäynnin kierrokset aiheuttaa takeltelua myös. Noin 1250 rpm on passeli tyhjäkäyntinopeus.
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2308
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Arctic Cat Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Yksi vaihtoehto varaosien ostoon...
http://www.kiertokanki.com/verkkokauppa ... jbhla2kjr5
LH-Osan verkkokauppa.
http://www.kiertokanki.com/verkkokauppa ... jbhla2kjr5
LH-Osan verkkokauppa.
Re: Arctic Cat Ongelmat ja niiden ratkaisut.
rrkele!!eilen illalla lumia puskiessa päätti catti 650 v2 sammua tupsahtaa eikä enää starttaa..sulakkeet kävin läpi siinä tuulessa ja tuiskeessa,näytti ehyiltä.mis lie vika.eikös nämä lähde käyntiin vaikka variaattorin remeli hajoaa?eka kerta ku cattiin tuli häikkinää..
Re: Arctic Cat Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ihan vaan varmuudeksi...Eihän pakkokatkaisija vahingossa napsahtanut päälle.
- Tuleeko virrat mittarille mitä valoja vilkkuu?
- Jos tulee virrat niin mitäs narusta nykäsemällä?
- Tuleeko virrat mittarille mitä valoja vilkkuu?
- Jos tulee virrat niin mitäs narusta nykäsemällä?
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2308
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Arctic Cat Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jos tulee virrat, mutta ei käynnisty niin sitten vaan kokeilemaan tuleeko tulppaan kipinä. Hyppyjohdolla antaa virtaa suoraan startille ja pyörittää "pakolla". Jos kipinä tulee ja starttinappi ei pelaa niin kurkkaa tuolta minun topicin loppupuolelta ohjeet monitoimikatkaisimen korjaukseen. Minulla oli vika sammutusnapin diodissa, jonka kautta menee virta starttinapille.
Sitten kannattaa katsoa, että vaihde on vapaalla tai kokeilla käynnistystä jarru pohjassa. Jarrukatkaisijalta tulee tieto "neutral" releelle ja "S.I.G" releelle, joilta sitten annetaan "lupa käynnistykseen".
Vaikeeta selittää, mutta kun vähän syventyy niin aika yksinkertainen systeemi. Johtosarjan tarkastamiseen ei liikaa tilaa ole, mutta tuskin tuo oikosessa on käynyt kun sulakkeet ovat ehjät.
Sähköviat, mitä ihanuutta...
Sitten kannattaa katsoa, että vaihde on vapaalla tai kokeilla käynnistystä jarru pohjassa. Jarrukatkaisijalta tulee tieto "neutral" releelle ja "S.I.G" releelle, joilta sitten annetaan "lupa käynnistykseen".
Vaikeeta selittää, mutta kun vähän syventyy niin aika yksinkertainen systeemi. Johtosarjan tarkastamiseen ei liikaa tilaa ole, mutta tuskin tuo oikosessa on käynyt kun sulakkeet ovat ehjät.
Sähköviat, mitä ihanuutta...
Re: Arctic Cat Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Seuraaviin oireisiin tarvittaisiin kuumeisesti hoito-ohjeita.
Mittaristo on pimeänä eikä tule kipinääkään, eikä starttaakaan muuta ku pakottamalla.
Sulakkeet ja releet ehjät.
Toivottavasti ei mikään boksi hajonnu, kampe oli laturissa ja kun laitoin virrat päälle, niin mittaristoon ei syttyny mitään.
Mittaristo on pimeänä eikä tule kipinääkään, eikä starttaakaan muuta ku pakottamalla.
Sulakkeet ja releet ehjät.
Toivottavasti ei mikään boksi hajonnu, kampe oli laturissa ja kun laitoin virrat päälle, niin mittaristoon ei syttyny mitään.
Re: Arctic Cat Ongelmat ja niiden ratkaisut.
No niin, nyt 650 v2 toimii muuten, mutta mittaristossa ei ole mitään eloa. Jos jollakin olisi antaa vinkkejä mistä vikaa etsiä/ korjata niin olisin kiitollinen
Re: Arctic Cat Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Räpläileppä aluksi mittariston johtimien liitintä, omassa 500:ssa mittaristo heräsi henkiin kun käytin liittimen irti.TPR kirjoitti:No niin, nyt 650 v2 toimii muuten, mutta mittaristossa ei ole mitään eloa. Jos jollakin olisi antaa vinkkejä mistä vikaa etsiä/ korjata niin olisin kiitollinen
Re: Arctic Cat Ongelmat ja niiden ratkaisut.
No niin AC 700 H1 Efi on alkanut temputtamaan..nelikko on ja pysyy päällä, napista ei tapahdu mitään. Ainoastaan 4wd valo häviää mittaristosta, mutta mitään ääntä ei kuulu. Myöskään sähköisesti kytkettävä etuperän lukko on mykkä. Sulakkeet on ehjät. Ennen kokonaan nelivetoutumista teki sitä, että kesti hetken, että menikö nelikko päälle tai pelkälle takavedolle. Onko joku paikka, mistä yleisimmin hajoaa?
Toinen vika taas on tyhjäkäynnissä. Toisinaan kun kaasun laskee vauhdista pois ja antaa koneen rullata pysähdyksiin asti, niin sammuu kuin seinään. Siitä startaten käy taas ihan nätisti. Pieni pyrähdys eteenpäin ja pysähdyksiin -> sammua moksahtaa! Taas startti ja käy nätisti. Vikakoodia en ole vielä ottanut ulos, katsotaan antaako mitään.
Joskus tekee sitä, että hyytyy vauhdista..myös kylmäkäynnistys on vaikea. Kumitötterön tarkistin putsarilta kaasuläpälle -> ok. Ja siis Efi:ä vilkuttaa usein..
Onko kellään samanmoista vaivaa ollut?
Koneella ajettu n. 50h ja vm -09
Toinen vika taas on tyhjäkäynnissä. Toisinaan kun kaasun laskee vauhdista pois ja antaa koneen rullata pysähdyksiin asti, niin sammuu kuin seinään. Siitä startaten käy taas ihan nätisti. Pieni pyrähdys eteenpäin ja pysähdyksiin -> sammua moksahtaa! Taas startti ja käy nätisti. Vikakoodia en ole vielä ottanut ulos, katsotaan antaako mitään.
Joskus tekee sitä, että hyytyy vauhdista..myös kylmäkäynnistys on vaikea. Kumitötterön tarkistin putsarilta kaasuläpälle -> ok. Ja siis Efi:ä vilkuttaa usein..
Onko kellään samanmoista vaivaa ollut?
Koneella ajettu n. 50h ja vm -09
Re: Arctic Cat Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mulla teki oma catti kanssa just samaa. Räpläsin tyhjäkäyntisäätimen (ainakin oletan sen olevan se) liitintä. Ei mulla yhdistänyt kunnolla. Heti alkoi sen jälkeen toimimaan normaalisti.kt11118 kirjoitti:Toinen vika taas on tyhjäkäynnissä. Toisinaan kun kaasun laskee vauhdista pois ja antaa koneen rullata pysähdyksiin asti, niin sammuu kuin seinään. Siitä startaten käy taas ihan nätisti. Pieni pyrähdys eteenpäin ja pysähdyksiin -> sammua moksahtaa! Taas startti ja käy nätisti. Vikakoodia en ole vielä ottanut ulos, katsotaan antaako mitään.
Joskus tekee sitä, että hyytyy vauhdista..myös kylmäkäynnistys on vaikea. Kumitötterön tarkistin putsarilta kaasuläpälle -> ok. Ja siis Efi:ä vilkuttaa usein..
Onko kellään samanmoista vaivaa ollut?
Koneella ajettu n. 50h ja vm -09
* * Polaris XP 850 * *
Re: Arctic Cat Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Oliko tämä mutikka siis tuossa kaasuläpän tienoilla?trx78 kirjoitti:Mulla teki oma catti kanssa just samaa. Räpläsin tyhjäkäyntisäätimen (ainakin oletan sen olevan se) liitintä. Ei mulla yhdistänyt kunnolla. Heti alkoi sen jälkeen toimimaan normaalisti.kt11118 kirjoitti:Toinen vika taas on tyhjäkäynnissä. Toisinaan kun kaasun laskee vauhdista pois ja antaa koneen rullata pysähdyksiin asti, niin sammuu kuin seinään. Siitä startaten käy taas ihan nätisti. Pieni pyrähdys eteenpäin ja pysähdyksiin -> sammua moksahtaa! Taas startti ja käy nätisti. Vikakoodia en ole vielä ottanut ulos, katsotaan antaako mitään.
Joskus tekee sitä, että hyytyy vauhdista..myös kylmäkäynnistys on vaikea. Kumitötterön tarkistin putsarilta kaasuläpälle -> ok. Ja siis Efi:ä vilkuttaa usein..
Onko kellään samanmoista vaivaa ollut?
Koneella ajettu n. 50h ja vm -09
- DOTSI
- 6WD
- Viestit: 566
- Liittynyt: 22 Joulu 2007 21:18
- Mönkijä:: EX: RZR XP Turbo EPS 2017 Eut
- Paikkakunta: Koria
Re: Arctic Cat Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tarkasta se säätimen johtosarja, niissä ollut vikaa, johtosarja o liia piukalla ja katkoo johtoja sarjasta.
Ei reissua, ettei remonttia...