Ketkä spedet ajelee Joutsenossa pyörätiellä?eli

Tänne tiedotteet esim laittomista paikoista missä Ei sitten ajella!!
MarkoV
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 13 Marras 2011 00:34
Mönkijä:: Suzuki KingQuad 700 -6
Paikkakunta: Joutseno

Ketkä spedet ajelee Joutsenossa pyörätiellä?eli

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

Eli sama porukka taas tänään liikenteessä kuin pari viikkoa sitten. Ajavat Joutsenon kohdalla pyörätien varressa kutostiellä. Siellä on kutostien toisella puolella sähkölinjalla hyvät mettätiet. Sama porukka ajoi Ahvenlammen virkistysalueella muutama viikko sitten. On ihan varma ettei ko. Paikoilla tarvi monta kertaa ajaa kun poliiseja soitellaan paikalle. Minulle on ihan sama missä ajatte, mutta näissä paikoissa ajamalla pilaatte minun siirtymäreitit Muukon ajopaikoille kun poliisit ja kukkahattutädit on sittenminun kimpussa. Karttaa vähänkin katsomalla kyllä löytyy fiksummat reitit Lappeenranta-Imatra välille Joutsenon kohdalla, lähden tarvittaessa oppaaksi.

Marko
Pietu71
Tracks
Viestit: 1062
Liittynyt: 16 Helmi 2008 14:09
Mönkijä:: Yamaha Bruin 350 4x4
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Ketkä spedet ajelee Joutsenossa pyörätiellä?eli

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

melekonen poliisi :mrgreen: =D> ,ja pilaatte minun siirtymäreitit.tää oli hauska.
MKe
6WD
Viestit: 452
Liittynyt: 21 Helmi 2006 17:39
Mönkijä:: joku pärisevä

Re: Ketkä spedet ajelee Joutsenossa pyörätiellä?eli

Viesti Kirjoittaja MKe »

Pietu71 kirjoitti:melekonen poliisi :mrgreen: =D> ,ja pilaatte minun siirtymäreitit.tää oli hauska.
Niin varmaan suomennettuna tarkoittaa että ajellaan luvattomissa paikoissa "virkistys alueella" / tienpenkalla ja posliinit kiinnostuu ja loppuu ajo linjan allakin kaikilta.
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 17:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: Ketkä spedet ajelee Joutsenossa pyörätiellä?eli

Viesti Kirjoittaja cotcot »

MKe kirjoitti:
Pietu71 kirjoitti:melekonen poliisi :mrgreen: =D> ,ja pilaatte minun siirtymäreitit.tää oli hauska.
Niin varmaan suomennettuna tarkoittaa että ajellaan luvattomissa paikoissa "virkistys alueella" / tienpenkalla ja posliinit kiinnostuu ja loppuu ajo linjan allakin kaikilta.
Juurikin näin, ainakin mun mielestä. Aina pitäis edes vähän miettiä missä ajetaan, ettei tule suuremmin sanomista, kyseisille kuskeille ja siinä samalla muillekin. Eli ei ole järkevään ihan ajattelematta ja surutta pissiä omiin ja kenties samalla myös muiden muroihin.....jää paha maku :(
MarkoV
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 13 Marras 2011 00:34
Mönkijä:: Suzuki KingQuad 700 -6
Paikkakunta: Joutseno

Re: Ketkä spedet ajelee Joutsenossa pyörätiellä?eli

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

Pietu71 kirjoitti:melekonen poliisi :mrgreen: =D> ,ja pilaatte minun siirtymäreitit.tää oli hauska.
Et sitten ymmärtänyt itse asiaa. Eli kohta näillä seuduilla ei ajele kukaan kun nämä spedet ei käytä järkeä. Rauhallisempia teitä menee ihan vieressä niin pitää ehdoin tahdoin ajaa vilkkaan valtatien penkalla jossa koko ajan menee poliiseja. Tänään pojat missasi poliisin noin puolen minuutin erolla...Virkistysalue on lammen ympärys jossa menee ladut/kuntopolut ja siellä kulkee paljon ihmisiä eli varmasti on seassa väkeä joka ei ymmärrä mönkköreitä tippaakaan.
Tuolla omien siirtymisieni pilaamisella tarkoitin, että kohta pitää viedä mönkijä kärryllä puolen kilsan päähän ajopaikoille kun vielä nyt just askaltaa ajaa polkuja pitkin ja parin tien yli kohteelle.
En itsekään ole mikään puhtoinen pulmunen, mutta käytän järkeä missä ajelen mönkkärillä, kelkalla tai endurolla ja vältän viimeiseen asti kanssaihmisten provosointia. Kelkkareiteillä tämä korostuu kun taas menetettiin pätkä reittiä joidenkin tampioiden vuoksi kun eivät pysyneet merkityllä reitillä. No, ei voi kauhalla ottaa jos lusikalla on älyä annettu.

Marko
ToniR81

Re: Ketkä spedet ajelee Joutsenossa pyörätiellä?eli

Viesti Kirjoittaja ToniR81 »

Ja vielä kun lisätään tuohon aavistuksen kyseenalaiseen ajopaikkaan järjetön kaahaaminen niin se valvonta kiristyy yllättävän äkkiä. Jos siis on pakko ajaa paikoissa missä ajaminen varmasti herättää huomiota ja on ehkä jopa muutenkin kyseenalaista voisi se ajaminen olla muiden liikkujien nopeuksiin suhteutettua. Eli jos mennään kävelijöiden seassa jollain polulla niin ei räpätä sataa vaan ajellaan sellaista ehkä paria kymppiä, ei aihteuta yhtään niin paljon pahennusta...

Mutta niin monta muutakin asiaa tässä maassa, saati tässä mailmassa on muutama idiootti pilannut kaikilta muilta(tai siis niiltä keitä asetuksen ja kiellot pätkääkään kiinnostaa) ettei järkeä.
Avatar
kuu_ukkeli
4WD
Viestit: 156
Liittynyt: 06 Marras 2009 22:10

Re: Ketkä spedet ajelee Joutsenossa pyörätiellä?eli

Viesti Kirjoittaja kuu_ukkeli »

Onhan se häviävän pieni mahdollisuus olemassa että kyseessä oli liikuntavammainen ihan sallitulla asialla. Itse meinaan ajelin viikko sitten pyörätiellä T3 vehkeellä huoltoamassa käsipolkupyöräilijää eli enemmän liikuntavammaista ja poliisit meni ohi. Ei ollut huomauttamista, edes kysymisen vertaa. Ehdottomasti kuitenkaan ei kannatta ehdoin tahdoin pyyhkiä veteen piirrettyä viivaa sallitun, soveliaan ja kielletyn väleistä.
Viidakon lait, ai jaa. Ne taitaa olla elukoille.
MarkoV
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 13 Marras 2011 00:34
Mönkijä:: Suzuki KingQuad 700 -6
Paikkakunta: Joutseno

Re: Ketkä spedet ajelee Joutsenossa pyörätiellä?eli

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

kuu_ukkeli kirjoitti:Onhan se häviävän pieni mahdollisuus olemassa että kyseessä oli liikuntavammainen ihan sallitulla asialla. Itse meinaan ajelin viikko sitten pyörätiellä T3 vehkeellä huoltoamassa käsipolkupyöräilijää eli enemmän liikuntavammaista ja poliisit meni ohi. Ei ollut huomauttamista, edes kysymisen vertaa. Ehdottomasti kuitenkaan ei kannatta ehdoin tahdoin pyyhkiä veteen piirrettyä viivaa sallitun, soveliaan ja kielletyn väleistä.
Juu ei ollut huoltohommia. Pojat oli porukalla ihan kunnon safarilla. Poikien vakioreitti näyttää nyt menevän aina samaa piennarta pitkin. Kyseessä ei ole mikään sadan metrin pikataival vaan tuossa joutuu ajamaan n. 5km viivasuoralla ja avonaisella pientareella koska toisella puolella on 4-kaistainen valtatie ja toisella puolella junanrata.

Marko
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Ketkä spedet ajelee Joutsenossa pyörätiellä?eli

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

kuu_ukkeli kirjoitti:Onhan se häviävän pieni mahdollisuus olemassa että kyseessä oli liikuntavammainen ihan sallitulla asialla. Itse meinaan ajelin viikko sitten pyörätiellä T3 vehkeellä huoltoamassa käsipolkupyöräilijää eli enemmän liikuntavammaista ja poliisit meni ohi. Ei ollut huomauttamista, edes kysymisen vertaa. Ehdottomasti kuitenkaan ei kannatta ehdoin tahdoin pyyhkiä veteen piirrettyä viivaa sallitun, soveliaan ja kielletyn väleistä.
Olen toki kuullut että invaliidi saa ajaa maastossa mönkijällä esimerkiksi marjastaessaan niin sanotun jokamiehenoikeuden turvin (ei kuitenkaan hupiajoa???) mutta tämä oli ihan uusi asia että traktorilla saa ajaa pyöräteillä :shock:
atv mies
Tracks
Viestit: 1370
Liittynyt: 03 Marras 2010 17:49

Re: Ketkä spedet ajelee Joutsenossa pyörätiellä?eli

Viesti Kirjoittaja atv mies »

Saahan pyörätiellä ajaa traktorilla jos olet:
1. töissä pyörätiellä (lakaisu, aura)
2. töissä ollessa majakka päällä.

Kyllä se varmaan on ihan itse poliisin oman harkinnanvarainen asia, antaako sakot pyörätiellä ajosta vai ei. Voihan aina asiasta keskustella ja jos saa poliisille kerrottua erinomasisen hyväksyttävän syyn pyörätiellä ajolle niin sakkoja ei saata napsahtaa.

Tiedän yhden tapauksen jossa on napsahtanut rikesakko kun on ajettu traktrorimönkijällä pyörätiellä, tässä kyseinen 16-vuotias poika ajoi ilman hyväksyttävää syytä, kun halusi hieman nopeammin päästä kotiin.
ToniR81

Re: Ketkä spedet ajelee Joutsenossa pyörätiellä?eli

Viesti Kirjoittaja ToniR81 »

Ja taas tullaan poliisin nykyiseen kiireeseen, vain räikeisiin tapauksiin puututaan jos on vähänkään aika kortilla. Ja sitä se on, kaikkeen ei siis puututa, vaikka haluttaisiinkin. Ja kuvittelisin että tämä traktori mönkijällä ajo missä vain(motari ehkä pitänee kuitenkin lukea pois) on sellainen asia että se ei kiinnosta jos:
-kuljettaja ei vaikuta humalaiselta
-kaahaa muihin nähden suhteetonta vauhtia(40tähän nämä laitteet kulkee)
-Vaaranna muuta liikenettä omalla ajollaan
-aiheuta muuta haittaa tai häiriötä kulkiessaan

Mutta taas jos kaahaat putket punaisena mitä laite kulkee(40 on aika kova vauhti rollaattori kansaan verraten) ja teet vaarallisia ohituksia ajellen vähän holtittomasti ja huutelet vielä ohikulkijoille herjoja niin varmasti kiinnostaa. Eli kun rikkoo lakeja vain vähän ja sellaisia lakeja joissa sakotus kynnys ei edes välttämättä ylity ja tekee sen suurta haittaa aiheuttamatta tuskin on vaaraa edes joutua keskustelemaan poliisin kanssa. Ja jos joutuu niin varautuu siihen että on järkevä selitys joka on myös uskottava ja ei pidä sisällään ufoja, päänsisäisiä ääniä, outoja näkyjä tai muuta vastaavaa höpinää selvinnee huomautuksella jos saa edes sitä.
Vastaa Viestiin