VAPEPA- Vapaaehtoinen pelastuspalvelu

Keskustelua yhdistystoiminnasta
Avatar
Jere itte
Tracks
Viestit: 1693
Liittynyt: 12 Maalis 2006 13:05
Paikkakunta: Lempäälä

VAPEPA- Vapaaehtoinen pelastuspalvelu

Viesti Kirjoittaja Jere itte »

Pirkanmaan alueen VAPEPAn kokous järjestetään Tampereella muistaakseni 11.1. kello 19. Tarkemman osoitteen laitan huomenna duunista kun se on siellä mun sähköpostissa.

Kokous on 11.1.2007 torstaina kello 19.00 Hervannassa Parkanonkatu 4 E
Menen paikalle Lukkomestarin kanssa hiukan esittelemään koneitamme ja ajattelinkin nyt kysyä että saataisiinko Tampereelta ja lähiympäristöstä riittävä porukka vapaaehtoisia mukaan. Jos mahdollista, niin varmaankin paras mahdollinen porukka saadaan syntymään jos saataisiin Tampereen ympärille sellainen 7-10 koneen "helminauha". Jos lähtö käy, niin periaatteessa saadaan minne tahansa noin 100km Tampereelta alle tunnissa jo kolme konetta.
Tarkoituksena on siis lähimmäisten auttaminen, ei ajomaastojen hankinta. Jos kuitenkin mukana olevat saavat ajoluvan x aluelle, niin sehän on tietysti positiivinen lisä. Tämän varmastikin kaikki ymmärtävät.

Tällä hetkellä mukaan auttamaan ovat lähteneet
-Jere itte
-Lukkomestari
-Barossa

Paikalle ei välttämättä tarvitse tulla, mutta yhteystiedot voisi lähettää mulle jollakin tavalla jotta voin ne sitten toimittaa VAPEPAn yhteyshenkilölle mahdollisia apupyyntöjä varten.

Jos on näinkin mukavan harrastuksen, kuin mönkiminen, itselleen keksinyt, niin jos harrastuksellaan voi auttaa, tai edes yrittää auttaa apua tarvitsevia, niin mikäs siinä. :D
Viimeksi muokannut Jere itte, 22 Joulu 2006 12:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
l Kipu on vain tunne l
Viljami
Tracks
Viestit: 1146
Liittynyt: 05 Maalis 2006 03:22
Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Viljami »

Onkos vastaavaa toimintaa täällä pääkaupunkiseudulla?

Tuossa oli mennäviikolla uutinen lehdessä, kuinka Rinnekodista oli hävinnyt joku potilas ja sitä oli poliisin ja varusmiesten voimin etsitty pitkin metsiä. Mietin silloin, että voisikohan mönkijöistä olla tuossa hommassa apua. Ja että minne voisi ilmoitautua vapaaehtoiseksi tällaisiin maastopelastustehtäviin. Luulisi täältäkin viranomaisten avuksi löytyvän jonkinlainen joukko vapaaehtoisia mönkijäkuskeja. Kadonneiden etsimiseen, metsäpaloihin ja muihin onnettomuuksiin maastossa voisi laajemmalla mönkijäporukalla saada kovastikin apua.

Ainakin minä voisin hyvin tällaisen toimintaan osallistua. Kun vaan tietäisi, minne ottaa yhteyttä ja tarjoutua mukaan.
Viljami

Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8671
Liittynyt: 02 Elo 2004 16:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Espoon alueen yhdyshenkilön kanssa on postia vaihdettu mutta koko asia on päässyt unohtumaan :oops:

Pitää ottaa asia tapetille että saataisiin homma pyörimään myös täällä etelässä.
Kylätason mönkijäkuski
Jukka.K
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 01 Loka 2006 20:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jukka.K »

Ehkä täältä vois kysellä lisätietoja

Valmiuspäälliköt:

Helsingin ja Uudenmaan piiri
Jarmo Hollstein
Puhelin (09) 129 3510
Käyntiosoite: Pihlajistonkuja 3, 00710 Helsinki
Postiosoite: PL 186, 00141 HELSINKI
Barossa
Tracks
Viestit: 1677
Liittynyt: 17 Helmi 2005 19:02

Viesti Kirjoittaja Barossa »

Atv 400
4WD
Viestit: 149
Liittynyt: 13 Maalis 2006 19:25
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Atv 400 »

Viljami tervetuloa ajamaan VAPEPAN etsintöjä.Itse olin Rinnekodin etsintätehtävässä n 6 tuntia/40km.Edellinen haku oli keskuspuisto 8.11.
Viljami
Tracks
Viestit: 1146
Liittynyt: 05 Maalis 2006 03:22
Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Viljami »

Atv 400 kirjoitti:Viljami tervetuloa ajamaan VAPEPAN etsintöjä.Itse olin Rinnekodin etsintätehtävässä n 6 tuntia/40km.Edellinen haku oli keskuspuisto 8.11.
No helkkari ilman muuta. Minne voin ilmoittautua?
Viljami

Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
Jackmeister
4WD
Viestit: 245
Liittynyt: 29 Syys 2005 19:12
Mönkijä:: Cana 400 -11
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jackmeister »

Oikealla asialla pojat ootta. Täällä oulunkorkeuksillakin huristelee niin paljon mönkijöitä että varmasti ois auttajia tarvittaessa. Mitenhän lie, onko tällänen mönkkäpartio jo koottu..?
Avatar
Jere itte
Tracks
Viestit: 1693
Liittynyt: 12 Maalis 2006 13:05
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Jere itte »

Voiskos joku moderaattori tehdä jokaiselle alueelle oman osionsa jonnekin? Olisi helpompaa katsoa tiedotuksia sun muita jotka liittyy suoraan oman alueen toimintaan?
l Kipu on vain tunne l
Viljami
Tracks
Viestit: 1146
Liittynyt: 05 Maalis 2006 03:22
Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Viljami »

Taitaa olla liian raskasta väsätä jokaisesta oma osionsa, jos osiolla tarkoitat ihan omaa sivua kullekin. Mutta jos tähän viestiketjuun alkaa kertyä turhan paljon viestejä ympäri Suomea, niin kunkin alueen aktiivi voisi avata oman alueensa osalta oman ja erillisen viestiketjunsa, jossa sitten voitaisiin jatkaa kunkin alueen tiedonvälitystä erikseen.

Ensimmäiseen viestiin voisi kuhunkin ketjuun laittaa vaikka perustidot toiminnasta, kuinka pääsee mukaan, mitä vaaditaan osallistujalta sekä alueen yhteystiedot, jonne ilmoitautua vapaaehtoiseksi.

Ja sitten vielä tuonne "Toimintaa" osioon erillinen viesti per alue, josta linkki tähän edellä kuvattuun keskusteluketjuun.

Kiitos :!:
Viljami

Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
Avatar
Jere itte
Tracks
Viestit: 1693
Liittynyt: 12 Maalis 2006 13:05
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Jere itte »

öh, eh. #-o Mä tarkoitin topiccia, en osiota. Mun moka. :)

Editoin ekaa viestiä siten että lisäsin sinne tuon kokousajan ja paikan.
l Kipu on vain tunne l
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Jackmeister kirjoitti:Oikealla asialla pojat ootta. Täällä oulunkorkeuksillakin huristelee niin paljon mönkijöitä että varmasti ois auttajia tarvittaessa. Mitenhän lie, onko tällänen mönkkäpartio jo koottu..?
Ensimmäiset etsinnöt missä mukana, oli jo -80 luvulla. Viimeinen hälytys oli nyt syksyllä, haapalehtoon. Jos enempi on poltetta asian tiimoilta, ilmoittautua voi meikäläiselle. :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Jackmeister
4WD
Viestit: 245
Liittynyt: 29 Syys 2005 19:12
Mönkijä:: Cana 400 -11
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jackmeister »

ATC kirjoitti:
Jackmeister kirjoitti:Oikealla asialla pojat ootta. Täällä oulunkorkeuksillakin huristelee niin paljon mönkijöitä että varmasti ois auttajia tarvittaessa. Mitenhän lie, onko tällänen mönkkäpartio jo koottu..?
Ensimmäiset etsinnöt missä mukana, oli jo -80 luvulla. Viimeinen hälytys oli nyt syksyllä, haapalehtoon. Jos enempi on poltetta asian tiimoilta, ilmoittautua voi meikäläiselle. :wink:
Kumma ettei ole koskaan tullut puheeksi...
Avatar
kirppu
3WD
Viestit: 93
Liittynyt: 21 Elo 2006 11:21
Paikkakunta: Pjöörnepori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kirppu »

hianolla asialla joo liikut, meillä porissa päin ollaan "kytkyissä" VAPEPA:an seuraavasti: Itse olen vpk:lainen ja mönkkärikerhossa, vpk on yhteistyössä VAPEPA:n kanssa, joten jos vpk saa avunantopyynnön vapepalta, lähtee mököt myös tarvittaessa.
Kyl mönkimine kivaa o

-Satakunnan mönkijät ry-
Avatar
Zuikki
Tracks
Viestit: 950
Liittynyt: 24 Elo 2005 16:34
Mönkijä:: Herra Polaris
Paikkakunta: Savonmaa Mönkijä:Ranger XP 1000 t1b +SM 1000 t3b+Polaris 110 efi+VahvaJussi400 4WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zuikki »

Kuuluukos kukaan foorumilainen täältä Savon alueella moiseen toimintaa?
Etelä Savon Mönkijöiden videoita
Ranger 1000+Sm1000 t3b+Polaris 110 efi+VahvaJussi 400 4WD
Exät:
Polaris Rzr 900
Polaris Xp 850 t3 -12
Polaris predator 50
Polaris sm 90
Polaris Xp 850 EPS -10
Polaris sp 800 Dlx -07
Polaris sp 800 -05
Polaris sp 600 -03
Vastaa Viestiin