Terve
Mönkkäri pitäisi talveksi saada kun ei oikein kaksipyöräisellä kaupungissa pärjää ja autoakaan en omista. Kömpijä tulisi siis lähinnä työmatkalle ja kauppareissuille, aina kun ei jaksa fillarilla ajaa. Suuri plussa on jos laitteella voisi huvitellakin. Huvitteluksi lasketaan myös korjaaminen

. Homma on edennyt siihen vaiheeseen, että ehdokkaina on oikeastaan Shineray 250 stixe ja Comanche Cross 300. Shineray vaikuttaa ihan pätevältä laitteelta ja olisi noista kahdesta luultavasti se luotettavampi. Lähinnä kiinnostaa noiden ero alustan suhteen, shineray ei kauheasti vakuuta, joskin iskareiden purkaminen, puslien vaihto ja kaiken rasvaaminen varmaan herkistäisi kummasti alustaa, mutta mikään muu ei kyllä poista sen jäykkyyttä kuin geometria/jousimuutos. Comanchesta ei ole minkäänlaisia kokemuksia, paitsi 200cc versiosta josta ensireaktio oli lähinnä "parempi pysyä kaukana"

Kuinka paljon 300 on parempi tuota vanhempaa? Ilmeisesti paketti on kokonaan uusi? Vai onko 200cc sama runko tms., sillä siinä tapauksessa mietin ihan turhaan ja valinta on 200cc comanche + joku japanilainen moottori
Jokerina olisikin tuo Crossipeli, jos siitä saisi pidempiaikaisemmankin kapineen, onhan runko periaatteessa polariksen veroinen

Jos motti ei meinaa kestää niin tuskin katastusmies pahastuu jos ei kerro koneen olevan jotain muuta kuin alkuperäinen. Comanchen ongelma on tosin sen saatavuus, käytettynä huonosti ja uutena ei hajuakaan. Tietääkö kukaan missä Jyväskylän seudulla myydään kiinalaisia mönkijöitä?
Jos kuitenkin kaikki menee pieleen, niin pitänee tyytyä Derbi dxr:ään, niitä on saatavilla ja kestävät luultavasti paremmin kuin kinuskit?
Mitä mieltä mönkijäkansa on on? Comanche Cross 300 vai Shineray stixe? Onko Comanchen maasto-ominaisuuksista ja polariksensukuisesta rungosta mihinkään?
halvalla saa projektin...