Apuja mönkijän ostoon

Täällä arvotaan sinulle sopivaa mönkijää
Vastaa Viestiin
Jani_rr
6WD
Mönkijä:: Can Am 1000 XTP TL 2013

Re: Mönkkärin mietintää ja tyhmijä kysymyksiä. :)

Viesti Kirjoittaja Jani_rr »

Jani_rr kirjoitti:juu ei tuolla crossiradalla varmaan pahemmin tule pöllytettyä. Tuo polaris näyttää aika hyvältä kamppeelta, mut aattelin pikkasen halvempaa :) Mää olen nääs testaamassa tuleeko tästä uusi harrastus, ja ei viittis sijoittaa isoja summia. Tuo mun 5t on sit tod max budjetti ja jos halvemmalla löydän niin se o plussaa. Kahtoo sit vuoren päästä jos laittaa prätkän lihoiksi ja hankkii sitä laatua siinä vaiheessa ;)
Olen nyt näitä sivuja tuntitolkulla seurannut ja koittanut miettiä sitä mönkkäriä. Tosiaankin tuo dinli ois siinä mielessä hyvä valinta ku kaveri on sitä myynyt ja huoltanut firmansa kautta (kehui myös ihan ok laitteeksi), ja saisin uuden kohtuu hintaa siltä myöskin hankittua. Itsellä tosin ei ole paikkaa pahemmin huoltaa sitä, niin pitää lyyjä taaleria tiskiin jos jotain menee rikki. Uusi takuun kannalta kiinnostaisi.. "Laatu" peli ois kyllä myös harkinnassa (käytettynä), eli japsi, yms. Tuossa tosiaankin on muutama vaihtoehto jo tullutkin noista vermeistä ja lisää saa toki laittaa. Tosiaankin pitää olla liikenne malli ja paukkua saa olla, eli mää tahron tehoa! ;D smc wildcat oliko ihan uusi ulottovuus. meenpä googlettaa. Kiitokset kaikille avusta! Kyl tää tästä! :)

Ps. Sori "valaisevasta" otsikosta..
Jospa joku miettii samojen asioiden kanssa kun minä, niin pittääpä vähän aukaista miltä tämä vajaa 2vk on tuntunut. SMC Wild Cat 500 tuli sitten hommattua, ja täytyypi myöntää ettei kaduta kyllä pätkääkään. Hankin siis laitteen ns, umpimettästä ja en ollut kuin joskus testannut "maasto"peliä. Ensimmäiset 3km ajelin vähän varovaisemmin, ja sen jälkeen kun niksit oppi, niin hanaa ja hauskaa on riittänyt. Peukkukaasu oli ihan ok. Tilasin kuitenkin yhdistetyn peukkurullakaasun, ja kyl toi rulla paremmin istuu mun käteen. Tosin kyl tuo peukkukaasukin aikaa vielä saa. Et kumpikin kelpaa.
Itse asiaan. Paukkua tuossa vehkeessä on riittävästi, ja laadukkaalta vaikuttaa kaikinpuolin. En tod kaipaa japsia, tai muita "laatu" merkkejä. Tosin kaikkeen aikanaan kyllästyy, ja seuraava askel onkin sitten enemmän kuutioita, ja noissa crosseissa ei taida paljoo vaihtoehtoja olla, joten se taitaapi sitten olla raptori. Tosin Raptoriin sijoitan vasta siinä vaiheessa kun olen varma ettei prätkälle ole enää käyttöä ;)

Kyselin alunperin prätkästä siirtyneitä, ja aika vähän irtosi kokemuksia. Voin sanoa että ei tarvii kahta kertaa miettiä kummalla lähtee liikenteeseen. Tänään vettä tullut kohtuutella ja kaverin kanssa käytiin ajelemasa, ja hauskaa oli. En olisi prätkällä lähtenyt tuolla ilmalla koskaan ajelee. Enkä ole tässä 10vuoden aikana oikestaan ajellut kuin "hyvillä" keleillä. Mutta mönkkäri! :D mitä kurjempi ilma, niin sitä hauskempaa tuntuu olevan.. Prätkälle löytyy vielä paikkansa, ja ensikesä näyttää tulenko sen myymään, tai tulen sen myymään, mutta tuleeko toista tilalle.
Can Am 1000 Renegade Xxc Triple Black 2018. T3b (80km-h) ABS
Can Am 1000 XTP 2013 (TL)
Yamaha Raptor700 2008 (TL) / Polaris 570, 2017 raktori
Yamaha Raptor700 ,2007 (TL)
SMC Wildcat 500 , ? (TL)
gamo500
Tracks
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green

Re: Apuja mönkijän ostoon

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Turhan pitkä sisäänajomatka. :mrgreen:
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
kotz
3WD

Viesti Kirjoittaja kotz »

Nyt ois kömpijän osto kallistumassa joko Dinliin tai Arctic Cattiin. Kumpi ois teidän mielestä parempi vehje ? Näin merkiltään jos arvioisi.
All-Terrain Vehicle
Tracks

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

kotz kirjoitti:Nyt ois kömpijän osto kallistumassa joko Dinliin tai Arctic Cattiin. Kumpi ois teidän mielestä parempi vehje ? Näin merkiltään jos arvioisi.
Riippuu mallistakin, mutta itse ottaisin Dinlin. Krossia jos meinasit niin nuita Dinlin krosseja jo sen verran, että varmasti löytyy osaa.
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
kotz
3WD

Dille ois se 450 malli ja AC ois DVX 400 johon 450 romppeet laitettu, joten tehoissa ei varmaan eroa oo. Dillessä ois enemmän lisävarusteita. En vaan tuosta Dinlinistä niin paljoa tiedä, että onko sitten minkälainen vehje.
All-Terrain Vehicle
Tracks

Viesti Kirjoittaja All-Terrain Vehicle »

kotz kirjoitti:Dille ois se 450 malli ja AC ois DVX 400 johon 450 romppeet laitettu, joten tehoissa ei varmaan eroa oo. Dillessä ois enemmän lisävarusteita. En vaan tuosta Dinlinistä niin paljoa tiedä, että onko sitten minkälainen vehje.
No itse kyllä ottaisin nuista dillen. ihan vaan siksi, että nuita Arctic-Catin krosseja ei kyllä paljoa ole, mutta Dinlejä melko paljon ja aika paljon on porukka niillä kilometrejä kerännyt. Mutta sehän selviää kun lukee kyseisiä mönkijöitä koskevat viestiketjut suurinpiirtein läpi ja käy koeajamassa jos mahdollista :)
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
jesi
Tracks
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(

Viesti Kirjoittaja jesi »

kotz kirjoitti:Dille ois se 450 malli ja AC ois DVX 400 johon 450 romppeet laitettu, joten tehoissa ei varmaan eroa oo. Dillessä ois enemmän lisävarusteita. En vaan tuosta Dinlinistä niin paljoa tiedä, että onko sitten minkälainen vehje.

Kovin huonosti mun silmään on catista infoa googlessa?, joku kuollu ja kuopattu välimalli tai kiinavehje brändättynä?
Neki vähäset teholukemat mitä sattu silmiin, niin oli 33-38hp. Joten maastomallien kesken tehoissa eroa.

Dinlistä ainaki löytyy tältä foorumilta ihan tarpeeks juttua.
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
Barossa
Tracks

Viesti Kirjoittaja Barossa »

Arctic Cat DVX400, Kawasaki KFX 400 ja Suzuki Z400, eikös ne ole yks ja sama laite? Kone ainakin.
Pasi S.
Tracks
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Oon Barossan kanssa samaa mieltä. Sama kone/sähköt, mutta muoveissa jotain eroa.
Ihan OK paikallis-kikkailuun.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
kotz
3WD

Eli nyt ois viimenen ilta ja pitäis päätös tehä, että kumman sitä ottais. Catilla oli ajettu 9000km ja 6500 kohdalla tosiaan vaihdettu mäntä, sylinteri, nokkaketju ja suuttimet eli varmaan kone kestää vielä pitkään ? Dilleen oli kans vaihettu vaikka sun mitä koneeseen. Osaapa olla kyllä taas niin vaikea päätös :D .
jesi
Tracks
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(

Viesti Kirjoittaja jesi »

:shock:

En mä kyl ihan lähiaikoina meinannu ainakaan omaehtoisesti alkaa vaihtaa puolta moottoria :shock:
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
jarik
3WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarik »

Kyllähän jos koneremppa on tehty huolella ja maltettu sen jälkeen ajaa tuhannen kilsaa ihan rauhassa sisäänajoa, niin varmaan kestää pitkään vielä.
Minde
Noppeli

UUden hankinta.

Viesti Kirjoittaja Minde »

Hellurei!

Täällä olis nainen ostamassa mönkkäriä, kun tuli maatila hommattua.. tiedän, et on erinäisiä viestiketjuja, missä aihetta on käsitelty.. en kuitenkaan ehdi kaikkia mitenkään selaamaan läpi.

Hakusessa on siis 450? 4x4 laite.. koneen käyttö on lumihommaa ja pienehköä puuhommaa sun muuta romujen liikuttelua...

Olen nyt punninnut laitteita Yamaha Grizzly, Polaris Sportsman, TGB... ja hankalalta tuntuu kun kaikissa on jokun mielestä vikaa :)
Käytettynä etsiskelen siis, tosin ei uusikaan ole poissuljettu jos hyvä kauppa osuu kohdalle.

Aiempi kokemus on TGB 250 ja tieliikenne, eikä minkäänlaista työkayttöä vaan tukka putkella pikkuteitä pitkin :)

Kaunis kiitos jo kaikille, jotka viitsivät helpottaa ja selkeyttää tätä hankintaani!
jukka81
Moderaattori
Mönkijä:: Traktori

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

Tervetuloa foorumille! Hieman kyllä kannattaa käyttää omaa aikaa ja selata foorumia valmiiden keskustelujen muodossa esimerkiksi merkkikohtasten topiccien osalta. Itsehän parhaiten tiedät minkälaisia ominaisuuksia laitteessa arvostat ja kukaanhan ei osta mönkijää joka on jonkun toisen mielestä paras juuri sinun käyttöösi :wink: Onnea laitteen hankintaan!
JSSM
6WD
Mönkijä:: Can-Am 1000 T3 -17

Viesti Kirjoittaja JSSM »

Tässäpä yksi vastaavanlainen keskustelu:

http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... =2&t=30308

Ehkä tästä saat jotain vinkkejä..
Can-Am 1000 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 570 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 500 Pro T3 -2015
Ex. Polaris XP 850 T3 -2013